مهندسی برق سوئیس

اساس سیستم آموزشی مهندسی برق سوئیس بدین صورت است که در دانشگاه های علوم کاربردی، واحدهای تئوری و عملی جدایی ناپذیر هستند. دقیقا از ابتدای دوره تحصیلی مهندسی برق و الکترونیک شما دروس تئوری را در کنار واحدهای عملی مطالعه خواهید کرد. علاوه بر این شما آزادی انتخاب پروژه های مورد علاقه خود را دارید تا در حین تحصیل، تجارت عملی نیز کسب نمایید. این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر را بر اساس شواهد موجود، بخوانید و با خود مقایسه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس

برای پذیرش در یک دانشگاه در سوئیس، متقاضیان باید گواهینامه رسمی بلوغ سوئیس یا سایر مدارک خارجی را که دانشگاه به آن معادل شده است، داشته باشند. با توجه به دوره، دانش خوبی از زبان آموزش نیز یک پیش نیاز است. اکثر مدارس نیاز به یک سطح صدور گواهینامه B1 / B2، با توجه به گذرنامه زبان اروپایی (Europass)، هر چند برخی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود. شما ممکن است خواسته شود قبل از پذیرش در یک برنامه، گواهینامه / گواهی زبان را بپذیرید. متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر باید با دانشگاه خود در زمان مناسب تماس بگیرند.

برنامه های کارشناسی:

متقاضیانی که مایل به پذیرش در برنامه های کارشناسی در دانشگاه های دکترا / تحقیقاتی می باشند، باید گواهینامه بلوغ سوئیس یا مدارک تحصیلی فوق لیسانس معادل آن را (معافیت تحصیلی عمومی) داشته باشند. دانشجویان رشته پزشکی (داروهای انسانی، دندانپزشکی، دامپزشکی، کایروپراکتیک و ورزش) این کار را لازم نیست انجام بدهند

برنامه های کارشناسی ارشد:

متقاضیانی که مایل به پذیرش در برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های دکترا / تحقیقاتی می باشند باید دارای مدرک لیسانس مرتبط آن رشته(یا معادل آن) باشند. پذیرش در برنامه های کارشناسی ارشد ویژه ممکن است به سایر شرایط مطابق با دانشگاه تعلق داشته باشد. مهلت برای درخواست در دانشگاه های سوئیس متغیر است، بسته به هر دانشگاه و گاهی اوقات نیز به شرایط شما بستگی دارد یا اگر شما نیاز به درخواست ویزای تحصیلی سوئیس دارید. معمولا به دانشجویان توصیه می شود درخواست خود را در ترم های بهار برای مطالعاتی که در سال تحصیلی بعدی آغاز می شود، ارائه دهند.

برنامه منظم:

  • ترم پاییز: 1 دسامبر – 30 آوریل
  • ترم بهار: 1 تا 30 نوامبر

اگر ویزای لازم برای سوئیس مورد نیاز باشد، مهلت مقرر زیر توصیه می شود:

  • ترم پاییز: 1 دسامبر – 28 فوریه
  • ترم بهار: 1 تا 30 سپتامبر

در برخی موارد، درخواست برای نامزدهای دکترا دارای مهلت های مختلفی است:

  • برای ترم پاییز: تا 15 اکتبر
  • برای ترم بهار: تا 31 مارس

دانشگاه هایی که درخواست شما را خیلی دیر دریافت می کنند، درخواست شما را برای ترم آینده امضا خواهند کرد.

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی برق از دانشگاه های سوئیس

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی برق از دانشگاه های سوئیس

شرایط اخذ پذیرش رشته مهندسی برق از دانشگاه های سوئیس

سوئیس سه زبان رسمی دارد (آلمانی، فرانسوی، و ایتالیایی) و زبان پایه به دانشگاه بستگی دارد.علاوه بر این، بیشتر دانشگاه ها نیز گستره وسیعی از دروس و برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند را ارائه می دهند.بیشتر دانشجویان بین المللی برای مدارکی که به هر سه زبان انگلیسی ، فرانسه و یا آلمانی تدریس شود، درخواست می دهند. مدارک مورد قبول برای داشتن مهارت و تخصص در هر زبان بدین گونه می باشد:

  • آلمانی: DSH، TestDaF، OSD، telc، و بقیه موارد
  • فرانسوی: DELF، یا DALf
  • انگلیسی: IELTS، TOEFL

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش:

  1. یک نسخه چاپی امضاء شده از فرم تقاضانامه خودتان
  2. دو قطعه عکس پاسپورتی
  3. کپی مدارک شناسایی
  4. نسخه رونوشت رسمی و معتبر دانشگاهی از هر دانشگاهی که در آن حضور داشته اید و از آنجا مدرک گرفته اید
  5. دیپلم دبیرستان یا لیسانس
  6. مدارک تخصص زبان (آلمانی، فرانسوی، انگلیسی)
  7. CV
  8. مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه تقاضانامه (150-100 فرانک یا 400 فرانک برای درخواست های با تاخیر)
  9. مقاله شخصی / نامه انگیزشی
  10. مدارک اضافی تر برای دانشجویانی که برای برنامه و مقاطع دکترا درخواست می دهند
  11. یک نامه از یک استاد عضو هیئت علمی که ثابت شده پایان نامه های دکترا را هدایت و راهنمایی می کند و توافق می کند که تحقیق شما را بررسی و ارزیابی کند.
  12. اگر شما سال آخر دبیرستان هستید و هنوز دیپلمتان را نگرفته اید، باید بر اساس نمرات در طول سالتان اقدام کنید اما ملزم هستید تا کپی نتایج امتحان نهایی خود را به محض آنکه به دستتان رسید برایشان ارسال کنید.

تمام گواهی نامه ها و رونوشت ها که به زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی یا ایتالیایی نیستند می بایست توسط یک مترجم معتبر و مجاز، به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شوند. در کنار ترجمه، برخی دانشگاه ها یک مدرک رسمی از مدرسه یا دانشگاهی که در آن حضور داشته اید با یک توضیح از سیستم و نظام نمره دهی و رتبه بندی و ارزشیابی آنها را نیز از شما می خواهند.

بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته مهندسی برق

این دانشگاه ها جهت تحصیل پیشنهاد می شوند اما ممکن است دانشگاه هایی را جهت تحصیل انتخاب نمایید که با شرایط شما بیشتر هم خوانی داشته باشند.

بهترین دانشگاه های مهندسی:

  • ETH زوریخ
  • موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس در زوریخ
  • دانشکده پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL)
  • دانشگاه زوریخ
  • دانشگاه بازل
  • دانشگاه برن
  • دانشگاه ژنو
  • دانشگاه لوزان سوئیس
  • دانشگاه فریبورگ
  • دانشگاه گلن
  • دانشگاه نوشادال

تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس به زبان انگلیسی

سوئیس که به طور رسمی کنفدراسیون سوئیس نامیده می شود یکی از ثروتمندترین و مولدترین کشورهای جهان است. هر چند که اکثر دوره های کارشناسی به زبان های رسمی کشور( آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی) تدریس می شود اما شما میتوانید در سوئیس به زبان انگلیسی تحصیل کنید زیرا دوره های کارشناسی ارشد و دکترا که به زبان انگلیسی تدریس میشود برای دانشجویان بین الملل در دسترس است. در واقع در سال 2009، 49000 دانشجوی بین الملل تصمیم گرفتند که در سوئیس تحصیل کنند. این رقم بیشتر از 21% جمعیت دانشجویان بود

سوئیس در آلپ قرار دارد این کشور سابقه طولانی در بیطرفی، دموکراسی مستقیم و فدرالیسم دارد. بسیاری از سازمان های مهم بین المللی مثل صلیب سرخ، کمیته بین المللی المپیک و مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس قرار دارد. هر چند که سوئیس جزو اتحادیه اروپا نیست اما قرارداد شنگن را امضا کرده است و امکان سفر به اروپا بدون نیاز به ویزاهای اضافه را امکان پذیر کرد.

تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس به زبان انگلیسی

تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس به زبان انگلیسی

برای تحصیل به زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه های سوئیس شما باید مهارت زبان انگلیسی خود را ثابت کنید. چندین آزمون استاندارد وجود دارد که شما میتوانید سطح زبان خود را ثابت کنید مثل PTE( آزمون انگلیسی پیرسون)،TOEFL( آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی)، IELTS( سیستم جهانی ارزیابی زبان انگلیسی) که توسط مجلس بریتانیا و IDP ارائه می شود. IELTS رایج ترین آزمون است که مجلس بریتانیا در بیش از 500 منطقه آن را ارائه می کند و بیش از 9.000 سازمان در سراسر جهان این آزمون را به رسمیت می شناسند.

سوالات زیادی وجود دارد و خیلی از دانش آموزان در مورد حداقل الزامات زبان انگلیسی برای تحصیل در اروپا سوال پرسیده اند. اگر زبان دوره یا برنامه آموزشی که می خواهید در آن تحصیل کنید انگلیسی است لازم است که سطح دانش کافی از زبان انگلیسی داشته باشید تا درخواست شما پذیرفته شود. با این وجود حداقل الزامات زبان انگلیسی برای تحصیل در سوئیس چگونه است؟

هر چند که سطح زبان مورد پذیرش نسبت به موسسه، دوره تحصیلی و برنامه تحصیلی متفاوت است معمولا برای تحصیل در سوئیس برای آزمون کتبی TOEFL نمره 550-587 برای آزمون کامپیوتری TOEFL نمره 213- 240، آزمون اینترنتی TOEFL نمره 79- 95 و آزمون IELTS نمره 6.5- 7.0 مورد نیاز است.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته مهندسی برق

علاوه بر رتبه های برتر دانشگاه های 1،250 جهان و بر اساس منطقه و کشور، پنجمین گزارش سالانه U.S. بهترین رتبه بندی های جهانی دانشگاه ها شامل بررسی رهبران در زمینه های موضوعی مهم دانشگاهی می شود. NEWS از یک روش جداگانه برای انتشار دانشگاه های برتر جهان در 22 موضوع استفاده کرد.. رتبه بندی بر اساس موضوع توسط Clarivate Analytics InCites طراحی شده است. Clarivate داده ها و معیارهای مورد استفاده در رتبه بندی را ارائه داد، و اطلاعات کتابشناختی بر اساس بافت ها علوم بود.

این رتبه بندی موضوع خاص – که از رشته های تحصیلی، بخش ها و یا مدارس خاص در دانشگاه ها، مانند مدارس تجاری یا پزشکی نیست – بر اساس عملکرد پژوهش های علمی در این موضوعات است. NEWS از روش های مختلف کتابشناختی، از جمله نشریات و استنادها، و همچنین شاخص های شهرت جهانی و منطقه ای در هر موضوع خاص استفاده کرده است.

در بسیاری از موارد، موسسه ای که تمرکز زیادی بر روی یک موضوع خاص داشت، در این موضوع رتبه بندی شد، اما از رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی که شامل 1،250 دانشگاه برتر دنیا بود، حذف شد. در مجموع، 134 دانشگاه در رتبه بندی موضوع قرار گرفتند، اما نه در مجموع 1،250 دانشگاه برتر رتبه. هفت کشور – پرو، اندونزی، مالاوی، کنیا، الجزایر، ارمنستان و ویتنام – در رتبه بندی موضوع قرار دارند، اما نه از میان 75 کشور در رتبه بندی کلی.

  1. # 1 – مؤسسه فناوری زوریخ سوئیس # 25 – بهترین دانشگاه های جهانی
  2. # 2- Ecole Polytechnique Federale از لوزان # 40 – بهترین دانشگاه های جهانی
  3. # 3 – دانشگاه زوریخ # 61 – بهترین دانشگاه های جهانی
  4. # 4 دانشگاه ژنو # 88 – بهترین دانشگاه های جهانی
  5. # 5 -دانشگاه برن # 117 – بهترین دانشگاه های جهانی
  6. # 6- دانشگاه بازل # 121 – بهترین دانشگاه های جهانی
  7. # 7- دانشگاه لوزان # 182 – بهترین دانشگاه های جهانی
  8. # 8- دانشگاه فریبورگ # 494 – بهترین دانشگاه های جهانی
  9. # 9 دانشگاه Neuchatel # 771 – بهترین دانشگاه های جهانی

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس

شهریه ای که دانشگاه های دولتی سوئیسی از دانشجویان دریافت می کنند در مقایسه با شهریه دانشگاه های کشور انگلیس و آمریکا بسیار مقرون به صرفه می باشد. دانشجویانی که طی طرح های تبادل دانشجو به کشور سوئیس وارد می شوند ملزم به پرداخت شهریه نمی باشند و می توانند تحصیل رایگان در سوئیس را تجربه کنند.در این کشور چه در دانشگاه های خصوصی و چه دولتی شهریه تعیین شده برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی یکسان می باشد.

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس

هزینه تحصیل رشته مهندسی برق در سوئیس

میانگین شهریه در دوره های مهندسی:

  • دوره های لیسانس و ارشد: 1600 یورو در سال
  • مقطع دکترا: 100-200 دلار

دانشگاه های Firbourg، Neuchatel، St. Gallen، زوریخ و لوگانو از دانشجویان بین المللی شهریه مضاعف دریافت می کنند.

شهریه دانشگاه های خصوصی:

دانشگاه های خصوصی شهریه بالاتری دارند که بین 1500 تا 16000 یورو در سال می باشد. دوره های PhD در کشور سوئیس بسیار معروف هستند که این معروفیت نه تنها به دلیل کار های تحقیقاتی شناخته شده و تصدیق شده اکثر موسسات برتر بلکه به دلیل در نظر گرفتن دانشجویان این دوره ها به عنوان کارمند دانشگاه و پرداخت حقوق به آنان نیز می باشد.

تعدادی از دانشگاه های خصوصی سوئیس و شهریه آن ها:

  1. دانشگاه جنوا میانگین شهریه: 900 یورو در سال
  2. دانشگاه برن میانگین شهریه: 1500 یورو در سال
  3. دانشگاه علوم کاربردی و هنر شمال شرقی سوئیس FHNW میانگین شهریه: 1300 یورو در سال
  4. دانشگاه لائوسان میانگین شهریه: 1500 یورو در سال
  5. شهریه دانشگاه های برتر کشور سوئیس ETH زوریخ – موسسه فناوری فدرال سوییس در زوریخ میانگین شهریه: 1600 یورو در سال
  6. مدرسه پلی تکنیک فدرال لائوسان میانگین شهریه: 1100 یورو در سال
  7. دانشگاه باسل میانگین شهریه: 1600 یورو در سال
  8. دانشگاه زوریخ میانگین شهریه: 1400 یورو در سال

در صورتی که می خواهید از شرایط مهاجرت سوئیس آگاه شوید و شرایط خود را به نسبت شروط مهندسی برق سوئیس بسنجید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید و از فرصت مشاوره رایگان تلفنی بهره ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *