هزینه تحصیل و زندگی در لهستان

مسکن در محوطه دانشگاه برای دانشجویان بیش از حد در دسترس نیست. فقط 12٪ از آنها در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند و 57٪ آنها از خدمات و مسکن خود راضی هستند. یک آپارتمان یک خوابه در کراکوف حدود 290 تا 390 یورو در ماه هزینه دارد، در حالی که ورشو قیمت 350 تا 460 یورو در ماه است. در ادامه مقاله به هزینه تحصیل و زندگی در لهستان اشاره کرده ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه تحصیل و زندگی در لهستان

بیش  از 400 موسسه آموزش عالی جهت تحصیل در لهستان وجود دارد، که سالانه حدود 1.5 میلیون دانشجو را می پذیرند و هزینه تحصیل نیز کمتر از میانگین اروپایی است. در حالی که شهروندان لهستان برای تحصیل در دانشگاه ها و کالج های لهستان هزینه ای پرداخت نمی کنند، دانشجویان بین المللی شهریه های تعیین شده توسط دانشگاه ها را می پردازند. حداقل این شهریه ها عبارتند از:

  • 2000 یورو برای لیسانس، دوره های کارشناسی ارشد و تحصیلات حرفه ای
  • 3000 یورو برای Ph.D، دوره های تخصصی و حرفه ای

هزینه زندگی دانشجویی در لهستان

لهستان یک کشور اروپایی قابل دسترسی است که دارای اقتصاد پایدار و هزینه زندگی 450-650 یورو در ماه است. شما می توانید بودجه خود را با توجه به شهر یا منطقه تحصیلی خود تنظیم کنید. شهرهای بزرگ مانند کراکوف یا ورشو مشتمل هزینه 500 تا 850 یورو در ماه می شوند.

متوسط هزینه تحصیلات دانشگاه های خصوصی ​​50.000 یورو در سال با توجه به به سطح تحصیلات و تخصص است. همچنین، شما حق دارید که برای یک دانشگاه عمومی درخواست کنید و با دانش آموزان لهستان رقابت کنید. دانشگاه های لهستان با هزینه های مقرون به صرفه به قرار زیر می باشد:

  • دانشگاه صنعتی ورشو
  • دانشگاه فناوری اطلاعات و مدیریت
  • دانشگاه علوم زندگی پوزنان
  • دانشگاه تکنولوژی پوزنان
  • دانشگاه علوم پزشکی لودز
هزینه اقامت در لهستان

هزینه اقامت در لهستان

هزینه اقامت در لهستان

مسکن موضوع اصلی در لهستان است، که 37 درصد کل بودجه ماهانه را شامل می شود. دانشجویان بین المللی ممکن است با گزینه های خوابگاه های دانشجویی یا آپارتمان های اجاره ای خصوصی روبرو شوند که به صورت مشترک نیز اجاره می شود. همچنین، دانشگاه ها دارای خدماتی هستند که به دانشجویانی اختصاص داده می شود که به دنبال مسکن خارج از محوطه دانشگاه هستند. هزینه زندگی در لهستان کمی بالاتر از میانگین اروپا 200 تا 300 یورو در ماه است. با این حال، آپارتمان های اجاره ای خصوصی دارای استانداردهای بالا هستند.

  • برای دانشجویانی که تنها زندگی می کنند: 350-400 یورو / ماه
  • دانشجویانی که با شریک زندگی / فرزند زندگی می کنند: 450 یورو / ماه
  • دانشجویانی که در محوطه های دانشگاهی زندگی می کنند: 169 یورو در ماه

بورس تحصیلی لهستان

غذا برای یک دانشجوی خارجی معمولا هزینه 100 تا 150 یورو در ماه است. اگر بخواهید مواد غذایی را بخرید و از سوپرمارکت های ارزان قیمت خریداری کنید، می توانید کمی پول صرفه جویی کنید. حمل و نقل عمومی گزینه اصلی برای دانش آموزانی است که برای گذراندن دوره نیمه نهایی 50 یورو پرداخت می کنند و برای مدت 6 ماه در دسترس می باشند.

در طول برنامه تحصیلی شما باید کتاب ها، مجلات پژوهشی و سایر محصولات را خریداری کنید. توصیه می شود آنها را از کتابفروشی ها با محصولات قدیمی و یا دست دوم خریداری کنید تا بتوانید کمی پول ذخیره کنید. در لهستان، شما همچنین می توانید از طریق بورسیه ها و کمک هزینه تحصیلی و برنامه های مالی زیر از خود حمایت کنید.

  • بورس تحصیلی ارائه شده توسط دولت لهستان یا موافقت نامه های دو جانبه با کشورهای دیگر
  • کمک های مالی برای شهروندان کشورهای در حال توسعه و بورس تحصیلی تخصصی
  • جوایز و برنامه های اتحادیه اروپا
  • وام های دانشجویی یا مشاغل نیمه وقت

شرایط مهاجرت تحصیلی به لهستان را بهتر است که از مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “هزینه تحصیل و زندگی در لهستان

  1. ساره گفت:

    سلام من پذیرش دندانپزشکی دانشگاه لودز رو گرفتم و در ازمون ورودی قبول شدم .
    با توجه به اینکه هزینه رشته دندان پزشکی بالا هست و حدود 13000 در سال ، لطفا راهنماییم کنید که دانشگاه لودز بورس داره یا نه و چجوری میتونم برای اخذ بورس اقدام کنم .
    من در ایران زندگی نمی کنم و نمی تونم با موسسه تماس بگیرم .

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      به طور کلی شانس اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های لهستان پایین است. شما می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *