ویزای مولتیپل کانادا

جهت اخذ ویزا مولتیپل کانادا و مهاجرت آسان به این کشور میتوانید با شماره 09426001036 تماس بگیرید و با رزرو مشاوره تخصصی اقدامات لازم برای اخذ ویزا مولتی کانادا را از طریق موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با بیش از 12 سال اعتبار و تخصص در امور مهاجرت انجام دهید .شرایط ویزای مالتیپل چیست این ویزا به ویزاهای دو ورودی تک ورودی و کمتر گفته می شود. هر دو ویزا تک ورودی و دو ورودی معمولا برای مسافرینی صادر می شود که قصد دارند یک سفر به مقصد خاصی انجام دهند. هدف متقاضیان ویزای چندگانه معمولا برنامه ریزی برای بازدید از یک کشور برای چند بار در طول یک دوره خاص از زمانی مشخص است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای مولتی کانادا چیست و چه شرایطی دارد؟

کانادا به عنوان کشوری که بسیاری از مردم جهان متقاضی مهاجرت به آن هستند، تلاش کرده تا در زمینه های مختلف ویزاهای متفاوتی را در اختیار مهاجران قرار دهد. بر اساس قوانین اداره مهاجرت به کانادا، یکی از انواع ویزاهایی که مهاجران می توانند دریافت کنند ویزای مولتیپل کانادا می باشد. از سال ۲۰۱۵ به بعد این ویزا با هدف آسان تر کردن شرایط ورود و خروج بخشی از مهاجران تشکیل شد.

این ویزا مختص افرادی است که می خواهند با اهداف توریستی وارد کانادا شوند؛ اما سوالی که پیش می آید این است که ویزای مولتی کانادا چیست؟ این ویزا چه تفاوتی با توریستی معمولی دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که افرادی که ویزای توریستی دریافت می کنند، تنها یک بار حق ورود و خروج از کانادا را خواهند داشت. مزیت ویزای مولتیپل این است که متقاضی تا زمانی که پاسپورت وی اعتبار داشته باشد می تواند به کانادا رفت آمد کند و با هر بار ورود به مدت ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشد.

در ایران ویزای مولتیپل را بیشتر به عنوان ویزای ۵ ساله کانادا می شناسند؛ اما در واقع این نوع ویزا تا زمانی که پاسپورت فرد اعتبار داشته باشد معتبر خواهد بود. با توجه به این که پاسپورت ایرانیان ۵ ساله می باشد این ویزا نیز به عنوان ویزای ۵ سال شناخته می شود.

به عنوان مثال چنانچه کسی پاسپورت ترکیه را داشته باشد به این دلیل که پاسپورت ترکیه ۱۰ سال اعتبار دارد، ویزای مولتی کانادا برای او ده ساله خواهد بود؛ بنابراین فردی که ویزای مالتیپل کانادا را داشته باشند می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی تا زمانی که پاسپورت وی اعتبار داشته باشند به کانادا رفت آمد کند. البته افراد دارای این ویزا، مقیم کانادا محسوب نمی شوند؛ بنابراین حق استفاده از حقوق شهروندی مثل خدمات رایگان بهداشتی و درمانی یا مدارک دولتی را ندارند.

مزیت ویزای مولتیپل

مزیت ویزای مولتیپل

در نتیجه ویزای مولتیپل کانادا به منزله داشتن تابعیت کانادا نیست بلکه صرفا به مهاجرین این امکان را می دهد تا بدون هیچ گونه محدودیتی به کشور کانادا رفت و آمد داشته باشند. برای دریافت ویزای مولتی کانادا متقاضیان باید شرایط تعیین شده از سوی اداره مهاجرت این کشور را داشته باشند. از جمله مهم ترین شروط دریافت این نوع ویزا داشتن پاسپورت معتبر و ارائه گواهی تمکن مالی می باشد. این ویزا به متقاضیان این امکان را می دهد که در طول ۵ سال و دوره های شش ماهه بدون نیاز به اقدام مجدد برای دریافت ویزا به کانادا مسافرت کنند.

دو نکته مهم در خصوص ویزای مولتیپل کانادا:

1 – با این ویزا شما می­توانید در مدت 5 سال به تعداد دلخواه به کانادا رفت و آمد داشته باشید اما حداکثر زمانی که می­توانید در خاک کانادا حضور داشته باشید 6 ماه است. قبل از اتمام 6 ماه باید خاک کانادا را حتی به مدت 1 ساعت ترک کرده و دوباره وارد این کشور شوید.

2 – بدون نیاز به دریافت مجوز تحصیل می­توانید در دوره­های کوتاه مدت 6 ماهه شرکت کنید.

شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا

افرادی که میخواهند ویزای مولتی کانادا را بگیرند باید درخواست خود را برای سفارت کانادا ارسال کرده تا پرونده آنها توسط کارشناسان مربوطه ارزیابی شود. ماموران مهاجرت با ارزیابی شرایط شما تایید می کنند که شما الزامات و قوانین مهاجرتی و پناهندگی را رعایت می کنید و مطمئن می شوند که تنها برای یک دوره کوتاه قصد ورود به کانادا را دارید و بعد از پایان این دوره نیز به کشور خود بر می گردید.

در واقع با توجه به این که متقاضی ممکن است وارد کانادا شده و درخواست پناهندگی دهد، سفارت این کشور ارزیابی های مختلفی را انجام می دهد تا مطمئن شود که فرد مهاجر صرفاً با اهداف توریستی ویزای مولتیپل و دریافت می کند و قصد بازگشت به کشور خود را دارد.

مدارکی که شما ارائه می دهید نیز در همین راستا می باشد و باید اثبات کند که شما در کشور خود وابستگی های خانوادگی یا املاک، شغل و درآمد خوبی دارید و قصد ندارید بعد از ورود به کانادا اعلام پناهندگی کنید؛ بنابراین اطلاع از شرایط ویزای مولتیپل کانادا برای دریافت این ویزا ضروری می باشد. مهم ترین این شروط برای صدور این نوع ویزا که در سفارت نیز مورد ارزیابی می گیرد عبارت است از:

1 – سابقه سفر شینگن

2 – عدم سوء پیشینه کیفری

3 – اثبات وابستگی به شرکت مبدا (گواهی اشتغال به تحصیل یا اشتغال به کار)

4 – ترجمه اسناد ملکی

5 – ترجمه اسناد مربوط به ازدواج در صورت تاهل

6 – گردش حساب 4 ماهه و گواهی سپرده بلند مدت

7 – رزرو هتل، برنامه سفر و تاریخ بلیط رفت و برگشت

افراد واجد شرایط ویزای مولتی کانادا

یکی از سوالاتی که ممکن است پیش بیاید این است که چه کسانی می توانند ویزای مولتیپل کانادا را دریافت کنند؟ در واقع این ویزا برای گروه خاصی در نظر گرفته نشده است و بر اساس قوانین مهاجرتی کانادا همه افراد می توانند برای ویزای مولتیپل کانادا درخواست دهند؛ اما در عمل تنها برخی از افرادی که دارای تمامی شرایط باشند این نوع ویزا را دریافت می کنند.

 به عبارت دیگر شما تنها زمانی ویزای مولتیپل کانادا را دریافت می کنید که آفیسر پرونده را قانع کنید تا ویزا را برای شما صادر کند. به عنوان مثال شما با نشان دادن سوابق سفرهای متوالی خود به کانادا یا حوزه شینگن می توانید افسر پرونده را قانع کنید که سوابق سفر زیادی دارید تا ویزای مولتیپل را برای شما صادر کند.  از طرفی داشتن دعوت نامه معتبر از سوی یکی از بستگان که اقامت دائمی شهروندی کانادا را داشته باشد نیز برای دریافت این ویزا تاثیر گذار است.

یکی از مهم ترین نکاتی که باعث می شود تا شما میزای مولتی پل را دریافت کنید، انگیزه  بازگشت است. یعنی شما باید ثابت کنید که در کشور خود انگیزه های زیادی برای برگشت دارید. به عنوان مثال متقاضی نشان می دهد که در کشور خود املاک، شغل مناسب با حقوق بالا، خانواده و غیره دارد؛ بنابراین این نکته جزو انگیزه های وی برای بازگشت خواهد بود. به طور کلی افرادی که به طور مداوم به کانادا سفر می کنند یا افرادی که ویزای شینگن دارند یا افرادی که دعوت نامه معتبر از سوی یکی از بستگان در کانادا دارند شانس بیشتری برای دریافت ویزای مولتیپل خواهند داشت.

مزایای ویزای مولتی کانادا

افرادی که ویزای مولتی کانادا را دریافت می کنند از مزایای بسیار زیاد آن بهره مند می شوند. شاید بپرسید دریافت این ویزا چه مزایایی دارد؟ از جمله مهم ترین مزایای ویزای مولتی کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفت و آمد بدون محدودیت به کانادا
  • عدم نیاز به تمدید سالانه این ویزا
  • امکان ارزیابی شرایط کار و زندگی در کانادا برای اخذ تصمیمات دیگر در آینده
  • امکان اقامت ۶ ماهه در کانادا
  • امکان ورود از تمامی مرزها و در هر زمان که بخواهید به خاک کشور کانادا
  • رفت آمد آسان به کانادا به مدت ۵ سال در کنار لذت بردن از جاذبه های توریستی و امکانات موجود در این کشور
مراحل اخذ ویزای مولتی

مراحل اخذ ویزای مولتی

مراحل اخذ ویزای مولتی کانادا

برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا باید مراحل مورد نیاز را به درستی طی کنید تا در نهایت بتوانید این نوع ویزا را دریافت کنید. شما می توانید مدارک خواسته شده را به دو روش آنلاین یا کاغذی برای سفارت این کشور ارسال کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که ویزاهای موقت مثل ویزای مولتی، برای افرادی که در حال طی کردن پروسه مهاجرت و اخذ اقامت دائمی کانادا هستند صادر نمی شود. به عنوان مثال اگر الان، در حال طی کردن مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید امکان دریافت ویزای مولتی برای شما وجود ندارد. مراحل دریافت ویزای مولتی کانادا عبارت است از:

 مرحله اول تشکیل پرونده برای دریافت ویزا: شما باید به سایت رسمی کانادا مراجعه کرده و پرونده خود را به صورت آنلاین تشکیل دهید.

 مرحله دوم اطلاعات بیومتریک: تمامی افرادی که میخواهند به کانادا وارد شوند باید اطلاعات بیومتریک از جمله عکس و اثر انگشت خود را در سیستم این کشور ثبت کنند. به این منظور باید به دفاتر رسمی وک کانادا مراجعه کرده و اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید.

 مرحله سوم ارزیابی پرونده: در این مرحله آفیسر و کارشناسان حاضر در سفارت کانادا، درخواست شما را به همراه مدارک موجود در پرونده ارزیابی می کنند و چنانچه قانع شوند که شما شرایط لازم برای دریافت ویزای مولتی را دارید درخواست شما را تایید خواهند کرد.

چنانچه در مرحله ارزیابی درخواست ویزای شما مورد تایید قرار بگیرد، از شما درخواست می شود تا پاسپورت خود را برای صدور ویزای توریستی به دفاتر وک تحویل دهید. همچنین چنانچه درخواست صدور ویزای شما رد شود می توانید مجدداً برای اصلاح مدارک و رفع مشکلات پرونده اقدام کنید.

مرحله چهارم مجوز الکترونیکی پرواز: شهروندانی که میخواهند از طریق خطوط هوایی وارد کانادا شوند باید مجوز الکترونیکی پرواز یا ETA را دریافت کنند. البته کشورهایی که معاف از اخذ ویزای کانادا هستند نیازی به دریافت این مجوز ندارند.

تمدید ویزای مولتی کانادا

همانطور که گفتیم یکی از مزایای مهم ویزای مولتی کانادا عدم نیاز به تمدید است در واقع وقتی شما ویزای مولتیپل کانادا را دریافت می کنید تا زمانی که پاسپورتتان اعتبار داشته باشد می توانید به کانادا رفت آمد کنید و نیازی به تمدید ویزای مولتی نخواهید داشت؛ اما زمانی که پاسپورت شما رو به پایان باشد باید برای تمدید ویزای مولتی نیز اقدام کنید.

متقاضیان باید حداقل ۳۰ روز قبل از پایان مدت زمان اقامت خود در کانادا برای تمدید ویزای مولتیپل اقدام کنند؛ بنابراین برای این که به مشکلات قانون اقامت در کانادا برنخورید حداقل ۳۰ روز قبل از این که وضعیت اقامت شما در این کشور منقضی شود برای تمدید مجوز اقامت خود اقدام کنید. به این منظور باید به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.

آیا با ویزای مولتی کانادا می توان کار کرد؟

بسیاری از افراد علاقه مند به کار یا تحصیل در کانادا هستند. با توجه به این که در حال حاضر متقاضیان برای کار یا تحصیل باید شرایط و استانداردهای بالای این کشور را داشته باشند. بسیاری از افراد تصور می کنند با دریافت ویزای مولتیپل، می توانند وارد کانادا شده و به کار یا تحصیل در این کشور بپردازند.

سوالی که بسیاری از متقاضیان می پرسند این است که آیا با ویزای مولتی کانادا می توان کار کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بر اساس قوانین کشور کانادا افرادی که از طریق ویزای مولتی وارد شده اند، حق تحصیل و کار در این کشور را ندارند؛ بنابراین چنانچه دولت این کشور متوجه شوند که فردی از طریق ویزای مولتی وارد شده و به کار یا تحصیل در این کشور پرداخته بر اساس قوانین کشور فرد مهاجر را مجازات خواهد کرد.

تبدیل ویزا مالتیپل کانادا به اقامت چگونه است؟

خیلی از مهاجران به دنبال این هستند که بعد از دریافت ویزای مولتیپل کانادا این ویزا را به ویزای کاری تبدیل کرده یا اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. آیا امکان تبدیل ویزای مولتیپل به اقامت دائم کانادا وجود دارد؟ بر اساس قوانین کشور کانادا، مهاجران نمی توانند ویزای مولتی را به ویزای کاری، تحصیلی یا اقامت دائم تبدیل کنند. از طرفی حضور در خاک کانادا هیچگونه مزیتی برای دریافت اقامت دائم این کشور در پی نخواهد داشت؛ اما درایتی متقاضی می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

به عنوان مثال چنانچه شخص از طریق ویزای مولتیپل وارد کانادا شده و با یک فرد مقیم کانادا ازدواج کند می تواند اقامت این کشور را بگیرد. البته به این منظور شما و همسرتان باید ثابت کنید که از تمکن مالی کافی برای زندگی در این کشور برخوردار هستید. همچنین باید حداقل دو سال از زندگی مشترک تان گذشته باشد تا واجد شرایط دریافت اقامت دائم از طریق ویزای مالتیپل باشید. روش دیگر برای تبدیل ویزای مولتیپل به اقامت دائم، درخواست پناهندگی است.

به این منظور باید ثابت کنید که کشور شما ناامن است و شما از نظر جانی یا مالی تحت خطرات جدی هستید. البته همانطور که در ابتدای این مطلب نیز گفتیم افسر مهاجرت ارزیابی های زیادی را انجام می دهند تا مطمئن شود که شما قصد پناهندگی در کانادا را ندارید. همچنین شما قبلاً از طریق مدارکی که به سفارت کانادا تحویل داده اید نشان داده اید که در کشور تان امنیت دارید و انگیزه های زیادی برای بازگشت دارید؛ بنابراین اقدام از این طریق عملاً بی فایده خواهد بود.

هزینه اخذ ویزای مولتی کانادا

منظور از هزینه ویزای مولتیپل کانادا هزینه هایی است که متقاضی باید برای طی کردن مراحل مختلف از جمله انگشت نگاری، ترجمه مدارک، بررسی پرونده و غیره بپردازد. هزینه های دیگری مثل هتل، بیمه مسافرتی، بلیط هواپیما و غیره نیز به مخارج شما افزوده می شود. معمولاً برای دریافت ویزای مولتی صد دلار و برای هزینه های انگشت نگاری آن ۸۵ دلار باید بپردازید که مجموعا 185 دلار خواهد شد.

متقاضیان می توانند این هزینه را به صورت آن از طریق کردیت کارت به حساب سفارت این کشور بپردازند. همچنین شما می توانید برای طی کردن تمامی این مدارک مراحل از جمله ترجمه مدارک، پر کردن فرم ها، آپلود و انجام پرداخت ها از وکلای مهاجرتی که در این زمینه تجربه کافی دارند کمک بگیرید. وکلای مهاجرتی موسسه اصطهباناتی همواره آماده ارائه راهنمایی در زمینه ویزای مولتیپل کانادا به شما عزیزان هستند.

مدت زمان پردازش ویزای مولتی پل

مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای مولتی پل کانادا بسته به میزان درخواست از طرف درخواست کنندگان بین 2 تا 3 هفته است.

قیمت اخذ ویزای مولتی کانادا

افرادی که می خواهند به صورت شخصی مراحل دریافت ویزای مولتی را انجام دهند، هزینه هایی همچون هزینه بیومتریک و مراحل اداری سفارت را می پردازند. با توجه به این که در سال های اخیر آمار ریجکتی های ویزای مولتی افزایش پیدا کرده شما می توانید از وکلای مهاجرتی در این زمینه کمک بگیرید تا به این ترتیب شانس شما برای دریافت ویزای مولتی افزایش پیدا کند. طبیعتاً در این شرایط باید مبلغ بیشتری برای حق الوکاله به وکلای مهاجرتی بپردازید.

مدارک شغلی ویزای مولتی کانادا

از جمله مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای مولتی کشور کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شناسایی و هویتی متقاضی از جمله شناسنامه، پاسپورت، عکس و سند ازدواج
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • مدارک کاری از جمله فیش حقوقی، گواهی اشتغال به کار، گواهی مرخصی از محل کار، لیست بیمه کارمندان
  • گواهی تمکن مالی به همراه گردش چهار ماهه حساب بانکی
  • مدارک رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت به کانادا
  • بیمه مسافرتی
  • دعوتنامه سوی بستگان در این کشور
غیرقابل تبدیل بودن ویزای مولتی

غیرقابل تبدیل بودن ویزای مولتی

وقت سفارت و انگشت نگاری ویزای مولتی کانادا

به عنوان کسی که قصد دارد از طریق ویزای مولتی وارد کانادا شود، یکی از مراحلی که باید طی کنید دریافت وقت سفارت و بیومتریک است. منظور از بیومتریک مراحل گرفتن عکس برای سفارت و انگشت نگاری است. معمولا ۲۴ ساعت بعد از ثبت درخواست وقتی با عنوان تایم بیومتریک برای شما صادر شده و شما می توانید با مراجعه به وبسایت VFS تاریخ و شهر محل مراجعه خود را تعیین کنید. شما می توانید تمامی مراحل را خودتان یا به کمک افراد متخصص از جمله وکلای مهاجرتی کانادا انجام دهید.

ویزای مولتی کانادا بدون نیاز به شینگن

همان طور که گفتیم یکی از شروط اصلی دولت کانادا این است که مهاجران از طریق ویزای مولتی یا توریستی وارد این کشور می شوند، انگیزه کافی برای بازگشت به کشور خود را داشته باشند. از این رو متقاضیان باید مدارکی ارائه دهند که ثابت کند هدفی برای اعلام پناهندگی یا ماندن در کانادا ندارد و صرفاً می خواهند برای مدتی محدود وارد این کشور شوند.

یکی از مدارکی که افراد در این راستا می توانند ارائه دهند ویزای شینگن است. این ویزا نشان می دهد که متقاضی قبلاً به اتحادیه اروپا وارد شده و سوابق سفر به دیگر کشورها را دارد. یکی از سوالاتی که افراد می پرسند این است که آیا امکان دریافت ویزای مولتی بدون نیاز به شینگن وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم بله، حتی افراد می توانند بدون داشتن سابقه شینگن و با ارائه مدارک کافی ویزای مولتی را دریافت کنند؛ اما تجربه نشان داده است که داشتن ویزای شینگن نقش زیادی در دریافت این ویزا دارد زیرا آفیسر را قانع می کند که متقاضی قبلا سابقه سفرهای خارجی را داشته و انگیزه ای برای ماندن در کانادا یا اعلام پناهندگی ندارد.

خدمات موسسه اصطهباناتی برای اخذ ویزا مولتی کانادا

کانادا کشوری بسیار زیبا و توسعه یافته است که فرصت های شغلی و تحصیلی بسیار زیادی در آن وجود دارد. شما می توانید از طریق ویزای مولتی وارد این کشور شده و شرایط مختلف آن را از نزدیک ارزیابی کنید تا در نهایت بتوانید برای مهاجرت کاری و تحصیلی به این کشور تصمیم گیری کنید.

از طرفی افرادی که ویزای مولتی دارند می توانند بدون تمدید به مدت ۵ سال به این کشور رفت و آمد کنند. به همین دلیل دریافت این ویزا مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. یکی از خدمات ما در موسسه وکلای برگزیده اصطهباناتی اخذ ویزای مولتیپل کانادا در سریع ترین زمان ممکن است. ما بر اساس شرایط شما یک پرونده بی نقص تشکیل داده و مراحل مختلف دریافت ویزای مالتیپل را برای شما انجام می دهیم.

سخن پایانی

با توجه به مزایای بسیار زیادی که ویزای مولتی کانادا دارند تعداد زیادی از ایرانیان به دنبال دریافت این ویزا هستند. شما نیز می توانید از طریق این ویزا به مدت ۵ سال به راحتی به کانادا رفت آمد داشته باشید. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تمامی مراحل دریافت ویزای مولتی کانادا در کنار شما هستیم. برای پرسیدن سوالات خود و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای مولتی می توانید با کارشناسان و وکلای ما تماس حاصل فرمایید.

4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *