نظام آموزشی فنلاند

در زمینه تحصیل نظام آموزشی فنلاند بسیار نوآور است. این کشور به طور مداوم یکی از عالی ترین کشورهای توسعه یافته در برنامه ارزیابی دانش آموزان بین المللی (PISA) می باشد، که یک ابزار مهم برای اندازه گیری سیستم های آموزشی در سراسر جهان است. در حالی که رتبه بندی فنلاند در جدیدترین رتبه بندی PISA به 12 امتیاز رسید، هنوز بسیار بهتر از رتبه 36 آمریکا است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی نظام آموزشی فنلاند

سیستم آموزشی تحصیل در فنلاند شامل برنامه های مراقبت روزانه (برای نوزادان و کودکان نوپا) و دوره یک ساله “پیش دبستانی” (یا مهد کودک برای شش ساله ها)، دوره نه ساله تحصیل عمومی اجباری (از سن هفت سالگی تا پایان سن شانزده سالگی)، تحصیلات عالیه عمومی و حرفه ای پس از اجباری، آموزش عالی (دانشگاه علوم کاربردی) و بزرگسالان (مادام العمر، ادامه دار) است. آموزش در فنلاند با کیفیت بالا است، تفاوت در نتایج یادگیری مدارس مختلف بسیار کم است و تقریبا تمام دانش آموزان در طی زمان مورد نظر، مدرسه جامع را کامل می کنند.

تحصیل در مدارس فنلاند

آموزش پیش دبستانی، آموزش جامع و آموزش متوسطه در فنلاند رایگان است. هدف این است که همه بتوانند فرصت برابر برای دریافت آموزش با کیفیت بالا صرف نظر از درآمد خانواده و رشد و افزایش شهروندان فعال داشته باشند. در فنلاند، کودکان قبل از رسیدن به سن مدرسه حق آموزش ابتدایی را دارند. برای مثال، آموزش در دوران کودکی در مراکز مراقبت روزانه یا فعالیت های باشگاه سازماندهی شده است. کودکان ممکن است حداقل 20 ساعت آموزش در دوران کودکی را در هر هفته دریافت کنند. هدف این است که از توسعه و رفاه کودکان حمایت شود. آنها برای مثال مهارت های اجتماعی و دستی یاد می گیرند و انواع مختلفی از اطلاعات را به دست می آورند.

تحصیل در مدارس فنلاند

زبان تحصیل در فنلاند

در مدارس فنلاند بسیاری از فعالیت های روزمره و همچنین فعالیت های در فضای باز گنجانده شده است. اگر زبان مادری کودک فنلاندی یا سوئدی نیست، او همچنین آموزش زبان فنلاندی یا سوئدی را دریافت می کند. در فنلاند، کودکان باید یک سال قبل از شروع تحصیلات اجباری در دوره پیش دبستانی حضور داشته باشند.

این دوره معمولا در سن 6 سالگی شروع می شود. به طور معمول در طول سال زمانی که کودک هفت ساله می شود، شروع خواهد شد. تمام دانش آموزان جهت تحصیل، بعد از اینکه شرایط مهاجرت به فنلاند را قبول کردند، باید به طور جامع آموزش در مدارس که شامل نه کلاس می باشد، تحصیل کنند. معلم پیشرفت دانش آموزان را در مدرسه ارزیابی می کند. در آموزش جامع، تمام نمرات توسط معلم داده می شود.

آموزش عالی در فنلاند

دبیرستان و آموزش حرفه ای، شایع ترین گزینه ها پس از مدرسه جامع است. آموزش عالی متوسطه معمولا رایگان است و فقط باید کتاب ها و وسایل آموزشی را تهیه کنند. دانش آموزان فنلاند تنها در طول دوره ابتدایی و متوسطه، یک آزمون استاندارد را انجام می دهند، زمانی که کودکان 16 ساله هستند. دانش آموزان برای تحصیل و اعزام دانشجو فنلاند:

  • برای شش سال اول تحصیلاتشان به طور کلی ارزیابی نمی شوند.
  • کودکان فنلاندی تا زمانی که 7 ساله باشند شروع به تحصیل نمی کنند.
  • 66 درصد از دانش آموزان به کالج می روند، که بالاترین میزان در اروپا است.
  • کلاس های علمی محدود به 16 دانش آموز می شوند و امکان انجام آزمایش های عملی برای همه فراهم می شود.
  • معلمان فقط 4 ساعت در روز در کلاس درس صرف می کنند و 2 ساعت در هفته برای “توسعه حرفه ای” می گیرند.
  • سیستم مدرسه 100٪ با بودجه دولتی است.
  • همه معلمان در فنلاند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند و آنها دارای جایگاهی مشابه با پزشکان و وکلا هستند.

شما می توانید تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی را تجربه کنید، در همین راستا مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) آماده هستند تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *