مهاجرت پرستار به عمان

به‌منظور آگاهی یافتن از جزئیات مهاجرت و همچنین حمایت تیمی متخصص برای گذری مطمئن و بی‌دغدغه از مسیر مهاجرت پرستار به عمان وکلای مجرب موسسه‌ حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان در هر گام دوشادوش شما ایستاده‌اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی وضعیت کاری پرستاران در عمان

رضایت شغلی به دلیل کمبود کار پرستاری، تأثیر در مراقبت از بیمار و هزینه های مرتبط با آن، به عنوان یک مسئله حیاتی برای سازمان های مراقبت های بهداشتی شده است. این مطالعه به بررسی عوامل موثر بر میزان رضایت شغلی پرستاران شاغل در یک بیمارستان منطقه ای در عمان می پردازد. هدف از این مطالعه رضایت شغلی پرستاران شاغل در بیمارستان های منطقه ای عمان و تعیین عوامل موثر بر این رضایت مندی است. علاوه بر این، ویژگی های جمعیت شناختی شرکت کنندگان (سن، جنس، سطح تحصیلات، سال تحصیلات، وضعیت تاهل، تغییر شغل، واحد کار و ملیت) برای ارزیابی ارتباطات بالقوه بدست آمده است.

برای جمع آوری داده ها از 155 شرکت کننده که در یک بیمارستان منطقه ای در عمان مشغول به کار بودند، با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 19 تجزیه و تحلیل داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یکصد و چهل و سه پاسخ معتبر دریافت شد (میزان پاسخ 92 درصد)نتايج نشان داد که سن، تغيير شغل و مليت هر کدام به طور معناداری بر کل رضايت شغلی تأثير می گذارند. تجزیه و تحلیل رگرسیون چندگانه نشان می دهد که 21.8 درصد از کل واریانس متغیرهای وابسته به دلیل غیرمنطقی بودن در ملیت است که نشان می دهد که رضایت شغلی در پرستاران غیرمنطقی نسبت به پرستاران عمانی بالاتر است.

نتایج نشان می دهد که فرصت های حرفه ای و پاداش بیرونی دو عامل مهم است که بر رضایت شغلی پرستاران در عمان تأثیر می گذارد. رفع این دو عامل موثر می تواند به بهبود کیفیت مراقبت های پرستاری در عمان کمک کند. علاوه بر این، این مطالعه می تواند به طور گسترده در بیمارستان های دولتی عمان به منظور بررسی عوامل شناسایی شده که عوامل اضافی که ممکن است بر رضایت شغلی تاثیر گذار باشد، انجام شود.

شرایط تایید مدرک پرستاری در عمان یا RN

در حال حاضر، تنها سطح قابل قبولی از شغل پرستاری ،پرستار استخدام شده در عمان است. برای تبدیل شدن به یک RN، دانش آموزان باید از یک برنامه دیپلم سه ساله یا چهار ساله BSN فارغ التحصیل شده باشند. گواهینامه های مدارک تحصیل در عمان در شاخه پرستاری، شامل صدور مدرک پرستاری توسط شخص مجاز / ادارات / مقامات با مهر و امضای رسمی می باشد.

گواهینامه گواهی پرستاری در عمان می تواند از کشور صادر شده گواهی شود. برای استفاده از گواهینامه درجه در عمان گواهینامه باید از طرف معاونت بهداشتی / اداری HRD/MEA مربوط به سفارت کشوری باشد که صاحب گواهینامه قصد دارد به آن گواهی شود. ما می توانیم تمام فرایند را انجام دهیم هرچند که ممکن است دارنده گواهینامه در کشور صادر کننده حضور نداشته باشد. اسناد لازم برای صدور گواهینامه آموزشی عمان:

  • گواهی اصلی
  • کپی پاسپورت
  • کپی ویزا
  • 2 قطعه عکس
  • نامه ی تاییدیه
  • کپی مدرک
  • صفحه علامت اصلی (همه سال ها)
  • گواهی HSC

شرایط تایید مدرک پرستاری در عمان یا RN

همه گواهینامه های آموزشی برای عمان باید ابتدا از HRD تأیید شود. معمولا تأیید گواهی HRD توسط دولت های مربوطه انجام می شود. پس از تأییدیه HRD، گواهینامه مورد نیازسفارت تهیه می شود. برای پرستاران دارندگان مدرک لیسانس بسته بندی B-OMR 110 و پرستاران دارندگان دیپلم بسته بندی C-OMR100 :

  • تأیید یک مدرک تحصیلی
  • یک مجوز حرفه ای
  • تجربه پنج سال اخر (محدود به سه کارفرما در هر پرونده، گواهی های اضافی مسئولیت سند اضافه را بر عهده می گیرد)
  • مدارک تحصیلی دیگر
  • شغل حرفه ای، همچنین اگر متقاضی دارای بیش از تعداد مشخصی از مشاغل در بسته (پکیج) باشد (در هر سند)

وضعیت کاری پرستاران مهاجر در عمان

بعد از امتحان مجوز پرستاری وزارت بهداشت در کشور عمان و درخواست ویزای کار در عمان از سمت نمایندگان وزارت بهداشت باید پذیرفته شود. عمان سیستم بهداشتی نسبتا جوان دارد که عملکرد بالا خود را در سطح بین المللی نشان داده است. طب اورژانس به عنوان یک تخصص به سرعت در کشور توسعه یافته است. توسعه موازی آموزش و پرورش محلی اورژانس، مراقبت های اورژانس پیش از زایمان و برنامه های پرستاری اورژانس شده است.

علاوه بر برنامه اقامت محلی، برای پرستاران خارجی نیز امکان اقامت در عمان را فراهم می کند. چندین نامزد نیز از طریق بورس تحصیلی خارج از کشور می توانند از طریق تخصص برای فوق تخصص اقدام کنند. پرستاری اضطراری جزء ضروری هر سرویس اضطراری مدرن است. با توسعه سیستم مراقبت های بهداشتی در عمان، نیاز به توسعه پرستاران اورژانس تخصصی است که می توانند با استفاده از دانش و مهارت های صالحین خود در این سیستم، اعمال کنند.

مراقبت های اضطراری 4 ماه در برنامه شغلی اضطراری، توسط وزارت بهداشت آغاز شد. مراقبت های پرستاری بزرگسالان، برنامه پرستاری، علاوه بر برنامه درمانی پرستاری، مراقبت های اورژانس را نیز شامل می شود. بسیاری از پرستاران که در حال حاضر در ED کار می کنند فارغ التحصیلان هر کدام از این دو برنامه هستند. شرایط زندگی در عمان را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “مهاجرت پرستار به عمان

  1. راضیه مهری گفت:

    باسلام و احترام
    اینجانب راضیه مهری با سابقه ۱۶ سال پرستاری در بخشهای سی سی یو ، قلب، آنژیوگرافی و واحد سی تی آنژیوگرافی قلب و.. دوست دارم بقیه خدمت پرستاری رو در بیمارستانهای کشور عمان بگذرانم ،
    ۳۹ سال دارم و تجربه کافی در زمینه های مختلف آموزشی وپرستاری ویژه و همچنین پرستاری
    Home Care رو هم در کارنامه خود دارم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط شما برای دریافت قرارداد کاری از کشور عمان مناسب است. برای دریافت قرارداد کاری نیاز به معادل سازی مدارک می باشد.

  2. Maryammashayekh گفت:

    اینجانب مریم مشایخ پول کارشناس پرستاری شاغل در بیمارستان دولتی با سابقه 10 سال در بخش های ارتوپدی.آی سیو.جراحی اعصاب.داخلی اعصاب. 32 میباشم.درخواست مهاجرت به بیمارستان های عمان دارم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای کار در عمان در ابتدا باید در ابتدا پیشنهاد شغلی خود به سفارت ارائه دهید و ویزای کاری دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *