کار حین تحصیل در کشور ایتالیا

هر ساله دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل دانشگاه های کشور ایتالیا را انتخاب می کنند. واضح و مشخص است که جهت تحصیل در این کشور دانشجویان موظف به پرداخت هزینه هایی می باشند (هزینه اخذ ویزای دانشجویی، هزینه های اقامت و زندگی و غیره) که بخش زیادی از این هزینه ها شامل پرداخت شهریه دانشگاه می شود. بسیاری از دانشجویان با این دغدغه رو به رو هستند که آیا روشی جهت کاهش هزینه ها در این کشور وجود دارد؟ یکی از روش هایی که می تواند به کاهش هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا کمک کند، کار کردن در حین تحصیل می باشد.در این مقاله که به کوشش موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم شده است، موارد زیر شرح داده خواهند شد:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • تحصیل در ایتالیا
  • شرایط و قوانین کار دانشجویی در کشور ایتالیا
  • بهترین مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا
  • درآمد مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا
  • موسسات کاریابی در کشور ایتالیا
  • سوالات متداول در رابطه با کار دانشجویی در کشور ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا برای بسیاری از دانشجویان ایرانی گزینه مناسبی است؛ زیرا مدارکی که از دانشگاه های این کشور دریافت می شوند بسیار معتبر بوده و امکان ادامه تحصیل در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و سایر کشورها را برای فارغ التحصیلان فراهم می کنند. بسیاری از دانشگاه های کشور ایتالیا جزء قدیمی ترین دانشگاه های جهان به حساب می آیند. رشته های هنری، تاریخی، معماری و فلسفه از جمله رشته های پر طرفدار در کشور ایتالیا هستند. دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند، امکان اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی را نیز خواهند داشت.

شرایط و قوانین کار دانشجویی در کشور ایتالیا

پیدا کردن کار پاره وقت در کشور ایتالیا به عنوان یک دانشجوی خارجی یک روش عالی برای کسب درآمد در زمان تحصیل است. قسمت خوب قضیه این است که محدودیتی در زمینه مشاغل موجود برای دانشجویان خارجی در کشور ایتالیا وجود ندارد و این موضوع مهاجرت به ایتالیا را برای شما آسان می کند. بسیاری از دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون محدودیت به کار دانشجویی در این کشور مشغول شوند. با این حال، دانشجویان سایر کشورها تنها در صورتی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند که در ویزای آن ها (نوع D) قید شده باشد. متقاضیان باید توافق نامه کاری امضا شده را با شرکت مد نظر خود نشان دهند. با این حال، باید دانست که روند درخواست مجوز کار در ایتالیا ممکن است چندین هفته طول بکشد (به طور متوسط دو ماه)، بنابراین بهتر است دانشجویان چندین هفته قبل از شروع کلاس ها به دنبال استخدام باشند. دانشجویان بین المللی می توانند فقط 20 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت در کشور ایتالیا کار کنند اما در تابستان و تعطیلات می توانند تا 40 ساعت مشغول به کار شوند.در کشور ایتالیا، دوره های کارآموزی با کمک دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارند. این مشاغل نه تنها دارای حقوق هستند، بلکه پیشرفت و تجربه شغلی را نیز به همراه دارند که برای دانشجویان بسیار مفید است. انگلیسی زبانان می توانند با تدریس خصوصی مشغول به کار شوند. این حوزه کاری بسیار مورد توجه می باشد و برای دانشجویان با سطح مهارت خوب، بسیار در دسترس است.بسیاری از دانشگاه ها به دانشجویان خود شغل می دهند، دانشگاه و اساتید، دانشجویان را استخدام می کنند که این مشاغل پرداخت شهریه یا هزینه های زندگی را پوشش می دهند. برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، مشاغل دستیار تحقیق و تدریس در دسترس هستند. اگر چه این مشاغل بسیار رقابتی هستند، اما از نظر مالی بسیار مناسب هستند. در کشور ایتالیا، داشتن دانش زبان ایتالیایی می تواند بسیار مفید باشد. بسیاری ازمشاغل بخش خدمات مانند رستوران ها و فست فودها، سوپرمارکت ها، انبارها و غیره، همه برای برقراری ارتباط روزانه به سطح زبان ایتالیایی نیاز دارند.

شرایط و قوانین کار دانشجویی در کشور ایتالیا

شرایط و قوانین کار دانشجویی در کشور ایتالیا

بهترین مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا

اگر چه هزینه های تحصیل در کشور ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است اما باید در نظر داشت که دانشجویان بین المللی جهت تامین هزینه های زندگی خود در این کشور، ناچار به کار در حین تحصیل می باشند. شرایط کاری دانشجویان در کشور ایتالیا متفاوت است و مهارت های آن ها مشخص می کند که تا چه حد شانس یافتن شغل در زمان تحصیل را خواهند داشت. تسلط داشتن به برنامه های کامپیوتری یکی از توانایی هایی است که می تواند شانس دانشجویان را برای یافتن کار در کشور ایتالیا افزایش دهد.با این حال، دانشجویان بین المللی می توانند در بسیاری از برنامه های آنلاین یا مشاغل فضای دیجیتال مانند گرافیک، طراحی وب، کتاب های الکترونیکی، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی در شبکه های اجتماعی پول خوبی به دست آورند. از دیگر مشاغلی که دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا می توانند به صورت پاره وقت در آن ها مشغول به کار شوند به شرح زیر می باشند:

  • آرایشگری
  • مهندسی IT و فناوری اطلاعات (به صورت پروژه ای)
  • نقاشی ساختمان
  • برق کاری
  • کار در هتل
  • کار در رستوران
  • کار به صورت فریلنسری
  • کار در فروشگاه های زنجیره ای
  • مامورین مرکز تماس

شرایط کار برای دانشجویان بین المللی در شمال کشور ایتالیا به مراتب مناسب تر است. بنابراین به دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور ایتالیا را دارند، توصیه می شود دانشگاه هایی را مد نظر قرار دهند که در شمال این کشور واقع شده اند (به خصوص برای رشته های مهندسی و صنعتی). تسلط به زبان ایتالیایی جهت برقراری ارتباط و پیدا کردن کار در این کشور بسیار حائز اهمیت است اما تسلط به زبان انگلیسی نیز موجب می شود تا دانشجویان بتوانند جذب شرکت های چند ملیتی شوند. شرکت های فراری، لامبورگینی، پرادا، آرمانی و غیره از برجسته ترین شرکت های کشور ایتالیا می باشند.

بهترین مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا

بهترین مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با کار حین تحصیل در کشور ایتالیا می باشند.

درآمد مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا

همان طور که در طول مقاله به آن اشاره شد، بسیاری از دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون محدودیت به کار مشغول شوند ولی دانشجویان سایر کشورها به اجازه کار نیاز خواهند داشت. بر اساس قوانین موجود در کشور ایتالیا، هر دانشجوی بین المللی که در این کشور به کار نیمه وقت مشغول است می تواند در هر ساعت بین 5 تا 15 یورو درآمد داشته باشد. دانشجویان می توانند تا سقف 500 یورو در ماه درآمد داشته باشند که این میزان بخش قابل توجهی و یا حتی تمام هزینه های زندگی آنان را پوشش دهد. البته برخی از مشاغل می توانند درآمد بیشتری برای دانشجویان داشته باشند. دانشجویانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، می توانند به تدریس زبان پرداخته و به طور متوسط 30 یورو در ساعت درآمد داشته باشند.

موسسات کاریابی در کشور ایتالیا

طبق بررسی های صورت گرفته، آمار بیکاری در کشور ایتالیا در حدود 7.8 درصد می باشد که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از جمله سوئیس (0.09 درصد) و آلمان (4 درصد) یافتن شغل در کشور ایتالیا کمی دشوار است. دانشجویان ایرانی که قصد کار کردن حین تحصیل در کشور ایتالیا را دارند، نیاز به اجازه کار در این کشور را خواهند داشت. داشتن پیشنهاد شغلی به اخذ اجازه کار در این کشور کمک می کند. در زیر برخی از موسسات کاریابی شناخته شده در کشور ایتالیا آورده شده است:

  1. New Horizons Global Partners
  2. Adecco
  3. NGA Human Resources Italy
  4. ALI S.P.A
  5. Arethusa
  6. Generazione Vincente
  7. Experis Italia
  8. HRC International Group
  9. Mauva Group
  10. Carter & Benson

مهم ترین مسئله برای یافتن کار دانشجویی در کشور ایتالیا، آشنایی با زبان ایتالیایی می باشد؛ زیرا اکثر مشاغل پاره وقت ارتباط مستقیمی با ارباب رجوع دارند. دانشجویان نباید انتظار داشته باشند که از همان ترم اول شغل مناسبی پیدا کنند. روند اخذ مجوز کار حین تحصیل در کشور ایتالیا به طور معمول دو ماه زمان خواهد برد. دانشجویان می توانند برای یافتن کار دانشجویی در کشور ایتالیا در درجه اول به دنبال کار در دانشگاه باشند که برای این منظور می توانند تابلوی اعلانات دانشگاه را بررسی کنند. آگهی های محلی و موسسات کاریابی نیز گزینه های بعدی برای یافتن کار در حین تحصیل در کشور ایتالیا می باشند. نکته دیگر توجه به این موضوع است که یافتن شغل در شهرهای جنوبی کشور ایتالیا نسبت به یافتن شغل در شهرهای شمالی به مراتب سخت تر است.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت می باشد. هم وطنان متقاضی کار دانشجویی در حین تحصیل در کشور ایتالیا، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در مورد کار دانشجویی در کشور ایتالیا

1- آیا دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا اجازه کار در حین تحصیل را خواهند داشت؟

بله، دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا اجازه کار در حین تحصیل را خواهند داشت.

2- میزان درآمد مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا چقدر است؟

دانشجویان بین المللی که در زمان تحصیل به کار دانشجویی در کشور ایتالیا می پردازند در هر ساعت بین 5 تا 15 یورو درآمد خواهند داشت.

3- دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا در زمان تحصیل می توانند در چه مشاغلی به کار مشغول شوند؟

دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا در زمان تحصیل می توانند به عنوان برق کار، آرایشگر، مامور مرکز تماس و غیره مشغول به کار شوند.

4- آیا جهت انجام کار در زمان تحصیل در کشور ایتالیا به دانستن زبان ایتالیایی احتیاج است؟

خیر، جهت انجام کار در زمان تحصیل در کشور ایتالیا به دانستن زبان ایتالیایی احتیاج نیست اما می تواند شانس دانشجویان را برای یافتن شغل افزایش دهد.

5- آیا دانشجویان بین المللی می توانند از همان ترم اول تحصیل به کار دانشجویی بپردازند؟

خیر، دانشجویان ایرانی به اجازه کار در کشور ایتالیا نیاز خواهند داشت که روند اخذ اجازه معمولا دو ماه زمان می برد.

6- ساعات کاری مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا چگونه است؟

دانشجویان بین المللی می توانند فقط 20 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت در کشور ایتالیا کار کنند اما در تابستان و تعطیلات می توانند تا 40 ساعت مشغول به کار شوند.

7- بهترین مشاغل دانشجویی در حین تحصیل در کشور ایتالیا کدامند؟

بهترین مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا کار در فضای دیجیتال مانند گرافیک، طراحی وب، کتاب های الکترونیکی، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی در شبکه های اجتماعی می باشد.

8- بهترین شهرهای کشور ایتالیا برای انجام کارهای دانشجویی در حین تحصیل کدامند؟

شهرهای شمالی کشور ایتالیا برای انجام کارهای دانشجویی در حین تحصیل بهترین گزینه هستند.

9- موسسات کاریابی برای مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا کدامند؟

موسسات کاریابی برای مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا شامل Adecco، NGA Human Resources Italy، Arethusa و غیره می شوند.

10- آیا دانشجویان بین المللی امکان کار به زبان انگلیسی را در حین تحصیل در کشور ایتالیا خواهند داشت؟

بله، دانشجویان بین المللی که به زبان انگلیسی تسلط دارند، می توانند در شرکت های چند ملیتی در کشور ایتالیا به کارهای دانشجویی و پاره وقت مشغول شوند.

11- روش های یافتن کار دانشجویی در زمان تحصیل در کشور ایتالیا چیست؟

از جمله مهم ترین روش های یافتن کار دانشجویی در زمان تحصیل در کشور ایتالیا بررسی سایت موسسات کاریابی، آگهی های محلی و غیره می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *