خوابگاه-های-دانشجویی-در-چین

اگر شما نگرانی هایی در خصوص وضعیت زندگی در کشور چین در سر دارید؛ باید بدانید که شما از کیفیت خوابگاه های دانشجویی در چین در دسترس در این کشور نیز شگفت زده خواهید شد. پس از بررسی هایی که در خصوص بازی های المپیک پکن رخ داد؛ مشخص شد که حدود 100٪ از ورزشکاران و مقامات خارجی از غذا و محل اقامت خود در این کشور نیز رضایت داشتند.
بخاطر داشته باشید که دانشجویان بین المللی چین؛ قادر به گزینش محل اقامت خود در خوابگاه های دانشگاهی و یا در هتل دانشگاهی می باشند. علاوه بر این شما مجوز ترک محوطه دانشگاه با کسب اجازه از دانشگاه را خواهید داشت. اما به طور معمول، پیشنهاد ما به شما این است که دانشگاه را برای محل اقامت خود انتخاب نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی خوابگاه ها و اتاق های دانشگاه های چین

در واقع، محل اقامت در دانشگاه به خوابگاه در محوطه دانشگاهی اطلاق می شود ؛ خوابگاه هایی که به ارائه اتاق یک نفره، اتاق دو نفره و یا اتاق لوکس نیز اشاره دارند. این نکته را بخاطر داشته باشید که دانشگاه های مختلف دارای اتاق های استاندارد متفاوتی می باشند. بیایید به مقایسه ای ساده در خصوص محل اقامت در بریتانیا بپردازیم.

       دانشگاه های بریتانیا       دانشگاه های چین
            اتاق تک نفره                تک نفره
اتاق بزرگ/ لوکس تک نفره×
اتاق دو تختهدو نفره
اتاق همراه با امکانات حمام و سرویس بهداشتیاتاق بزرگ لوکس/اتاق لوکس تک نفره
سوئیت×
سوئیت بزرگ

×

 

به طور معمول، بخاطر داشته باشید که امکان در اختیار داشتن آشپزخانه در اتاق برای شما وجود ندارد. به دلیل اینکه دانشگاه و والدین نگران ایمنی شما می‌‌باشند. بنابراین، تفاوت اصلی بین خوابگاه دانشگاه چینی و دانشگاه بریتانیایی در اختیار داشتن حمام مستقل می‌باشد. با این حال، برخی از دانشگاه ها محل اقامتی در سطح هتل را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. با اقامت در این نوع اتاق‌ها می‌‌توانید از آشپزخانه شخصی بهره مند شوید. بهترین کار این است که قبل از اقامت ضمانت دانشگاه را بررسی کنید.

اصطهباناتی-خوابگاه-های-دانشجویی-در-چین2

امکانات موجود در اتاق های دانشجویی

خوابگاه های دانشگاه های پزشکی چین معمولا تمام امکاناتی که شما به آن نیاز دارید را خواهند داشت، چرا که این امکانات مواردی نظیر: کابینت، تخت خواب، تهویه مطبوع، تلویزیون، اینترنت ارزان و یا حتی دسترسی به اینترنت رایگان، توالت، حمام، آب گرم و…؛ همچنین آشپزخانه اشتراکی، یخچال و فریزر و دیگر موارد را در بر خواهند گرفت. ناگفته نماند که دانشگاه های موجود در شمال امکان استفاده از بخاری در زمستان را فراهم کرده اند.

قیمت اتاق خوابگاه های دانشجویی

هزینه خوابگاه های دانشجویی در چین ممکن است از 25 تا 150 یوان برای هر روز متفاوت باشد. که تا حد بسیاری به دانشگاه، شهر و نوع اتاق بستگی دارد. شما با مراجعه به سایت دانشگاه، می توانید اتاق های دانشجویی با هزینه مناسب را پیدا کنید.
مثلا، دانشگاه زبان و فرهنگ پکن شش گزینه محل اقامت را، در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. خوابگاه های دانشگاهی شامل اتاق تک نفره، دو نفره و اتاق های دو تخته مقرون به صرفه می باشند. قیمت آن ها از 37 تا 149 یوان برای هر شخص (روزانه) می باشد.

در صورت بوجود آمدن مشکل در خصوص رزرو کردن محل اقامت دانشگاهی چه باید کرد؟

اگر شما محل اقامت خود را به طور مستقیم و از طریق دانشگاه انتخاب کرده اید اما در اخذ آن با مشکل مواجه شده اید؛ پیشنهاد می شود با ما تماس بگیرید. چرا که این دانشگاه تلاش های مجددی برای شما خواهد داشت. با توجه به تجارب گذشته، فرصت های بسیاری برای شما در جهت برآورد کردن خواسته هایتان وجود خواهد داشت. در غیر این صورت، شما قادر به زندگی در خارج از محوطه دانشگاهی خواهید بود.

پذیرش از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی چین اخیراً بسیار جذاب شده است. زمان ددلاین ثبت نام دانشگاه ها محدود و همین سبب شده، افراد از چند ماه قبل اقدام به ثبت در تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ چین و همچنین دیگر دانشگاه های پزشکی این کشور شوند. توصیه می کنیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به شرایط اعزام دانشجو به چین با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *