ویزای تحصیلی اتریش

تحصیل در کشورهای اروپایی همیشه برای بخش زیادی از ایرانیان جذاب بوده و خیلی از دانشجویان ایرانی ترجیح می‌دهند که در یک کشور پیشرفته با امکانات رفاهی و دانشگاهی بهتر تحصیل کنند. کشور اتریش نیز یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیل است که تسهیلات گسترده‌ای را برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. بنابراین اگر شما هم علاقه‌مندید که به این کشور زیبا مهاجرت کنید با ما در ادامه‌ی این مطلب همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مزایای ویزای تحصیلی اتریش

1- سیستم آموزش عالی با کیفیت: اتریش دارای یکی از بهترین سیستم‌های آموزش عالی در جهان است. دانشگاه‌های اتریش با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع و با کیفیت، محلی مناسب برای تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شوند.

همچنین این کشور برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش و رشته‌های پزشکی بسیار مناسب است و از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار است.

2- محیط زندگی مطلوب: اتریش یکی از کشورهایی است که محیط زندگی بسیار مطلوبی دارد. با شهرهای زیبا، مناظر طبیعی خیره‌کننده، فرهنگ متنوع و امنیت بالا، اتریش یک مقصد جذاب برای تحصیلات بین‌المللی است.

3- زبان آلمانی: تحصیل درکشور اتریش به شما فرصتی عالی برای یادگیری زبان آلمانی می‌دهد. زبان آلمانی یکی از زبان‌های مهم در اروپا و جهان است و یادگیری آن می‌تواند به شما در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اتان کمک کند.

4- هزینه تحصیل مناسب: در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، هزینه تحصیل در کشور اتریش نسبتاً مناسب است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از تخفیف‌های آموزشی و وام‌های دولتی بهره‌مند شوند. همچنین، برخی از دوره‌های دکترا و پژوهشی تحت بورسیه تحصیلی اتریش قرار می‌گیرند.

5- فرصت‌های شغلی: اتریش یک اقتصاد پویا و پیشرفته دارد و بازار کار گسترده‌ای در برخی از صنایع کلیدی مانند تکنولوژی، علوم پزشکی و گردشگری دارد. متقاضیان ویزای تحصیلی اتریش می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از فرصت‌های شغلی متنوع و پردرآمد در این صنایع بهره‌برداری کنند.

6- تنوع برنامه‌های تحصیلی: در دانشگاه‌های اتریش، برنامه‌های تحصیلی متنوعی در اختیار دانشجویان قرار دارد. از رشته‌های علوم انسانی و هنری گرفته تا علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم زیستی و پزشکی، رشته‌های تحصیلی متعددی در اتریش وجود دارد که به وسعت اهتمامات و علاقه‌های شما پاسخ می‌دهد.

ویزای دانشجویی اتریش

  • شما برای تحصیل در کشور اتریش نیاز دارید که از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید. توجه داشته باشید که یکی از شرط‌های پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های اتریش از قبل پذیرفته شدن شما در در کنکور دولتی یا دانشگاه‌های آزاد است.
  • دانشجویانی که در دانشگاه های ایران به تحصیل اشتغال دارند و یا داشته‌اند، باید گواهی صادره از دانشگاه و ریزنمرات مهر وموم شده‌ی خود را ارائه دهند و در این گواهی باید ذکر شده باشد که فرد متقاضی از ادامه تحصیل منع نشده است.
  • دانشجویان خارجی در اتریش در صورت پایین بودن نمرات دبیرستان یا بلد نبودن زبان آلمانی، موظف به شرکت در دوره‌های یک ساله یا دو ساله کالج (Vorstudienlehrgang) هستند.
  • همچنین توجه کنید که ممکن است هر دانشگاه براساس رشته شما از شما انتظارات متفاوتی داشته باشد، مثلا میزان نمره‌ی موردنیاز برای تحصیل در رشته ادبیات طبیعتا با تحصیل پزشکی در اتریش متفاوت است. پس قبل از اقدام حتما از مدارک و نمرات موردنیاز اطمینان حاصل نمایید.

شما می‌توانید جهت دریافت ویزای تحصیلی اتریش و شرکت در دوره‌ها و پروگرم‌های مختلف به موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مراجعه کنید و بهترین انتخاب‌ها را با توجه به شرایط خود داشته باشید.

انواع ویزای تحصیلی اتریش

دانشگاه‌های اتریش دارای رتبه‌های برتر در رنکینگ جهانی هستندویزاهای تحصیلی اتریش بر اساس مدت زمان به چند دسته تقسیم می شوند و برای تحصیل در اتریش طبق قانون شما نیازمند داشتن ویزای تحصیلی هستید. بر اساس طول دوره تحصیلی یکی از دو نوع ویزای C وD برای دانشجویان کشور اتریش صادر می شود.

نوع ویزاویزای تحصیلی کوتاه مدت (ویزای C)ویزای تحصیلی بلند مدت (ویزای D)
مدت اعتبار6 ماهبیش از 6 ماه
اجازه تحصیلدارددارد
اجازه کاردارددارد
تمدید امکانیدارددارد
قابلیت تبدیل به مجوز اقامت تحصیلیندارددارد

شرایط ویزای تحصیلی اتریش

از دانشگاه های برتر اتریش، در رنکینگ جهانی QS، هشت دانشگاه رتبه زیر ۱۰۰۰ و پنج دانشگاه، رتبه زیر ۵۰۰ را بدست آورده اند. علاوه‌ بر ‌این، کشور اتریش، برای دانشجویانی که پس از پایان تحصیل، مایل به ادامه زندگی و کار در اتریش هستند، چشم‌انداز شغلی خوبی را ارائه می‌دهد. به‌عنوان یک غیرمقیم، باید بدانید که برای تحصیل در کشور اتریش، نیاز به درخواست ویزای تحصیلی اتریش خواهید داشت.

شرایط ویزای تحصیلی کشور اتریش برای مهاجرت تحصیلی به اتریش در هر مقطع تحصیلی متفاوت می‌باشد اما به طور کلی شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور اتریش شامل سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، تمکن مالی و رزومه تحصیلی مناسب می باشد که در جدول زیر می توانید مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی اتریش را مشاهده کنید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی اتریشنیازمندی ها
پاسپورت پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل ده ساله.
مدرک زبانانگلیسی: آیلتس 6 تا 7

آلمانی: متناسب با مقطع B1 الی C1

شرایط سنیمحدودیت سنی ندارد
فرم درخواست ویزاپر کردن و امضا کردن فرم درخواست ویزا با دقت و اطلاعات صحیح.
بیمه سفرداشتن بیمه مسافرتی شینگن با پوشش حداقل 30,000 یورو برای هر نوع اضطراری.
سوابق دانشگاهی (در صورت وجود) کپی از سوابق دانشگاهی از دانشگاه‌های قبلی در صورتی که قبلاً در دانشگاهی تحصیل کرده‌اید.

 

عکس های هویتیوارد کردن تصاویر هویت با تطابق با دستورالعمل تصاویر ویزای شینگن.
مدرک پذیرش از دانشگاه اتریشنامه تاییدیه از دانشگاه اتریش که وضعیت شما به عنوان دانشجو را تایید کند.
مدرک پرداخت شهریه کپی از رسید/صورت حساب بانکی که نشان دهد شهریه دانشگاه پرداخت شده است.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اتریش

برای دریافت ویزای دانشجویی اتریش، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزا: باید فرم درخواست ویزای دانشجویی اتریش را تکمیل کرده و امضا کنید.
  • پاسپورت: باید پاسپورت اعتباردار برای خود تهیه کنید. اعتبار پاسپورت باید حداقل 6 ماه بعد از تاریخ ورود به اتریش باقی بماند.
  • عکس‌های رنگی: برای درخواست ویزای تحصیلی اتریش باید چند عکس رنگی با ابعاد مشخص دریافت کنید. الزاماً باید عکس‌ها به تازگی گرفته شده و با شما مطابقت داشته باشد.
  • تاییدیه پذیرش: باید تاییدیه پذیرش از یک دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی در اتریش دریافت کنید. این تاییدیه باید مشخصات دوره تحصیلی، مدت زمان و میزان شهریه را شامل شود.
  • اثبات مالی: باید اثباتی از وجود منابع مالی کافی برای تحصیل و زندگی در اتریش ارائه دهید. این می‌تواند شامل صورت‌حساب بانکی مهر شده توسط بانک، گواهی اشتغال یا اسناد دیگری باشد که نشان دهنده وجود منابع مالی است.
  • بیمه سفر: باید بیمه سفر که شامل پوشش درمانی و تامین مسئولیت مدنی است، برای مدت اقامت خود در اتریش خریداری کنید.
  • سوابق تحصیلی: باید کپی از مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید، از جمله مدرک دیپلم یا مدارک تحصیلی قبلی. ممکن است نیاز به ترجمه رسمی این مدارک به زبان آلمانی یا انگلیسی باشد.
  • برنامه تحصیلی:جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش باید یک برنامه تحصیلی که شامل جزئیاتی مانند رشته تحصیلی، دوره‌ها و تاریخ‌های شروع و پایان واحدها است، تهیه کنید.
  • مدارک تکمیلی: ممکن است سفارت یا کنسولگری اتریش درخواست مدارک تکمیلی دیگری مانند رزومه، نامه توصیه و یا سوابق کاری بخواهد.

هزینه ویزای تحصیلی اتریش

یکی از مسائل مهم و پرسوال در زمینه ویزای تحصیلی اتریش، هزینه های مربوط به این ویزا است. هزینه های ویزای تحصیلی اتریش را می توان در سه بخش مورد بررسی قرار داد.

هزینه های دولتی ویزا و اقامت اتریش

هزینه ویزای تحصیلی اتریش که ضمناً به عنوان یکی از هزینه های دولتی در نظر گرفته می شود، مبلغ بالایی ندارد. به طور کلی، افرادی که قصد دریافت هر نوع ویزا را دارند، باید اطلاعاتی درباره هزینه ها کسب کنند. هزینه اقامت کوتاه مدت در انواع برنامه های ویزا از جمله ویزا تحصیلی اتریش برای بزرگسالان 80 یورو و برای کودکان 6 تا 12 سال 40 یورو است.

هزینه های تحصیل

با توجه به مقطع تحصیل، رشته تحصیلی و نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی)، هزینه های تحصیل در اتریش متفاوت است. یک نکته مهم این است که تمکن مالی تحصیل در اتریش شامل هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی است. برای دریافت ویزای دانشجویی اتریش، شما باید مدارکی را برای اثبات توانایی پرداخت هزینه های دانشگاه داشته باشید، مانند فیش پرداخت هزینه تحصیل. البته اگر پذیرش در یک دانشگاه دولتی دریافت کرده باشید، نیازی به پرداخت هزینه وجود ندارد.

هزینه زندگی

هزینه زندگی هر فرد با توجه به تحصیلات، رشته تحصیلی و دانشگاه و… تفاوت دارد. در جدول زیر به بررسی بخشی از هزینه‌های زندگی در اتریش پرداخته‌ایم:

لوازم زندگیهزینه ها
هزینه رستوران15 یورو
هزینه 1 کیلو سینه مرغ10یورو
هزینه 1 کیلو گرم برنج2یورو
هزینه یک فنجان قهوه3 یورو
هزینه نان2 یورو
هزینه بطری آب2 یورو
هزینه 1 لیتر بنزین و گازوئیل2 یورو
هزینه 1 کیلو گرم گوشت گاو16 یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه داخل شهر700 یورو در هر ماه
اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج شهر500یورو در هر ماه
اجاره آپارتمان 3 خوابه داخل شهر1400یورو در هر ماه

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اتریش

شما باید بتوانید اثبات کنید که در سال‌های آتی توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و دانشگاه را در اتریش دارا هستید. این مبلغ در برگیرنده هزینه‌های زندگی مانند مخارج اجاره خانه، رفت و امد، خوراک، پوشاک و همچنین هزینه‌های تحصیل شامل شهریه، و موارد مرتبط با تحصیل و … می شود. در بخش زیر شما می‌توانید هزینه‌های موردنیاز برای تمکن مالی را مشاهده کنید.

شرایطمبلغ مورد نیاز
 دانشجویان زیر 24 سال500-600 یورو درماه
دانشجویان 24 سال و بیشتر900-1000 یورو در ماه

این هزینه ها صرفا برای یک ماه بوده، و به این مخارج، هزینه تحصیل (شهریه و …) نیز افزوده خواهد شد.

ویزای همراه تحصیلی اتریش

اخذ ویزای همراه تحصیلی اتریش به این معنی است که اعضای درجه یک و خانواده فرد متقاضی ویزای تحصیلی اتریش که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال هستند؛ اجازه اقامت در کشور اتریش را خواهند داشت. جهت اخذ ویزای همراه اتریش، مدارک لازم را جهت بررسی به سفارت این کشور ببرید. پس از بررسی مدارک نتیجه به متقاضیان اعلام می‌شود و با صدور ویزا می‌توانید به کشور اتریش سفر کنید.

ویزای همراه دانشجویی اتریش

همراهان دانشجویان در اتریش اجازه کار تمام وقت دارندطبق قوانین مهاجرتی کشور اتریش دانشجو اجازه دارد که برای همراهان خود ، نیز درخواست اقامت کند. در این‌ صورت دانشجو و همراهان با هم و به صورت همزمان می‌توانند درخواست ویزا کنند. مدت زمان اعتبار ویزا تا پایان تحصیل دانشجو است. همراه دانشجو به صورت تمام وقت می‌تواند مشغول به کار باشد.

ویزای همسر دانشجو اتریش

ویزای همسر دانشجوی اتریش به همسران دانشجویان بین‌المللی متقاضی ویزای تحصیلی اتریش، ارائه می‌شود. این ویزا به همسران اجازه می‌دهد همراه با دانشجویان در اتریش زندگی کنند و در برخی موارد حق کار را نیز به آن‌ها می‌دهد.

برای اخذ ویزای همسر دانشجوی اتریش، شما نیازمند تأییدیه از دانشگاه یا مؤسسه آموزشی اتریش هستید که همسر شما به عنوان دانشجویی در آن موسسه تحصیل می‌کند. بنابراین، ابتدا باید همسر شما در یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی معتبر در اتریش پذیرفته شود. سپس با استفاده از پذیرش تحصیلی همسرتان، می‌توانید درخواست ویزا را برای همسرتان انجام دهید.

درخواست ویزای همسر دانشجوی اتریش باید از سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خودتان تقدیم شود. برخی از مدارک و اطلاعات موردنیاز برای این ویزا ممکن است عبارت باشند از:

1- فرم درخواست ویزا که از سفارت یا کنسولگری اتریش دریافت می‌شود

2- پاسپورت همسر با حداقل 6 ماه اعتبار با حداقل 2 صفحه خالی

3- عکس‌های رنگی با سایز مشخص شده

4- اثبات ازدواج مانند شناسنامه ازدواج و/یا سند رسمی مربوط به ازدواج

5- اثبات مالی که نشان دهد شما قادر به تأمین هزینه‌های زندگی همسر و خودتان در اتریش هستید مثلاً حساب بانکی با موجودی کافی یا ارائه تضمین مالی از طرف والدین یا اسپانسرهای دیگر

6- بیمه سفر و بیمه پزشکی پوشش دهنده در طی مدت اقامت همسرتان در اتریش

مراحل اخذ ویزای تحصیلی اتریش

1- انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر و سپس ارسال درخواست خود به مدیریت دانشگاه اولین قدم است. این ممکن است نیاز به اثبات توانایی مالی داشته باشد.

2- پس از تایید مرحله اول، باید با ارائه مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی، درخواست خود را به سفارت اتریش اعلام کنید.

3- در این مرحله، باید صبر کنید تا درخواست شما توسط مقامات مربوطه بررسی و پردازش شود.

4- در صورت تایید درخواست شما، زمان تعیین ملاقات برای دریافت ویزا فرا می‌رسد. سفارت از شما مدارک و اطلاعات مورد نیاز را درخواست می‌کند و شما باید تا تایید نهایی حدود یک ماه صبر کنید.

با رعایت این مراحل و دقت در تدابیر مالی و اسناد مورد نیاز، می‌توانید ویزای تحصیلی اتریش را به راحتی دریافت کنید.

گرفتن وقت سفارت اتریش برای ویزای تحصیلی

هنگام درخواست ویزای تحصیلی اتریش شما می‌توانید به دو صورت اینترنتی و حضوری برای اخذ وقت از سفارت اتریش اقدام کنید. برای دریافت وقت اینترنتی می‌توانید از طریق VFSGlobal اقدام کنید. توجه کنید که در یک خانواده هر فرد به صورت جداگانه باید برای دریافت ویزای اتریش اقدام کند و با هم نمی‌شود برای این‌کار اقدام کرد.

فرم درخواست ویزای دانشجویی اتریش

عموماً فرم درخواست ویزای دانشجویی اتریش شامل اطلاعات و موارد زیر است:

1- اطلاعات شخصی: نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، ملیت و اطلاعات تماس شما.

2- اطلاعات پاسپورت: شماره پاسپورت، تاریخ صدور و انقضا، کشور صدور و محل صدور.

3- اطلاعات تحصیلی: نام دانشگاه یا مؤسسه آموزشی در اتریش که شما قصد ورود به آن را دارید، نام دوره تحصیلی، مدت زمان تحصیل و تاریخ شروع و پایان مورد نظر.

4- اطلاعات مالی: جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش شما باید منابع مالی برای تأمین هزینه‌های تحصیلی و زندگی در اتریش، مانند حساب بانکی، تضمین مالی از والدین یا اسپانسرهای دیگر را به سفارت معرفی کنید.

5- اطلاعات پزشکی: اطلاعات درباره وضعیت سلامتی شما و بیمه پزشکی پوشش دهنده در طی مدت اقامت در اتریش.

6- اقامت: نوع اقامت مورد نظر (مثلاً دانشجویی) و مدت زمان مورد نظر برای اقامت در اتریش.

7- امضا: فرم باید امضای شما را در بخش مربوطه داشته باشد.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی اتریش

پروسه دریافت ویزای اتریش معمولا سریع‌تر از سایر کشورهای اروپایی استپروسه صدور ویزا در اتریش معمولا سریع است اما بهتر است که شما زمانی مناسب را در نظر بگیرید. پس از آن شما حداقل چهار هفته وقت دارید که تصمیم نهایی را از سفارت دریافت نمایید و این برای کسانی صادق است که هیچ مشکلی متوجه آنان نباشد و پروسه معمولی‌ای را درحال طی کردن باشند و تمام مراحل را به درستی انجام داده باشند. توجه کنید که ویزای دانشجویی معمولا سریع و بین 2 تا 4 هفته صادر می‌گردد.

ویزای تحصیلی اتریش بدون مدرک زبان

برای درخواست ویزای تحصیلی اتریش، معمولاً شما نیاز به مدرک زبان معتبر برای اثبات سطح زبان خود دارید. این مدرک معمولاً یک گواهی زبان انگلیسی مانند آیلتس (IELTS) یا تافل (TOEFL) است. با این حال، برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در اتریش ممکن است برنامه‌های تحصیلی بدون نیاز به مدرک زبان را ارائه کنند. همچنین شما می‌توانید در دوره‌های یک یا دوساله پیش دانشگاهی برای دریافت مدرک زبان قبل از ورود به دانشگاه شرکت کنید.

در هر صورت، پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام به درخواست ویزای تحصیلی، با دانشگاه یا مؤسسه آموزشی مورد نظر در اتریش تماس بگیرید و نیازمندی‌های زبانی مربوطه را بررسی کنید. بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است از داوطلبان خواسته باشند تا یک دوره زبان قبل از شروع برنامه تحصیلی خود در اتریش انجام دهند.در ضمن، حتی اگر برنامه‌ای بدون نیاز به مدرک زبان ارائه شود، با توجه به زبان رسمی کشور (آلمانی)، داشتن دانش و مهارت کافی در زبان آلمانی به شما در تحصیل و زندگی در اتریش کمک خواهد کرد. به همین دلیل، توصیه می‌شود که پیش از تحصیل در کشور اتریش، زبان آلمانی را به صورت جدی یاد بگیرید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی قوانین جدید برای مهاجرت می‌توانید از یک وکیل مهاجرت استفاده کنید.

ریجکتی ویزای تحصیلی اتریش

ریجکت ویزای تحصیلی اتریش ممکن است به دلایل مختلفی باشد. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین دلایل رد ویزای تحصیلی اتریش اشاره می‌کنم:

عدم ارائه اسناد کامل: یکی از دلایل اصلی رد ویزای تحصیلی می‌تواند عدم ارائه مدارک کامل و مورد نیاز برای پروسه ویزا باشد.

این اسناد ممکن است شامل تاییدیه پذیرش از دانشگاه، اطلاعات مالی کافی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در اتریش، بیمه‌نامه سلامت و… باشند. عدم ارائه هر یک از این اسناد ممکن است منجر به رد ویزا شود.

نداشتن مهارت‌های زبانی: برای ویزای تحصیلی در اتریش، ممکن است نیاز به اثبات مهارت‌های زبانی داشته باشید. اگر امتیاز شما در آزمون‌های معتبری مانند IELTS یا TOEFL کم باشد یا شما نتوانسته باشید نمره مورد نیاز را کسب کنید، ویزا ممکن است رد شود.

ناکافی بودن تمکن مالی: دولت اتریش از شما می‌خواهد که بتوانید هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تامین کنید. اگر مقدار موجودی بانکی شما کمتر از حد نیاز باشد یا مدارک مالی ناقصی ارائه دهید، ممکن است درخواست ویزای شما رد شود.

مشکلات امنیتی یا جنایی: اگر سوابق امنیتی یا جنایی منفی داشته باشید، ممکن است ویزای تحصیلی شما رد شود. اتریش و سایر کشورها دقت زیادی به این موضوع می‌کنند.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در اتریش

کشور اتریش سالانه پذیرای بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی اتریش می باشد. بسیاری از دانشگاه ‌های اتریش این پتانسیل را دارند که برای دانشجویان خود برنامه‌های مختلف کاریابی و جاب آفر برگزار کنند. طبق قوانین این کشور، دانشجویان در زمان تحصیل خود می توانند بین 10 تا 30 ساعت در هفته کار کنند. همچنین دانشجویان بعد از اتمام تحصیل خود به مدت 6 ماه زمان دارند تا کار مناسب پیدا کنند. در صورتی که بتوانند پیشنهاد شغلی در کشور اتریش پیدا کنند می توانند درخواست خود را برای اداره کار اتریش ارسال کنند و در صورت تایید، اقامت کاری دریافت کنند. این اقامت در ابتدا یک ساله است و اگر فرد قادر به پرداخت مالیات و کار در اتریش برای پنج سال متوالی باشد می‌تواند برای اقامت درخواست بدهد.

تبدیل ویزای تحصیلی اتریش به اقامت دائم

یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت اقامت دائم کشور اتریش گرفتن ویزای تحصیلی و تبدیل کردن آن به ویزای کاری است. به این صورت که شما پس از تحصیل در کشور اتریش مشغول به کار می‌شوید و حدود پنج سال مداوم ویزای کار خود را تمدید می‌کنید و سپس درخواست اقامت می‌دهید و در صورت پذیرفته شدن، پاسپورت اتریش را دریافت می‌کنید.

مشاوره ویزای تحصیلی اتریش

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن مهاجرتی آسان و بدون دردسر استفاده از مشاوران خبره و مجرب است. این مشاوران می‌توانند به شما در گرفتن آسان‌تر ویزای تحصیلی یا کار کمک کنند. مشاوران ما با بهره‌گیری از به‌روزترین ترفندها به شما در داشتن مهاجرتی راحت و سریع کمک می‌کند.

وکیل اخذ ویزای تحصیلی اتریش

اگر شما هم به یک وکیل کاربلد برای مهاجرت و انجام امور ویزای خود نیازمندید، موسسه مهاجرتی اصطهباناتی یکی از بهترین موسسات برای انجام کارهای مهاجرتی شما است. این موسسه با دارا بودن بهترین و حرفه‌ای‌ترین وکلای مهاجرتی به شما در پروسه‌ی سخت مهاجرت به اتریش کمک می‌کند و راه را برای شما هموار می‌سازد.

سوالات متداول در باره‌ی ویزای دانشجویی کشور اتریش

1- آیا در صورت ریجکت شدن امکان درخواست دوباره ویزای تحصیلی اتریش وجود دارد؟

بله پس از ریجکت شدن شما می‌توانید با رفع نقص پرونده خود آن را دوباره برای درخواست ویزا ارسال کنید.

2- آیا امکان اقامت از طریق ویزای تحصیلی در اتریش وجود دارد؟

بله شما می‌توانید پس از تحصیل ویزای کار دریافت کنید و پس از پنج سال شاغل بودن در اتریش پاسپورت اتریش را دریافت کنید.

3- آیا می‌توان بدون مدرک زبان در اتریش تحصیل کرد؟

به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه‌های اتریش شما به مدرک زبان نیاز دارید اما می‌توانید قبل از دانشگاه در دوره‌ها یا کالج برای یادگیری زبان شرکت کنید.

4- آیا همراه دانشجو در اتریش توانایی کار کردن را دارد؟

بله کشور اتریش اجازه‌ی کار تمام وقت را به همراهان دانشجوها می‌دهد.

5- مدت زمان بررسی درخواست ویزا در اتریش چقدر است؟

حدود دو تا سه هفته طول می‌کشد تا درخواست ویزای تحصیلی شما در سفارت بررسی شود.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی اتریش

  1. مهرزاد گفت:

    باسلام و وقت بخیر
    در انتهای مقاله فوق اومده “ دانشجویان 24 ساله یا بزرگتر مجبورند ثابت کنند که می توانند حداقل 93306 یورو در هر ماه ( از سال 2019) را تامین کنند. این مبلغ باید حداکثر 12 ماه در حساب باقی بماند” بعبارتی با احتساب تقریبی یورو ۱۵۰۰۰ تمنی حدود یک میلیارد وچهارصد میلیون تمن نقدینگی تامین بشه؟!

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      ممنون بابت توضیحات، بله اشتباه هست پیگیری می‌کنیم اصلاح بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *