هزینه تحصیل در ارمنستان

در طول چند سال گذشته به دلیل تعدادی تصمیمات قانونی، هزینه تحصیل در ارمنستان به طور کلی حدود 30 درصد افزایش یافته است و این موضوع بسیاری مشکلات اقتصادی را برای برخی از دانشجویان ایجاد کرده است. افزایش شهریه، تعدادی از دانشجویان را مجبور به کار برای مدت زمان طولانی کرده، به طوری که آنها هزینه تحصیل و هزینه های دیگر را برای گرفتن مدرک تامین می کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و هزینه تحصیل در ارمنستان

موسسات آموزش عالی دولتی جهت تحصیل در ارمنستان عمدتا تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و علوم قرار دارند. امروزه، 26 موسسه آموزش عالی دولتی وجود دارد، که 4 دانشگاه تحت مدیریت بین المللی می باشند و 33 موسسه آموزش عالی غیر دولتی (دارای مجوز) در جمهوری ارمنستان هستند. 16 موسسه متعلق به نظام وزارت آموزش و علوم است. آموزش عالی توسط انواع مختلف موسسات دانشگاه ها، موسسات، دانشگاه ها و مدارس عالی موسیقی و هنر ارائه شده است. فیزیک، ریاضیات، شیمی، میکروبیولوژی، مهندسی، پزشکی، فناوری اطلاعات، مطالعات ارمنی در حوزه های علمی و آموزشی ارمنستان، حوزه های گسترده ای هستند.

دانشجویان بین المللی در ارمنستان

جهت تحصیل در کشور ارمنستان بیش از 7،000 دانشجوی بین المللی از 40 کشور در ارمنستان تحصیل می کنند. حدود 50 دانشگاه دولتی و خصوصی در ارمنستان وجود دارد. دانشگاه های معتبر بین المللی دانشگاه ایروان، دانشگاه آمریکایی ارمنستان، دانشگاه روسی-ارمنی (اسلوونی)، دانشگاه خیریه Française en Arménie و دانشگاه بین المللی Eurasia است. دانشجویان از سراسر جهان، به ویژه از هند، همچنین در دانشگاه پزشکی دولتی ایروان در میان دیگر دانشگاه ها تحصیل می کنند. شرایط پذیرش در دانشگاه های ارمنستان مختلف است. به طور کلی انتظار میرود گذرنامه معتبر و مدارک فارغ التحصیلی از دبیرستان یا تکمیل برنامه تحصیلی معادل ارائه شود.

دانشجویان بین المللی در ارمنستان

 

هزینه تحصیل در دانشگاه های ارمنستان

هزینه های تحصیلات در دانشگاه های ارمنستان متفاوت است. هزینه دانشگاه های دولتی معمولا کمتر از دانشگاه های خصوصی است. میانگین هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های ارمنستان 852 دلار می باشد، در حالی که سالانه هزینه زندگی در ارمنستان برای یک دانشجوی بین المللی به مبلغ 3400 دلار می رسد. دانشگاه آمریکایی ارمنستان متعهد به حمایت از تمام دانش آموزان در یافتن ابزار برای تامین مالی آموزش و پرورش است.

بورسیه تحصیلی ارمنستان

دانشجوبان بین المللی در ارمنستان واجد شرایط برای بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی می باشند، که ممکن است تا 50٪ از هزینه تحصیل پرداخت شود. ابزارهای اضافی برای حمایت از دانشجویان در تامین مالی تحصیلات خود شامل برنامه های پرداخت اقساط، پرداخت های معوقه، وام ها و برنامه های تحصیلی و کار است. جهت اقامت ارمنستان گزینه های مسکن برای دانشجویان وجود دارد. موسسات آموزش عالی در ارمنستان خوابگاه ها را به دانشجویان ارائه می دهند و عموما گران نیستند. کلیه امور مشاوره ای موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) توسط کارشناسان بسیار مجرب که خود در این کشور اقامت و تحصیل داشته اند، انجام می پذیرد با ما در ارتباط باشید، تا اطلاعات بسیار دقیق و به روز هستند را در اختیار شما قرار دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *