ویزای تحصیلی سوئیس

خانواده های زیادی مایل هستند که فرزندانشان را در یک کشور پیشرفته تر با امکانات آموزشی بهتر جهت ادامه تحصیل بفرستند. کشور سوئیس از پر تقاضا ترین کشورها در این زمینه است و همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در این مقاله قصد دارند شما را با نحوه اخذ ویزای تحصیلی سوئیس آشنا نمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

دانش آموزانی که ملیت اتحادیه اروپا / EEA ندارند، باید قبل از ورود به کشور سوئیس از سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود ویزا بگیرند. اگر می خواهید برای تحصیل به یک دانشگاه سوئیسی بروید، ابتدا باید یک دوره معتبر را پیدا کنید و در آن ثبت نام کنید و در نهایت در آن دوره پذیرفته شوید. شما می توانید از طریق CRUS (کنفرانس روابط دانشگاههای سوئیس) سایت دانشگاههای سوئیس را پیدا کنید. هنگامی که نامه پذیرش در دانشگاه را اخذ کردید (یک گواهی ثبت نام)، می توانید درخواست ویزای تحصیل در سوئیس را ارسال کنید.

بعضی از ملیت ها باید برای ورود به سوئیس ویزا داشته باشند. برای دوره های تا سه ماه – دوره های تابستانی، مدارس زبان – ممکن است به یک ویزای کوتاه مدت شنگن C نیاز داشته باشید. برای دوره های طولانی تر از سه ماه، شما ممکن است نیاز به یک ویزای D طولانی مدت دارید. پس از ورود به سوئیس، نمی توانید با یک ویزای گردشگری در دوره های سه ماهه سوئیس شرکت نمایید و در آنجا بایستی برای اجازه اقامت دانشجویی اقدام کنید.

شما باید از طریق سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود درخواست ویزای خود را ارسال نمایید. شما باید فرم درخواست را تکمیل کنید و اسناد خود را به زبان فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی به سفارت سوئیس ارسال کنید، بنابراین ممکن است لازم باشد مدارک خود را ترجمه کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی سوئیس

اخذ ویزای تحصیلی سوئیس نیاز به برخی از مدارک ضروری دارد که در زیر لیست برخی از آنها می آید. اما سالانه این مدارک تغییر می کند و برای اطلاع از جدید ترین مدارک مورد نیاز بایستی حتما در سایت های مختلف جستجو نمایید.

  • یک گذرنامه معتبر / شناسه سفر (پاسپورت)
  • اثبات منابع کافی مالی برای پوشش هزینه های شما زمانی که در سوئیس مشغول تحصیل هستید، خودتان یا حامی مالی شما بایستی مدرکی برای اثبات اینکه شما می توانید هزینه زندگی در سوئیس و تحصیل خود را بپردازید ارائه نمایید، مانند کپی های صورت حساب بانکی یا نامه ای از بانک.
  • اثبات دارا بودن بیمه درمانی در سوئیس که دارای پوشش هزینه حوادث نیز باشد.
  • انگیزه نامه ای برای توضیح اینکه چرا شما می خواهید برای تحصیل به سوئیس بروید و این که چگونه این کار برای آینده حرفه ای شما مفید خواهد بود.
  • نامه ثبت نام و پذیرش در موسسه آموزشی شناخته شده در سوئیس
  • تأیید رسید پرداخت هزینه و یا شهریه دوره تحصیلی
  • CV یا رزومه شما
  • کپی از گواهینامه ها و دیپلم های آموزشی قبلی (مدارک تحصیلی قبلی)
  • یک نامه امضا شده که تایید می کند شما در پایان دوره سوئیس را ترک خواهید کرد.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی سوئیس

همچنین ممکن است از شما خواسته شود که برای شرکت در دوره تحصیلی در یک آزمون زبان شرکت نمایید و مدرک معتبری برای زبان داشته باشید تا مطمئن شوند که می توانید درس بخوانید. اگر می خواهید مطالعات تحصیلات تکمیلی خود را در سوئیس انجام دهید، باید مدرک تحصیلی کارشناسی پذیرفته شده مناسب، امکانات مالی مناسب و جایی برای زندگی داشته باشید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی سوئیس

زمانی که یک دانشجوی ایرانی می خواهد برای ویزای تحصیلی در کشور سوئیس اقدام کند، باید همیشه زودتر از موعود کارهای خود را انجام دهد که اگر در فرآیند اخذ ویزا مشکلی پیش آمد زمان برای اصلاحات داشته باشد و با شروع ترم تحصیلی وی تداخل پیدا نکند. وقتی که مدارک لازم را آماده کردید و از صحت و بی نقص بودن اطلاعاتتان مطمئن شدید به سفارت سوئیس در کشور خود رفته و مدارک را هرچه سریع تر تحویل دهید تا پرونده شما در صف بررسی از طرف کنسولگری قرار گیرد.

در حدود 12-14 هفته طول می کشد که فرایند بررسی ویزای تحصیلی توسط مسئولین سفارت صورت گیرد. بنابراین از زمانی که شما درخواست ویزای تحصیل می کنید تا زمانی که ویزا برایتان صادر می شود، حدود 3 -4 ماه زمان می برد. همیشه به یاد داشته باشید که بین اسناد و مدارکی که به سفارت سوئیس ارائه می دهید و اطلاعاتی که در فرم تقاضای ویزا وارد می کنید مغایرتی وجود نداشته باشد، در غیر اینصورت پرونده شما ریجکت شده و ویزای تحصیلی برایتان صادر نمی شد.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

در نظر داشته باشید که ویزای تحصیلی رایگان نیست و باید یا بصورت آنلاین یا حضوری این هزینه را پرداخت کنید و تمامی هزینه ها باید به دلار باشد. در صورتی که عضو شهروندی اتحادیه اروپا هستید نیازی به پرداخت هزینه ندارید. با توجه به اینکه هرساله هزینه ی ویزا تغییر میکند از طریق سفارت سوئیس در کشور خود می توانید از جدیدترین قیمت ویزا مطلع شوید.

هزینه های اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

هزینه ویزای تحصیلی برای یک بار ورود به کشور در حدود 64 دلار برای بزرگسالان است اما در صورتی که فرزند دارید در حدود 40 دلار برای فرزند بین 6-12 سال باید هزینه ویزا دهید. در صورتی که ویزا برایتان صادر نشود و از طرف دولت سوئیس ریجکت شوید هزینه به شما بازگردانده نمی شود.

شرایط دریافت ویزای همراه در سوئیس

اعضای خانواده شما نمی توانند با شما به سوئیس بیایند و یا در زمان تحصیل در سوئیس از شما دیدن کنند. این به این علت است که برای دانشجویان اجازه اقامت موقت صادر می شود (مثلا اجازه B) و تنها خارجیانی که دارای مجوز اقامت C هستند، خانواده هایشان می تواند به آنها بپیوندد.

با این حال، برخی از استثنائات وجود دارد: کسانی که کمک های کنفدراسیون دارند، دانشجویان دکترا، استادان، اساتید می توانند اجازه اقامت را برای خانواده خود نیز اخذ کنند. اعضای خانواده یک شخص شاغل در سوئیس ممکن است بتوانند از طریق دعوت نامه به وی بپیوندند. اعضای خانواده افراد غیر اتحادیه اروپا / EFTA (شهروندان کشورهای ثالث) شامل:

  • همسر قانونی یک فرد دارای ویزای B و L
  • کودکان زیر 18 سال

ممکن است به منظور پذیرش خانواده در سوئیس موارد زیر ضروری باشد:

  • داشتن یک خانه دارای مجوز برای زندگی این افراد
  • امکانات مالی کافی و محل اقامت مناسب
  • اعضای خوانده فرد دارای ویزای B و L در صورت واجد شرایط بودن همان نوع ویزا را دریافت می کنند.

همسر و فرزندان بین 12 تا 18 ساله مجوز اقامت (مجوز B) دریافت می کنند. این مجوز به عنوان مجوز موقت و برای دوره زمانی خاص اعتبار دارد. اعضای خانواده می توانند استخدام شوند و به کار بپردازند اما باید در همان کانتون محل زندگی باشد. اگر این افراد که تحت عنوان همراه مهاجرت کردند بدون وقفه 5 سال در سوئیس زندگی کنند، به آنها اجازه اقامت (مجوز C) داده می شود. کودکان زیر 12 ساله مستقیما یک مجوز اقامت (مجوز C) دریافت می کنند. جهت تسریع روند اخذ ویزا و اطلاع از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به سوئیس می توانید با مشاورین برجسته موسسه برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در سوئیس

1-روند گرفتن پذیرش در دانشگاه های سوئیس چقدر زمان می برد؟

حدود 6 ماه.

2-متقاضی تحصیل در سوئیس اجازه همراه دارد؟

بنا بر شرایطی بله.

3-در سوئیس به چه زبان هایی امکان تحصیل وجود دارد؟

فرانسوی ، آلمانی ، انگلیسی.

4-آیا نوع دیپلم و معدل آن برای قبولی در دانشگاه های سوئیس موثر است؟

بله ، هر دو مورد اهمیت دارند.

5-برای ورود به دانشگاه های سوئیس دوره کالج یا آزمون وجود دارد؟

بله ، برای قبولی در دانشگاه ها می بایست آزمون دهید یا در دوره کالج شرکت کنید البته به قوانین دانشگاه مورد نظر بستگی دارد.

6-سال تحصیلی در سوئیس از چه ماهی آغاز می شود؟

سال تحصیلی در کشور سوئیس جهت اعزام دانشجو به سوئیس ، متشکل از دو نیم سال تابستانی و زمستانی است که هر کدام تقریبا 5 ماه به طول می انجامد.

7-آیا دانشجویان در سوئیس اجازه کار دارند؟

بله ، دانشجویان بنا بر قووانین دانشگاه می توانند در هفته 10 الی 20 ساعت مشغول به کار شوند.

8-هزینه تحصیل در سوئیس چقدر است؟

هزینه تحصیل در سوئیس در هر مقطع چیزی حدود 600 تا 700 فرانک سوئیس می باشد.

9-هزینه زندگی دانشجویان در سوئیس چقدر است؟

ماهیانه حدود 1500 فرانک سوئیس می شود.

10-آیا برای تحصیل در سوئیس به مدرک زبان نیاز داریم؟

بله ، برای تحصیل به زبان آلمانی به مدرک زبان آلمانی و برای تحصیل به زبان فرانسوی به مدرک زبان فرانسوی و برای تحصیل به زبان انگلیسی به مدرک زبان آیلتس نیاز دارید.

11- آیا پس ار اتمام تحصیل می توان در سوئیس مشغول به کار شد؟

بله ، در صورت تسلط کافی به زبان سوئیسی و اتمام تحصیلات دانشگاهی می توانند در شغل مناسب مشغول به کار شوند .

12-آیا امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در کشور سوئیس وجود دارد؟

برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در صورت داشتن رزومه خوب امکان گرفتن بورسیه و تحصیل رایگان در سوئیس وجود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *