پذیرش تحصیلی سوئد

 سیستم آموزشی سوئد بدین گونه تدوین گشته که در صورت درخواست برای تحصیل در سوئد، می توانید برای دوره های خود مختار (مستقل) یا دوره های تحصیلی کامل درخواست دهید. اگر شما بخواهید در یک دوره جداگانه یا در تعدادی از دوره ها تحصیل کنید، فرصتی برای اتمام آنها به شما تعلق می گیرد. بنابراین شرایط پذیرش تحصیلی سوئد را بخوانید و برای کسب اطلاعات بیشتر ویزای تحصیلی سوئد با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر در تماس باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پذیرش تحصیلی سوئد

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های سوئد را دارید، باید تحقیقاتی درباره دانشگاه های این کشور انجام دهید. یک پایگاه داده در وب سایت Study in Sweden وجود دارد. کار در این سایت بسیار ساده است و می توانید با استفاده از موتور جستجو انواع رشته های مورد نظر خود را مشاهده کنید. برای تمام رشته های کارشناسی در سوئد می توانید از یک سیستم درخواست آنلاین کلی استفاده کنید. آدرس این سیستم Universityadmissions.se می باشد. این درخواست کلی برای تمام دانشگاه های دولتی سراسر کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

مانند بسیاری از سیستم ها، شروع ترم های تحصیلی در پاییز و بهار می باشد. اگر قصد دارید از ترم پاییز تحصیلات خود را آغاز کنید، باید درخواست خود را در اواسط ژانویه ( زمان دقیق برای هر دانشگاه متفاوت است، پیش از درخواست زمان ها را به دقت بررسی کنید.) ارسال نمایید. جواب پذیرش در ماه مارس ( ترم پاییز) یا نوامبر ( ترم بهار ) ارسال می شود. برای تحصیل در برخی از دانشگاه ها باید جدا از سیستم درخواست کلی، درخواست خود را ارسال کنید. در این صورت دانشگاه شما را از این موضوع با ایمیل یا نامه کتبی آگاه می کند. بهتر است در این باره اطلاعت بیشتری در وب سایت درخواست کلی یا دانشگاه مورد نظر کسب کنید.

تحصیل در سوئد دشوار است، زیرا سیستم آموزشی این کشور بسیار با کیفیت است، در نتیجه سالیانه دانشجویان بین المللی زیادی قصد ورود به دانشگاه های این کشور را دارند. پس از پذیرش باید در کلاس ها بسیار فعال باشید و پتانسیل زیادی از خود نشان دهید. موفقیت در دانشگاه های سوئد مستلزم تلاش و کوشش بسیار است، اما مطمئنا پس از فارغ التحصیلی نتیجه آن را خواهید دید.

بهترین دانشگاه های سوئد برای ادامه تحصیل

بهترین دانشگاه های سوئد برای ادامه تحصیل

بهترین دانشگاه های سوئد برای ادامه تحصیل

همانطور که از کشوری که اقتصاد آن بر پایه علم و تکنولوژی حرکت می کند انتظار دارید، سوئد مجموعه ای خوب از دانشگاه ها را در اختیار دارد. این کشور هشت نماینده در فهرست رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان در سال 2018 داشته است که همه آنها رتبه های بالاتر از 350 را به خود اختصاص داده بودند.

  • دانشگاه لوند

دانشگاه لوند یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه ها در شمال اروپاست و رتبه مشترک 78 را به خود اختصاص داده است. با تعداد بالای دانشجویان به شما 42000 نفر، این دانشگاه نصف جمعیت شهر لوند را به خود اختصاص داده است که از این بین 20% آنها غیر سوئدی هستند. این دانشگاه با 600 دانشگاه از 70 کشور جهان هم در زمینه تحقیقات و هم در حوزه تبادل دانشجو در چارچوب هایی نظیر Erasmus همکاری دارد.

  • موسسه فناوری پادشاهی KTH

دانشگاه KTH بزرگترین، قدیمی ترین و یبن المللی ترین دانشگاه پلی تکنیک سوئد است و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های اروپا در نظر گرفته می شود. این دانشگاه در پایتخت سوئد، استکهلم، قرار دارد و در حال حاضر رتبه 98 مشترک جهانی را دارد و یک سوم از تحقیقات و آموزش مهندسی سوئد را به خود اختصاص داده و دائما یکی از 40 دانشگاه برتر حوزه های مهندسی و فناوری بوده است.

  • دانشگاه اوپسالا

دانشگاه اوپسالا که در سال 1477 تاسیس شد قدیمی ترین دانشگاه در سوئد و کشورهای نوردیک است. این دانشگاه رتبه 112 رتبه بندی جهانی QS را در سال 2018 دارد و 43591 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. تاریخچه طولانی این دانشگاه در تحصیلات عالی موجب شده است تا عضوی از گروه Ciombra باشد که این گروه انجمنی از برجسته ترین موسسات آموزش عالی با استانداردهای بالای بین المللی است.

  • دانشگاه فناوری چالمرز

دانشگاه فناوری چالمرز که در شهر گوتنبرگ واقع شده است یکی دیگراز دانشگاه های پلی تکنیک قوی است که رتبه 133 جهانی را دارد و در موضوعات فنی و مهندسی جزء 100 دانشگاه های برتر جهان است. بیش از یک سوم دانشجویان ثبت نام شده در دوره های کارشناسی ارشد این دانشگاه دانشجویان خارجی هستند که تا حدودی می تواند به این دلیل باشد که همه دوره های کارشناسی ارشد این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود.

  • دانشگاه استکهلم

دانشگاه استکهلم دانشگاه دولتی پایتخت سوئد است و در حال حاضر رتبه مشترک 195 جهانی را داراست. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های حوزه اسکاندیناوی است و بیش از 70000 دانشجو در چهار دانشگده آن مشغول به تحصیل اند. دانشگاه استکهلم دوره های بسیاری را به زبان انگلیسی برگزار می کند و در حال حاضر در حوزه های هنر و علوم انسانی از در بین 100 دانشگاه های برتر جهانی قرار دارد.

دیگر دانشگاه های سوئد با رتبه های بین المللی عبارت اند از دانشگاه گوتنبرگ (رتبه 283 مشترک)، دانشگاه لینکوپینگ (رتبه 287 مشترک) و دانشگاه اومئا (رتبه 338). به علاوه سوئد میزبان موسسات تخصصی معتبری نظیر موسسه کارولینسکا با تمرکز بر موضوعات پزشکی و مدرسه اقتصاد استکهلم نیز هست.

ویزای تحصیلی سوئد

شرایط ویزای تحصیلی برای سوئد بسته به این که شما اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشید یا خیر متفاوت است. اهالی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس نیازی به ویزا ندارند. اگر جزء کشور های نوردیک نباشید بایستی ظرف مدت سه ماه از ورودتان به کشور در هیئت مهاجرت سوئد ثبت نام نمایید. این کار می تواند به صورت حضوری انجام شود، به وسیله پست و یا به صورت آنلاین (توجه داشته باشید که شهرداری استکهلم سولنا مقرراتی اندکی متفاوت دارد).

برای دریافت گواهی ثبت نام شما بایستی ثابت کنید که در یک دوره پذیرش گرفته اید، نشان دهید که منابع مالی کافی برای پوشش مدت اقامت خود را دارید و همچنین مدارکی را ارائه نمایید که نشان دهد دارای بیمه سلامت هستید. سوئیسی ها هم باید مجوز اقامت مخصوصی بگیرند که برای آن باید روند مشابهی را دنبال نمایند.

اگر اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا نیستید:

شما برای تحصیل در سوئد نیاز به مجوز اقامت خواهید داشت که آن را می توانید از سفارت خانه سوئد در کشور خود دریافت کنید. هزینه درخواست مجوز اقامت دانشجو و مجوز جستجوی برای کار پس از تکمیل تحصیلات در سوئد در حدود 117 دلار است. به منظور دریافت مجوز تحصیل بایستی ثابت کنید که برای یک دوره پذیرفته شده اید، بیمه سلامت کامل دارید و اینکه می توانید در حین مدت تحصیل خود را از لحاظ مالی تامین نمایید.

در حال حاضر علاوه بر شهریه (که قسط اول آن باید پیش از دریافت مجوز پرداخت شود) شما باید 940 دلار به ازای هر ماه و حداقل برای 10 ماه در هر سال بودجه داشته باشید. شما باید در زمان آغاز درخواست خود برای کل مدت تحصیل پول داشته باشید. در صورتی که حق مسکن، غذا یا کمک هزینه تحصیلی به شما پرداخت شود و یا اینکه بورسیه تحصیلی داشته باشید مقدار پول مورد نیاز کمتر خواهد شد. شما باید مجوز خود را به صورت سالانه تمدید نمایید.

بورسیه های تحصیلی سوئد

  1. بورسیه های SI برای بالکان های غربی
  2. بورسیه تحصیلی به جهت تحصیل در مقطع ارشد و پژوهش در کشور سوئد مربوط به شهروندان وسترن بالکلنز
  3. بورسیه های موسسه سوئدی برای متخصصان جهان
  4. بورسیه کامل جهت تحصیل در مقطع ارشد در کشور سوئد برای متقاضیانی که دارای تجربه کار و مدیریت می باشند.
  5. بورسیه موسسه سوئدی متعلق به آمریکای جنوبی
  6. بورسیه کامل جهت تحصیل در مقطع ارشد در کشور سوئد مربوط به شهروندان آمریکای جنوبی
  7. بورسیه های موسسه سوئدی برای بالکان های غربی و ترکیه جهت تحصیل در مقطع ارشد.
  8. بورسیه کامل تحصیل در مقطع ارشد در کشور سوئد برای متقاضیان بالکان های غربی و ترکیه
  9. طرح بورسیه سوئدی- ترکی جهت تحصیل در مقطع دکتری و پژوهشات فوق دکتری
  10. بورسیه های مربوط به پژوهش در کشور سوئد مربوط به دانشجویان PhD و فوق دکتری از کشور ترکیه
  11. طرح بورسیه های ویسبی برای تحصیل در مقطع ارشد
  12. بورسیه کامل تحصیلی در کشور سوئد جهت دانشجویان کشور روسیه و مناطق همکار شرقی
  13. دوره های بورسیه ویسبی جهت تحصیل در مقطع PhD و پژوهشات فوق دکتری
  14. بورسیه پژوهشی در کشور سوئد برای دانشجویان PhD و فوق دکتری از مناطق دریا بالتیک و کشور های همکار شرقی
بورسیه های تحصیلی سوئد

بورسیه های تحصیلی سوئد

دانشگاه ها طیف گسترده و متفاوتی از بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند تا آن ها را در پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه زندگی یاری دهند. بورسیه ها با توجه به دانشگاه متفاوت هستند. از طریق وب سایت دانشگاه مورد نظر خود می توانید از بورسیه های آن دانشگاه و نحوه ارائه درخواست مطلع شوید.

  1. موسسه فناوری بلکینگ
  2. دانشگاه فناوری چالمرس
  3. دانشگاه دالارنا
  4. دانشگاه هالمزتاد
  5. دانشگاه جُنکُپینگ
  6. دانشگاه کارلستاد
  7. دانشگاه کارولینسکا
  8. دانشگاه کریستینستاد
  9. موسسه سلطنتی فناوری KTH
  10. دانشگاه لینکوپینگ
  11. دانشگاه لینائوس
  12. دانشگاه فناوری لولئا
  13. دانشگاه لوند
  14. دانشگاه مالمُ
  15. دانشگاه سوئدی میلد
  16. دانشگاه مالاردالن
  17. دانشگاه علوم کشاورزی سوئد
  18. مدرسه اقتصاد استوکهلم
  19. دانشگاه استوکهلم
  20. دانشگاه سودرتورن
  21. دانشگاه اومئا
  22. دانشگاه بُراس
  23. دانشگاه گوتنبورگ
  24. دانشگاه گاول
  25. دانشگاه اسکوده
  26. دانشگاه غرب
  27. دانشگاه اوپسالا
  28. دانشگاه اُربرُ

بورسیه مربوط به دانشجویان کشور های مختلف

از دیگر مراجع خوب اطلاعاتی جهت آگاهی از بورسیه پایگاه اطلاعاتی و پورتال بورسیه موسسه تحصیلات بین المللی می باشد. بعضی از بورسیه هایی که به دانشجویان بسیاری از کشور ها تعلق می گیرد عبارتند از:

  • بخش بین المللی و کمک هزینه های جهانی Rotary
  • کمک هزینه های یونسکو
  • کمک هزینه ها و بورسیه های Open society Foundation
  • طرح کمک هزینه و بورسیه بانک جهانی
  • بورسیه های The Global Sustainable Electricity Partnership
  • بورسیه Trendhim ( تحصیل تجارت الکترونیک )
  • بورسیه com “ Study a Master’s in Europe”

هزینه های تحصیلی سوئد

تحصیل در سوئد برای شهروندان اتحادیه اروپا / EEA و کسانی که مجوز اقامت دائمی سوئد را دارند، رایگان می باشد. دیگران ممکن است مجبور شوند هزینه ها تحصیل را پرداخت نمایند که معمولا بین 80،000 تا 140،000 SEK در سال ( 8،000 تا 15،000 یورو یا 9،000 تا 17،000 دلار امریکا ) پرداخت نمایند. همچنین برای کسانی که خارج از اتحادیه اروپا / EEA هستند، هزینه درخواست نیز وجود دارد. یکی از مهم ترین چیزهایی که باید قبل از تحصیل در خارج از کشور از خود بپرسید این است که زندگی در آنجا چقدر هزینه دارد.

در این بخش ما می خواهیم برخی از چیزهایی را که ممکن است بر هزینه زندگی در زمانی که در سوئد هستید تاثیر دارند را بررسی کنیم، و اینکه چطور می توانید برای این کار برنامه ریزی کنید. تمام اعداد در این بخش به کرون سوئد ( SEK ) خواهند بود. این یک ایده کلی از بودجه دانشجویی استاندارد در سوئد است. همه این موارد ماهیانه می باشند:

  1. غذا: تقریبا 2000 کرون ( 187 یورو ).
  2. اقامت: هر جایی از 2000 تا 4500 کرون ( 187 تا 420 یورو ) در ماه می باشد.
  3. مراقبت پزشکی: 250 کرون (23.33 یورو ).
  4. سرگرمی و سفر: 1200 کرون ( 112 یورو ).
  5. خدمات رفاهی ( اگر موجود باشند ): 800 – 500 کرون ( 46.67 تا 74.68 یورو ) بسته به شرایط زندگی شماست.

این شامل هیچ شهریه تحصیلی و یا هر چیز دیگری که به وقوع پیوسته است نمی شود، بسته به اینکه شما در کجا زندگی می کنید و چه کاری انجام خواهید داد 6000 تا 9250 کرون ( 560 تا 863.53 یورو ) تا زمانی که در سوئد در حال تحصیل هستید، می باشد. اگر کشور سوئد برای زندگی و تحصیل را انتخاب کرده اید و سوالی درباره سوئد دارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در میان بگذارید تا کامل ترین پاسخ را به شما ارائه دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *