اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا

دانشجویان در موسسات مختلف کشور ایتالیا معمولا اتاقهای اجاره ای را به صورت آنلاین می توانند رزرو کنند و بنابراین شما نیز نیاز به شناختن تمامی محله ها برای رزرو اتاق نخواهید داشت! خیلی راحت می توانید برای اقامت در ایتالیا از طریق تحصیل برنامه ریزی کنید و حتی با دوستان خود در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی، اتاق خود را رزرو کنید. اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا به نسبت سایر کشور های اروپایی می تواند مطلوب باشد و اگر هم اتاقی نیز داشته باشید این هزینه های قطعا کاهش پیدا میکند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

هزینه خوابگاه دانشجویی ایتالیا

برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند امور مربوط به خوابگاه معمولا توسط دفتر دانشگاه برنامه ریزی و مدیریت میشود. دفاتر خوابگاه دانشگاه معمولا اطلاعاتی را در خصوص اجاره آپارتمان در اختیار دانشجویان قرار میدهند که معمولا در مقایسه با هزینه های پیدا کردن مسکن در بازار خصوصی ایتالیا بسیار ارزان تر و به صرفه تر است.

معمولا دانشجویان ترجیح میدهند به جای اجاره کل آپارتمان تنها یک اتاق آن را اجاره کنند. خوابگاه های دانشجویی در شهرهای بزرگ ایتالیا گرانتر هستند و بین 300 تا 600 یورو در ماه هزینه در پی خواهند داشت که این مقدار بستگی به اندازه و محل خوابگاه دارد.

برای دانشجویانی که میخواهند خودشان امور مربوط به محل اقامتشان را سازماندهی کنند، در روزنامه های محلی می توان آگهی های خانه های اجاره ای را پیدا کنند. همچنین می توانید با پرداخت هزینه اطلاعات مربوط به اجاره خانه را از دفاتر مشاوره املاک نیز بپرسید. حداقل مدت زمان اجاره یک ملک در ایتالیا حداقل یک سال است اما خوابگاه های مبله دانشجویی معمولا برای مدت زمان های کوتاه تری نیز به دانشجویان اجاره داده میشوند.

خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا

خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا

خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا

  • خوابگاه دانشجویی موسسه

برخی از موسسات برای دانشجویان خوابگاه های دانشجویی تدارک می بینند اما این قضیه در مورد تمامی آنها صدق نمی کند. میتوانید با دانشگاه محل تحصیل خود تماس گرفته و از وجود چنین خوابگاهایی یا کم بودن هزینه های آنها اطمینان حاصل کنید.

  • خوابگاه های مشترک دانشجویی

خیلی از دانشجویان ترجیح میدهند که اتاق یا خانه خود را با سایر دانشجویان شریک شوند. این دسته از خوابگاه ها به طور کلی ارزانتر هستند و هزینه های آنها بین 250 تا 700 یورو در ماه تخمین زده میشود. این مبلغ بستگی به اندازه، تجهیزات و موقعیت مکانی خوابگاه دارد.

دانشجویان موسسات آموزشی مختلف معمولا آگهی های اجاره اتاق را به صورت آنلاین منتشر میکنند. بنابراین برای اجاره اتاق نیازی به شناختن دانشجویان دیگر نخواهید داشت. بسیاری از دانشگاه ها به منظور کمک به دانشجویان بین المللی خدماتی را ارائه میکنند اما برخی از آنها بابت کمک در یافتن خوابگاه از دانشجو مبلغی را دریافت میکنند. میتوانید در این باره با دفتر خدمات خوابگاه دانشگاه مشورت کنید.

اگر شما یکی از افرادی هستید که در برنامه اراسموس شرکت کرده اند، خدمات رایگانی تحت عنوان Sportello Casa وجود دارد که به شما در یافتن خانه در برخی از مناطق به خصوص کمک میکنند. این خدمات گاه به دانشجویان بین المللی ای که از این برنامه استفاده نمی کنند نیز ارائه میشود. اما قبل از استفاده از این خدمات بررسی های لازم را انجام دهید.

  • خانه های خصوصی

همیشه این انتخاب پیش روی شما وجود خواهد داشت که خانه مستقل خود را اجاره کنید. اما اکثر موارد این گزینه گرانترین انتخاب موجود است. اجاره خانه در کشور ایتالیا بین 300 تا بیش از 1000 یورو در ماه هزینه خواهد داشت اما پیدا کردن مکانی که پاسخگوی نیاز های شما باشد به عهده خودتان خواهد بود.

نکات مهمی که باید به آنها توجه داشته باشید!

  1. اجاره خانه در بخش های شمالی و صنعتی ایتالیا گرانتر از بخش های جنوبی و کشاورزی این کشور هستند.
  2. حتما با دانشگاه محل تحصیل خود مشورت کنید و در خصوص خدمات خوابگاهی یا اجاره خانه از آنها سوال بپرسید. این می تواند یک منبع اطلاعاتی ارزشمند برای شما باشد.
  3. چیزهایی که هنگام انتخاب خوابگاه دانشجویی در کشور ایتالیا می بایست به آنها توجه داشته باشید:
  4. نزدیکی به موسسه آموزشی
  5. جایی که میخواهید در آن زندگی کنید ( در یک شهر، کنار یک دریاچه، در یک خانه، در یک آپارتمان و غیره )
  6. هر روز چقدر زمان صرف رفتن از خانه به دانشگاه خواهید کرد. ( بررسی این موضوع می تواند به شما کمک کند که مشخص کنید چقدر نزدیک به موسسه میخواهید زندگی کنید.)

هزینه های اضافه خانه یا خوابگاه:

هزینه های اضافه هزینه هایی هستند که علاوه بر اجاره ماهیانه یا هفتگی خود موظف به پرداخت آنها خواهید بود. این هزینه ها معمولا شامل موارد زیر میشوند:

  • آب
  • سیستم گرمایشی
  • برق
  • مدیریت پسماند
  • پارکینگ ( اگر ماشین داشته باشید )
  • حمل و نقل ( بلیط اتوبوس، قطار یا غیره)

برای پی بردن به اینکه ماهیانه به چه مقدار پول نیاز خواهید داشت باید این دسته از مخارج خود را نیز در کنار هزینه های اجاره خانه در نظر داشته باشید.

امکانات خوابگاه ها در ایتالیا

ملافه های تختخوابی تهیه شده و هر دو هفته یک بار تعویض می شود، و یا جایگزین میشود و همچنین پس از ورود هر دانش آموز، به او یک ست کامل ملحفه داده میشود، که در صورت ماندن برای مدت طولانی، دو ست به آنها داده می شود. در این حالت دانش آموزان خودشان ملافه ها را می شویند. اما می بایست حوله های خود را با خود بیاورند. شستن لباس با دست بدون هیچ گونه هزینه اضافی مجاز است. استفاده از ماشین لباسشویی در نظر گرفته نشده است، اما می توانید از یکی از مکان های شست و شو واقع شده در سطح شهر استفاده کنید.

پارکینگ

پارکینگ ها و گاراژ هایی که برای استفاده از آنها باید هزینه پرداخت کنید به راحتی در مرکز شهر یا حومه شهرها پیدا می شوند. عبور و مرور هفتگی یا ماهانه وجود دارد که هزینه کمتری دارد. می توانید از صاحبخانه خود بپرسید که نزدیکترین گاراژ یا پارکینگ به شما در کجا واقع شده است. همچنین می توانید اتومبیل خود را در خیابان پارک کنید اما باید علائم / تابلوها را بررسی کنید یا زمان دقیق تمیز کردن یا شستن خیابان را از صاحبخانه سوال کنید (روزی که در هفته مختص تمیز کردن جاده های منطقه میباشد). در طی این روزها باید ماشین خود را در منطقه دیگری پارک کنید یا آن را از آنجا ببرید. تخمین این که آیا محل اقامت خصوصی ارزش هزینه های اضافی را دارد یا نه؟

شما معمولاً برای توجیه هزینه ها می توانید تعداد زیادی از هزینه های اضافی را کم کنید – که حتی ممکن است در دراز مدت باعث پس انداز شما شود. اتاق های سینماهای هنری،سالن های ورزشی مدرن و اتاق های بازی اکنون به طور معمول بخشی از پیشنهاداتی است که دانش آموزان می توانند به آنجا فکر کنند. مثل سالن ها، ارائه دهندگان اسکان خصوصی همچنین بر ایجاد ملاقات برای ایجاد حس جامعه برای ساکنان و میزبان ها تأکید می کنند تا بتوانید با همسایگان خود آشنا شوند.

اگر بررسی های انجام شده در زمینه اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا برای تصمیم گیری و تکمیل اطلاعات شما کافی نبود، با مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در تماس باشید تا اطلاعات کامل تری کسب کنید و راه خود را برای مهاجرت به ایتالیا هموار سازید.

سوالات متداول در مورد اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا

1- آیا دانشگاه های ایتالیا به دانشجویان بین المللی خوابگاه می دهند؟

برای دانشجویان بین المللی امور مربوط به خوابگاه معمولا توسط دفتر دانشگاه برنامه ریزی و مدیریت میشود. برخی از موسسات برای دانشجویان خوابگاه های دانشجویی تدارک می بینند اما این قضیه در مورد تمامی آنها صدق نمی کند.

2- آیا هزینه اجاره آپارتمان دانشجویی در ایتالیا به صرفه است؟

دفاتر خوابگاه دانشگاه معمولا اطلاعاتی را در خصوص اجاره آپارتمان در اختیار دانشجویان قرار میدهند که معمولا در مقایسه با هزینه های پیدا کردن مسکن در بازار خصوصی ایتالیا بسیار ارزان تر و به صرفه تر است.

3- هزینه خوابگاه دانشجویی ایتالیا حدودا چقدر است؟

خوابگاه های دانشجویی در شهرهای بزرگ ایتالیا گرانتر هستند و بین 300 تا 600 یورو در ماه هزینه در پی خواهند داشت که این مقدار بستگی به اندازه و محل خوابگاه دارد.

4- حداقل زمان اجاره یک ملک در ایتالیا برای دانشجویان چه مدت است؟

حداقل یک سال است اما خوابگاه های مبله دانشجویی معمولا برای مدت زمان های کوتاه تری نیز به دانشجویان اجاره داده میشوند.

5- اجاره خانه در کشور ایتالیا چقدر است؟

اجاره خانه در کشور ایتالیا بین 300 تا بیش از 1000 یورو در ماه هزینه خواهد داشت.

6- هزینه خوابگاه های مشترک دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه های آنها بین 250 تا 700 یورو در ماه تخمین زده میشود.

7- در کدام بخش های ایتالیا اجاره خانه ارزان تر است؟

اجاره خانه در بخش های شمالی و صنعتی ایتالیا گرانتر از بخش های جنوبی و کشاورزی این کشور هستند.

8- خوابگاه ها در ایتالیا چه امکاناتی را به دانشجویان ارائه می دهند؟

ملافه های تختخوابی تهیه شده و هر دو هفته یک بار تعویض می شود، و یا جایگزین میشود و همچنین پس از ورود هر دانش آموز، به او یک ست کامل ملحفه داده میشود، که در صورت ماندن برای مدت طولانی، دو ست به آنها داده می شود.

9- آیا اجاره بها خوابگاه شامل امکانات رفاهی می شود؟

هزینه های اضافه هزینه هایی هستند که علاوه بر اجاره ماهیانه یا هفتگی خود موظف به پرداخت آنها خواهید بود.

  • آب
  • سیستم گرمایشی
  • برق
  • مدیریت پسماند
  • پارکینگ ( اگر ماشین داشته باشید)
  • حمل و نقل ( بلیط اتوبوس، قطار یا غیره)

10- به چه نکاتی در هنگام انتخاب خوابگاه در ایتالیا توجه کنم؟

  •  نزدیکی به موسسه آموزشی
  •  جایی که میخواهید در آن زندگی کنید ( در یک شهر، کنار یک دریاچه، در یک خانه، در یک آپارتمان و غیره )
  •  هر روز چقدر زمان صرف رفتن از خانه به دانشگاه خواهید کرد. ( بررسی این موضوع می تواند به شما کمک کند که مشخص کنید چقدر نزدیک به موسسه میخواهید زندگی کنید).

11- چگونه می توانم برای پیدا کردن خوابگاه مشترک با دانشجویان دیگر آشنا شوم؟

دانشجویان موسسات آموزشی مختلف معمولا آگهی های اجاره اتاق را به صورت آنلاین منتشر میکنند. بنابراین برای اجاره اتاق نیازی به شناختن دانشجویان دیگر نخواهید داشت.

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *