مهاجرت پرستاران به دانمارک

کشور دانمارک در سال های اخیر به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت پرستاران ایرانی محسوب می شود. بر این اساس در این مقاله به چگونگی مهاجرت پرستاران به دانمارک می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • اهمیت مهاجرت به دانمارک
  • دلایل مهاجرت پرستاران به دانمارک
  • شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک
  • دلایل انتخاب دانمارک به عنوان برترین مقصد مهاجرت پرستاران
  • معیارهای انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت پرستاران ایرانی
  • اهمیت زبان دانمارکی در مهاجرت پرستاران
  • مراحل معادل سازی برای مهاجرت پرستاران به دانمارک
  • مدارک لازم معادل سازی مدارک پرستاران در دانمارک
  • حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک
  • هزینه های زندگی و اقامت در دانمارک
  • اشتغال پرستاران مهاجر در دانمارک
  • اخذ اقامت دانمارک از طریق مهاجرت پرستاران
  • اخذ ویزای همراه دانمارک از طریق مهاجرت پرستاران
  • مزایای مهاجرت پرستاران به دانمارک
  • سخن آخر
  • سوال های متداول در مورد مهاجرت پرستاران به دانمارک

اهمیت مهاجرت به دانمارک

کشور دانمارک بنا به دلایل فراوانی از جمله بالا بودن استانداردهای جهانی، بالا بودن کیفیت زندگی، بالا بودن سطح بهداشت و آموزش و همچنین مورد تائید بودن مدرک پزشکی از لحاظ وزارت بهداشت ایران از مهم ترین مقاصد مهاجرتی برای متقاضیان ایرانی محسوب می شود. کشور دانمارک دارای یکی از قوی ترین سیستم های آموزشی جهان می باشد.پایین بودن هزینه های اخذ ویزای کار پرستاری، عدم نیاز به دارا بودن پیشنهاد شغلی از کشور دانمارک، بالا بودن درآمد و حقوق پرستاران، رواج زبان انگلیسی در جامعه، عدم وجود فساد اداری و جرم و جنایت و زندگی در یکی از ثروتمندترین و برترین و پاکیزه ترین کشورهای اروپایی از جمله دلایل مهم در مهاجرت پرستاران به کشور دانمارک می باشد.علاوه بر این امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان و امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت و شهروندی دانمارک را نیز می توان از مهم ترین مزیت های مهاجرت به این کشور اسکاندینای نام برد.از دلایل مهاجرت پرستاران و کادر پزشکی به این کشور می توان بالا بودن کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی و امنیت و سطح بالای استانداردهای زندگی را نام برد. کشورهای اروپایی دانمارک، سوئد و کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر شرایط مناسب تری برای مهاجرت پرستاران ایرانی دارند.پرستاران ایرانی برای مهاجرت باید مواردی مانند نیازمند بودن آن کشور به حرفه پرستاری، پذیرش در آزمون های معادل سازی، وجود محدودیت های سنی، امکان ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و بالاتر و درآمد و حقوق را مد نظر قرار دهند.

بر این اساس متخصصان و مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی این مقاله کامل و دقیق را تهیه کرده اند تا چگونگی مهاجرت پرستاران به دانمارک را برای متقاضیان توضیح دهند. اگر قصد مهاجرت به دانمارک را دارید، این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

دلایل مهاجرت پرستاران به دانمارک

پرستاران با طی کردن مراحل سخت و دشوار دانشجویی و فارغ تحصیلی انتظار اشتغال و کار با حقوق بالا و مزایای فراوان را دارد، اما متاسفانه در سال های اخیر بیکاری در کشور ایران آینده شغلی و حرفه ای پیراپزشکان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
پرستاران به دلیل وجود شرایط نامناسب و نامساعد حرفه ای به محض فارغ تحصیلی در جست و جوی کشور مناسب برای مهاجرت می باشند. در واقع مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله دانمارک تنها راه یافتن شغل با حقوق مکفی و زندگی در آرامش و امنیت برای قشر تحصیل کرده پرستاران می باشد.در حال حاضر پرستاران فراوانی بنا به دلایل بسیاری ترک وطن می کنند تا در کشور دانمارک به آن چه شایسته و لیاقت آنان است برسند. از جمله این دلایل می توان بیکاری، تورم، نامساعد بودن اوضاع و شرایط جامعه، برخورداری از امکانات بهتر زندگی، کسب درآمد بالاتر و تحصیل و فرصت های شغلی بهتر را نام برد.عدم ثبات اقتصادی، نوسانات قیمت و بازار و تورم و بیکاری از جمله مهم ترین دلایل پرستاران برای مهاجرت به کشور دانمارک می باشد.

شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک

پرستاران ایرانی که قصد مهاجرت به دانمارک را دارند، باید دارای مدرک مورد تائید و معتبر از لحاظ کشور دانمارک باشند. معادل سازی مدرک پرستاری از جمله شرایط مهم در کار و اشتغال پرستاران در دانمارک می باشد.پرستاران ایرانی باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری در کشور خود باشند و در حوزه رشته تحصیلی خود دارای سوابق حرفه ای و کاری باشند. برخی از کشورها شرایط معادل سازی را برای پذیرش مدرک پرستاران ایرانی ارائه می دهند. پرستاران زمانی می توانند در این کشورها به کار بپردازند که مدارک آن ها معادل سازی شده باشد. به طور کلی کشورهای اروپایی برای مهاجرت پرستاران ایرانی بهترین گزینه می باشند.به منظور معادل سازی از ابتدا پرستاران نیازمند ارائه مدرک زبان دانمارکی و یا انگلیسی نمی باشند. آشنایی نسبی با زبان دانمارکی و یا انگلیسی برای اخذ ویزای پرستاری دانمارک کفایت می کند. پرستاران می توانند پس از اخذ ویزای 3 ساله اقامت در دانمارک به تحصیل زبان دانمارکی بپردازند.شرط دوم در کار و اشتغال پرستاران در کشور دانمارک آشنایی با زبان رسمی دانمارکی می باشد. یکی از مهم ترین موارد در برقراری ارتباط و تعامل با افراد یک جامعه آشنایی با زبان آن اجتماع می باشد. به دلیل ارتباط مستقیم پرستاران با مردم عادی جامعه دارا بودن مدرک مهارت زبان دانمارکی حائز اهمیت فراوانی است.برخی از کشورها برای گذراندن روند معادل سازی برای پرستاران ویزا صادر می کنند. برخی از کشورها در صورتی این ویزا را برای پرستار صادر می کنند که پرستار دارای مجوز اقامت آن کشور باشد.

شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک

شرایط مهاجرت پرستاران به دانمارک

دلایل انتخاب دانمارک به عنوان برترین مقصد مهاجرت پرستاران

کشور دانمارک از جمله برترین مقاصد مهاجرتی برای پرستاران می باشد. از آن جا که کشور دانمارک بدون نیاز به شرکت در آزمون های معادل سازی و فقط بر اساس کسب مهارت زبان دانمارکی به پرستاران مجوز کار اعطا می کند، این کشور را می توان بهترین کشور برای مهاجرت و کار پرستاران نام برد.دولت دانمارک با تسهیل روند مهاجرت پرستاران و صدور ویزای معادل سازی مدارک پرستاران گام مهمی در جهت جذب متقاضیان جهانی برداشته است.متقاضیان برای مهاجرت به این کشور اروپایی باید مدارک تحصیلی خود را به این کشور ارسال کنند. اگر اداره مهاجرت دانمارک مدارک تحصیلی متقاضی را تائید و پذیرش کند، متقاضی می تواند با ویزای معادل سازی وارد این کشور شود.متقاضی در ابتدای ورود به کشور دانمارک تا ۳ سال فرصت دارد تا مهارت زبان رسمی این کشور را کسب کند. متقاضی با کسب مهارت زبان رسمی کشور دانمارک در سطح IDANSK3 می تواند در این کشور به کار و اشتغال بپردازد.

معیارهای انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت پرستاران ایرانی

به منظور انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت پرستاران باید موارد فراوانی را مورد بررسی قرار داد. از مهم ترین این موارد معادل سازی می باشد. برخی از کشورها به منظور پذیرش مدرک پرستاران مدارک تحصیلی آن ها را معادل سازی می کنند. معادل سازی شامل شرکت در آزمون ها و دوره های تخصصی و ارزیابی مدرک تحصیلی می باشد.دیگر موارد مهم در انتخاب مقصد مناسب برای مهاجرت پرستاران این است که کشور مقصد نیازمند پرستار مهاجر باشد و شرایط ادامه تحصیل پرستاران مهاجر در آن کشور فراهم باشد و پرستاران بتوانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور در رشته های تخصصی مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.علاوه بر این شرایط کار و اشتغال پرستاران مهاجر در آن کشور امکان پذیر باشد و پرستاران مهاجر بتوانند با اخذ مجوز کار در آن کشور مشغول کار شوند.یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت پرستاران این است که امکان همراهی خانواده پرستار مهاجر در آن کشور وجود داشته باشد. پرستاران متاهل با همراهی همسر و خانواده خود بهتر می توانند به ادامه تحصیل و کار بپردازند.همچنین کشور مقصد برای کار پرستاران دارای شرایط سنی نباشد. برخی کشورها دارای محدودیت سنی برای کار پیراپزشکی می باشند. نکته دیگر این که کشور مقصد دارای همه مقاطع تحصیلی پرستاری برای ادامه تحصیل پرستاران مهاجر باشد.

اهمیت زبان دانمارکی در مهاجرت پرستاران

یکی از موارد مهم در مهاجرت پرستاران به کشور دانمارک دارا بودن مهارت زبان دانمارکی می باشد. زبان دانمارکی از دشوارترین زبان های جهان برای یادگیری می باشد. البته دارا بودن مدرک زبان دانمارکی از ابتدای اقدام به مهاجرت و معادل سازی نیاز نمی باشد اما پرستار مهاجر در طی اقامت 3 ساله خود در دانمارک باید بتواند این زبان را به خوبی فرا بگیرد.ارتباط مستقیم و نزدیک پرستاران با جامعه و مردم دانمارک اقتضای فراگیری و تسلط به این زبان را چند برابر می کند. مدت تحصیل در دوره های آمادگی زبان دانمارکی در حدود یک تا 2 سال می باشد. علاوه بر این پرستار مهاجر باید این دوره ها را در کشور دانمارک بگذراند.پرستاران پس از کسب آمادگی زبان دانمارکی و اخذ نمره لازم زبانی می توانند مراحل دیگر معادل سازی را طی کنند و به عنوان کارآموز در بیمارستان ها و کلینیک های دانمارک مشغول کار شوند.

مراحل معادل سازی برای مهاجرت پرستاران به دانمارک

پرستارانی که قصد مهاجرت به دانمارک را دارند، باید مدرک تحصیلی خود را در کشور دانمارک معادل سازی کنند. معادل سازی به طور کلی به ارزیابی مدرک تحصیلی و شرکت در آزمون ها و مصاحبه های علمی اطلاق می شود. به طور کلی مراحل معادل سازی مدارک پرستاران در دانمارک عبارت است از:

  • مرحله ارزیابی مدارک تحصیلی :متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را به سازمان بهداشت دانمارک ارسال کند.
  • مرحله اخذ تائیدیه مدارک تحصیلی :در صورتی که سازمان بهداشت دانمارک صحت علمی مدارک متقاضی را مورد ارزیابی و تائید قرار داد، متقاضی می تواند با اخذ ویزای معادل سازی به کشور دانمارک وارد شود. برخی کشورها ویزای معادل سازی را صادر نمی کنند و متقاضی باید از طریق ویزای کاری و یا مجوز اقامت اقدام کند.
  • مرحله اخذ مجوز اقامت دانمارک :متقاضی پس از اخذ تائیدیه سازمان بهداشت دانمارک باید این تائیدیه را به اداره مهاجرت دانمارک ارسال کند و برای ادامه مراحل معادل سازی درخواست مجوز اقامت 3 ساله دانمارک کند.
  • مرحله شرکت در دوره های زبان دانمارکی :پس از اخذ مجوز اقامت معادل سازی متقاضی باید در دوره های آمادگی زبان دانمارکی شرکت کند و مهارت زبانی لازم را فراگیرد. طول مدت دوره آمادگی زبانی در هر کشور متفاوت و از ۶ ماه تا یک سال متغیر است.
  • مرحله اخذ نمره لازم زبان دانمارکی :پس از کسب مهارت زبانی و اخذ نمره لازم در آزمون رایگان زبان دانمارکی متقاضی می تواند در مراکز درمانی دانمارک مشغول کار شود. البته در برخی از کشورها متقاضی پس از کسب مهارت زبانی لازم باید در دوره های تئوری و عملی درسی شرکت کند.از مهم ترین موارد در مهاجرت پرستاران به دانمارک اخذ مجوز کار در حین فراگیری زبان و شرکت در دوره های آمادگی زبان این کشور می باشد. متقاضی می تواند در حین فراگیری زبان کشور دانمارک به طور تمام وقت به کار و اشتغال بپردازد.
  • مرحله کارآموزی پرستاری :در این مرحله پرستاران با اخذ نمره لازم زبان دانمارکی می توانند در مراکز درمانی و کلینیک ها بهداشتی این کشور مشغول کارورزی و کارآموزی شوند. بدیهی است در طی دوران کارآموزی پرستاری در این مراکز درمانی در دانمارک به پرستاران حقوق و مزایای پرستاری پرداخت می شود.

مدارک لازم معادل سازی مدارک پرستاران در دانمارک

پرستاران برای مهاجرت به کشور دانمارک و کار و اشتغال در این کشور باید مراحل معادل سازی مدارک تحصیلی خود را انجام دهند. از جمله مدارک مورد نیاز برای معادل سازی، موارد زیر را می توان نام برد:

  • مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری از دانشگاه های معتبر ایران
  • گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور دانمارک
  • مدارک لازم مبنی بر تمام شدن دوره طرح پرستاری
  • سند ازدواج و شناسنامه فرزندان در صورت تاهل
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی. دارا بودن این مدرک به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته می شود و الزام بر وجود آن نمی باشد.

حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک

کشور دانمارک یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی می باشد و بر این اساس شهروندان این کشور در رفاه اجتماعی کامل زندگی می کنند و در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی دارای حقوق و درآمد بالاتری می باشند. کشور دانمارک از جمله برترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت پرستاران ایرانی می باشد.بر اساس فهرست مشاغل مورد نیاز این کشور در سال 2020 مشاغل پرستار عمومی با مدرک کارشناسی و پرستار بیهوشی با مدرک کارشناسی از جمله مشاغل مورد نیاز دانمارک می باشد.حقوق و درآمد پرستاران در این کشور به دلیل نیاز شدید دانمارک به کار پرستاران در سال های اخیر با افزایش چشمگیری همراه بوده است. به طور کلی حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک از 8.000 یورو تا 20.000 یورو می باشد.

حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک

حقوق و درآمد پرستاران در دانمارک

هزینه های زندگی و اقامت در دانمارک

بالا بودن هزینه های زندگی در دانمارک موجب شده است تا پرستاران قبل از اقدام برای مهاجرت به این کشور موضوع تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در این کشور را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند.

  • هزینه اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در حدود 673.812 کرون سوئد
  • هزینه یک پرس غذای معمولی در رستوران در حدود 600.00 کرون سوئد
  • هزینه های زندگی برای یک خانواده 3 نفره در حدود 88.428 کرون سوئد

اشتغال پرستاران مهاجر در دانمارک

پرستاران در دانمارک برای کار و اشتغال نیازمند شرکت در دوره های تئوری و عملی نمی باشند و بدون شرکت در این دوره ها و فقط با کسب مهارت زبانی می توانند در مراکز درمانی مشغول کار شوند.در ابتدا پرستاران باید به عنوان کارآموز در کلینیک ها و بیمارستان مشغول کار شوند که قاعدتا حقوق و مزایای کار به آن ها پرداخت می شود. پرستاران سپس با یافتن کارفرمای دانمارکی و امضای قرارداد کاری می تواند در کلینیک ها و مراکز درمانی دانمارک به کار و فعالیت بپردازد.

اخذ اقامت دانمارک از طریق مهاجرت پرستاران

در صورتی که پرستار مهاجر در طی ۵ سال کار و اقامت در دانمارک همه مالیات های و بیمه خود را پرداخت کرده باشد، می تواند برای اخذ مجوز اقامت دانمارک اقدام کند. پس از ۶ سال نیز متقاضی می تواند شرایط لازم برای اخذ تابعیت و شهروندی دانمارک را فراهم کند. به طور کلی پرستاران مهاجر در دانمارک از 2 روش می توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند:

اخذ اقامت دانمارک از طریق مهاجرت پرستاران

اخذ اقامت دانمارک از طریق مهاجرت پرستاران

بر طبق قوانین داخلی کشور دانمارک

بر اساس قوانین مهاجرت دانمارک اگر پرستاران مهاجر به مدت 8 سال در این کشور کار و اقامت داشته باشند و همه مالیات ها و بیمه خود را به طور منظم پرداخت کرده باشند می توانند برای اخذ اقامت دائم دانمارک اقدام کنند. پرستار مهاجر پس از 9 سال زندگی و کار در کشور دانمارک به شرطی که به زبان دانمارکی تسلط کامل پیدا کرده باشد و با جامعه دانمارکی سازگاری و انطباق پیدا کرده باشد می تواند پاسپورت دانمارک را اخذ کند.

بر طبق قوانین اتحادیه اروپا

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا اگر پرستاران مهاجر به مدت 5 سال در یک کشور اروپایی زندگی و کار و اقامت داشته باشند در صورتی که با زبان آن کشور آشنایی کامل پیدا کرده باشند و به خوبی با فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور سازگاری و انطباق پیدا کرده باشند می توانند مجوز اقامت دائم اتحادیه اروپا را دریافت کنند.

اخذ ویزای همراه دانمارک از طریق مهاجرت پرستاران

در میان کشور های اروپایی کشورهای اسکاندیناوی اهمیت ویژه ای برای خانواده و اتحاد خانواده قائل می شوند. از جمله کشورهای اسکاندیناوی کشور دانمارک می باشد که در قوانین مهاجرتی قانون اخذ ویزای همراه برای همراهان پرستاران مهاجر را تصویب کرده است.بر اساس این قانون پرستار مهاجر در دانمارک می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه اخذ کند و آن ها را در کشور دانمارک به همراه داشته باشد. متقاضی می تواند با ورود به کشور دانمارک اعضا خانواده و همسر خود را در این کشور به همراه داشته باشد و از بدو ورود به دانمارک برای آن ها ویزای همراه را اخذ کند.فرزندان متقاضی می توانند در مدارس دانمارک به طور رایگان تحصیل کنند و همسر متقاضی نیز می تواند با اخذ مجوز کار در این کشور مشغول کار و اشتغال شود و اقامت کاری دانمارک را اخذ کند. علاوه بر این متقاضی و همسر و فرزندان وی می توانند از خدمات پزشکی رایگان دانمارک استفاده کنند.

مزایای مهاجرت پرستاران به دانمارک

پرستارانی که موفق به اخذ ویزای پرستاری برای کار و اقامت در دانمارک شده اند، از مزایای فراوان مهاجرت به این کشور برخوردار می شوند. از جمله مزیت های مهم کار و زندگی در دانمارک موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. مهاجرت از طریق بهترین روش مهاجرتی برای پرستاران
  2. پایین بودن هزینه های اخذ ویزای کار پرستاری
  3. عدم نیاز به دارا بودن پیشنهاد شغلی از کشور دانمارک
  4. بالا بودن درآمد و حقوق پرستاران
  5. رواج زبان انگلیسی در جامعه
  6. عدم وجود فساد اداری و جرم و جنایت
  7. زندگی در یکی از ثروتمندترین و برترین و پاکیزه ترین کشورهای اروپایی
  8. امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان
  9. امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت و شهروندی دانمارک
  10. عدم نیاز به مدرک مهارت زبان
  11. اعتبار بالای دانشگاه ها و مطرح بودن این دانشگاه ها در سطح جهان
  12. پایین بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی
  13. بالا بودن کیفیت زندگی و بالا بودن استانداردهای زندگی
  14. زندگی در یکی از امن ترین کشورهای اروپا از لحاظ اقتصادی و اجتماعی و سیاسی
  15. برخورداری از اساتید مطرح بین المللی در دانشگاه ها
  16. برخورداری از امکانات تحصیلی و رفاهی و امکان فراگیری رایگان زبان دانمارکی
  17. امکان اخذ بورسیه های تحصیلی و امکان کار پاره وقت دانشجویی
مزایای مهاجرت پرستاران به دانمارک

مزایای مهاجرت پرستاران به دانمارک

سخن آخر

در این مقاله مهاجرت پرستاران به دانمارک مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که کشور دانمارک مدرک پرستاری متقاضیان ایرانی را پذیرش می کنند و پرستاران ایرانی باید برای کار و طبابت در این کشور در دوره های آمادگی زبان دانمارکی شرکت کنند و نمره لازم را کسب کنند.کشورهای اروپایی دانمارک، سوئد و کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر شرایط مناسب تری برای مهاجرت پرستاران ایرانی دارند. پرستاران ایرانی برای مهاجرت باید مواردی مانند نیازمند بودن آن کشور به حرفه پرستاری، پذیرش در آزمون های معادل سازی، وجود محدودیت های سنی، امکان ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و بالاتر و درآمد و حقوق را مد نظر قرار دهند.مهاجرت از طریق بهترین روش مهاجرتی برای پرستاران، پایین بودن هزینه های اخذ ویزای کار پرستاری، عدم نیاز به دارا بودن پیشنهاد شغلی از کشور دانمارک، بالا بودن درآمد و حقوق پرستاران، رواج زبان انگلیسی در جامعه، عدم وجود فساد اداری و جرم و جنایت و زندگی در یکی از ثروتمندترین و برترین و پاکیزه ترین کشورهای اروپایی از جمله مزیت های مهاجرت پرستاران به کشور دانمارک می باشد. علاوه بر این امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان و امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت و شهروندی دانمارک را نیز می توان از مهم ترین مزیت های مهاجرت به این کشور اسکاندینای نام برد.

اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت پرستاران به دانمارک می باشید، می توانید با برخورداری از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه پیگیری صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند و با پیگیری های مکرر و دقیق موارد مهم در اخذ پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی، اخذ اقامت کاری و شغلی و اخذ مجوز کاری و تحصیلی را برای متقاضیان شرح می دهند و شرایط لازم برای مهاجرت مهاجران را فراهم می کنند.این مقاله به بررسی مهاجرت پرستاران به دانمارک پرداخت. اگر پرستار می باشید و قصد مهاجرت به برترین کشور اروپایی برای کار پرستاران را دارید، اگر می خواهید برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه را دریافت کنید و اگر امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت و شهروندی یک کشور اروپایی برتر برای شما اهمیت فراوانی دارد به کشور دانمارک مهاجرت کنید. پایین بودن هزینه های اخذ ویزای کار پرستاری و عدم نیاز به دارا بودن پیشنهاد شغلی از کشور دانمارک و همچنین بالا بودن درآمد و حقوق پرستاران و رواج زبان انگلیسی در جامعه از مهم ترین دلایل مهاجرت پرستاران به دانمارک می باشد. پرستاران اگر می خواهید با چگونگی مهاجرت به کشورهای اروپایی و آسیایی و آمریکا و کانادا آشنا شوید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید تا بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر در سطح کشور برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت پرستاران به دانمارک

1- اهمیت زبان دانمارکی در کار پرستاران مهاجر در دانمارک چیست؟

دارا بودن مدرک زبان دانمارکی از ابتدای اقدام به مهاجرت و معادل سازی نیاز نمی باشد اما پرستار مهاجر در طی اقامت 3 ساله خود در دانمارک باید بتواند این زبان را به خوبی فرا بگیرد.

2- مهم ترین ملاک در انتخاب کشور برای مهاجرت پرستاران چیست؟

معادل سازی. معادل سازی شامل شرکت در آزمون ها و دوره های زبان و ارزیابی مدرک تحصیلی می باشد.

3- ملاک کشور مناسب برای مهاجرت پرستاران ایرانی کدامند؟

کشور مقصد نیازمند کار حرفه ای مهاجر باشد.شرایط ادامه تحصیل مهاجر در آن کشور فراهم باشد شرایط کار و اشتغال پرستار مهاجر در آن کشور امکان پذیر باشد.

4- مدارک مورد نیاز برای معادل سازی مدارک پرستاری در دانمارک چیست؟

مدرک تحصیلی لیسانس پرستاری از دانشگاه های معتبر، گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور مقصد، مدارک لازم مبنی بر تمام شدن دوره طرح پرستاری، سند ازدواج و سند تولد فرزندان

5- آیا اخذ ویزای همراه دانمارک از طریق مهاجرت پرستاران امکان پذیر است؟

پرستار مهاجر در دانمارک می تواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه اخذ کند و آن ها را در کشور دانمارک به همراه داشته باشد.

6- مهم ترین مزیت در مهاجرت پرستاران به دانمارک چیست؟

کار و اشتغال تمام وقت متقاضی و فرزندان متقاضی می توانند در مدارس دانمارک به طور رایگان تحصیل کنند و همسر متقاضی نیز می تواند با اخذ مجوز کار مشغول کار و اشتغال شود.

7- هزینه های زندگی و اقامت در دانمارک چقدر است؟

هزینه اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در حدود 673.812 کرون سوئدهزینه یک پرس غذای معمولی در رستوران در حدود 600.00 کرون سوئدهزینه های زندگی برای یک خانواده 3 نفره در حدود 88.428 کرون سوئد

8- آیا امکان کار و اشتغال همسر پرستار در دانمارک وجود دارد؟

همسر متقاضی نیز می تواند با اخذ مجوز کار در این کشور مشغول کار و اشتغال شود و اقامت کاری دانمارک را اخذ کند. علاوه بر این متقاضی و همسر و فرزندان وی می توانند از خدمات پزشکی رایگان دانمارک استفاده کنند.

9- شرایط کشور دانمارک برای کار پرستاران ایرانی چیست؟

پرستاران ایرانی برای مهاجرت به سوئد باید مدارک خود را معادل سازی کنند و در آزمون زبان سوئدی نمره لازم را کسب کنند تا بتوانند مجوز کار در این کشور را دریافت کنند.

10- آیا اخذ اقامت دانمارک از طریق مهاجرت پرستاران امکان پذیر است؟

بر اساس قوانین مهاجرت دانمارک اگر پرستاران مهاجر به مدت 8 سال در این کشور کار و اقامت داشته باشند و همه مالیات ها و بیمه خود را به طور منظم پرداخت کرده باشند می توانند برای اخذ اقامت دائم دانمارک اقدام کنند.

11- مزایای مهاجرت پرستاران به دانمارک چیست؟

مهاجرت از طریق بهترین روش مهاجرتی برای پرستاران پایین بودن هزینه های اخذ ویزای کار پرستاری عدم نیاز به دارا بودن پیشنهاد شغلی از کشور دانمارک بالا بودن درآمد و حقوق پرستاران رواج زبان انگلیسی

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

32 دیدگاه برای “مهاجرت پرستاران به دانمارک

  1. بی تا سلطانی گفت:

    سلام شب بخیر ، جهت ویزای کار ی در دانمارک یا سوئد ، پرستار حتما در حال حاضر باید شاغل هم باشد ؟ یا داشتن سوابق کاری و مدارک مرتبط مکفی است ؟ با تشکر .

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      داشتن سابقه کار بدون گپ اکی هست

  2. سارا امیری گفت:

    سلام وخسته نباشید من لیسانس پرستاری از دانشگاه دولتی خرم اباد دارمبامعدا۱۵
    ایا این دانشگاه و این معدل برای مهاجرت معتبر هست؟ممنون از پاسخگوییتان

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، درابتدا تاییدیه مدارکتان را دریافت می کنیم وسپس برای اخذ ویزا اقدام می نماییم.

  3. کورش گفت:

    سلام وقت خوش
    فوق دیپلم علوم آزمایشگاهی 38 ساله مجرد با بیش از 12 سال سابقه کار مرتبط به عنوان کاردان آزمایشگاه تشخیص طبی در دانشگاه علوم پزشکی هستم. زبان انگلیسی پیشرفته و به آلمانی و فرانسوی آشنا هستم. امکان اقدام برای ویزای گروه درمانی دانمارک یا سوئد و … وجود دارد؟ کدام ارجح است؟
    متشکرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، برای ویزای کاری گروه درمان سوئد و دانمارک می توانید اقدام نمایید.

  4. سمیرا گفت:

    سلام
    کارشناس بیهوشی هستم ومتقاضی کار در دانمارک و مجرد،
    میخواستم بدونم بعد از رفتن به کشور دانمارک خودمان باید منزل تهیه کنیم و شرایط اسکان به چه صورته؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا در نظر داشت هباشید که قبل از رفتن به دانمارک زمان اخذ ویزا باید اسکان شما مشخص شده باشد.

  5. fateme گفت:

    سلام ایا با لیسانس بهداشت عمومی میشه برای دانمارک اقدام نمود

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، می توانید برای اخذ ویزای کاری گروه درمان دانمارک اقدام نمایید.

  6. بهار گفت:

    با سلام
    پرستار با ۸ سال سابقه متاهل هستم
    امکان پاسخگویی به این سوالات هست؟
    ۱- ویزای سه ساله به چه عنوان داده میشه در ابتدا؟ آیا به عنوان ویزای کاری؟
    ۲- در بدو ورود بیمه هستم؟
    ۳- به همسرم چه ویزایی داده میشه؟
    ۴-ایا از ابتدا در کنار یادگیری زبان میتونم کار کنم؟
    ۵-چند ماه فرصت دارم زبان رو یاد بگیرم؟
    میشه در ایران مدرک زبان رو بگیرم در طول مدتی که منتظر ویزا هستم؟
    ۶- معادل سازی مدرک با همان کار اموزی شش ماهه انجام میشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      به شما ویزای کاری ارائه می شود که دوسال زمان دارید تا مدرک زبان مورد نیاز را دریافت نمایید. همسر شما نیز تحت عنوان ویزای همراه با شما به دانمارک می آید. همچنین در نظر داشته باشید که در کنار دوره های زبان می توانید به کار های غیر مرتبط مشغول شوید.

  7. نیما گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من فوق لیسانس پرستاری با سابقه کار ۸ سال رو دارم
    آیا میتونم واسه دانمارک ویزای کار بگیرم؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام
      بله از طریق برنامه جدید پذیرش گروه درمان دانمارک میتونید اقدام کنید.

  8. اسحق گفت:

    سلام.بامدرک کارشناسی هوشبری با17سال سابقه و39سال سن میتوان برای دانمارک اقدام نمود؟باتشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، امکان اقدام برای اخذ ویزای کاری گروه درمان سوئد و دانمارک وجود دارد.

  9. جمشد گفت:

    پرستار٥٠ساله هستم واسه منم هم امكان پرستاري دانمارك هس

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، امکان اخذ ویزای کاری گروه درمان کشور سوئد برای شما وجود دارد.

  10. مژگان شارقی گفت:

    سلام روزتون به شادی . پرستار بیهوشی هستم و سنم ۴۸ سال هست.متقاضی کار در دانمارک هستم.در حال حاضر شاغل در بیمارستان هستم از شهر اصفهان یک دختر و همسر دارم لطفا راهنمایی بفرمایید از کجا میتونم اقدام کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه مدرک پرستاری داشته باشید، می توانید برای ویزای کاری گروه درمان این کشور اقدام نمایید و برای همسر و فرزند خود نیز همزمان ویزا دریافت نمایید.

  11. احمدی گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم پروسه چقدر طول میکشه؟ منظورم رفتن به دانمارک هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      پروسه دریافت ویزای کاری گروه درمان دانمارک حداقل 14 ماه طول می کشد.

  12. شبنم گفت:

    سلام
    امکانش هست بدون گذروندن طرح و سابقه ی کاری برای دانمارک اقدام کنم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      در صورتیکه مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشید، می توانید ویزای کاری گروه درمان این کشور را دریافت کنید.

  13. محمد رضا رضایی گفت:

    سلام. خسته نباشید من پرستار در ایران هستم و مدارکم را برای دانمارک اپلای کردم اگر ویزای 3 ساله ام اوکی شد میتوانم کنار درس خواندن برای زبان دانمارکی کار دیگری کنم چون پول برای زندگی و هزینه کردن ندارم مثلا می‌شود شغل های سختی که مقداری از هزینه ها را جبران کند انتخاب کرد..؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید تحت هنوان ویزای کاری گروه درمان به کشور دانمارک رفته و کنار کار، تحصیل نیز کنید.

  14. سینا گفت:

    با عرض سلام
    زمانیکه وارد خاک دانمارک شدیم فقط ۱۲ماه فرصت یادگیری زبان داریم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      خیر، برای کشور دانمارک دوماه فرصت دارید.

  15. شهره گفت:

    شما امروز در اینستاگرام پستی گزاشتید مبنی بر اینکه دانمارک پرستار میخواهد. پس چطور میگویید ظرفیت دانمارک تکمیل است؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، وقت بخیر
      بله، در حال حاضر به پرستاران هم ویزا داده می شود و می توانید اقدام کنید.

      1. فائزه گفت:

        من امروز با یک پرستار در دانمارک صحبت کردم که ایشان گفتن حقوق بعد از کسر مالیات۲۰۰۰ دلار و هزینه زندگی ۱۵۰۰ دلار و به این همه سختی که قراره بکشین تا زبانشو یاد بگیرین نمیارزه

        1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

          سلام
          برای مهاجرت، درآمد اولویت اصلی نیست، اگر به دنبال درآمد زیاد برای مهاجرت هستین، قطعا وارد این مسیر نشین، هدف از این اقدام رسیدن به یک زندگی جدیده. البته حقوق پرستاران در دانمارک کاملا مکفی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *