هزینه تحصیل پزشکی در یونان

جهت پذیرش پزشکی یونان یک گواهی از کل نمرات دوره متوسطه توسط وزارت آموزش و پرورش یا توسط مقامات آموزشی متشکل از کشور مورد نظر یا سفارت کشور خود در یونان لازم است. میانگین کل نمرات باید براساس مقیاس تحصیلی نمرات،19 الی 20 باشد. هزینه تحصیل پزشکی در یونان از 6000 الی 8000 یورو تخمین زده شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در یونان

تحصیل برای اهالی یونان و افراد عضو شهروندی اتحادیه اروپا به صورت رایگان انجام می گیرد و این امر شرایط تحصیل و طیف گسترده ای از آموزش پزشکی را برای متقاضیان مقطع پزشکی به وجود می آورد. برخی از دانشگاه های مرتبط در یونان هزینه های دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا را که در دوره های کارشناسی ثبت نام کرده اند، پرداخت می کنند. تنها بعضی از دانشجویان بخشی از هزینه های تحصیل و کتاب های درسی خود را پوشش می دهند و اکثر دانشگاه ها برخی از هزینه های برنامه های تحصیل مربوط به خود را پرداخت می کنند.

تحصیل پزشکی در یونان

در حال حاضر در دانشگاه کرت یونان، هیچ هزینه تحصیلی یا اسنادی برای دانشجویان ثبت نام شده در مقطع کارشناسی منظور واقع نشده است و دانشجویان می توانند دوره های تحصیل خود را در این دانشگاه به صورت رایگان بگذرانند. هزینه تحصیل در یونان برای دانشجویان مقطع دکترا به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.

تحصیل پزشکی در یونان

اکثر برنامه های تحصیلات تکمیلی یونان (استاد و دکترا) برنامه های کمک هزینه تحصیلی دارند. یونان قرن هاست در صدر جدول سنت آموزش پزشکی است. تمام مدارس پزشکی یونان در حال حاضر به صورت مستمر در جهت تغییرات مدرن آموزش پزشکی هستند. سیستم آموزش پزشکی همگام با استانداردهای اروپایی برای تحصیلات عالی، مربوط به تحصیلات تکمیلی و آموزش مداوم پزشکان است.

سیستم آموزشی در یونان

دلایل ویژه سیستم آموزشی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی یونان، آن است که بر شرایط کار خوب و حمایت و نظارت عالی در تمام سطوح تأکید دارد. تعمیرات اساسی در آموزش عالی باعث اشتغال دانش آموزان، دانشگاهیان و جامعه می شود. مسائل سیاسی مانند پاسخگویی، تنظیم و استقلال دانشگاهی باعث ایجاد بحث و محاوره تحصیلی می شود. یک نوآوری مهم طبقاتی یونان، توسعه یک جنبه از نظریه پزشکی مرتبط با فلسفه طبیعی بود، یعنی یک سنت سکولار قوی از تحقیق رایگان یا چیزی که در حال حاضر به نام “علم” (Επιστήμη) است. آموزش پزشکی بر پایه یونان باستان استوار است و طرفداران زیادی در همین راستا به خود اختصاص داده است. تاریخ پزشکی بصورت مداوم و قدرتمند برای پزشکان مدرن و معلمان پزشکی استوار است.

آموزش پزشکی در یونان

اولین پزشکان مطرح در باستان، پزشکان متبحر یونانی بودند. از طریق یک روند تدریجی که قرن ها ادامه داشت، تحقیق و ارزیابی علمی خیلی زود جای خود را به خرافات بی منطق داد. در آغاز، طبقه یونان باستان، بدون شک تحت تأثیر مناطق همسایه مانند بابل و مصر و حتی تمدن های دورتر مانند هند و چین قرار داشت. با تمرینات پزشکی، آموزش پزشکی نیز در
بصورت مستمر و عملی زمینه اطلاعاتی دانشجویان این مقطع را به روز می کند و پزشکان مطرح و مدرن را به جامعه علمی ارائه خواهد داد.

پذیرش پزشکی در یونان

یکی از مدارک جهت پذیرش و تحصیل و اعزام دانشجو به یونان در مقطع پزشکی، داشتن گواهی فارغ التحصیلی اصلی که توسط اداره آموزش کشور یونان تایید شده است، می باشد. گواهی نامه های فارغ التحصیلی که از راه دور به دست می آیند پذیرفته نمی شوند، اما متقاضیان اهالی یونان و اتحادیه اروپا قابل قبول است. گواهی صادر شده تحصیلی توسط ادارۀ آموزشی یا دیپلماتیک کشور مورد نظر ارسال می شود، که تأیید می کند گواهی فارغ التحصیلی شخص او را مجاز به ورود به موسسه تحصیلات عالی در کشور یونان می کند یا خیر (فرم III).

مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند شما را از شرایط مهاجرت به یونان برای تحصیل به صورت کامل آشنا کنند، کافیست با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *