مهندسی شیمی در مجارستان

هدف از ارائه مدرک كارشناسي مهندسي شيمي دانشگاه های مجارستان، ایجاد فارغ التحصیلان با قدرت بالای فهم و كنترل فرآيندهاي توليد، آماده سازی خدمات های فنی با تضمین کامل و حل وظایف مربوط به برنامه ریزی و توسعه است. دوره و هزینه تحصیل مهندسی شیمی در مجارستان در مقطع لیسانس را مشاور ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر بررسی کرده و در قالب مطلب زیر برای شما آورده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در مجارستان

شرح برنامه کارشناسی مهندسی شیمی تجربه و مهارت های لازم را برای مطالبات و وظایفی که مهندسان شیمی در کارهای عملی روزمره خود با آنها روبرو می شوند، در اختیار دانشجویان قرار میدهد. دانش آموزان در این دوره دانش نظری عمیق در ریاضیات، فیزیک و شیمی فیزیکی کسب میکنند. مطالعات مربوط به زبان انگلیسی از سال 1985 در این زمینه تدریس می شود و این دانشگاه بیش از 150 سال سابقه کیفیت در رشته مهندسی شیمی را دارد.این تجربه همراه با تخصص در زمینه های تحقیقاتی پیشرفته و تکنیک های مهندسی شیمی،بستر مناسبی را برای دانش آموزانی که به دنبال آموزش کامل در این زمینه هستند را فراهم میکند.

دانشجویان مهندسی شیمی مهارت های به روز آزمایشگاهی را کسب میکنند، با ماشین آلات آشنا میشوند و در صنایع شیمیایی به کار میروند. اصول مورد نیاز برای عملکرد بهینه آنها را بشناسید و تخصص خود را در یک فناوری خاص تر در صنایع غذایی و صنایع شیمیایی سبک گسترش دهید. فارغ التحصیلان این مدرک لیسانس مهندسی شیمی در این دوره ها شرکت خواهند کرد.

  • عملیات و کارکنان درگیر فرایندهای شیمیایی در مقیاس صنعتی توسعه فناوری و محصولات فرآیندهای شیمیایی صنعتی
  • طراحی فرآیندهای شیمیایی صنعتی نحوه ورود یک محصول یا کاربرد شیمیایی به اقتصاد ملی و تدوین فرآیندهای جدید شیمیایی، بهره برداری ها و فناوری هایی که دانشجویان با موفقیت مقطع لیسانس را میگذرانند
  • بسته به تعداد متقاضیان و دوره های مهندسی شیمی دکتری ارائه شده در دانشگاه فنی و اقتصادی بودا پست میتوانند تحصیلات خود را در مقطع دکترا ادامه دهند.
مدرک مهندسی شیمی در دبرسن

مدرک مهندسی شیمی در دبرسن

مدرک مهندسی شیمی در دبرسن

هدف از ترم 7 مهندسی شیمی در دانشگاه دبرسن تولید فارغ التحصیلان قادر به درک یا کنترل فرآیندهای تولید آماده سازی کیفیت بیمه و خدمات فنی است. و حل وظایف مربوط به برنامه ریزی و توسعه میباشد.

 اجزای اصلی اجباری این کارشناسی در رشته مهندسی شیمی شامل:

  1.  مبانی عمومی و علمی
  2. علوم اقتصاد و انسانی
  3.  دانش حرفه ای
  4.  مهندسی عالی
  5.  پایان نامه

علاوه بر این موضوعات، دانشجویان ثبت نام شده در مقطع لیسانس مهندسی شیمی پایان نامه را ارسال میکنند و میتوانند مدرک مهندسی شیمی خود را با موضوعات انتخابی تکمیل کنند

ادامه تحصیل در مهندسی شیمی

 پس از اتمام دوره کارشناسی در رشته مهندسی شیمی دانشجویان می توانند آموزش خود را در این زمینه ادامه دهند با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد. فرصت هایی برای تحصیل کارشناسی ارشد شیمی وجود دارد. مهندسی مواد شیمیایی، مهندسی مواد،مهندسی محیط زیست،علوم زیست محیطی و مهندسی زیستی.

 مهندسی شیمی شغلی است که در آن فرد به طور عمده در صنایع شیمیایی کار میکند تا مواد اولیه را به انواع مختلف محصولات تبدیل کند و به طراحی و بهره برداری از گیاهان و تجهیزات برای انجام چنین کارهایی می پردازد. مهندسی شیمی با استفاده از علوم فیزیکی( به عنوان مثال شیمی و فیزیک) علوم زندگی مانند( زیست شناسی و میکروبیولوژی و بیوشیمی) ریاضیات، فرآیند تبدیل مواد اولیه یا مواد شیمیایی را به محصولات مفیدتر یا با ارزش میپردازد.

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی شیمی از دانشگاه های مجارستان

 دوره کارشناسی در رشته مهندسی شیمی، فرصت مهارت و دانش مناسب در شیمی و علوم اقتصادی را فراهم میکند. فارغ التحصیلان قادر به مدیریت فناوری های شیمیایی،انجام آزمایش های تحلیلی برای انجام و درک کنترل کیفیت میانی و نهایی و شرکت در پروژه های تحقیق و توسعه و طراحی هستند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی آماده ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد هستند.

  • شرایط زبان: تسلط به رشته زبان انگلیسی( تافل:513 وآیلتس: 5.5 وامتحان شفاهی)
  • شرایط تحصیلی:گواهی دبیرستان: ریاضیات و شیمی( کتبی- شفاهی) دیپلم دبیرستان
  • فرم درخواست
  • امتحان ورودی

مراحل پذیرش در شرایط عمومی: به آیین نامه پذیرش در مراجعه کنید و حداقل شرایط:40 درصد

 نتیجه پذیرش مراحل: پیش بینی ارزیابی مدارک ارسالی: گواهی اتمام دوره راهنمایی و ریز نمرات/ انگیزه نامه/ توصیه نامه( در صورت وجود) فعالیت های اضافی خارج از برنامه درسی- آزمون الکترونیکی( از طریق اینترنت): ریاضیات و شیمی/ فیزیک( شیمی یا فیزیک اختیاری) آزمون به زبان انگلیسی است- برای کسب اطلاعات بیشتر و آموزش نتایج آزمون به سایتwww.bme.hufor مراجعه کنید:

  • پذیرش در دوره کارشناسی/ پذیرش در دوره قبل از مهندسی
بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته مهندسی شیمی

بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته مهندسی شیمی

بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته مهندسی شیمی

ارائه آموزش عالی در سطح عالی، امکانات فنی جدید و بیمارستان های دانشگاه و همچنین شهریه کم و هزینه زندگی در یک کشور امن و دوستانه واقع در نزدیکی یونان به عنوان بخشی از پادشاهی اتریش- مجارستان،مجارستان تا پایان جنگ جهانی دوم قدرت بزرگی داشت و معماری و موسسات آن هنوز هم برخی از عظمت گذشته خود را حفظ میکند. محبوب ترین برنامه های مهندسی شیمی برای دانشجویان بین المللی در بوداپست است.  محبوب ترین رشته ها در بین دانشجویان بین المللی است که به دنبال دریافت مدرک مهندسی شیمی در بوداپست هستند.

مهندسی شیمی دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست در مجارستان در سال 1782 توسط امپراطور جوزف دوم تاسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین موسسات فناوری در جهان است. اولین دانشگاه در اروپا که مهندسین را آموزش میدهد. شعار دانشگاه” دوره های مهندسی معاصر- هماهنگ کردن تئوری و عمل است. نوآوری و تحقیق و آموزش و خدمات اضافی مستقیم توسط دانشکده ها انجام میشود. اشتراک بین دانشکده ها هم در زمینه های آموزشی و هم در زمینه تکنولوژی موضوع محور است. رشته های ارگانوگرام و مهندسی پزشکی در اینجا موجود میباشند. دانشکده ها شامل بخش ها، موسسه ها،مراکز تحقیقاتی هستند که از سوی دفاتر معاونان و سایر واحد ها پشتیبانی میشوند. دولت توسط ریاست و دفتر صدر اعظم به اداره کمک میکند. یک گروه بسیار مستقل از کنترل داخلی یکپارچه وجود دارد.

آموزش مهندسین شیمی و شیمی دانان در مجارستان یک سنت دیرینه دارد. اولین دانشکده شیمی در مجارستان در سال 1763 در مدرسه معدن تاسیس شد و اولین مدرسه ای بود که آموزش آزمایشگاهی را در آزمایشگاه شیمی ارائه میداد. برنامه مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی و اقتصادی بوداپست ارائه میشود.

مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی دانشگاه دبرسن

برای لیسانس مهندسی شیمی دانشگاه دبرسن. هدف 7 ترم دریافت مدرک مهندسی شیمی و هزینه تحصیلی 6000 دلار آمریکا میباشد. در مجارستان یک برنامه آموزشی است که هدف آن توسعه دانشجویان میباشد. شهریه دانشگاه دبرسن مجارستان در مقطع لیسانس برای هفت ترم حدود 6000 دلار امریکا میباشد.  دانشگاه صنعتی بوداپست در رشته مهندسی شیمی تجربه و مهارتهای لازم را در اختیار دانشجویان قرار میدهد.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در مجارستان به زبان انگلیسی

برای درخواست در یکی از این دانشگاه ها، ممکن است به مدرک زبان انگلیسی نیاز داشته باشید. چندین تست انگلیسی استاندارد وجود دارد که برای اثبات سطح انگلیسی شما است، مانند PTE (آزمون پیرسون انگلیسی)، TOEFL (تست زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی )، CAE ( انگلیسی پیشرفته کمبریج)، و IELTS( سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی )، که توسط شورای بریتانیا و IDP ارائه میشود. آیلتس محبوب ترین این آزمون ها است، به طوری که شورای بریتانیا بیش از ۵۰۰ مکان آزمون را ارائه می دهد و توسط بیش از ۹۰۰۰ سازمان در سراسر جهان پذیرفته می شود.

یادگیری انگلیسی در مجارستان

مجارستان مقصدی زیبا و ایده آل برای ادامه تحصیل است، با وجود این واقعیت که ممکن است به اندازه ایالات متحده یا انگلیس محبوب نیست، جایی که انگلیسی زبان رسمی این کشور است. مجارستان در واقع خانه بسیاری از زبانها است و در حالی که مجارستانی زبان رسمی این کشور است، انگلیسی در واقع رایج ترین زبان خارجی توسط بومیان است. هر دو زبان انگلیسی و آلمانی در آموزش عالی مجارستان دارای اهمیت هستند و تعدادی از برنامه های درجه نیز وجود دارد که به این زبان ها آموزش داده می شود و سالانه هزاران دانشجوی تبادل ارز جذب می شود. برای دانشجویانی که برای یادگیری زبان انگلیسی به کشور می روند، به طور خاص، گزینه ها و فرصت های زیادی وجود دارد.

اگر تمایل به یادگیری زبان انگلیسی در مجارستان دارید، راهنمایی ها و توصیه های شخصی برای شما جهت حرکت در انتخاب ها و فرصت های مطالعه به شما ارائه داده میشود. همچنین آخرین اطلاعات راجع به دوره ها، مؤسسات آموزش زبان انگلیسی، ویزا و مراحل مسافرت را ارائه داده میشود تا این تدریس مثمر ثمر و لذت بخش باشد.

بازار کار رشته مهندسی شیمی در مجارستان

صنایع شیمی در مجارستان تجدید ساختار و سرمایه گذاری زیربنای رشد صادرات در صنایع شیمیایی مجارستان است. با ادامه سرمایه گذاری در پروژه های تحقیق و توسعه، این کشور در راه است تا صادرکننده خالص محصولات شیمیایی شود. مجارستان بدون محوطه واقع در یک منطقه جغرافیایی نسبتاً کوچک در اروپای مرکزی شرقی یک تاریخ مشترک با جمهوری چک، لهستان و اسلواکی دارد. هر چهار کشور متعلق به بلوک شرقی بودند، به عنوان اعضای شورای همکاری های اقتصادی متقابل COMECON تحت کنترل مسکو در سال 1994 تاسیس شد. با سقوط COMECON در سال 1991، این چهار گروه v4 Visegád، یک اتحاد فرهنگی و سیاسی را برای پیشبرد ادغام اروپا و همکاری های نظامی، اقتصادی و انرژی بیشتر تشکیل دادند.

همه آنها در سال 2004 به اتحادیه اروپا (EU) پیوستند. مجارستان بیش از سه دهه قبل اصلاحات اقتصادی خود را آغاز کرد، ابتدا سیستم اقتصادی خود را به اقتصاد بازار نزدیکتر کرد و سپس پس از سال 1990، برای عضویت در اتحادیه اروپا آماده شد. هدف اصلی سیاست توسعه مجارستان افزایش ادغام با اتحادیه اروپا و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا بود. این سیاست در بازار و منابع مالی توسعه اتحادیه اروپا و همچنین هزینه های تولید نسبتاً پایین متمرکز شده است و بر بخش های صنعتی پیشرفته تأکید کرده است.

این کشور دارای اقتصادی صادرات محور است که توسط تولید خودرو، شیمیایی و دارویی محور است. در سال 2014 مجارستان 99 میلیارد دلار کالای خود را صادر کرد و 92 میلیارد دلار واردات کرد و مازاد تجاری آن نیز 7.5 میلیارد دلار بود. از کل صادرات این کشور، 78 درصد به کشورهای عضو اتحادیه اروپا می رود، در حالی که 75 درصد از واردات از طریق آنها انجام می شود. (بزرگترین شریک تجاری آلمان مجارستان که 27 درصد صادرات سال 2014 را دریافت کرده است.) 22٪ باقی مانده از صادرات مجارستان به کشورهای غیر اتحادیه اروپا رفته است، در حالی که 25٪ واردات آن از آن کشورها ارسال شده است. مهمترین شرکای غیر اتحادیه اروپا برای صادرات ایالات متحده است که 3.5 میلیارد دلار صادرات مجارستان دریافت کرده اند و فدراسیون روسیه 2.5 میلیارد دلار دریافت کرده اند.

سالهای اخیر (2008، 2017)

بحران مالی و اقتصادی سال 2008 اقتصاد مجارستان را به شدت تحت تاثیر قرار داد. در نیمه دوم سال 2008، فروش محصولات واسطه برای الکترونیک خودرو کاهش یافته و به تولید کنندگان مواد شیمیایی و پلاستیک مجارستان آسیب رساند. برای مقابله با این بحران، شرکت های شیمیایی برای کاهش فوری هزینه های بهره وری انرژی و اقدامات بهبود روند برای برنامه های فنی و تجاری خود اقدام کردند. نمونه کارها محصولات بازسازی و جهت گیری به محصولات کمتر مستعد رکود، مانند بنزین و پتروشیمی بود. از سال 2010 به بعد، تولید صنایع شیمیایی را به آرامی افزایش داده اند.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته مهندسی شیمی

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

با رتبه 751-800 در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018،، دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست با رتبه 28 در رتبه بندی های دانشگاه Qs 2018،EECA مشترک است. همچنین در رده بندی دانشگاه های جهانی QS توسط موضوع های 2017، هفت بار، شامل موقعیت هایی در بین 300 عنوان برتر جهانی برای ریاضیات و علوم مواد است. مانند دانشگاه کرووینوس بوداپست، این دانشگاه در طیف وسیعی از زبانهای مجارستانی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و روسی تدریس می کند. سایر دانشگاه های قابل توجه در مجارستان، از جمله شامل دانشجویان پیشتاز بین المللی، دانشگاه پیس (قدیمی ترین کشور، با رتبه 63 در رتبه بندی EECA )، دانشگاه Szent István، دانشگاه Kaposvát، دانشگاه غرب مجارستان، دانشگاه Széchebyi István، دانشگاه پانونیا و دانشگاه میسکلک میشود.

دانشگاه دبرسن

دانشگاه دبرسن از سال 2018 در رده بندی های جهانی در رتبه 651-700 و در منطقه در رتبه 35 قرار دارد. دانشگاه های اصلی آن در دومین شهر بزرگ مجارستان دبرسن در بخشی از کشور قرار دارد. این دانشگاه به استقبال دانشجویان بین المللی اختصاص داده است، و مجموعه ای از دوره های تدریس شده به زبان انگلیسی را ارائه می دهد. این مرکز در بین موسسات پیشرو در جهان برای شش موضوع در رتبه بندی دانشگاه های QS جهانی توسط موضوع، از جمله مکان هایی در فهرست 300 کشور برتر جهان برای کشاورزی و جنگلداری، پزشکی و زبان های مدرن است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته مهندسی شیمی

رتبه و رنکینگ دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته مهندسی شیمی

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در مجارستان

در مقایسه با بقیه شهرهای اروپای غربی شهریه در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است. شهریه بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی منتخب متفاوت است، اما در زیر شما یک نقطه شروع برای تحصیلات بیشتر خود و موارد بهتری خواهید داشت. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد شهریه، به وب سایت دانشگاه منتخب مراجعه کنید.

  • رشته پزشکی و دندانپزشکی: تقریبا بین 3000 تا 4000 یورو در هر ترم
  • رشته مهندسی:تقریبا بین 1600-2500 یورو در هر ترم
  • رشته مدیریت بازرگانی:تقریبا 1200 یورو در هر ترم
  • رشته روابط بین الملل: تقریبا 600-1000 یورو در هر ترم

در مورد بیشتر موسسات، شهریه قبل از ثبت نام باید پرداخت شود. علاوه بر پرداخت شهریه، دانشجویان در دانشگاه های مجارستان نیز هرکدام موظف هستند در حدود 15 یورو هزینه آزمون درخواست هزینه و هزینه ثبت نام پرداخت کنند. گزینه های تامین بودجه برای کسانی است که میخواهند گزینه های تامین اعتبار را به عنوان دانشجویان خود تامین مالی پیدا کنند، میتوانند وام دانشجویی با نرخ سود مطلوب را از مرکز وام دانشجویی مجارستان دریافت کنند. البته دقت کنید که شما می توانید بر اساس آنچه در شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی مجارستان آمده است، برای تامین اعتبار دولتی تحصیلات خود نیز اقدام کنید.

برای برنامه مورد نیاز:

دولت مجارستان میداند که دانشجویان ممکن است در بازپرداخت وام مشکل داشته باشند، بنابراین بازپرداخت مبتنی بر درآمد ارائه میدهند.  این بدان معنا است که میزان پولی که دانشجو باید آن را بپردازد و زمان بازپرداخت آن نیز بستگی به این دارد که دانشجو چقدر درآمد دارد. گزینه دیگری برای تامین بودجه تحصیلات دانشگاهی شما، فراموش کردن دانشجو از طریق آژانس های شغلی دانشجویی است.

طبق قانون مجارستان

دانشجو حق دارد که کار تمام وقت(8 ساعت) یا کار پاره وقت(4 یا 6 ساعت) داشته باشد، اما قراردادهای بورس تحصیلی ممکن است شرایطی را که دانشجو میتواند کار کند،کنترل کند. حداقل دستمزد کار غیر ماهرانه به مدت 8 ساعت در هر روز حدود 430 یورو است در حالیکه حقوق برای هر مشاغل ماهر حدود 560 یورو است. با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)در ارتباط باشید تا شما را با شرایط مهاجرت به مجارستان و پذیرش مهندسی شیمی در مجارستان به صورت کامل آشنا کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *