کار و زندگی در قطر

قطر یکی از کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس به حساب می آید. هزینه زندگی در قطر بیشتر به سبک زندگی شما بستگی دارد، اما در کل می توان گفت هزینه زندگی در قطر زیاد نیست و دولت هزینه ای برای برق، آب و تلفن های ثابت دریافت نمی کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط کار و زندگی در قطر ادامه مقاله را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط کار و زندگی در قطر

قطر به ندرت مالیات دریافت می کند. هزینه زندگی در قطر در مقایسه با دیگر کشورهای عربی از جمله کویت، بحرین و عمان گرانتر است، آن هم به آن دلیل است که حدود 90 درصد از مواد غذایی این کشور وارداتی است به همین دلیل مواد غذایی گران هستند. اما طبق آمارها مشخص شده که در کل هزینه زندگی در قطر میزان ثابتی است و نوسان ندارد. آزادی در قطر به اندازه بحرین یا امارات متحده نیست اما بدون شک بسیار بیشتر از عربستان سعودی است و از آنجایی که یک کشور مسلمان به شمار می رود، تمام قوانین این کشور طبق دستورات اسلام می باشند.

تحصیل در قطر

مدارس جهت تحصیل در قطر از کیفیت خوبی برخوردار هستند و برای اینکه بتوانید در مدارس نمونه شرکت کنید باید از مدت زمان طولانی خود را برای این کار آماده کنید، چون این مدارس به سرعت پر می شوند. مراکز درمانی قطر نیز بسیار مجهز و پیشرفته هستند. این مراکز مراقبت های اورژانسی رایگان ارائه می دهند.

تحصیل در قطر

قطر در حال حاضر به دنبال ایجاد برنامه بیمه سراسری است که در آن هر شرکت موظف به بیمه کردن تمام کارکنانش است. رانندگی در قطر مشکل است اما ضروری است چرا که کیفیت حمل و نقل عمومی در این کشور زیاد خوب نیست. زنان در قطر حق رانندگی دارند و مجبور به پوشیدن عبا نیستند. اما باید لباس های مناسب و پوشیده داشته باشند.

درآمد در قطر

میزان حقوق افراد جهت مهاجرت به قطر تقریبا با درآمد در کشورهای غربی یکسان است اما از آنجا که قطر مالیات دریافت نمی کند، در نهایت می توان گفت که درآمد افراد در قطر بسیار بیشتر از درآمد در کشورهای غربی است و این خود یکی از عوامل مهم در جذب افراد برای کار در این کشور و شهر دوهه می شود. به کارکنان قراردادی نیز در پایان قراردادشان تشویقی هایی داده می شود. اکثر افرادی که در قطر مشغول به کار در واحد های نفتی یا گازی این کشور هستند. دولت برای شاغلین در قطر به طور اتوماتیک خدمات درمانی، هزینه دوره بارداری، هزینه مراقبت های کودکان و دیگر خدمات رفاهی در نظر می گیرد.

ساعت کاری در قطر

ساعت کاری در قطر بین 40 تا 50 ساعت متغیر است، بیشتر جمعیت کارکنان در قطر را خارجی ها تشکیل می دهند. همین امر باعث شده انگلیسی به جای عربی به زبان تجارت در این کشور تبدیل شود. باید گفت که کار کردن در قطر ساده نیست و با اینکه مردم نیازی به پرداخت مالیات ندارند و درآمد خوبی هم دارند اما باید ساعت های طولانی برای پول در آوردن کار کنند. اگر می خواهید از مراحل دریافت ویزای قطر اطلاعاتی را کسب کنید، مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند شما عزیزان را در این راستا راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *