مهاجرت کاری به هلند

بسیاری از شما عزیزان که قصد مهاجرت به کشور دیگر از طریق سرمایه گذاری و کاری را دارید و می خواهید از شرایط سرمایه گذاری در آن کشور مانند هلند آگاه شوید، می توانید به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مراجعه کرده و از طریق کارشناسان ما از تمامی اطلاعات موردنیاز خود مطلع شوید. کشور هلند یک کشور پیشرفته اروپایی است که ثبت شرکت در آن مزایای بیشماری دارد و طبق قوانین آن افراد خارجی می توانند شرکت خود را در این کشور به ثبت برسانند و به اقامت برسند، اما این کار مشکلات خود را نیز دارد. شما می توانید با استفاده از مهاجرت کاری به هلند اقامت این کشور را دریافت کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت کاری به هلند

راه اندازی و شروع تجارت در هلند برای مهاجرین مشکل است. این افراد برای کار در هلند به مجوز کار نیاز دارند، در غیر این صورت امکان کار وجود ندارد. داشتن مجوز برای تمامی مشاغل اعم از مشاغل با مهارت کم و مشاغل نیازمند مهارت بالا،  الزامی است. متاسفانه بسیاری از شرکت ها برای شهروندان غیر اروپایی درخواست مجوز کار نمی دهند. این موضوع، کاریابی در آمستردام را مشکل تر کرده است.

با توجه به نوع کار به مجوز کار مربوطه و مجوز اقامت نیاز دارید. دانشجویان، کارگران فصلی، پناهجویان غیر اروپایی و کارمندان شرکت های بین الملی  که به نیوزلند برای ماموریت اعزام شده اند و  قصد کار کمتر از 3 ماه در هلند را دارند، باید در آژانس بیمه کار (Employee Insurance Agency ) برای مجوز کار (TWV) درخواست دهند. همچنین باید برای مجوز اقامت در اداره مهاجرت به هلند (Immigration and Naturalisation service ) درخواست دهند.

در حالی که زندگی در آمستردام پررونق است و بسیاری از شرکت های بین المللی، مرکز اصلی خود را در این شهر تاسیس کرده اند، اما همچنان کاریابی بسیار مشکل است. اما پس از پیدا کردن شغل مورد نظر، متوجه خواهید شد که آمستردام بهترین فرصت برای شما بوده است.

برای استخدام در اکثر شرکت های هلند ، دانش زبان هلندی نیاز است. این موضوع برای شرکت های ملی و شرکت های بین المللی صدق می کند. حتی در برخی از شرکت ها فرم ارزیابی اولیه به زبان انگلیسی موجود نیست. بنابراین پیدا کردن شغل مناسب در شرکت های انگلیسی بسیار مشکل است.

شرایط و وضعیت کار در هلند

آمستردام پر از توریست است. کارفرمایان در صورت تمایل غیر هلندی ها را استخدام می کنند. اما این کار ساده نخواهد بود.  اگر کارفرمایی بخواهد از بین شما و شهروند هلندی کسی را استخدام کند، غالبا شهروند هلندی را انتخاب می کند، زیرا هلندی ها به زبان انگلیسی بسیار تسلط دارند. با این حال اگر می خواهید شانس بهتری برای پیدا کردن کار در آمستردام بدون نیاز به زبان هلندی داشته باشید، در مرکز شهر تلاش کنید. زیرا در مرکز شهر، توریست های فراونی وجود دارد و شهروندان هلندی به ندرت در آنجا دیده می شوند.

پردرآمدترین مشاغل هلند، هر فرد به عنوان وکیل باید از منافع قانونی موکلین خود در مواردی از جمله مسائل جنایی و یا اختلافات تجاری دفاع کند. پس از فارغ التحصیلی از رشته حقوق می توانید تخصص خود را در زمینه های مختلف از جمله قانون مدنی و یا حقوق جنایی دریافت کنید.  معمولان وکلا ، ساعات طولانی مشغول به فعالیت هستند و حقوق خوبی دریافت می کنند. حقوق دریافتی سالیانه به شرکت و سابقه کاری بستگی دارد و حدودا 100000 یورو می باشد.

شرایط و وضعیت کار در هلند

دکتر فردی است که در زمینه پزشکی تخصص دارد و با بیماران در ارتباط است. پس از فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی می توان تخصص خود را در زمینه های مختلف از جمله ریه، چشم پزشکی و پزشکی عمومی و … کسب کرد. حداکثر طول دوره تحصیل پزشکی در هلند  12 سال است. حقوق یک پزشک با توجه به تخصص او، کار در کلینیک خصوصی یا درمانگاه متفاوت خواهد بود. متوسط درآمد یک پزشک عمومی حدود  80000 یورو در سال می باشد و یکی از پردرآمدترین مشاغل محسوب می شود.

مردم و یا شرکت ها در دفتر اسناد رسمی، قرارداد های خود را ثبت می کنند. تمام ضوابط قراردادهای امضا شده در دفتر اسناد رسمی قانونی است. برای خرید ملک و یا راه اندازی بیزنس باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرد. مدرک کارشناسی ارشد حقوق اسناد رسمی، پایه خوبی برای راه اندازی دفتر اسناد رسمی می باشد. پیش از شروع کار به عنوان سردفتردار، باید به عنوان دستیار سر دفتر دار سابقه خوبی کسب کنید. سردفترداران شغلی محرمانه دارند و دقت در کار بسیار حائز اهمیت است. در دفاتر تخصصی، درآمد سالیانه به 100000 یورو می رسد.

به دلیل تخصص و دانش خاص، حرفه مهندسی یکی از بهترین و پردرآمدرین مشاغل محسوب می شود.هر فرد  به عنوان یک مهندس ، مشکلات فنی در حوزه خاص را برطرف می کند. مهندسان در زمینه های صنعت هواپیمایی، شیمی و یوتکنولوژی و مکانیک فعالیت می کنند . معمولا مهندسان پیش زمینه فنی دارند، به عنوان مثال پیش زمینه ای در علوم طبیعی فنی دارند. حقوق پایه یک مهندس 80000 یورو در سال می باشد.

اصلی ترین وظیفه متصدی پذیرش جلوگیری از خسارت به اعتبار و وحدت شرکت است.مشاغل مدیریت و متصدی پذیرش  در آمریکا بسیار متداول است و این افراد در اکثر موسسات مالی و شرکت های بزرگ مشغول به فعالیت  هستند. متصدی پذیرش از سرپیچی های کیفری کارفرمایان مانند خرید سهام شرکت با اطلاعت داخلی جلوگیری می کند. متصدی پذیرش به خوبی از قوانین و مقررات مطلع است. حقوق پایه متصدی پذیرش در ABN Amro بین 114000 _ 124000 یورو در سال است.

شرایط اخذ ویزای کاری هلند

شهروندان غیر اروپایی برای کار، تابعیت و اقامت در هلند به مجوز اقامت (V.V.R – verblijfsvergunning) نیاز دارند. اولین گام، درخواست برای مجوز اقامت موقت (M.V.V – machinating tot valloping verbalize)  است که به عنوان ویزا در پاسپورت شما چسبانده می شود. با این ویزا می توانید به هلند و منطقه شنگن سفر کنید. میتوان برای  M.V.V و مجوز اقامت  به طور همزمان درخواست داد . معمولا این پروسه توسط اسپانسر مانند کارفرما ، دانشگاه و یا همسر شما انجام می شود.

نکته مهم : شهروندان استرالیا، کانادا، ژاپن، موناکو، نیوزیلند، کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا و یا شهر واتیکان  به ویزای موقت M.V.V نیاز ندارند. همچنین  افرادی که دارای  بلو کارت اروپا هستند و در سایر کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا اقامت دارند، به ویزای M.V.V نیاز ندارند.

پس از تایید درخواست شما توسط اداره مهاجرت هلند (IND) ، که حداکثر 90 روز طول می کشد ، می توانید  MVV  را از سفارت یا کنسولگری هلند در کشور خود دریافت کنید. طی دو هفته پس از ورود به کشور هلند ، برای اخذ کارت اقامت  VVR به اداره IND مراجعه کنید. ( افراد بدون M.V.V  باید طی 3 روز پس از ورود به کشور اقدام کنند. ) لازم به ذکر است که  از تمامی دارندگان مجوز اقامت اثر انگشت گرفته می شود.

معمولا مجوز اقامت برای مدت زمان کاری و یا تحصیل در هلند صادر می شود. پس از دریافت کارت اقامت باید در اداره شهرداری (gemeente) ثبت نام کنید و شماره B.S.N را دریافت نمایید. اسپانسر یا کارفرما موظف است برای مجوز کار (tewerkst ellings vergunning)  شهروندان غیر اروپایی درخواست دهد. کارفرما باید ثابت کند برای آگهی شغلی، فرد مورد نظر و مناسب هلندی یا اروپایی یافت نشده است. طبق T.E.V یک مجوز ترکیبی برای اقامت و کار وجود دارد. این مجوز به مدت 3 سال اعتبار دارد، پس از آن مجوز اقامت به دسترسی آزاد به بازار کار هلند تبدیل می شود.

دستمزد و‌ حقوق کار در هلند

حقوق و دستمزد با توجه به کارفرما، موقعیت و سابقه کاری متفاوت خواهد بود. کارمندان در هلند حداقل 20 روز در سال تعطیلی دارند و پاداش تعطیلات ماهانه، ( 8% حقوق سالانه) در ماه می پرداخت می شود. طبق اداره مرکزی برنامه ریزی هلند (CPB) ، متوسط حقوق کل در سال 2018 حدود 37000 یورو است. این میزان حقوق شامل پاداش تعطیلات و درآمد ناخالص ماهانه 2850 یورو می باشد . در مجموع متوسط حقوق  خالص ماهانه حدود 2150 یورو است.

دستمزد و‌ حقوق کار در هلند

حداقل حقوق ملی در هلند وجود دارد که هر دو سال یک بار به روز رسانی می شود. با توجه به این آمار ، در جولای 2018  میزان حقوق ناخالص افراد 22 سال به بالا  1594.20 یورو  در ماه ( 19130.40 یورو در سال) می باشد. حداقل حقوق افراد 15 _ 21 سال کمتر است. طبق گزارش PayScale Inc متوسط حقوق ناخالص مهاجرین در سال 2018 در آمستردام 48018 یورو است که برای مردان 51127 یورو و برای زنان 40823 یورو در نظر گرفته شده است.

نکته قابل توجه: حقوق  ذکر شده مهاجرین با توجه به مشاغل بالاتر از حد متوسط محاسبه شده است. افراد بالای 30 سال برای واجد شرایط بودن دریافت ویزا به عنوان کارمند بسیار ماهر به حداقل حقوق ناخالص 4404 یور در ماه (52848 یورو در سال) و افراد زیر 30 سال به حداقل حقوق ناخالص 3229 یورو در ماه (38748 یورو در سال) نیاز دارند. دانشجویان بین المللی که در 3 سال اخیر از دانشگاه های هلند فارغ التحصیل شده اند ، می توانند با شغلی با حداقل حقوق 2314 یورو در ماه ( 27768 یورو در سال)  ویزای کاری را دریافت کنند.5000 یورو درآمد اضافه سالیانه معادل 200 یورو درآمد  اضافه ماهانه خالص است.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در هلند

همه می دانیم که پیدا کردن کار مشکل است. اگر پس از مصاحبه کاری،  مسئولین به شما بگویند برای این کار مناسب نیستید و یا پتانسیل انجام آن را ندارید، تجربه بسیار سخت و غم انگیزی را تجربه خواهید کرد. اما اگر رزومه خوبی داشته باشید، این تجربه تلخ ،هیچ گاه برای شما اتفاق نمی افتد و به سرعت کار مورد نظر خود را پیدا می کنید. نکاتی برای کاریابی در هلند :

  • مشخص کنید که آیا به ویزا نیاز دارید.
  • به مشاغلی که در آمستردام متداول است فکر کنید.
  • فهرست های آنلاین را چک کنید.
  • استخدام کننده ای را بیابید.
  • رزومه خود را به روز کنید.
  • تاثیر گذار باشید.

10 موسسه کاریابی برتر هلند:

  • Randstad
  • Panda International
  • Antal International
  • Undutchables Amsterdam
  • Ad Rem Young Professionals
  • Culture Works Amsterdam
  • International People Solutions
  • Dutch Casting Agency
  • Sense Recruitment
  • Search & Co Groep

مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند به بهترین شکل ممکن مشاوره های سرمایه گذاری را در این کشور و همچنین پیشنهاد سرمایه گذاری در هلند را برای شما انجام داده و شما را به اقامت این کشور برسانند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *