هزينه تحصيل پزشكي در اكراين

این مقاله در رابطه با تحصیل و هزينه تحصيل پزشكي در اكراين اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد. دانشگاه های پزشکی اکراین مدت ها مورد تایید وزارت بهداشت بودند، ولی از سال های قبل از تایید خارج شدند، فقط یک بار برای سال 2017-2018 مورد تایید واقع شد و پس از آن مجدد از تایید خارج شدند، هم اکنون که این مقاله نگارش شده است، هیچ دانشگاهی از اکراین مورد تایید وزارت بهداشت نیست و البته برای دانشجویانی که قصد برگشت به ایران را ندارند، شاید تایید یا عدم تایید تاثیر چندانی نداشته باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرح هزينه و شهریه تحصيل پزشكي در اكراين

دانشجویان می توانند شهریه های دانشگاه را به صورت سالانه یا به صورت ترمی پرداخت کنند. معمولا دانشجویان پول نقد همراه دارند و در بدو ورود به دانشگاه مستقیما شهریه را در همان دانشگاه پرداخت می کنند. این موضوع صحت دارد که هزینه های پزشکی و رشته های دیگر برای دانشجویان 70 درصد کمتر از هزینه های ایالات متحده، انگلستان و استرالیا می باشد و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان از ایالات متحده و انگلستان و کشورهای مجاور اروپایی، تحصیل در اوکراین را ترجیح می دهند. تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین با هزینه بسیار مناسب فراهم است.

مدرک پزشکی در ایالات متحده حدوداً    160000  تا 200000  دلار هزینه دارد، در حالیکه یک دانشجو می تواند مدرک Mbbs را از دانشگاه پزشکی اوکراین اخذ کند که ارزانترین دانشگاه در جهان و به زبان انگلیسی است، به مدت 6 سال و تنها با  20000 – 30000 دلار.  هزینه های زندگی در اوکراین حتی پایین تر از زندگی در هند می باشد.

زندگی در اینجا موجب شادی  و یک تجربه شگفت انگیز در طول زندگی می باشد. اوکراین دارای استانداردهای  یک زندگی اروپایی است با این تفاوت که هزینه های روزمره ی زندگی، به اندازه نیمی از هزینه های هر کدام از کشورهای مجاور اروپایی است. دانشگاههای پزشکی و مهندسی اوکراین در آموزش، بر مرحله عملی تاکید دارند، که باعث چشم اندازهای بهتر شغلی در اروپا، هند، آمریکا یا هر کشور جهان سومی می شود. آب و هوای اکراین در طول سال فوق العاده است، در اینجا احساس ناراحتی نخواهید داشت و مناظر طبیعی آن بسیار زیباست و در طول تحصیل باعث آرامش خاطر دانشجویان می شود.

معلمان و استادان این دانشگاه واجد شرایط و در سطح بین المللی هستند، آنها کمک های شایانی به تمام دانشجویان خارجی می کنند. با مقایسه ی  دانشگاه ها یا کالج های آمریکا ، کانادا، انگلستان، اروپا، حتی هند و آفریقا، پذیرش در دانشگاههای سطح بالای اوکراین یا بهترین دانشگاه پزشکی  جهت تحصیل در این رشته بسیار آسان تر است.

هزینه های زندگی دانشجویی در اکراین

دانشجویان در این کشور از حمل و نقل مطلوب و ارزان در اروپا لذت می برند، مانند سفر با قطارهای سریع السیر، اتوبوس های لوکس، تراموا، مترو های زیر زمینی، اتوبوس های برقی. دانشجویان در طول تحصیل در دانشگاههای پزشکی و مهندسی اوکراین از موقعیت بین المللی لذت می برند. زمانی که در دانشگاه های اوکراین تحصیل می کنید، احتمالا با دانشجویان دیگر کشورها در دنیا برخورد خواهید داشت.

هر دانشگاه پزشکی دارای بیش از 10 تا 20 بیمارستان دولتی جهت آموزش عملی و کارورزی می باشد. تمام بیمارستان های اکراین، از اکثر تجهیزات پیشرفته و استاندار پزشکی اروپا و همچنین تعداد زیادی تخت بیمار برخوردارند. اکثر دانشگاههای پزشکی دانشجویان خود را به منظور فرا گرفتن دوره های آموزشی، در طول تابستان به دیگر کشورهای اروپایی انتقال می دهند. دانشجویان  سال اول و دوم، برای آموزش های آتی خود، از بیمارستان های آلمانی و اسپانیایی  بازدید می کنند.

دانشجویان از دیدار تک تک استادان دانشگاه های خارجی ایالات متحده، کانادا، انگلستان، استرالیا، لهستان، آلمان، سوئد و غیره بهره مند می شوند. دانشجویان بین المللی که در دانشگاههای مختلف اکراین مشغول به تحصیل هستند می توانند در سمینارها/ سمپوزیوم /  پروژه های کاری و غیره، دیگر شهرهای اروپایی شرکت کنند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباتی می تواند بهترین راهکار ها را جهت تحصیل پزشکی در خارج از کشور به شما ارائه دهد.

دانشجویان می توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه های اوکراین از طرح تبادل دوطرفه دانشجو با دانشگاههای مختلف خارجی در آلمان، سوئد، فنلاند، جمهوری چک، لهستان، بلغارستان، رومانی، فنلاند و غیره بهره مند شوند. دانشجویان بین المللی می توانند در طول تحصیل در دانشگاه اکراین از شغل پاره وقت و شغل های سه ماهه تابستان در طول تعطیلات کشورهایی مانند انگلستان ، ایالات متحده، سوئد، فنلاند و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا لذت ببرند.

دانشجویان خارجی پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاههای اکراین به زبان انگلیسی، شانس خوبی از گرفتن شغل در اروپا، ایالات متحده، کانادا و دیگر مزایای اقامت دائم و اسکان در دیگر کشورهای اروپایی، ایالات متحده، کانادا، استرالیا خواهند داشت.

اکراین یک کشور آرام و صلح طلب اروپایی است که دارای هماهنگی اجتماعی و امنیت قابل قبول برای خارجی ها می باشد. افراد خارجی در این کشور احساس امنیت می کنند، مردمان اکراینی بسیار مهربان هستند و برای خارجی ها احترام  قائلند. در این کشور دانشجویان بین المللی از سطح بالای امنیت اجتماعی و استانداردهای زندگی اروپایی لذت می برند، دولت اکراین برای جرم و قانون و نظم عمومی، اقدامات جدی اتخاذ می کنند.مقامات دانشگاهی اکراین نیز توجه ویژه ای در ارائه ی امکانات به دانشجویان بین المللی مانند تحصیل و محیط زندگی امن در محوطه دانشگاه به آنها اختصاص می دهد. تحصیل پزشکی/MBBS در دانشگاه های اکراین نسبت به دیگر کشورها مانند چین، روسیه، بلغارستان، ارزان، بهینه و مقرون به صرفه می باشد.

MBBS  در اکراین و هزينه تحصيل پزشكي در اكراين

مجموع کلی شهریه- تنها LACS 7.9 (سالانه کمتر از 2500دلار)، دوره های مدیریت و مهندسی به زبان انگلیسی- شروع با سالانه 1300 دلار. ما بهترین دانشگاه را در شهر پایتخت کیف(پایتخت کشور اکراین) به آنها پیشنهاد می دهیم.

شهریه دانشجویان خارجی از تاریخ 11 ژوئن، سال 2014 از این قرار است:

در مورد تحصیلات مناسب و سطوح صلاحیت ( به جز پزشکی عمومی و دندانپزشکی)

هزينه تحصيل پزشكي در اكراين

هزینه تحصیل تخصص پزشکی عمومی و دندانپزشکی

در جدول زیر شرح برخی هزینه های ارائه شده است؛

هزینه تحصیل تخصص پزشکی

برای تحصیلات کارشناسی ارشد یا اضافه شدن به کرسی استادان دانشگاه با هدف اجرای کارهای تخصصی، شهریه سالانه 2500 دلار می باشد.

به منظور گذراندن دوره ی آموزش تخصصی، شهریه سالانه 300 دلار می باشد. توصیه می شود مقاله هزینه تحصیل دندانپزشکی در اوکراین را نیز مطالعه فرمایید.

دانشگاه علوم پزشکی لویو اوکراین

دانشکده پزشکی عمومی

  • زبان اکراینی- 3500
  • زبان روسی- 3800
  • زبان انگلیسی- 4300

دانشکده دندانپزشکی

  • زبان اکراینی- 400
  • زبان روسی- 4300
  • زبان انگلیسی- 4800

دانشکده داروسازی

  • زبان اکراینی- 3100
  • زبان روسی-3300
  • زبان انگلیسی- 3700

دوره مقدماتی یا پاتفک

  • زبان اکراینی- 1500

به منظور اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی جهت تحصیل در اکراین، باید برای “دعوت نامه” درخواست دهید. برای گرفتن دعوت نامه باید فرم دعوت نامه را تکمیل کنید ( ارائه شده توسط تحصیل در اکراین امروز) و شامل جزییات زیر می باشد:

  • نام و نام خانوادگی کامل
  • دوره مورد نظر
  • دانشگاه مورد نظر- ما به شما کمک می کنیم تا بهترین دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنید.
  • ملیت
  • تاریخ تولد
  • شماره پاسپورت
  • آدرس دائمی
  • شماره تلفن تماس
  • آدرس ایمیل
  • کپی اسکن با کیفیت بالا از پاسپورت خود
  • کپی اسکن با کیفیت بالا از تمام گواهینامه های مرتبط با تحصیلات مانند  مدرک سطح “O”  یا سطح”A” ،SSCE,

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در رابطه با هزينه تحصيل رشته پزشكي در اكراين با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد هزینه تحصیل پزشکی در اکراین

1- هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین چقدر است؟

شهریه دانشگاه های اوکراین بسته به برنامه تحصیلی از 1200 دلار تا 5000 دلار متغیر است. بیشتر شهریه برنامه های مقدماتی به طور معمول کمتر از 2000 دلار است و می تواند در برخی دانشگاه ها به اندازه 1000 دلار باشد. به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین حدود 2600-3700 دلار در سال است.

2- هزینه زندگی دانشجویی در اوکراین چقدر است؟

دانشجویان پزشکی در اوکراین باید ماهانه حدود 400-500 دلار در نظر بگیرند.

3- آیا با تحصیل پزشکی در اوکراین می توانم به دانشگاه های دیگر انتقال پبدا کنم؟

بله، دانشجویان پزشکی اوکراین در صورت توافق دانشگاه مبداء می توانند به دانشگاه های سایر کشور ها انتقال پیدا کنند.

4- هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین به زبان روسی چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی به زبان روسی در اوکراین حدود 3300 دلار در سال است.

5- هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین به زبان اوکراینی چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در اوکراین به زبان اوکراینی 3200 دلار در سال است.

6- هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه لویو اوکراین چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه لویو اوکراین حدود 3500-4300 دلار در سال است.

7- در صورت شرکت در دوره های پارفک اوکراین برای تحصیل پزشکی، باید چه هزینه ای را پرداخت کنم؟

در صورتی که مایل به تحصیل پزشکی در اوکراین باشید و بخواهید در دوره های پادفک زبان اوکراینی این کشور شرکت کنید، باید 1500 دلار برای این دوره ها بپردازید.

8- هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های پزشکی اوکراین چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه های پزشکی اوکراین بسته به زبان تحصیل شما دارد. هزینه ای که باید برای تحصیل داروسازی در اوکراین در نظر داشته باشید حدود 3100-3700 دلار در سال است.

9- امنیت کشور اوکراین برای دانشجویان پزشکی چقدر است؟

کشور اوکراین یک کشور صلح جو و آرام است. دانشجویان پزشکی در این کشور احساس امنیت می کنند.

10- من در حال تحصیل در اوکراین هستم، آیا می توانم برای شرکت در سمینار سایر کشور ها اقدام نمایم؟

بله، شما می توانید در حین تحصیل پزشکی در اوکراین برای شرکت در سایر سمینار های کشور های دیگر اقدام نمایید.

11- آیا دانشگاه های پزشکی اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد؟

خیر، متاسفانه دانشگاه های پزشکی اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *