ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا و نیوزلند

دولت استرالیا و نیوزلند یک طرح ویزای فارغ التحصیلی موقت (زیرگروه ویزای 485) در سیستم مهاجرتی خود دارد که جایگزین طرح ویزای فارغ التحصیل ماهر می باشد. بدین صورت که این کشور هم اکنون مجوز کار دانشجویی موقت را به دانشجویان بین المللی تحت دو جریان ارائه می دهد، جریان کار فارغ التحصیلی و جریان کار پس از تحصیل که در این مطلب از موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی به بررسی زوایای این موضوع پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا و نیوزلند

کار پس از تحصیل در استرالیا

چنانچه پس از فارغ التحصیلی مایل به کار در استرالیا می باشید، ملزم به اخذ ویزای جدید هستید. فارغ التحصیلان می توانند جهت اخذ ویزای فارغ التحصیلی موقت ( طبقه فرعی 485 ) که شامل دو جریان می باشند اقدام نمایند: جریان کار فارغ التحصیلی و جریان کارآموزی پس از تحصیل.

جریان کار فارغ التحصیلی به دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل که دارای پیشه و مهارت مورد نیاز شرکت های استرالیا می باشند تعلق خواهد گرفت. این ویزا به مدت 18 ماه در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا و نیوزلند

ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا و نیوزلند

جریان کار پس از تحصیل گزینه های وسیع تری را جهت کار در استرالیا در اختیار فارغ التحصیلان واجد شرایط مدرک تحصیلات عالیه قرار می دهد. این ویزا بر اساس کیفیت تحصیل عالیه فرد متقاضی به مدت 2، 3 و یا 4 سال در اختیار وی قرار می گیرد. بر خلاف سایر کشور های انگلیسی زبان، دانشجویان نمی توانند به سبب در دست داشتن ویزای دانشجویی، پس از اتمام تحصیل به کار دراسترالیا مشغول گردند. زمانی که فرد ویزای دانشجویی دریافت می نماید، دولت به او اجازه تحصیل در کشور و ترک کشور پس از پایان دوره تحصیل و پیش از انقضای ویزا را خواهد داد. دولت استرالیا در صدد آن است تا برای فارغ التحصیلان علاقه مند از دانشگاه های کشور کانادا نوع خاصی از ویزا را جهت کار و درآمد زایی طراحی نماید. انواع دیگری از ویزا هستند که در اختیار دانشجویان بین المللی قرار میگیرند. لازم به ذکر است که اخذ اقامت دائم استرالیا نسبت به سایر کشورها بسیار آسان تر می باشد. چنانچه پس از تحصیل در استرالیا مایل به اقامت و کار در این کشور هستید، می بایست جهت اخذ ویزای کاری اقدام نمایید.

کار در استرالیا

یافتن کار در کشور استرالیا

راه های بسیاری برای یافتن کار در کشور استرالیا وجود دارد . متداول ترین شیوه از طریق تبلیغات روزنامه ها ، آژانس های کاریابی ، سرویس های دولتی استخدام ملی و شبکه های کاری می باشد . بیشتر قسمت های یافتن کار در کشور استرالیا تفاوتی با یافتن کار در کشور های دیگر ندارد .

یافتن یک شغل

یکی از اولین کار هایی که در هنگام جستجوی یک شغل باید انجام دهید این است که راجب شرکت هایی که به آن ها علاقه دارید ، تحقیق کنید . پس از آنکه تحقیقاتتان را تکمیل کردید باید یک تقاضامه یا رزومه به آن شرکت بفرستید و یک وقت مصاحبه تعیین کنید . برای آنکه یک کار را به دست آورید باید رفتار خوب و وقت شناسی خود را در زمان مصاحبه نشان دهید . از آنجا که کارفرمای آینده ممکن است با شما تماس بگیرد ،هموار موبایل خود را در همه جا به همراه داشته باشید . سمج باشید . برای دریافت راهنمایی های بیشتر در باره ی نوشتن رزومه و روند تقاضانامه به وب سایت Work in Australia مراجعه کنید .

پس از آنکه کار پیدا کردید :

  • هیچگاه در کنار کارفرما ننشینید مگر اینکه اقتضای کارتان باشد؛
  • هیچ نشانی از خستگی از خود بروز ندهید ؛
  • بهداشت را به خوبی رعایت کنید؛
  • در صورتی که کارتان به غذا مربوط می شود ، داشتن ناخن ها و دستان تمیز از الزامات این کار است ؛
  • چنانچه دانشجو هستید کلاس هایتان از کار مهم تر هستند ؛
کار در استرالیا

کار در استرالیا

متوسط دستمزد حدودا 19 دلار در ساعت می باشد ؛متوسط دستمزد دانشجویان معلم 40 دلار در ساعت می باشد ؛با توجه به کارفرمایتان ، در صورتی که آخر هفته را کار کنید، دستمزد بیشتری دریافت خواهید کرد .کار هایی که در محل زندگیتان غیر قابل تحمل هستند ، ممکن است در کشوری جدید وجه ی متفاوتی داشته باشند . کار هایی که آسان تر به دست می آیند ممکن است زیاد باب میلتان نباشند . اما در کل داشتن یک شغل به شما کمک می کند که با فرهنگ آن کشور هماهنگ شوید . این حقیقت که شما در محلی جدید با افرادی جدید و جذاب کار خواهید کرد، مهمتر از کاری که انجام می دهید خواهد بود .

ویزای کار پس از تحصیل در نیوزیلند

حق کار پس از تحصیل

تا کنون دو نوع ویزای پس از تحصیل در دسترس بوده است – ویزای آزاد و ویزای کار کارآموزی . ویزای اول به دانشجویان این امکان را می دهد که تا مدت 12 پس از تحصیلشان به دنبال کار بگردند و ویزای نوع دوم به دانشجو کمک می کند که بین دو تا سه سال در نیوزلند بماند و تجربه ی کاری کسب کند .سپس دانشجویان می توانند تحت گروه مهاجران ماهر، برای ویزای اقامتی کشور نیوزلند درخواست دهند .اما اخیرا دولت این کشور قوانین ویزای تحصیلی نیوزلند را تصحیح نموده است . که این تغییرات موجب تقویت اقتصاد این کشور می شود . این اصلاحیه شامل موارد زیر است :

ویزای کاری کارآموزی پس از تحصیل، حذف خواهد شد ؛

ویزای کار یک ساله ی پس از تحصیل آزاد برای دانشجویانی که در حال تحصیل در سطح 4-6 و دارای مدرک سطح 7 هستند ، ارائه می شود . یک سال اضافه برای دانشجویان ارشد در حال کار از طریق تایید یک فرد ماهر یا یک تجارت چ امکان پذیر است .
ویزای کاری آزاد 2 ساله ی پس از تحصیل برای دانشجویانی خارج از آکلند که در حال تحصیل در سطح 4-6 و دارای مدرک سطح 7 هستند و تحصیلات پیشین آن ها تا سال 2021 به اتمام می رسد ، ارائه می شود.ویزای کاری آزاد 3 ساله ی پس از تحصیل برای دانشجویانی دارای مدرک سطح 7 یا بالا تر هستند صادر می شود .

دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در سطح 8 هستند باید در مناطقی که در لیست اقامت طولانی از طریق کمبود مهارت ( Long Term Skills Shortage ) ذکر شده است زندگی کنند و اینگونه همسرشان واجد صلاحیت دریافت ویزای کاری آزاد و فرزندانشان واجد شرایط رفتن به مدارس رایگان داخلی هستند .تمام این تغییرات از 26 نوامبر سال 2018 به مرحله ی اجرا رسیده اند .

کار در نیوزیلند

یافتن کار و ارائه ی درخواست

در صورتی که در فکر رفتن به کشور نیوزلند و کار در این کشور به مدت چند سال یا حتی اقامت در آنجا می باشید ، به ویزای کاری نیوزلند یا ویزای  اقامتی در این کشور احتیاج دارید . برای دریافت این ویزا به یک کار احتیاج دارید .یافتن کار در کشور نیوزلند پیش از ورود به این کشور کاملا قابل قبول وقانونی می باشد . اساسا کارفرمایان شرایط را درک می کنند و زمانی که یک کار پیدا کردید در روند درخواست ویزایتان به شما کمک خواهند کرد . تنها به یاد داشته باشید که تا زمانی که ویزایتان تایید نشده است ، نمی توانید کارتان را شروع کنید و در آمد داشته باشید .

در انتهای مطلب فرصت آن است تا بگوییم که اگر از شرایط مهاجرت به استرالیا و همچنین مهاجرت افراد برای کار در نیوزلند اطلاعی ندارید می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در تماس باشید تا به روزترین دانسته های خود را به شما منتقل کرده و در مورد ویزای کار پس از تحصیل در استرالیا و نیوزیلند با هم به گفتگو بنشینیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *