هزینه زندگی دانشجویی در نروژ

تحصیل در کشور های اروپایی یکی از گزینه های پرطرفدار برای دانشجویان محسوب می شود زیرا دانشگاه ها دارای قیمت های مقرون به صرفه ای می باشند. نروژ یکی از کشورهایی است که تحصیلات مقرون به صرفه با کیفیت جهانی را عرضه می کند اما باید در نظر داشته باشید که هزینه ها تحصیل و زندگی دانشجویی به چه میزان است. این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی هزینه دانشگاه ها، هزینه زندگی دانشجویی و هزینه خوابگاه و خانه های دانشجویی در نروژ می پردازد. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران،شیراز، تبریز، اصفهان و مشهد تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هزینه تحصیل در نروژ

نروژ بیشتر بخاطر مردم دوست داشتنی و داشتن زادگاه افسانه ای ترول ها شناخته می شود. با این حال، این کشور در بین دانشجویان بین المللی که به دنبال آموزش عالی در خارج از کشور هستند، رواج یافته است.نروژ می تواند به دانشگاه های با کیفیت بالا و شهریه رایگان که در هر سطح مدرک تحصیلی ارائه می دهند، افتخار کند: لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا. دانشجویانی که در برنامه تبادل Erasmus شرکت می کنند از شهریه رایگان نیز بهره مند می شوند و حتی ممکن است واجد شرایط دریافت کمک مالی برای پرداخت هزینه های زندگی خود باشند.

شهریه دانشگاه های دولتی در نروژ

در نروژ، دانشگاه های دولتی بدون در نظر گرفتن ملیت، برای همه دانشجویان بین المللی تحصیل بدون شهریه ارائه می دهند. با این حال، برخی از برنامه ها و دوره ها ممکن است هزینه هایی را داشته باشند، مانند برنامه های مربوط به تجارت و مدیریت، اما فقط در برخی از مدارس و دانشگاه ها. همچنین، به یاد داشته باشید که هزینه زندگی در نروژ بسیار زیاد است.در هر ترم فقط هزینه اجباری اتحادیه دانشجویان را پرداخت خواهید کرد که بین 30 تا 60 یورو است. در عوض، شما یک کارت دانشجویی دریافت می کنی ، که به شما امکان می دهد که امتحانات را شرکت کنید. همچنین مزایای مختلفی از جمله تخفیف برای حمل و نقل عمومی، موزه ها و رویدادهای فرهنگی و دسترسی به خدمات درمانی و ورزشی را فراهم می کند.

دانشگاه های بدون شهریه در نروژ

در اینجا چند نمونه از دانشگاه های رایگان در نروژ آورده شده است:

  • University of Stavanger
  • UIT the Arctic University of Norway
  • University of Agder
  • University College of Southeast Norway

شهریه دانشگاه های خصوصی نروژ

بیشتر موسسات خصوصی در نروژ به همان میزان شهریه را هم برای دانشجویان نروژی و هم بین المللی دریافت می کنند. شهریه معمولاً بین 7000 تا 19،000 یورو در سال است.

هزینه زندگی دانشجویی در نروژ

حضور در دانشگاه در نروژ هزینه هایی را در بردارد که شامل هزینه های خوابگاه ، کتاب، غذا و خدمات می شود. اگرچه هزینه های زندگی در هر ماه می تواند بالاتر از متوسط کشورهای اروپایی باشد، اما این کشور هنوز هم از بهترین ها در بین کشورهای نوردیک است و به عنوان یک امتیاز، طبق استاندارد نروژی و کیفیت زندگی بسیار بالاست.به طور متوسط، شما می توانید انتظار داشته باشید که برای زندگی دانشجویی در نروژ بین 800 1400 یورو در ماه بپردازید. هزینه ها در شهرهای بزرگ می تواند بسیار بیشتر باشد. در اینجا مجموع هزینه های زندگی دانشجویی به تفکیک شهرها ذکر شده است:

  • اسلو: 1،200 2،000 یورو
  • برگن: 1،100 1800 یورو
  • ترومسو و تروندهایم: 1000 1600 یورو

معمولاً بین 250 تا 400 یورو در ماه برای غذا هزینه خواهید کرد. با یادگیری نحوه پخت و پز و خرید از فروشگاه های مواد غذایی که بعضا تخفیف ارائه می دهند یا از سوپر مارکت های قابل دسترسی، مانند Rema 1000 ،Rimi ، Kiwi ، Bunnpris ، Meny ، Ultra و Ica ، می توانید مقداری پول پس انداز کنید.اگر یک شب را برای خورد غذا بیرون از خانه برنامه ریزی کنید، 20 یورو را در یک رستوران ارزان قیمت و 70 یورو در میان رده یک، برای وعده غذایی دو نفره صرف می کنید. اگر شما همچنین می خواهید چیزی بنوشید، 4 یورو اضافی نیز هزینه خواهید کرد. آبجو معمولاً حدود 8 یورو است.در نروژ ، 41٪ از دانشجویان از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند و از تخفیف های خود که توسط کارت دانشجویی دانشگاه ارائه می شود بهره مند می شوند. هزینه حمل و نقل ماهانه بین 55 تا 72 یورو است. در اینجا گزینه های حمل و نقل دیگر وجود دارد:

  • تاکسی ها: قیمت اولیه 10 یورو و 1.5 یورو برای هر کیلومتر است
  • اجاره دوچرخه: بین 12 25 یورو در روز
هزینه زندگی دانشجویی در نروژ

هزینه زندگی دانشجویی در نروژ

در طول تحصیل در نروژ، برای دوره ها و تحقیقات خود به کتاب، مجله و مواد دیگر نیاز خواهید داشت. این موارد معمولاً به حدود 50 یورو در ماه می رسد، اما می توانید برای صرفه جویی در هزینه، کتابهای استفاده شده را نیز از کتابخانه ها و مغازه های دست دوم خریداری کنید. برای فعالیت های اجتماعی، شما باید حدود 50 120 یورو در ماه تهیه کنید.

هزینه خوابگاه در نروژ

اسکان دانشجویی در نروژ از بسیاری مناطق دیگر در جهان متفاوت است، شهرهای بزرگتر مانند اسلو، بیشتر از مناطق کوچکتر هزینه می برند.گزینه های متداول مسکن برای دانشجویان در نروژ خوابگاه در محوطه دانشگاه است، این نوع گزینه های اقامتی معمولاً مشخص شده از موسسه هستند و مبالغ و هزینه های مختلفی دارند. لطفاً برای اطلاعات بیشتر در مورد مسکن دانشگاه، مشخصات دانشگاه را بررسی کنید.دو نوع دیگر اقامت که برای دانشجویان مهم است؛ اجاره یک آپارتمان به تنهایی یا اجاره فقط یک اتاق در یک مجتمع آپارتمانی یا فقط اشتراکی در خانه. با به اشتراک گذاشتن خانه، حمام، آشپزخانه می توانند هزینه ها را کم کرده و در بودجه خود صرفه جویی کرد.بسیاری از دانشجویان نه تنها از نظر قیمت، بلکه برای عوامل آموزشی مانند دوره های مشابه، رانندگی و انگیزه تحصیل ترجیح می دهند با دانشجویان دیگر هم خانه شوند.در شهرهای بزرگتر انتظار می رود 500 تا 700 دلار بپردازید که شامل گرمایش و برق می شود در حالی که اجاره در شهرهای کوچکتر معمولاً با هزینه بسیار کمتری از 350 تا 400 روبه رو می شوید.اینکه یک خانه یا خوابگاه چقدر گران قیمت باشد بستگی به اندازه اتاق، محل و امکانات موجود در آپارتمان دارد. برق، Wi Fi و تلویزیون نیز با اجاره همراه است. اتاقها اغلب مبله هستند.

دانش آموزانی که به دنبال اسکان هستند می توانند از طریق سازمانی به نام “Studentkipnaden” که در همه شهرهای بزرگ وجود دارد، متقاضی دریافت مسکن دانشجویی شوند و در اصل با دانشگاه ها همکاری می کنند تا از 300 تا 500 دلار برای خوابگاه هزینه کنند. این یک قیمت واقعاً مناسب است زیرا شامل برق و سایر تجهیزات تجاری خواهد شد. اگرچه آشپزخانه با دیگر افراد به اشتراک گذاشته می شود ، اما هر اتاق حمام مخصوص به خود را دارد. به دلیل اینکه قیمت مسکن نسبتاً مناسب با Studentkipnaden وجود دارد، یک لیست انتظار طولانی به وجود می آید و تقاضای زیادی برای آنها نیز است اما خبر خوب اینجاست که دانشجویان بین المللی در اولویت قرار دارند.تخفیف های ویژه دیگری برای باشگاه بدنسازی و حتی امکانات ورزشی نیز در این اقامتگاه های دانشجویی ارائه شده است.دانشجویانی که می خواهند حریم خصوصی بیشتری داشته باشند می توانند یک آپارتمان (استودیو) را که حدود 1000 دلار در هر ماه است، اجاره کنند که شامل آب و برق نیست اما به احتمال کمی تلویزیون Wi Fi و کابل گنجانده شده است.دانشجویان همچنین می توانند یک آپارتمان دو خوابه در شهرهای بزرگتر برای 1100 تا 1300 دلار و یا 700 تا 1000 دلار در شهرهای کوچکتر در ماه پرداخت کنند که معمولاً شامل برق و سایر خدمات است.

با مطالعه مطالب بالا به میزان هزینه در دانشگاه های نروژ، هزینه زندگی و اقامتگاه دانشجویی در این کشور پی بردید و متوجه می شوید که نروژ یکی از بهترین ها برای مقصد تحصیل است. جهت کسب اطلاعات دقیق تر به شعب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد هزینه زندگی دانشجویی در نروژ

1- آیا تحصیل در نروژ رایگان است؟

به طور کلی تمام برنامه های تحصیلی دولتی در موسسات آموزش عالی نروژ بصورت شهریه برای دانشجویان نروژی و همچنین بین المللی رایگان است. کلیه دانشجویان بین المللی برای پرداخت هزینه های دانشجویی، هزینه ثبت نام، اقامت و هزینه های مختلف زندگی باید به اسلو برسند.

2- آیا نروژ برای دانشجویان بین المللی گران است؟

نروژ یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد، به این معنی که این کشور همچنین یکی از گرانترین کشورها نیز است. با این حال، هنگامی که صحبت از آموزش می شود، نروژ می تواند به کیفیت بالاتری افتخار کند، در حالی که دانشجویان مجبور به پرداخت شهریه در هر سطح، به ویژه لیسانس نیستند.

3- آیا می توان در هنگام تحصیل در نروژ کار کرد؟

دانشجویان می توانند برای به دست آوردن مجوز نیمه وقت یا اجازه کار در هنگام تعطیلات اقدام کنند. علاوه بر این، اشتغال تمام وقت، اما برای مدت زمان محدودی می تواند ایجاد شود. یک دانشجوی بین المللی مجاز است 20 ساعت در هفته پس از دریافت مجوز، کار کند.

4- هزینه تحصیل در نروژ چقدر است؟

برآورد متوسط بودجه دانشجویی در نروژ در حدود 1200 دلار در ماه (2019) برای بیشتر هزینه ها شامل مسکن، غذا، لوازم مطالعه، حمل و نقل و فعالیت ها است.

5- دانشجو چقدر می تواند در هر ساعت در نروژ درآمد کسب کند؟

طبق تعرفه بین اتحادیه صنفی و تجارت هتل و رستوران، نرخ ساعت فعلی کارمند بدون داشتن صلاحیت رسمی در ساعت 39 دلار قبل از مالیات است. اگر کارفرمایانی را انتخاب کنید که هیچ توافق جمعی نداشته باشد، مطمئناً می توانید درآمد کمتری (یا بیشتر) کسب کنید.

6- هزینه خوابگاه های دانشجویی در نروژ چقدر است؟

خوابگاه هایی که در محوطه دانشگاه هستند خودشان قیمت را تعیین می کنند اما به طور میانگین می توان گفت که 300 دلار تا 500 دلار هزینه اتاقی در خوابگاه برای هر ماه است.

7- هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی نروژ چقدر است؟

تحصیل در دانشگاه های خصوصی بسیار هزینه دارد و با تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ قابل مقایسه نیست. این هزینه در حدود 8000 یورو تا 19000 یورو سالانه می باشد.

8- هزینه خورد و خوراک دانشجویی در نروژ چقدر است؟

خورد و خوراک در نروژ در صورتی که خودتان پخت و پز کنید در حدود 300 تا 400 یورو می باشد.

9- هزینه خانه های دانشجویی در نروژ چقدر است؟

خانه های دانشجویی بسته به امکانات و محل قرار گیری در نروژ حدود 700 دلار تا 1300 دلار می تواند باشد.

10- آیا هزینه زندگی دانشجویی در نروژ گران است؟

هرینه زندگی دانشجویی در کشور نروژی نسبتا بالا است اما کیفیت خوبی را ارائه می دهد.

11- آیا با کار دانشجویی می توان هزینه زندگی دانشجویی در نروژ را پرداخت؟

در صورتی که شما بسیار در مصارف خود صرفه جویی کرده و به یک زندگی معمول رضایت دهید با درآمد کار دانشجویی می توانید گذران زندگی را در نروژ داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *