مهاجرت به گرجستان برای کار

پیش از اقدام برای مهاجرت به گرجستان برای کار بدانید یافتن کار در گرجستان برای مهاجران الزاما آسان نیست. با این وجود تعدادی از آنها زبان را آموزش می دهند، درحالیکه دیگران موفق به یافتن کار با یک شرکت ملی یا بین المللی شده اند. در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد اقتصاد محلی، فرصت  شغلی و مجوزهای کار پیدا می کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به گرجستان برای کار

اقتصاد گرجستان به شدت به واردات متکی است و بر روی کشاورزی و معدن متمرکز است. گرجستان ظرفیت هیدوالکتریکی بالایی دارد که می تواند اکثر نیازهای انرژی کشور را تامین کند .هر سه این موارد در بازسازی کشور بعد از سال 1990 موثر بوده اند و باعث افزایش تولید ناخالص داخلی شده اند.

سلامت اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی گرجستان به وسیله صنعت و بخش خدمات به خصوص صنعت گردشگری به دست آمده است. خیلی از شرکت های خارجی در تفلیس فعالیت می کنند و مشاغلی برای مردم محلی ایجاد کرده اند. برخی از شرکت های بین المللی افرادی را از خارج از کشور استخدام کرده اند و آنها را به گرجستان منتقل کرده اند. سازمان ملل متحد (UN)، سازمان امنیت و همکاری اروپا( OSCE) و سازمان صلیب سرخ بین الملل در گرجستان فعالیت می کنند با وجود این حضور بین المللی فرصت های کاری برای مهاجرین محدود است.

آموزش زبان انگلیسی یکی از محدود فرصت های شغلی برای خارجی های که به دنبال کار در گرجستان هستند، می باشد. مدرک TOEFL در گرجستان به رسمیت شناخته می شود. اگر شما بخواهید بدون داشتن پیشنهاد کاری به گرجستان بروید داشتن این مدرک ضروری است. پیدا کردن کار برای مهاجران در گرجستان آسان نیست. با این حال تعدادی از مهاجران در گرجستان وجود دارند که زبان انگلیسی آموزش می دهند در حالیکه دیگر افراد می توانند در کمپانی های بین المللی و شرکت های گرجستانی کار پیدا کنند.

درآمد در گرجستان برای مهاجرت کاری

تفلیس با 1.5 میلیون جمعیت و با مساحتی حدود 280 مایل مربع پایتخت گرجستان است. مناطق کوهستانی تفلیس برای گردشگران بسیار جذاب است. این شهر در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد و تعدادی از گردشگران ترانزیتی به شهرهای ساحلی مثل BATUMI می روند. از ژانویه 2019 حداقل دستمزد رسمی در گرجستان وجود ندارد.

درآمد در گرجستان برای مهاجرت کاری

درآمد در گرجستان برای مهاجرت کاری

در تفلیس حداقل حقوق 171.97 دلار در ماه است ( بر روی وب سایت های معتبر دیده شده است). اگر به این فکر می کنید که به تفلیس سفر کنید بهتر است شغل هایی را پیدا کنید که حقوق را به ارزهای قوی مثل دلار یا یورو پرداخت می کنند. تفلیس یکی از بهترین شهرهای جهان برای مهاجران است. این شهر مدرن و بین المللی است در حالیکه در کوه ها و طبیعت زیبا احاطه شده است.

میانگین حقوق در سال 2019 در گرجستان 1069 لاری گرجستان تقریبا 398 دلار در ماه است.  طبق AGEND.EG  میانگین حقوق ماهانه برای زنان 300 دلار است. این تعجب انگیز نیست که حقوق در تفلیس بالاتر از شهرهای دیگر است تفلیس حدود  50% از تولید ناخالص داخلی را تولید می کند. تعدادی از شرکت های چند ملیتی شعبه هایی در  تفلیس دارن مثل ERNST &  YOUN. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در پاییتخت با هزینه شارژ 180 دلار است  و هزینه حمل و نقل 80 دلار در ماه است .

با نرخ بیکاری پایین گرجستان که از همه زمان ها پایین تر است ( تنها 12%) نشان میدهد این کشور در شرایط اقتصادی پایداری قرار دارد. بسیاری از شرکت ها ی با تکنولوژی بالا در حال مذاکره برای شروع کسب و کار در گرجستان هستند. این کار نه تنها نرخ اشتغال را افزایش می دهد بلکه باعث ورود ارزهای قوی و ورود خارجی ها به کشور می شود. گرجستان همچنین نرخ بهره بالایی دارد. این امر باعث شده تا تعداد زیادی از سرمایه گذاران خارجی جذب این کشور شوند و در بانک های این کشور سرمایه گذاری کنند و وضعیت مالی را تقویت کنند.

ویزای کاری مهاجرت به گرجستان

موارد مورد نیاز برای درخواست ویزای بلند مدت،  که به آنها اجازه می دهد  که  مجوز اقامت در گرجستان را بدست آورند. ویزای بلند مدت دریافت شده توسط افراد خارجی، همچنین می تواند بعنوان مجوز کار در هنگام جستجو برای ورود به نیروی کار گرجستان استفاده شود. لازم است بدانید همانطور که در قوانین محلی آمده است، صدور ویزای کوتاه مدت، مانند ویزای توریستی نمی تواند برای استخدام در این کشور استفاده شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، شهروندان کشورهای خاص از اخذ ویزا برای ورود به گرجستان معاف هستند. با این حال،  حتی در این مورد،  چنین شهروندانی  فقط می توانند به  مدت یک سال در این کشور اقامت داشته باشند. این مقررات برای همه شهروندانی که به عنوان یکی از کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا و شهروندان متعلق به 64 کشور دیگر است، قابل اجرا است. همانطور که در قانون گرجستان آمده است؛ این مقررات نیز برای افرادی که وضعیت پناهندگی در گرجستان را بدست آورده اند، در دسترس است. این قانون نیز برای کسانی که دارای گذرنامه های دیپلماتیک از چین، مصر، پرو و اروگوئه هستند، قابل اجرا است.

یک فرد خارجی که خواهان سرمایه گذاری در گرجستان یا تاسیس یک شرکت در بازار داخلی این کشور است، باید یک ویزای معمولی دریافت کند. شما باید یک سند معتبر که توسط سالن خدمات دولتی  یا از طریق  درخواست به سفارت یا کنسولگری در کشور مبدا صادر می شود، را دریافت کنید. برای به دست آوردن یک ویزای معمولی لازم است که، به عنوان یک متقاضی اسناد زیر را ارایه دهید: گذرنامه معتبر، فرم درخواست ویزا،  یک عکس و رسید پرداخت برای مالیات این کشور و  سایر مسائل مرتبط عبارتند از:

  • اسناد اضافی که ممکن است مورد نیاز باشد، ازجمله  مدارک  بیشتری  که می تواند هویتتان  را اثبات کند، اسناد و مدارک که نشان دهنده ی اهداف مالی و هدف اقامت در کشور گرجستان می باشد.
  • هزینه دریافت ویزا در گرجستان 100 GEL است و فرم درخواست ممکن است به زبان گرجی یا انگلیسی ارسال شود. به صورت هر دو زبان پذیرفته شده است.
  • افراد خارجی همچنین می توانند در سفارت یا کنسولگری گرجستان ، از زبان کشوری  که درخواست ارسال شده  است، استفاده کنند.
  • متقاضی می تواند از روزی که درخواست تکمیل شده است،  در طی هفت روز پاسخ درخواست خود را دریافت کند.

پیدا کردن کار برای مهاجرت به گرجستان

مراحل دریافت شغل برای خارجیان در گرجستان بسیار ساده  است و می توانند به صورت آنلاین و از طریق ارتباطات سودآوری انجام شود. اگر شما در حال تحصیل نمی باشید، پیدا کردن کار در تفلیس یا هر شهر دیگر احتمالا دشوار است .برای این کار بهتر است که با شرکت های بین المللی که مستقیم در کشور کار می کنند تماس بگیرید تا ببینید که  آیا آن ها  ظرفیت خالی شغلی دارند یاخیر. بعید است که آنها ظرفیت های خالی شغلی  برای خارجیان را تبلیغ کنند؛  ترجیح می دهند به جای این کار، مردم بومی را استخدام کنند.

 بنابراین اگر شما به طور مستقیم با آنها روبرو شوید، احتمال شانس بیشتری برای پیدا کردن  کار  وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که تحقیق خود را به درستی انجام می دهید و مهارت ها و تجربه های شما مربوط به تیم هایی هستند که در گرجستان کار می کنند. چند پورتال نیز وجود دارد که مخصوصا برای پیدا کردن کار برای مهاجران است. این پورتال ها  می تواند کمی با دیگر برنامه های  کاری آنلاین همپوشانی داشته باشد، اما مکان خوبی برای شروع برنامه ریزی برای حرکت بین المللی است.

همچنین بدون نگرانی به شرکت های گرجستانی  نیز نزدیک شوید. اقتصاد، تضمین توسعه  را برای شرکت های بومی  فراهم می کند،  و بسیاری ممکن است مشتاق اضافه کردن یک عضو بین المللی به کارکنان خود باشند. بیشتر گرجی ها به زبان  گرجی و برخی به زبان  روس ها صحبت می کنند. بیشتر افراد جوان اغلب در این کشور می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. به طوری که زبان های اروپایی مانند آلمانی و فرانسوی توانایی کسب درآمد از یک شرکت در حال گسترش را دارند.

انگلیس زبانان می توانند یک زندگی خوب از طریق آموزش زبان به دست آورند و انواع مختلفی از موقعیت های شغلی آنلاین برای تمرکز بر روی جستجوی خود فراهم کنند. حقوق شما بسیار متنوع است و بستگی به مکان و تجربه شما دارد ؛ مانند : راهنمایی TEFL در مورد نرخ های استاندارد پرداختی در سراسر کشور می توانند به شما ایده خوبی از انتظارتان از نوع حقوق و دستمزد تان در گرجستان بدهد. برای اطلاع از شغل های پردرآمد در گرجستان می توانید با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *