هزینه زندگی در ملبورن استرالیا

استرالیا در حال حاضر دارای رتبه 12 بیشترین میزان هزینه زندگی در دنیا است، در حالیکه ایالات متحده و بریتانیا در رده 21 و 23 قرار دارند. هزینه زندگی در استرالیا 9٪ بالاتر از ایالات متحده آمریکا،اما 10٪ ارزان تر از لندن می باشد. در ادامه مقاله به صورت مختصر به هزینه زندگی در ملبورن استرالیا اشاره شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه زندگی در ملبورن استرالیا

ملبورن سومین شهر گران استرالیا پس از سیدنی و پرت است. اما برای مهاجرانی که بودجه مشخصی دارند و باید هزینه کمتری برای زندگی بپردازند، در اینجا فرصت های زیادی برای صرفه جویی در هزینه وجود دارد. ملبورن شهری بین المللی با رستوران ها و صحنه های هنری پررونق است. ملبورن به عنوان 71 مین شهر گران در دنیا از میان 209 شهر در Mercer’s 2016 Cost of Living Survey رتبه بندی شده است. این شهر، ارزان تر از سیدنی و پرت، اما گران تر از آدلاید، بریزبن و کانبرا است.

هزینه حمل و نقل در ملبورن

 

هزینه حمل و نقل در ملبورن استرالیا

برای انجام کارها، بیشتر مردم در ملبورن، حمل و نقل عمومی را ارزان ترین و مناسب ترین گزینه می دانند. برای جلوگیری از ترافیک، هزینه های بالای پارکینگ و نوسانات قیمت سوخت، نداشتن ماشین برای افراد ساکن ملبورن موضوعی غیر معمول نیست. بزرگترین هزینه در ملبورن، هزینه مسکن خواهد بود. قیمت اجاره در نزدیکی مرکز شهر می تواند به شدت بالا باشد. همانند بسیاری از شهرهای دیگر، هر چه از شهر دورتر باشید، پول بیشتری می توانید صرفه جویی کنید.

هزینه مواد غذایی در ملبورن استرالیا

چندین رستوران غذاخوری خوب در ملبورن وجود دارد. در مرکز و حومه شهر، برای افرادی که بیشتر بیرون غذا می خورند رستوران هایی عالی وجود دارد که با هزینه کمی بیشتر از فست فود ها، می توانند غذاهایی فوق العاده صرف کنند. افراد ساکن ملبورن به “غذاهای ارزان محلی” خود افتخار می کنند و احتمالا بسیار خوشحال خواهند شد که این روند خدماتی خود را به شما ارائه دهند. قیمت مواد غذایی در ملبورن تا حد زیادی همراستا با مقیاس قیمت گذاری در استرالیا است، اما برای مهاجران که محصولات تازه، فضای پر جنب و جوش و قیمت های پایین تر می خواهند، بازدید از بازار ها بهترین گزینه خواهد بود. بازارهای مواد غذایی تازه در مرکز شهر و حومه شهر ملبورن قرار دارند.

 مراقبت های بهداشتی در ملبورن استرالیا

استرالیا سیستم بهداشتی عالی دارد. ساکنان دائمی به Medicare دسترسی دارند که شما از طریق سیستم مالیاتی پرداخت می کنید، اما حتی پس از آن بسیاری از استرالیایی ها بیمه بهداشت خصوصی را برای پوشش اضافی مانند مراقبت های دندانپزشکی و غیره مورد استفاده قرار می دهند. مراقبت های بهداشتی در ملبورن توسط همان خدمات ترکیبی دولتی و خصوصی که در کل استرالیا یافت می شود، اداره می شود. مهاجرانی که واجد شرایط استفاده از سیستم عمومی هستند، Medicare، متوجه می شوند که برخی حوزه های درمانی تحت پوشش نیستند. سیستم خصوصی این شکاف را برآورده می کند.  این موارد اضافی می توانند بدون پوشش بیمه بسیار گران باشند، به همین دلیل حتی ساکنان دائم که واجد شرایط Medicare می باشند، باید بیمه خصوصی اضافی را داشته باشند.

مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر)می توانند اطلاعات مفیدی را از شرایط مهاجرت به استرالیا در اختیار شما قرار دهند.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *