مهاجرت پرستاران به آمریکا

کشور آمریکا با کمبود قابل توجه پرستار مواجه است. با این حال قوانین مهاجرت ایالات متحده به طور کلی اجازه نمی دهد که پرستاران تحصیل کرده در خارج از این کشور مجوز کار دریافت نمایند. با این حال ، برخی از طبقه بندی های ویزا وجود دارد که به پرستاران متولد شده یا آموزش دیده خارجی اجازه می دهد تا به ایالات متحده مهاجرت کنند و در این کشور مشغول به کار شوند.در ادمه این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه وکلای برگزیده اصطهباناتی گردآوری شده است در رابطه با مهاجرت پرستاران به آمریکا اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.آنچه در این مقاله خواهید بخوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • شرایط مهاجرت قانونی پرستاران به آمریکا
  • شرایط تحصیلی یا حرفه ای پرستاران جهت مهاجرت به آمریکا
  • اقامت دائم در ایالات متحده پرستارانی که در خارج از این کشور زندگی می کنند

در اینجا مروری کلی بر مراحل دریافت اجازه کار یک پرستار با مدرک تحصیلی خارجی در ایالات متحده آورده شده است. البته توجه داشته باشید که ممکن است برخی از شرایط برای شما متفاوت باشد.

مرحله اول: فراهم نمودن شرایط اساسی مهاجرت به عنوان پرستار به آمریکا

به عنوان یک پرستار تحصیل کرده خارجی که به دنبال کار در ایالات متحده است، حتماً قانون مهاجرت فدرال ایالات متحده را رعایت کرده و الزامات اساسی تحصیلی و یا حرفه ای را رعایت کنید:

شرایط مهاجرت پرستاران به آمریکا

برای مهاجرت قانونی به ایالات متحده ، باید الزامات فدرال را برآورده کنید:

  • شما باید ویزای مهاجرتی پرستار (گرین کارت) یا ویزای H-1B دریافت کنید.
  • قانون آمریکا پرستاران را ملزم می کند تا قبل از دریافت ویزای شغلی، برنامه غربالگری را پشت سر بگذارند.
  • CGFNS توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده تایید می شود تا اعتبار 9 حرفه تخصصی خارجی را برای دریافت ویزاهای شغلی، از جمله پرستاران ثبت شده را تایید کند.
  • تکمیل VisaScreen مربوط به CGFNS: خدمات ارزیابی اعتبار ویزا احتیاجات برنامه غربالگری را برآورده می کند.
  • داشتن کارفرمایی مستقر در ایالات متحده جهت درخواست ویزا به نمایندگی از شما. گواهینامه VisaScreen شما باید به همراه درخواست ویزا یا گرین کارت ارائه شده از طرف شما، ارسال شود.
شرایط مهاجرت پرستاران به آمریکا

شرایط مهاجرت پرستاران به آمریکا

شرایط تحصیلی یا حرفه ای پرستاران جهت مهاجرت به آمریکا

برای کار به عنوان یک پرستار تحصیل کرده خارجی باید حداقل برخی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • در یک کشور معتبر از رشته آموزش پرستاری فارغ التحصیل شده باشید؛
  • به عنوان پرستاری ثبت شده در کشوری دیگر مجوز داشته باشید؛
  • حداقل به مدت دو سال قبل از ارائه درخواست، به عنوان یک پرستار فعالیت کرده باشید.
  • برخی از پرستاران دارای تحصیلات خارجی باید از طریق گذراندن امتحانی مانند آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TOEFL) ، آزمون زبان انگلیسی برای ارتباطات بین المللی (TOEIC) یا سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (IELTS) مهارت خود را در زبان انگلیسی نشان دهند.
شرایط تحصیلی یا حرفه ای پرستاران جهت مهاجرت آمریکا

شرایط تحصیلی یا حرفه ای پرستاران جهت مهاجرت آمریکا

مرحله دوم: ارزیابی گواهی نامه ها توسط CGFNS

هیئت های دولت پرستاری از شما می خواهد که در ابتدا به دفتر بین المللی CGFNS، درخواست ارزیابی مدارک تحصیلی و حرفه ای خود از نظر صحت و اعتبار و مقایسه آموخته هایتان با استانداردهای پرستاری ایالات متحده، دهید. همچنین ممکن است شما را ملزم به گذراندن آزمون صلاحیت CGFNS برای برآورده کردن الزامات هیئت دولت، برآورده کردن شرایط مهاجرت برای اخذ ویزای شغلی و تعیین آمادگی شما برای امتحان مجوز، نماید.

مرحله سوم: شرکت آزمون صدور مجوز پرستاری جهت مهاجرت به آمریکا

جهت فعالیت پرستاری در ایالات متحده، به مجوز حرفه ای از سوی ایالتی که قصد دارید در آن کار کنید نیاز دارید. مجوزهای پرستار ثبت شده توسط هیئت های پرستاری ایالتی با شرایط مختلف تنظیم می شود.ممکن است لازم باشد جهت ثبت در هیئت ایالت خود به عنوان یک پرستار، در آزمون صدور مجوز پرستاری شرکت کنید. قبل از شرکت در امتحان صدور مجوز، پرستاران عمومی سطح اول که خارج از ایالات متحده تحصیل کرده اند می توانند برای برنامه گواهینامه CGFNS درخواست دهند، که شامل موارد زیر است:

  • ارزیابی اعتبار
  • آزمون ارزیابی CGFNS
  • مهارت زبان انگلیسی

امتحان ارزیابی CGFNS قبل از حضور در NCLEX-RN از سوی برخی هیئت های ایالتی مورد نیاز است، اما به عنوان یک ابزار پیش بینی عالی برای عملکرد هر پرستار در آن امتحان عمل می کند. شرکت در آزمون ارزیابی ممکن است قبل از شرکت در آزمون صدور مجوز، میزان آمادگی شما را مشخص کند.همچنین امتحان ارزیابی شرایط غربالگری دولت فدرال ایالات متحده جهت صدور ویزای شغلی را نیز برآورده می کند.

مرحله چهارم. یافتن یک موقعیت پرستاری ثبت شده در آمریکا

بعد از اینکه تمام شرایط مهاجرت فدرال را برآورده کردید، اعتبار خود را توسط CGFNS ارزیابی کردید ، شرایط هیئت دولت پرستاری را فراهم نمودید و در آزمون صدور مجوز پذیرفته شدید ، آماده هستید که به عنوان یک پرستار ثبت شده در ایالات متحده آمریکا، کار خود را شروع کنید.اگرچه لازم نیست می توانید انتخاب کنید که برای یافتن شغل پرستار ثبت شده با دفاتر شغل یابی همکاری کنید. همچنین این استخدام کنندگان می توانند به عنوان “کارفرمای مستقر در ایالات متحده” برای ویزای مهاجرتی شما عمل کنند.ارائه درخواست کار برای یک پرستار ثبت شده (RN) در خارج از کشور در ایالات متحده شامل حمایت از وی برای اقامت دائم است.

اقامت دائم پرستاران خارجی حاضر در ایالات متحده

چنانچه پرستار ثبت شده در خارج از آمریکا، در حال حاضر در این کشور مستقر باشد، با سرعت بیشتری قادر خواهد بود کار خود را برای کارفرما آغاز کند ،معمولاً طی 5 تا 6 ماه، تا اینکه در خارج از کشور ساکن باشد.این پرستار موظف است مدارکی را که در ادامه ذکر خواهد شد، به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده ارائه دهد. با این حال از آنجایی که پرستار در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا حضور دارد می تواند در تمام ایالت ها در آزمون صدور مجوز برای پرستاران فارغ التحصیل شده از خارج (که رسماً به عنوان شورای ملی بررسی صدور مجوز برای پرستاران ثبت شده یا “NCLEX-RN” شناخته می شود) شرکت کند. NCLEX-RN توسط شورای ملی امور پرستاران اداره می شود.کارفرما باید درخواست ویزای مهاجرتی را به نمایندگی از پرستار به مرکز خدمات شهروندی و مهاجرت مناسب در ایالات متحده ارسال کند. برای اینکه درخواست ویزا تأیید شود، RN باید امتحان CGFNS یا امتحان NCLEX را گذرانده باشد ، یا به عنوان یک پرستار ثبت شده در ایالت مورد نظر برای کار، دارای “مجوز کامل و بدون محدودیت” باشد.همراه با ارائه دادخواست ویزا، پرستار خارجی و اعضای خانواده همراه وی می توانند برای دریافت وضعیت اقامت دائم، مجوزهای کاری و در بیشتر موارد برای مجوزهای مسافرتی اقدام کنند. برای درخواست اقامت دائم متقاضی نیازی به داشتن گواهی VisaScreen ندارد. با این حال نمی تواند اقامت دائم را بدون در اختیار داشتن گواهی VisaScreen به دست آورد.

اقامت دائم پرستاران خارجی حاضر در ایالات متحده

اقامت دائم پرستاران خارجی حاضر در ایالات متحده

اقامت دائم در ایالات متحده برای پرستارانی که در خارج از این کشور زندگی می کنند

اگر RN در خارج از کشور ساکن باشد، قبل از اینکه به عنوان پرستار در ایالات متحده استخدام شود مراحل زیر باید طی شود.

پرستار خارجی باید مدارک زیر را داشته باشد:

  • دیپلم پرستاری از کشور خود؛
  • مجوز کار پرستاری در کشور خود ؛
  • مجوز کامل و بدون محدودیت برای انجام کار پرستاری حرفه ای در ایالت مورد نظر، یا مجوز صادر شده توسط کمیسیون فارغ التحصیلان دانشکده های پرستاری خارجی (CGFNS) ، یا مدرکی مبنی بر اینکه وی در آزمون صدور مجوز NCLEX-RN پذیرفته شده است، اما نمی تواند مجوز کار کسب کند زیرا فاقد شماره تأمین اجتماعی است. اگرچه برخی ایالت ها نیاز دارند که پرستاران خارجی قبل شرکت در آزمون صدور مجوز فعالیت پرستار خارجی (NCLEX) ، امتحان CGFNS را پشت سر بگذارند، اما تعداد چنین ایالاتی در حال کاهش است.

RN به همراه فیزیوتراپی در آیین نامه های صادر شده توسط وزارت کار به عنوان مشاغل دارای کمبود نیرو یا “برنامه A” شناخته می شوند. کارفرمایی که متقاضی مهاجرت یک پرستار خارجی باشد ، از ارائه درخواست PERM به وزارت کار معاف است.روند مهاجرت از زمانی شروع می شود که یک کارفرما درخواست ویزای مهاجرتی (فرم I-140) را به مرکز خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده که دارای صلاحیت قضایی در مورد محل کار مورد نظر پرستار است، ارسال کند. این دادخواست باید همراه با فرم ETA-9089 وزارت کار، اعلامیه ارسال، تعیین دستمزد و اسناد مختلف دیگر باشد. همچنین دادخواست باید با چک پرداخت هزینه های تشکیل پرونده همراه باشد.خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده درخواست ویزای تأیید شده را به مرکز ملی ویزا (NVC) در پورتسموث، نیوهمپشایر ارسال می کند. پرستار (یا وکیل وی) صورتحساب هزینه ها را دریافت می کند که باید پیش از شروع فرایند درخواست، تمام هزینه های پردازش دولت را پرداخت شود. پس از پرداخت هزینه ها، NVC برای پرستار یا وکیل او بسته ای ارسال می كند كه حاوی فرم های اطلاعات بیوگرافی جهت تکمیل توسط متقاضی و اعضای خانواده او و لیستی از مداركي كه بايد ارسال شود، می باشد.پرستار خارجی، یا وکیل وی، فرم ها و اسناد امضا شده و تکمیل شده را به NVC ارسال می کند که در این صورت قرار ملاقات جهت صدور ویزای مهاجر برای پرستار خارجی و خانواده وی در کنسولگری یا سفارت ایالات متحده را تعیین می کند و در آنجا برای اقامت دائم مصاحبه می شوند. . در این مصاحبه، دولت اسناد مختلفی را بررسی می کند از جمله:

  • درخواست ویزای مهاجرت
  • عدم سوء پیشینه
  • شناسنامه
  • گواهی ازدواج ، در صورت وجود
  • گواهی طلاق یا فوت همسر در صورت وجود
  • گذرنامه های معتبر
  • معاینات پزشکی
  • عکس
  • نامه جدید پیشنهاد کار (یا قرارداد کار)
  • اطلاعات مالی کارفرما
  • هزینه تشکیل پرونده دولت
  • گواهی VisaScreen

گواهی VisaScreen تنها زمانی صادر می شود که RN شرایط زیر را داشته باشد:

  • تحصیلات، مجوزها و آموزش های وی در كشورش معادل تحصیل، مجوز و آموزش در آمریکا باشد؛
  • سطح دانش او در زبان انگلیسی شفاهی و کتبی برای فعالیت پرستاری حرفه ای در ایالات متحده، مناسب باشد.

طبق مقررات CIS ، تنها سازمان مجاز برای صدور گواهینامه های VisaScreen به پرستاران خارجی، کمیسیون فارغ التحصیلان مدارس پرستاری خارجی (CGFNS) می باشد.

در صورتی که متقاضی در یک کشور انگلیسی زبان (آمریکا، استرالیا، نیوزلند، ایرلند، انگلستان یا کانادا – همه استانها به جز كبك) تحصیل نكرده باشد، باید در آزمون های زبان نوشتاری و گفتاری انگلیسی ، TOEFL ( آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) ، آیلتس (سرویس بین المللی تست زبان انگلیسی) یا TOEIC (آزمون زبان انگلیسی در ارتباطات بین المللی) حداقل نمره معین را کسب کند.نمرات قبولی در امتحانات انگلیسی به شرح زیر است:

  • آیلتس: ماژول دانشگاهی یا ماژول آموزش عمومی، امتیاز کلی 6.5 ، گفتار 7. 0
  • تافل: مبتنی بر کاغذ 540؛ تافل مبتنی بر رایانه 207؛ آزمون انگلیسی مکتوب (TWE) 4.0 ؛ آزمون زبان انگلیسی شفاهی (TSE) 50.
  • TOEIC: 725؛ به علاوه TWE: 4.0 و TSE: 50
  • نمره قبولی در MELAB : نمره نهایی 79+؛ مصاحبه شفاهی 3+.

به طور کلی، روند دریافت اقامت آمریکا از نوع دائم آن ممکن است بین 12 تا 18 ماه طول بکشد با این فرض که سهمیه ویزای مهاجر از کشور محل تولد متقاضی، بلاک نشده باشد.

سؤالات متداول در مورد مهاجرت پرستاران به آمریکا

1- آیا قادر به کار در ایالات متحده به عنوان پرستار خواهم بود؟

قانون مهاجرت ایالات متحده فقط به پرستاران خارجی اجازه می دهد كه در آمریکا مشغول به كار شوند كه به عنوان “پرستاران ثبت نام شده” طبقه بندی می شوند.

2- اگر من جزء هیچ یک از این طبقه بندی های مهاجرت از طریق پرستاری به کانادا نباشم، آیا روش دیگری برای کار در ایالات متحده وجود دارد؟

کشور آمریکا با کمبود مزمن پرستاران دارای مجوز واجد شرایط مواجه است. به همین دلیل آنها این روند را تسهیل کردند تا پرستاران بتوانند به ایالات متحده مهاجرت کنند.

3- چگونه می توانم به عنوان پرستار به ایالات متحده مهاجرت کنم؟

اول شما باید پیشنهاد کاری دریافت کنید

4- شرایط آکادمیک مهاجرت پرستاران به ایالات متحده چیست؟

برای مهاجرت به ایالات متحده متقاضی باید در کشورهایی که تحصیلات پرستاری خود را تکمیل کرده است، یک پرستار ثبت شده باشد .

5- آیا هر موقعیت پرستاری برای مهاجرت به آمریکا واجد شرایط است؟

خیر ، وزارت کار مشاغل پرستاری را که واجد شرایط باشند ، ذکر کرده است

6- چگونه می توانم روند اقامت دائم کشور آمریکا از طریق شغل پرستاری را شروع کنم؟

اول ، شما باید کارفرمایانی را پیدا کنید که مایل به طی مراحل اقامت دائم باشد.

7- آیا می توانم به عنوان یک پرستار خارجی از گرین کارت آمریکا دریافت کنم؟

همچنین ممکن است کارفرمای آمریکایی شما مایل به حمایت از کارت سبز باشد.

8- به عنوان یک پرستار خارجی جهت کار در آمریکا چه گواهینامه ای را باید نشان دهم؟

کلیه پرستاران خارجی باید به USCIS ثابت کنند که برای کار در زمینه پزشکی در ایالات متحده “گواهینامه” دارند.

9- آیا به عنوان یک پرستار خارجی می توانم به طور موقت در ایالات متحده کار کنم؟

اگر یک پرستار خارجی هستید و می خواهید به طور موقت در ایالات متحده کار کنید (بدون دریافت کارت سبز ایالات متحده) ، ممکن است بتوانید ویزای H-1B را را دریافت کنید.

10- آیا برای کار به عنوان پرستار در آمریکا به مدرک زبان انگلیسی احتیاج است؟

بله

1.3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “مهاجرت پرستاران به آمریکا

  1. janan گفت:

    سلام میشه بدون شرکت در آزمون پرستاری در آمریکا مشغول ب کار شد؟؟ من ارشد پرستاری دارم با آیلتس 6.5

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای کار در امریکا نیاز به تاییدیه مدارک تحصیلی خود توسط این کشور را دارید که نیاز به شرکت و قبولی در آزمون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *