مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

دانش آموزان بین المللی که مجوز مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل را دارا می باشند اجازه ی کسب تجربه در زمینه های کاری مرتبط با تحصیلات خود را خواهند داشت. بدین صورت که در دوران تحصیل به صورت پاره وقت و پس از تحصیل با کسب ویزای کار، می توانند به صورت پاره وقت مشغول شوند. این اطلاعات تحصیل در نیوزلند را از درگاه اینترنتی موسسه حقوق برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مطالعه می فرمایید، با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

اگر به فکر تابعیت و اقامت در نیوزلند و کار پس از گذراندن تحصیلات خود هستید، نیاز به ویزای مرتبط خواهید داشت. دانش آموزان بین المللی که دارای مدارک تحصیلی از نیوزلند می باشند اجازه ی کسب تجربه در زمینه های کاری مرتبط با تحصیلات خود را خواهند داشت. بر اساس نوع تحصیلات، می توانید تا چهار سال در نیوزلند به کار مشغول باشید و در انتها نیز ممکن است اقامت این کشور را دریافت نمایید.

درخواست ویزای نیوزلند

اما در ابتدا نیاز به درخواست ویزا و تایید آن خواهید داشت. برای این موضوع راه های زیر را در پیشرو خواهید داشت:

  1. ویزای کاری پس از تحصیلات (باز). این ویزا به شما تا 12 ماه برای یافتن شغلی مرتبط با تحصیلات خود زمان خواهد داد. در زمان جستجو برای کار در زمینه های مرتبط با تحصیلاتتان، این ویزا به شما اجازه ی کار در هر زمینه ای برای گذران زندگی خود را خواهد داد.
  2. ویزای کاری پس از تحصیلات (با کمک کارفرما). این نوع ویزا به شما اجازه ی اقامت در نیوزلند را بمنظور کسب تجربه ی کاری در دو سال پیشرو خواهد داد (که این مدت زمان می تواند تا سه سال نیز در صورت نیاز به کسب تجربه ی حرفه ای در زمینه ی کاری مورد نظر افزایش یابد). این نوع ویزا با توجه به یک شغل مشخص و یک کارفرمای مشخص صادر خواهد شد.

درخواست ویزای کاری نیوزلند

پس از اتمام ویزای کاری پس از تحصیلات، اجازه ی درخواست ویزای اقامت در نیوزلند را در دسته ی شرایط مهاجرت به نیوزلند با توجه به مهارت خواهید داشت. اگر حرفه ی شما در دسته ای از مشاغل که با کمبود نیروی متخصص روبرو هستند قرار داشته باشد، شانس شما برای تایید اقامت، چه بوسیله ویزای کاری و چه بوسیله ی ویزای اقامت دائم، بیشتر خواهد شد.

برای هر نوعی از ویزا نیز که اقدام نمایید، به هر حال مجبور به گذراندن تست های سلامتی و شخصیتی خواهید بود.

ویزای کار پس از تحصیلات در نیوزلند

افرادی که دارای مدارک تحصیلی از نیوزلند باشند، می توانند درخواست ویزای کار در نیوزلند خود در نیوزلند را ارائه دهند. برای اینکه واجد چنین شرایطی باشید، باید دارای مدرک تحصیلی قابل قبولی باشید. در صورتی که برای شما ویزای کاری صادر شد، قادر به اشتغال در هر نوع حرفه ای، برای هر کارفرمایی در نیوزلند که به آن علاقه مند باشید خواهید بود.

ویزای کار پس از تحصیلات در نیوزلند

ویزای کار پس از تحصیلات در نیوزلند

با داشتن این ویزا قادر خواهید بود که:

  • برای هر کارفرمایی کار نمایید.
  • در هر حرفه ای در نیوزلند به اشتغال در آیید.

مواردی که باید به آن توجه کنید:

  • در مورد این ویزا تنها یکبار قادر به صدور درخواست خواهید بود، مگر اینکه سطح تحصیلی خود را بالاتر ببرید، که این افزایش سطح مدرک تحصیلی باید شامل حداقل 30 هفته ی تحصیلی در کشور نیوزلند باشد.
  • اجازه ی ارائه خدمات جنسی بصورت تجاری، و یا ارائه خدمات مرتبط و شامل این موضوع را نخواهید داشت.
  • در این نوع ویزا قادر نخواهید بود درخواستی برای همسر یا فرزند خود در فرم درخواست ثبت نمایید، که البته آنها می توانند بر اساس نسبت خود با شما درخواستی برای صدور ویزا ارائه دهند.

ویزای کار توسط کارفرما در نیوزلند

این نوع ویزا برای افرادی است که اخیرا تحصیلات خود را در کشور نیوزلند به اتمام رسانیده اند. برای درخواست چنین ویزایی، نیاز به داشتن پیشنهاد کاری تمام وقت در زمینه ای مرتبط با تحصیلات خود خواهید بود. اگر این نوع ویزا برای شما صادر گردد، می تواند راهی برای درخواست اقامت بر مبنای مهاجرت از طریق تخصص بوجود آورد.

بوسیله این ویزا شما قادر خواهید بود که:

  • برای کارفرمایی که به شما درخواست کار داده است در زمینه کاری پیشنهادی کار کنید.
  • تجربه ی کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود کسب نمایید.

مواردی که باید مد نظر داشته باشید:

  • این نوع از ویزا بیش از یکبار نیز می تواند به شما تعلق گیرد، اما برای دریافت مجدد آن باید هر مرتبه سطح مقطع تحصیلی قابل قبول و بالاتری را گذرانده باشید.
  • در این نوع ویزا قادر نخواهید بود درخواستی برای همسر یا فرزند خود در فرم ثبت کنید، که البته آنها می توانند بر اساس نسبت خود با شما درخواستی برای صدور ویزا ارائه دهند.

اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند

موسسات آموزشی نیوزلند در همه سطوح – نظیر گواهینامه ها، دیپلم ها و مدارک کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، به ارائه خدمات آموزشی می پردازند. همه این موسسات در قالب صلاحیت سنجی نیوزلند فهرست شده اند.

نیوزلند دارای 8 دانشگاه است که بیشتر به ارائه دوره های آکادمیک می پردازند تا آموزش های فنی. همه دانشگاه های نیوزلند گستره وسیعی از رشته ها نظیر بازرگانی، علوم و علوم انسانی را برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا (PhD) ارائه می دهند. برخی دانشگاه ها به ارائه مدرک در حوزه های تخصصی نظیر پزشکی، کشاورزی، مهندسی و غیره می پردازند. تعدادی از دانشگاه ها بیش از یک پردیس دارند که اغلب در شهرهای مختلف واقع شده است و برخی هم دوره هایی در خارج کشور ارائه می نمایند.

اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند

اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند

نیوزلند همچنین 18 موسسه فنی و پلی تکنیک (ITPها) دارد. این موسسات آموزش های فنی و حرفه ای را ارائه کرده و آموزش هایشان از آموزش های مقدماتی تا دوره های ارائه مدرک کامل، متغیر است. بسیاری از ITP ها گزینه هایی نظیر آموزش زبان انگلیسی و تحصیلات تکمیلی حتی تا دکترا، را نیز ارائه می نمایند. این دوره ها بیشتر رویکرد فنی دارند و بر کاربرد و تجربه های عملی در شرایط کاری تاکید می کنند. گرفتن مدرک از یکی از این موسسات با مدرک دانشگاهی برابری می نماید.

در نیوزلند برخی موسسات آموزشی سنتی تحصیلات را در سه مقطع ارائه می دهند. این موسسات سه مقطعی محیط تعلیم و تربیتی را فراهم می آورند که برا مبنای اصول و تعالیم مائوری است. بسیاری از آنها دوره های آموزش زبان مائوری، پرستاری، بهداشت، زبان انگلیسی و هنر مائوری را ارائه می نمایند. این موسسات دوره های بسیاری را در مقاطع کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می کنند که شامل مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا (PhD) می شود.

روش اخذ پذیرش از دانشگاه های نیوزلند

به وبسایت دپارتمان آموزشی مناسب برای رشته تان مراجعه کنید. علایق تحقیقاتی دپارتمان های مربوطه و اعضای هیئت علمی را بررسی کنید. برای مثال پایگاه داده متخصصان دانشگاه اوتاگو جای خوبی برای شروع است.یک موضوع تحقیقاتی مناسب را که با علایقتان تطابق دارد را انتخاب نمایید. با استادان تماس برقرار کنید تا ببینید آیا ظرفیت خالی برای پذیرش شما دارند یا خیر.

هنگام اقدام باید مدارک زیر را همراه با درخواست خود ارسال نمایید:

  • مدارک شرح داده شده در بالا (مدرک دانشگاهی، ECE و مدرک شناسایی)
  • یک پروپوزال تحقیقاتی دقیق که نشان دهد شما با موضوعات و سابقه تحقیقات حول موضوع خود آشنایی دارید.
  • یک رزومه به روز
  • نام عضو هیئت علمی ای که توافق کرده راهنمای شما باشد
  • یک تاریخ شروع تقریبی

شرایط اقامت پس از تحصیل در نیوزلند

اگر شرایط مورد نظر کشور نیوزلند را داشته باشید ممکن است بتوانید برای دریافت ویزای کاری تحصیل در مقاطع بالاتر درخواست دهید که با این ویزا امکان اقامت سه ساله در نیوزلند برای شما فراهم می شود.همچنین این ویزا فرصت خوبی برای کسب تجربه کاربردی می باشد . در صورتی که در زمینه مهارت کاری شما با کمبود نیروی ماهر مواجه باشد ، فرصت بیشتری برای یافتن کار در کشور نیوزلند خواهید داشت. حتی ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای کار یا اقامت هم باشید.

ویزای کاری تحصیلی مقاطع بالاتر با توجه به سطح توانمندی شما و دانشگاه محل تحصیلتان می تواند یک ساله، دوساله و سه ساله باشد.از پایان سال 2018 این ویزا جایگزین دو ویزای قبلی شد:

  • ویزای کار تحصیلات مقاطع بالاتر ( آزاد)
  • ویزای کار تحصیلات مقاطع بالاتر ( کارفرما – کارآموز)
  • در صورت داشتن ویزای کار تحصیلات مقاطع بالاتر ( آزاد )

اگر شما در حال حاضر ویزای کار تحصیلات مقاطع بالاتر ( آزاد ) دارید یا پذیرش درخواست ویزایتان مربوط به پیش از 26 نوامبر 2018 می باشد ، قبل از انقضای ویزای فعلیتان می توانید درخواست تمدید ویزایتان تا 2 سال دیگر را بدهید.

  • در صورت داشتن ویزای کار تحصیلات مقاطع بالاتر ( کارفرما -کار آموز)

اگر شما در حال حاضر ویزای کار تحصیلات مقاطع بالاتر ( کارفرما-کاراموز) دارید یا پذیرش درخواست ویزایتان مربوط به پیش از 26 نوامبر 2018 می باشد می توانید انتخاب کنید که کار ، کارفرما و محل کار حذف شود.سپس می توانید برای هر کارفرمایی در هر جایی و تقریبا در هر شغلی، مشغول به کار شوید.

  • اقامت طولانی تر

در صورتی که شما شرایط دیگری را در نیوزلند فراهم کنید می توانید برای دریافت ویزای کاری تحصیل مقاطع بالاتر ، درخواست دهید.

  • داشتن حداقل سطح 7 مدرک کارشناسی
  • حداقل 30 هفته زمان برده باشد و
  • بالاتر از شرایطی باشد که برای ویزای پیشین خود ارائه دادید .

چنانچه می خواهید در کشور نیوزلند مشغول به کار شوید ، بسته به شرایط شما ممکن است انواع دیگری از ویزا وجود داشته باشد که برای آن درخواست دهید . برای مثال ویزای نیروی کار ماهر ضروری.

هزینه های مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

در کشور نیوزلند 8 دانشگاه اصلی وجود دارد که شهریه هر کدام با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت و مخصوص به خود می باشد.با این حال دولت نیولند برنامه ریزی کرده است که از سال 2018 شهریه یک سال تحصیلی را لغو کند و از سال 2024 به سه سال تحصیلی بیافزاید.

اگرچه دانشجویان بین المللی می توانند در بعضی موارد از پرداخت شهریه معاف شوند ( برای مثال زمانی که دانشجویان در دوره های دکتری شرکت می کنند) با این حال انتظار می رود که اکثر دانشجویان بین المللی بیشتر از دانشجویان داخلی شهریه پرداخت کنند.

به طور میانگین دانشجوی بین المللی باید انتظار شهریه 20000 دلار نیوزلند ( 10499 یورو ) برای رشته های هنر و علوم اجتماعی در مقطع لیسانس ، 25000 دلار نیوزلند ( 13124 یورو ) برای رشته های علوم و مهندسی و 75000 دلار نیوزلند ( 39372 یورو ) برای برای رشته های دندانپزشکی و پزشکی ، داشته باشد.

هزینه های مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

هزینه های مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

برای مثال در دانشگاه اوکلند دانشجویی معمولی و بین المللی از 27592 دلار نیوزلند ( 14485 یورو) برای بیشتر رشته های مقطع کارشناسی تا 72896 دلار نیوزلند (38267 یورو ) برای رشته پزشکی بعد از سال اول پرداخت می کند.شهریه مقطع بالاتر در دانشگاه اوکلند بین 32292 دلار نیوزلند ( 17004 یورو ) یا 46787 دلار نیوزلند ( 24561 یورو) در سال می باشد.

در نتیجه دانشجویان بین المللی در دانشگاه اوکلند برای یک دوره کارشناسی سه ساله 82776 دلار نیوزلند ( 24561 یورو ) پرداخت خواهند کرد. برای دانشجویان داخلی شهریه مقطع لیسانس بین 10000 تا 25000 دلار نیوزلند در سال ( 5249 تا 13124 یورو ) و در مقاطع بالاتر بین 1000 تا 3000 دلار نیوزلند ( 5249- 15748 یورو ) می باشد.

چه قصد تحصیل در مقطع لیسانس را داشته باشید چه فوق لیسانس و دکتری ، باید بتوانید ثابت کنید که دارایی کافی جهت پرداخت هزینه ها را دارید.که این مبلغ برای دوره های تحصیلی کمتر از 9 ماه 1250 دلار نیوزلند ( 656 یورو) در ماه و در صورتی که طول دوره بیشتر باشد 15000 دلار نیوزلند ( 7874 یورو) در سال می باشد.این مبلغ مازاد بر پولی است که شما برای پوشش هزینه های تحصیلی و پرواز برگشتتان نیاز دارید .

هزینه های خوابگاه دانشجویی در نیوزلند

چندین گزینه برای اجاره کرد در طول دوران تحصیلتان در نیوزلند وجود دارد.می توانید در سالن های اقامتی دانشجویی بمانید ( به طور میانگین 200 دلار نیوزلند یا 105 یورو در هفته) ، در خانه های اشتراکی اقامت کنید ( 120 دلار نیوزلند یا 63 یورو در هفته) یا خانه ای شخصی اجاره نمایید ( 180 دلار نیوزلند یا 94 یورو در هفته).

در سال 2017 اجاره اتاق در یک خانه سه نفره 202 دلار نیوزلند ( 106 یورو ) در هفته در شهر اوکلند ، 127 دلار نیوزلند (67 یورو ) در شهر همیلتون ، 170 دلار نیوزلند ( 89 یورو ) در شهر دوندین بود .در نتیجه برای زندگی در اوکلند ، گران ترین شهر دانشگاهی، دانشجویان باید بودجه ای برابر 8080 دلار نیوزلند ( 4241 یورو ) در سال برای اجاره ( بر اساس قرارداد 40 هفته ای ) کنار بگذارند که در طول دوره 3 ساله لیسانس برابر با 24240 دلار نیوزلند ( 12725 یورو ) می شود.

در اینجا تخمین هزینه زندگی در کشور نیوزلند برای دانشجویان بین المللی آورده شده است . علاوه بر شهریه دانشگاهتان و هزینه بیمه نامه، شما به 20000 تا 25000 دلار نیوزلند ( 380 – 480 یورو در هفته) برای تامین هزینه های اقامتگاه / اجاره ،خورد و خوراک، حمل و نقل ، قبض تلفن، اینترنت مصرفی و تفریح نیاز خواهید داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر تحصیل و اعزام دانشجو به نیوزلند پیرامون مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

1- آیا امکان کار کردن در نیوزیلند پس از اتمام تحصیلات در این کشور وجود دارد؟

بله، دانشجویان با اخذ ویزای کار اجازه ی کسب تجربه در زمینه های کاری مرتبط با تحصیلات خود را خواهند داشت.

2- امکان ادامه تحصیل درمقطع دکترا در موسسات فنی و پلی تکنیک نیزیلند وجود دارد؟

بله، بسیاری از این موسسات گزینه هایی نظیر آموزش زبان انگلیسی و تحصیلات تکمیلی حتی تا دکترا، را نیز ارائه می¬نمایند.

3- آیا برای کارآموزی پس از تحصیلات در نیوزیلند نیاز به اخذ ویزای کار می¬باشد؟

بله، دانشجو با اخذ ویزای کاری پس از تحصیلات (با کمک کارفرما)، اجازه ی اقامت در نیوزلند را بمنظور کسب تجربه ی کاری در دو سال پیشرو خواهد داشت.

4- بعد از اتمام تحصیلات در نیوزیلند تا چه مدت برای یافتن شغل می¬توانیم در این کشور بمانیم؟

دانشجو با دریافت ویزای کاری پس از تحصیلات (باز)، تا مدت 12 ماه برای یافتن شغلی مرتبط با تحصیلات خود زمان خواهد داشت.

5- امکان اخذ اقامت پس از اتمام تحصیلات در نیوزیلند وجود دارد؟

دانشجویان بر اساس نوع تحصیلات، می¬توانند تا چهار سال در نیوزلند به کار مشغول باشند و در انتها نیز ممکن است اقامت این کشور را دریافت نمایند.

6- با داشتن مدرک تحصیلی از نیوزیلند می¬توان برای ویزای کار این کشور درخواست داد؟

افرادی که دارای مدارک تحصیلی قابل قبول از نیوزلند باشند، می¬توانند درخواست ویزای کار خود در نیوزلند را ارائه دهند.

7- آیا امکان صدور مجدد ویزای کار پس از تحصیل در نیوزیلند وجود دارد؟

شما تنها یکبار قادر به صدور درخواست این ویزا خواهید بود، مگر اینکه سطح تحصیلی خود را بالاتر ببرید، که این افزایش سطح مدرک تحصیلی باید شامل حداقل 30 هفته¬ی تحصیلی در نیوزلند باشد.

8- ویزای کاری- تحصیلی مقاطع بالاتر تحصیلی نیوزیلند چند ساله است؟

ویزای کاری تحصیلی مقاطع بالاتر با توجه به سطح توانمندی شما و دانشگاه محل تحصیلتان می¬تواند یک ساله، دوساله و سه ساله باشد.

9- هزینه تحصیل برای رشته های دندانپزشکی و پزشکی در مقطع لیسانس در نیوزیلند چقدر است؟

به طور میانگین دانشجویان بین المللی باید مبلغ 75000 دلار نیوزلند ( 39372 یورو ) برای برای رشته های دندانپزشکی و پزشکی بابت شهریه پرداخت کنند.

10- هزینه تحصیل در رشته های هنر و علوم اجتماعی در مقطع لیسانس در نیوزیلند چقدر است؟

به طور میانگین دانشجویان بین المللی باید شهریه 20000 دلار نیوزلند ( 10499 یورو ) برای تحصیل در رشته های هنر و علوم اجتماعی در مقطع لیسانس پرداخت کنند.

11- برای تحصیل در نیوزیلند هزینه¬های اقامتگاه چقدر است؟

شما به 20000 تا 25000 دلار نیوزلند ( 380 – 480 یورو در هفته) برای تامین هزینه های اقامتگاه یا اجاره، خورد و خوراک، حمل و نقل، قبض تلفن، اینترنت مصرفی و تفریح نیاز خواهید داشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *