هزینه تحصیل پزشکی در جمهوری چک

دانشکده های چک حق دارند که مبلغی را برای هر سال تحصیلی افزایش دهد. این افزایش می تواند بیش از 10٪ از مبلغ فعلی هزینه نباشد و مبلغ جدید توسط دانشیار برای سال تحصیلی واقعی اعلام خواهد شد. هزینه تحصیل پزشکی در جمهوری چک برای دانشجویان شهروندی اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا یکسان است، دانشکده هیچ گونه کمک هزینه تحصیلی ارائه نمی دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه تحصیل پزشکی در جمهوری چک

تحصیل در جمهوری چک در شاخه پزشکی سنت های طولانی دارد که از قرن چهاردهم پا بر جاست. مدارس پزشکی جمهوري چک یکی از بهترین گزینه ها برای همه دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند. اکثر دانشگاه های پزشکی چک در حال ارائه برنامه 6 ساله پزشکی عمومی، 5 سال دندانپزشکی و 5 سال تحصیل داروسازی در چک به زبان انگلیسی همراه با برنامه هایی به زبان چک هستند. برنامه کارشناسی پرستاری و استادی در اپتومتری نیز به زبان انگلیسی ارائه شده است.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز چک

تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز چک که اولین دانشگاه پزشکی در پراگ و قدیمی ترین دانشکده پزشکی در مرکز اروپا است و در سال 1348 با همکاری دانشگاه چارلز تاسیس شد. این دانشکده در مرکز صنعتی، تجاری و فرهنگی جمهوری چک واقع شده است.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز چک

پراگ، گاهی اوقات به نام ” شهر یک صد اسپیرز ” نامگذاری شده است. دانشکده آموزش و پرورش در تمام زمینه های پزشکی عمومی فراهم می کند، دانش آموزان بر اساس آزمون ورودی انتخاب می شوند. هزینه سالانه خدمت در اولین دانشکده پزشکی در پراگ:

  • پزشکی عمومی : 335،000 CZK
  • دندانپزشکی : 380 000 CZK
  • فیزیوتراپی : 195،000 CZK

پذیرش پزشکی در چک

پذیرش تحصیلات پزشکی در چک براساس دیپلم دبیرستان (با نمره خوب در زیست شناسی ، شیمی و فیزیک)، مهارت انگلیسی (ممکن است توسط اسکایپ نشان داده شود)، در بسیاری موارد، اما در همه دانشگاه ها، آزمون ورودی و مصاحبه است. معاینه ورودی در دانشگاه و برخی از دفاتر نمایندگی در خارج از کشور برگزار می شود. مهلت درخواست برای دانشگاه های پزشکی متفاوت می باشد و آخرین مهلت درخواست پایان ماه مه است. اکثر مدارس پزشکی ابتدا درخواست را به صورت آنلاین انجام می دهند و پس از پیش تایید و پرداخت هزینه پردازش فایل، نسخه های سخت افزاری را ارسال می کنند.

دانشجویان بین المللی در چک

اکثر دانشجویان بین المللی در مطالعه پزشکی در جمهوری چک از ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، نروژ، سوئد، آلمان، مالزی و نیجریه هستند. اکثر دانشکده های پزشکی در جمهوری چک از سوی وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده برای شرکت در برنامه های کمک مالی مالی فدرال تایید شده اند و در فهرست دپارتمان های پست مدرک منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده فهرست شده است، آن ها همچنین توسط وزارت آموزش و پرورش کانادا تأیید شده اند.

هزینه تحصیل در هر سال تحصیلی پرداخت می شود و بسته به دانشکده و برنامه تحصیلی متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای دانشجویی جمهوری چک بهتر است، که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *