هزینه زندگی در پاکستان

هزینه مواد غذایی در پاکستان مقرون به صرفه است. صرف غذا به ویژه در مکان های محلی، می تواند یک تجربه ارزان باشد. بازارهای زیادی وجود دارند که محصولات محلی را به فروش می رسانند. زمانی که به پاکستان می روید، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید، هزینه زندگی در پاکستان است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه زندگی در پاکستان

به دلیل اینکه شهرهای پاکستان به سرعت در برخی از مقاصد جهانگردی جهان به تکامل می رسند، جای تعجب نیست که بیشتر مهاجران به این کشور بروند. مناظر باور نکردنی، غذاهای خوب، فرهنگ و مسابقات کریکت جهانی در این کشور بسیار معروف هستند. در گذشته نه چندان دور، بسیاری از این افراد با شنیدن کلماتی مانند پیچیده، متانت و فرهنگ برای توصیف کشور خاورمیانه شگفت زده می شدند. اما امروزه پاکستان به طور مداوم نسبت به وضعيتي که تا حدودي غربي شده و بسيار لوکس است، تغيير مي کند.

گرانترین شهرهای پاکستان

هزینه زندگی در پاکستان نسبتا ارزان است. پایتخت شهر اسلام آباد در سال 2016 در بررسی هزینه زندگی مرسر جزء 209 شهر رتبه بندی شده است. در مقایسه با این کراچی، بزرگترین شهر پاکستان و بیشتر ساکنان مهاجران، در رتبه 201 قرار گرفت. هزینه زندگی در هر دو شهر برای مهاجران بسیار مقرون به صرفه است.

گرانترین شهرهای پاکستان

گران ترین شهرهای بزرگ کدامند؟ طیف وسیعی از هزینه های زندگی در پاکستان وجود دارد، گرچه بسیاری از مهاجران تصمیم می گیرند که در مناطق پرجمعیت و شهری ساکن شوند. پنج شهر گران قیمت که در پاکستان زندگی وجود دارد، عبارتند از:

  • آببتاباد
  • تورات
  • فیصل آباد
  • جوان
  • کراچی

نرخ ارز در پاکستان

پاکستان در مقایسه با سایر کشورها چقدر گران است؟ در حالی که پاکستان عمدتا ارزان تر از کشورهای اروپای شمالی و آمریکای شمالی است، یکی از مهمترین چیزهایی که باید در مورد انتقال پول شما به آن توجه شود، نرخ ارز است. در حالی که بانک شما ممکن است این تبدیل را برای شما انجام دهد و خدمات مبادله زیادی وجود داشته باشد، ولی بهتر است که ارز پاکستان را به صورت نقد با خود ببرید.

به همین ترتیب، همیشه باید از یک مبدل ارز آنلاین استفاده کنید تا ببینید قبل از اینکه مبادله را انجام دهید چه مقدار پول لازم دارید. پول در پاکستان اغلب به صورت PKR نامیده می شود و یا با علامت ₨ مشخص می شود. برای به دست آوردن یک ایده بهتر از ارزش تقریبی روپیه در مقایسه با چند ارز اصلی، به معادل های زیر توجه کنید.

  • 1000 دلار = 100000 ₨
  • پوند 1000 = ₨ 135،000
  • 1000 یورو = 120،000 ₨
  • A$ 1000 = 80،000 ₨

کارشناسان باید توجه داشته باشند که به دلیل اینکه پاکستان یک کشور مسلمان است، محصولات گوشت خوک و غیره به طور کامل برای مسلمانان ممنوع است و فقط در فروشگاه های خاص یافت می شود. مراحل دریافت تابعیت و اقامت در پاکستان را مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما قرار خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *