موسسه فناوری جورجیا

آمریکا یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی در دنیا است که سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین المللی وارد آن می شوند. این کشور حدوداً 100 دانشگاه در میان برترین موسسات جهان دارد. موسسه فناوری جورجیا، دانشگاهی با کیفیت عالی و مشهور در زمینه مهندسی و علوم می باشد. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی موارد زیر در ارتباط با موسسه فناوری جورجیا می پردازد:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • درباره موسسه فناوری جورجیا
  • دانشکده های موسسه فناوری جورجیا
  • رنکینگ موسسه فناوری جورجیا
  • شرایط تحصیل در موسسه فناوری جورجیا
  • هزینه تحصیل موسسه فناوری جورجیا

جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

درباره موسسه فناوری جورجیا

موسسه فناوری جورجیا، با نام Georgia Tech موسسه دولتی و آموزش عالی در آتلانتا، ایالات متحده آمریکا می باشد.دانشگاه فناوری جورجیا در تاریخ 13 اکتبر 1885 تأسیس شد و در اکتبر 1888 درهای خود را به روی 84 دانشجو گشود.در طول 50 سال اول، این موسسه از یک مدرسه بازرگانی متمرکز به یک دانشگاه تکنولوژیکی شناخته شده در منطقه تبدیل شد.این دانشگاه متشکل از کالج ایوان آلن، کالج مدیریت شلر و کالج های معماری، ریاضیات و مهندسی می باشد و در تمام کالج های خود برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. موسسه تحقیقات فناوری جورجیا که مرکز توسعه فناوری های پیشرفته است که با همکاری دانشگاه فناوری جورجیا، موسسه اقیانوس شناسی Skidaway را در جزیره Skidaway در نزدیکی ساوانا اداره می کند.دانشگاه فناوری جورجیا بیش از 25000 فرد را در مقاطع مختلف پذیرفته و تعداد زیادی از این دانشجویان بین المللی هستند. داشتن طیف وسیعی از دانشجویان، این موسسه را به مکانی برای تبادل فرهنگ بین ملیت های مختلف نیز تبدیل کرده است.دانشگاه فناوری جورجیا دارای محوطه دانشگاهی 400 هکتاری در قلب شهر است، همچنین یک فضای دانشگاهی شامل 20 ورزشگاه، 43 پردیس ورزشی و تقریباً 400 انجمن دانشجویی دارد. آتلانتا نیز یک شهر بزرگ جهانی می باشد و خارج از محوطه دانشگاه، دانشجویان به طیف وسیعی از جاذبه های فرهنگی، فرصت های اقتصادی و تفریحی دسترسی خواهند داشت.

دانشکده های موسسه فناوری جورجیا

موسسه فناوری جورجیا دارای رشته های متعددی می باشد که در دانشکده های زیر تدریس می شود:

دانشکده های موسسه فناوری جورجیا

دانشکده های موسسه فناوری جورجیا

دانشکده بازرگانی شلر

دانشکده بازرگانی شلر از زمان تأسیس در سال 1912 رهبران آینده تجارت، دولت و سازمان های غیرانتفاعی را آموزش داده است. شما به عنوان دانشجوی کالج بازرگانی، دانش و مهارت های تفکر تحلیلی خود را برای پیشرفت در حوزه اقتصاد جهانی مبتنی بر فناوری به دست می آورید.

دانشکده علوم کامپیوتر

دانشکده علوم کامپیوتر با داشتن برنامه های تحقیقاتی، پیشرو در کشف مسائل جدید و ایجاد پیشرفت های محاسباتی در دنیای واقعی است. به عنوان یک دانشجوی علوم کامپیوتر، افق دید شما از طریق همکاری میان رشته ای و تمرکز بر راه حل های انسان محور گسترش می یابد.

دانشکده طراحی و معماری

دانشکده طراحی و معماری بر ارتباط بین فناوری و راه های ارتباط مردم با جهان تمرکز دارد و بر تجارب بشری از محصولات و مناظر گرفته تا زندگی در ساختمان ها و شهرها تأکید می کند.

دانشکده مهندسی

این دانشکده به عنوان بزرگترین دانشکده مهندسی در ایالات متحده و پیشرو در زمینه آموزش و تحقیقات است که نیازهای دنیای فردا را برآورده می کند. دانشجویان مهندسی این فرصت را دارند که با تحصیل در دانشکده ای مشهور در پروژه های تحقیقاتی بین رشته ای به صورت عملی کار کنند.

دانشکده هنرهای لیبرال ایوان آلن

شما به عنوان یک دانشجو در کالج هنرهای لیبرال ایوان آلن، درک گسترده ای از رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی پیدا خواهید کرد. این دانشکده شما را به گونه ای آموزش می دهد تا در چندین حوزه بیاندیشید و کار کنید، همچنین تأثیرات انسانی و زیست محیطی تصمیمات را در نظر بگیرید.

دانشکده علوم

دانشکده علوم موسسه فناوری جورجیا، دانشجویان را به داشتن نوآوری برای توسعه راه حل های علمی در جهت ساختن یک جهان بهتر تشویق می کند.

رنکینگ موسسه فناوری جورجیا

مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهانی (CWUR) فقط رتبه بندی دانشگاه های جهانی را منتشر می کند و موسساتی را در نظر می گیرد که کیفیت تحصیلات و آموزش دانشجویان آن در سطح بالایی باشد. لازم به ذکر است که تعیین وضعیت علمی اعضای هیئت علمی و کیفیت تحقیقات آن ها نیز بدون تکیه بر نظرسنجی های مربوط به دانشگاه امکان پذیر نیست.سیستم رتبه بندی CWUR از چهار شاخص هدفمند و قوی برای مشخص کردن جایگاه دانشگاه های جهان استفاده می کند که هر کدام میزان مشخصی در رتبه دانشگاه تاثیرگذارند. چهار شاخص سیستم CWUR بدین شرح است:

  • کیفیت آموزش که براساس تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی برنده جوایز بین المللی، مدال های مربوط به مسابقات و کنفرانس های کشوری و بین المللی مشخص می شود. (25٪ تاثیرگذاری)
  • اشتغال فارغ التحصیلان که براساس تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای پست های مختلف در شرکت های برتر دنیا، مشخص می شود. (25٪)
  • كیفیت دانشكده نیز براساس تعداد دانشگاهیان و اساتیدی كه موفق به دریافت جوایز بین المللی و مدال ها شدند، تعیین می شود. (10٪)

تعیین وضعیت عملکرد تحقیقاتی نیز بدین شرح است:

  • میزان خروجی از تحقیقات دانشگاه: تعداد کل مقاله های پژوهشی. (10٪)
  • میزان کیفیت انتشارات: تعداد مقالات پژوهشی كه در مجلات برتر درج شده اند. (10٪)
  • میزان تأثیرگذاری: تعداد مقالات پژوهشی که در مجلات بسیار تأثیرگذار چاپ شده اند. (10٪)
  • وضعیت ارجاعات که با توجه به تعداد مقالات تحقیقاتی استناد شده است. (10٪)

با توجه به در نظر گرفتن تمام موارد بالا،رنکینگ موسسه فناوری جورجیانا به شرح زیر است:

  • رتبه جهانی: 74
  • رتبه کشوری: 42
  • رتبه کیفیت آموزشی: 289
  • رتبه اشتغال فارغ التحصیلان: 166
  • رتبه خروجی تحقیقات: 78
  • رتبه انتشارات با کیفیت: 42
  • رتبه تاثیرگذاری دانشگاه: 317
  • رتبه استنادها: 111
  • امتیاز کلی: 83

شرایط تحصیل در موسسه فناوری جورجیا

برای تحصیل در موسسه فناوری جورجیا باید از شرایط ورود به عنوان دانشجوی بین المللی آگاهی کسب کنید. در این بخش به بررسی شرایط تحصیل در این موسسه پرداخته شده است و موارد لازم بدین صورت می باشد:

رونوشت رسمی از کلیه مدارک کالج ها یا دانشگاه های قبلی(داخلی و بین المللی) که تحصیل کرده اید، الزامی است. همچنین دانشجویانی که دارای مدارک دوره های بین المللی هستند، باید ارزیابی اعتبار خارجی از یک آژانس ارزیابی اعتبارات را ارائه دهند.دانشجویان سال اول فقط می توانند برای ترم تابستان یا پاییز اقدام به ورود کنند. یک برنامه تکمیل شده برای پذیرش سال اول شامل هزینه درخواست غیر قابل استرداد، ارائه مدارک دبیرستان (یا معادل آن) و نمرات SAT I یا ACT می باشد.حداقل شرط معدل 3.3 از مقیاس 4.0 برای متقاضیان دانشکده علوم کامپیوتر و دانشکده مهندسی است و حداقل شرط معدل 3.0 از مقیاس 4.0 برای متقاضیان دانشکده طراحی، دانشکده علوم، دانشکده هنرهای لیبرال ایوان آلن و دانشکده شلر می باشد.اثبات مهارت انگلیسی برای کلیه متقاضیان بین المللی وجود دارد. دانشجویان می توانند مهارت خود را با ارائه مدرک رسمی از تحصیلات گذشته که به زبان انگلیسی بوده، نشان دهند و یا نمرات آزمون زبان انگلیسی TOEFL، IELTS که موردقبول موسسه فناوری جورجیا می باشد را ارسال کنند.

شرایط تحصیل در موسسه فناوری جورجیا

شرایط تحصیل در موسسه فناوری جورجیا

هزینه تحصیل موسسه فناوری جورجیا

هزینه تحصیل برای دوره کارشناسی حدود 10.000 دلار سالیانه می باشد و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز هزینه حدود5.000 تا 10.000 دلار است البته استثناعاتی نیز وجود دارد. رشته MBA برای مقطع کارشناسی ارشد سالیانه حدود 20.000 دلار هزینه دارد.زندگی دانشجویی در آمریکا به ویژه برای دانشجویان دوره کارشناسی، بیشتر در محیط موسسات آموزشی است. تقریباً همه دانشگاه ها، به استثنای کالج های خصوصی یا تخصصی، به دانشجویان خود خوابگاه می دهند. موافقت نامه های اجاره بسته به دانشگاه و شهر مورد نظر بسیار متفاوت است، اما دانشگاه هایی که دارای شهرت بیشتری هستند یا در شهرهای گران قیمت یا نزدیک آن واقع شده اند، به طور کلی هزینه بیشتری دریافت می کنند.اجاره محل اقامت در دانشگاه تقریباً همیشه شامل خدمات شهری و برنامه های غذایی با یارانه می باشد. خوابگاه های موسسه فناوری جورجیا سالیانه حدود 7.000 دلار دریافت می کنند و هزینه غذا نیز 5.000 دلار خواهد بود. البته برخی هزینه های جانبی دیگر همچون خرید کتاب و بیمه دانشجویی نیز وجود دارد. به طور کلی به گفته موسسه فناوری جورجیا، هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در دوره کارشناسی حدود 30.000 دلار سالیانه می باشد.

با مطالعه مقاله فوق نسبت به تاریخچه موسسه فناوری جورجیا، دانشکده های موجود، رتبه بندی جهانی این موسسه و شرایط و هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف اطلاعات کسب کردید. لازم به ذکر است که دانشگاه مذکور در میان 100 موسسه برتر جهان قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد موسسه فناوری جورجیا

1- هزینه تحصیل موسسه فناوری جورجیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در این دانشگاه حدود 10.000 دلار در سال است.

2- زبان تحصیل موسسه فناوری جورجیا چیست؟

زبان تحصیل انگلیسی می باشد.

3- آیا موسسه فناوری جورجیا دارای رشته پزشکی است؟

خیر، این موسسه دانشکده پزشکی ندارد.

4- آیا برای تحصیل در موسسه فناوری جورجیا مدرک زبان انگلیسی لازم است؟

بله، شما باید مهارت زبان خود را توسط آزمون آیلتس و یا تافل نشان دهید.

5- آیا برای تحصیل در موسسه فناوری جورجیا امکان گرفتن وام وجود دارد؟

معمولا وام های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به راحتی داده نمی شود.

6- آیا دانشگاه موسسه فناوری جورجیا دارای کمک هزینه تحصیلی است؟

بله، این دانشگاه بورسیه های متعددی را ارائه می دهد.

7- رنکینگ جهانی موسسه فناوری جورجیا چند است؟

رنکینگ این دانشگاه 74 ام در دنیا می باشد.

8- تحصیل در موسسه فناوری جورجیا نیازمند شرکت در آزمون ورودی است؟

بله، افراد باید در آزمون SAT I شرکت کنند.

9- آیا بورسیه های تحصیلی موسسه فناوری جورجیا شامل ایرانی ها می شود؟

بله، دانشجویان ایرانی نیز می توانند بورسیه دریافت کنند.

10- آیا موسسه فناوری جورجیا مورد تأیید وزارت علوم ایران است؟

بله، این موسسه مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد.

11- آیا دانشگاه موسسه فناوری جورجیا دارای کیفیت آموزشی است؟

بله، موسسه فناوری جورجیا، جزو 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *