پذیرش پزشکی آلمان

پذیرش پزشکی آلمان ؛ تحصیل پزشکی در کشور آلمان کسب مهارت های زبان آلمانی را می طلبد. دانشجویانی که قصد شرکت در دوره های زبان آلمانی و در Studienkolleg را دارند بایستی نسبت به ارتقای مهارت های زبانی خود مبادرت ورزند. لذا از افراد انتظار می رود که سطحی از مهارت های خاص را بدست آورند. ممکن است از دانشجویان اثبات مهارت های زبان آلمانی با ارائه مدرک و یا شرکت در آزمون DSH و یا DaF (شرکت در کلاس به مدت 400 تا 600 ساعت) نیز خواسته شود. بیاد داشته باشید که دانستن زبان در حد B1 نیز ضروری می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای دانشجویی پذیرش پزشکی آلمان

دانشجویان بین المللی که قصد اخذ ویزا جهت ورود به جمهوری فدرال آلمان را دارند بایستی به سفارت آلمان روند و برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان درخواست دهند. بیاد داشته باشید که امکان تغییر ویزای توریستی و یا دیگر ویزاها به ویزای دانشجویی وجود ندارد.

آزمون پزشکی پذیرش پزشکی آلمان

جهت دادن درخواست برای ویزای دانشجویی؛ دانشجویان بایستی مدرک مرتبط با گرایش پزشکی را ارائه دهند. در برخی از مواقع انتظار می رود که افراد گواهی سلامت خود را برای ورود ارائه دهند.

ترجمه دقیق مدارک و اسناد مورد نیاز

دانشجویان پزشکی بین المللی که قصد ورود به کشور آلمان را دارند بایستی نسبت به ارائه اصل و یا ترجمه دقیق مدارک دوره متوسطه نیز مبادرت ورزند.

هزینه مورد نیاز پذیرش پزشکی آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آلمان یا تحصیل پزشکی در آلمان را دارند بایستی نسبت به تامین هزینه های زندگی خود مبادرت ورزند حتی اگر به دانشجویان مجوز کار پاره وقت داده شود. بخاطر داشته باشید که کار دانشجویی به معنای کار کردن چندین ساعت در هفته و در خارج از زمان تحصیلی می باشد. بورسیه تحصیلی DAAD موجب می شود که برخی از دانشجویان بین المللی قابلیت پوشش دهی برخی از هزینه ها و مخارج زندگی در حین تحصیل را داشته باشند.

وضعیت دانشجویان در Studienkolleg – دوره های مقدماتی

دانشجویانی که قصد پذیرش در هر دانشگاه را دارند قادر به ثبت نام به صورت مستقیم نمی باشند. بخاطر داشته باشید که مدت زمانی که برای تحصیل در Studienkolleg صرف می شود به معنای کسب اعتبار در مقاطع بالاتر نمی باشد.

اسناد مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان

جهت شرکت و پذیرش در دوره های مقدماتی و یا دانشگاه پزشکی؛ متقاضیان بایستی مدارک ذکر شده در ذیل را آماده نمایند:

  • اثبات گذراندن دوره DSH Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang – شرکت در آزمون مهارت های زبانی برای ورود به دانشگاه های آلمانی زبان و یا شرکت در کلاس های زبان آلمانی. آزمون DaF Deutsch als Fremdspracheبه عنوان آزمون زبان های خارجی کشور آلمان در نظر گرفته می شود.
  • آزمون standardized زبان؛ مهارت های زبان آلمانی افراد غیر بومی را مورد ارزیابی قرار می دهد. از اهداف این آزمون ایجاد فرصت های تحصیلی و یا شغلی برای تمامی دانشجویان خواهد بود.
  • ارائه مدارک دوران متوسطه که توسط کشور مربوطه صادر شده است.

پذیرش پزشکی آلمان

درخواست پذیرش در دانشگاه های آلمان

دانشجویان متعلق به برخی از کشورها ملزم به اثبات دیگر موارد اضافی نظیر: اثبات شرکت در آزمون ورودی در کشور مادری خود و یا اثبات تحصیل یک و یا دو ساله با موفقیت و در کشور مادری.

مهلت زمانی جهت دادن درخواست و دادن آدرس از یک Studienkolleg به دیگری متفاوت می باشد. برخی از Studienkollegs مهلت زمانی را به صورت سالانه و یا برای هر ترم مشخص می نمایند. این درحالیست که نیمی از مدارس سیستم دیگری خواهند داشت. در برخی از فدرال های دولتی شما قادر به دادن درخواست به صورت مستقیم و به Studienkolleg انتخابی می باشید. این در حالیست که در دیگر موارد شما بایستی درخواست خود را برای اداره دانشگاه های بین المللی ارسال نمایید. در برخی موارد دیگر، متقاضیان بایستی به مقامات دولتی مراجعه نمایند.

به طور کلی مهلت زمانی در نظر گرفته شده برای متقاضیان جهت اخذ پذیرش پزشکی در دانشگاه های آلمان 15 جولای برای ترم زمستان و 15 ژانویه برای ترم تابستان می باشد. مهلت زمانی در نظر گرفته شده برای متقاضیان اشکال متفاوتی دارد که تا حد بسیاری به دانشگاه انتخابی اشخاص نیز بستگی دارد.

اگر فکر میکنید شرایط زندگی در آلمان را دارید ، برای راهنمایی و مشاوره به موسسه توسعه گران مهر مراجعه کنید .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *