مهاجرت به لیختن اشتاین

هر سال 72 مجوز اقامت مهاجرت به لیختن اشتاین برای شهروندان ناحیه اقتصادی اروپا صادر می‌شود که از این تعداد 56 مجوز برای کسانی است که در لیختن اشتاین مشغول به کارند و 16 مجوز برای کسانی که در لیختن اشتاین مشغول به کار نیستند، می باشد. نیمی از این مجوز ها به برندگان قرعه کشی (لاتاری) و نیم دیگر توسط دولت لیختن اشتاین اعطا می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت به لیختن اشتاین

این گزینه ها عمدتا برای انتقال کوتاه مدت به لیختن اشتاین بر اساس مشارکت در داخل کشور است.

  1. پیوند خانواده
  2. راه اندازی کسب و کار / سرمایه گذاری
  3. آموزش / تحصیلات استخدامی

اتباع خارجی که مایل به زندگی در لیختن اشتاین هستند، نیاز به اقامت دائم دارند. در مجموع 89 قانون مجوز اقامت توسط دولت هر ساله به شهروندان کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا و شهروندان سوئیس اعطا می شود. در موارد خاص، اجازه اقامت می تواند به شهروندان کشورهای دیگر اعطا شود.

زمانی که صحبت از زندگی در کشور است، لیختن اشتاین یک سیاست محدود را اجرا می کند. مهاجران خارجی که در لیختن اشتاین مشغول به کار هستند، به طور کلی مجاز به زندگی شاهانه نیستند، حتی اگر آنها توسط یک شرکت لیختن اشتاین استخدام شوند. دو نوع مجوز اقامت وجود دارد که می تواند اعطا شود. یک مجوز اجازه می دهد که اقامت برای اهداف کاری باشد. مجوز دیگری اجازه اقامت را بدون مجوز برای داشتن کار در لیختن اشتاین را فراهم می کند.

72 مجوز اقامت برای شهروندان منطقه اقتصادی اروپا به هر ساله اعطا شده است: 56 مجوز به افرادی که در لیختن اشتاین کار می کنند و 16 مجوز به افرادی که در لیختن اشتاین کار نمی کنند. نیمی از مجوزها با استفاده از یک قرعه کشی اعطا می شود و نیمه دیگر به طور مستقیم توسط دولت اعطا می شود.

قرعه کشی ها هر بهار و پاییز برگزار می شود. محدودیت های شدیدتر برای شهروندان سوئیس اعمال می شود. تنها 17 مجوز اقامت در هر سال به شهروندان سوئیس اعطا می شود: دوازده مجوز به افرادی که در لیختن اشتاین کار می کنند و پنج مجوز به افرادی که در لیختن اشتاین کار نمی کنند. همه این مجوزها توسط دولت اعطا می شود. شهروندان کشورهای دیگر برای دریافت اجازه اقامت (نه منطقه اقتصادی اروپا و نه سوئیس) باید مدیران، متخصصان یا کارکنان واجد شرایط با کارآموزی کامل یا با چند سال سابقه کاری باشند.

اقامت دائم و استقرار

اجازه اقامت به دارنده اقامت، حق ماندن در لیختن اشتاین را تا 5 سال می دهد. پس از پایان دوره، دارنده مجوز و اعضای خانواده خود می توانند برای یک اجازه اقامت دائم یا یک مجوز اقامت درخواست دهند، برای اینکه از ذهن شما رفع ابهام شود، بهتر است تفاوت اقامت و تابعیت را در همین وبسایت مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق کار

لیختن اشتاین شغل بیشتری نسبت به ساکنان دارد. هر روز بیش از نیمی از نیروی کار از خارج از کشور به لیختن اشتاین رفت و آمد می کنند. مشاغل رویایی در صنعت، خدمات مالی و تولید، کارگران با استعداد را جذب می کنند. شرکت ها در لیختن اشتاین به این کارگران شغل جالب را با چشم انداز های قوی برای آینده ارائه می دهند.

پس از پیدا کردن شغل در لیختن اشتاین، سوال بعدی این است که برای هر مجوزی که ممکن است مورد نیاز باشد، چگونه باید درخواست کرد. با توجه به ملیت شخص، مقررات مختلفی وجود دارد. با این وجود، بوروکراسی برای کارمندان و کارفرمایان به حداقل می رسد.

شهروندان کشورهای جهان سوم قبل از شروع کار در لیختن اشتاین نیاز به اجازه اقامت در خارج از مرز را دارند. این مجوز برای یک سال صادر می شود و تنها با شرایط خاصی توسط اداره مهاجرت و گذرنامه تصویب می شود. یکی از این شرایط برای پیدا کردن یک کارگر که نیازی به اجازه اقامت در خارج از مرز وجود ندارد، غیرقابل انکار بود. درخواست باید حداقل 14 روز قبل از روز اول کاری به اداره مهاجرت و گذرنامه ارسال شود. متقاضیان فقط می توانند در لیختن اشتاین کار خود را شروع کنند تا زمانی که اجازه اقامت در خارج از مرز دریافت کرده باشند. شهروندان کشورهای دیگر که در لیختن اشتاین کار می کنند نیز در لیختن اشتاین مالیات خواهند داد.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق کار

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق کار

پس از پیدا کردن شغل در لیختن اشتاین، سوال بعدی این است که برای هر مجوزی که ممکن است مورد نیاز باشد، چگونه درخواست شود. با توجه به ملیت شخص، مقررات مختلفی وجود دارد. با این وجود، بوروکراسی برای کارمندان و کارفرمایان به حداقل می رسد.

کارکنانی که در لیختن اشتاین زندگی می کنند صرف نظر از ملیت آنها، معمولا به هیچ وجه نیازی به مجوز ندارند. با این حال مجوز برای کارآموزی لازم است. این موقعیت ها تنها توسط کارفرمایان با مجوز تحصیلی ارائه می شود. کارگران ساکن در خارج از لیختن اشتاین، که به عنوان “مسافران فرامرزی” شناخته می شوند، در معرض طیف وسیعی از مقررات مختلف برای دریافت مجوز هستند.

مجوز مسافرتی بین المللی برای شهروندان کشورهای جهان سوم مورد نیاز است. این برای یک سال معتبر است و همچنین توسط دفتر مهاجرت و گذرنامه صادر شده است. لازم است در این پیوستگی نشان داده شود که هیچ کارمند مناسب در بازار کار که مورد نیاز مجوز نیست، یافت نمی شود. پس از اتمام کامل برنامه، باید در اداره مهاجرت و گذرنامه حداقل 14 روز قبل از شروع برنامه ریزی اشتغال، به اداره مهاجرت ارسال شود. موقعیت اشتغال ممکن است پس از اخذ اجازه صادر شود.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق تحصیل

دانشگاه های لیختن اشتاین را پیدا کنید و در لیختن اشتاین تحصیل کنید، راهنمایی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور است. به طور رسمی به عنوان مؤسسۀ لیختن اشتاین شناخته می شود، این کشور دارای سرزمین های کوچکی است، که به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع لیسانس در لیختن اشتاین زندگی با کیفیت عالی خواهند داشت. این یکی از بالاترین تولید ناخالص داخلی در جهان است، و یکی از کمترین میزان بیکاری است و متعهد به نگه داشتن شما در شغل است.

لیختن اشتاین تنها کشور است که به طور کامل در آلپ ها قرار گرفته است و بنابراین ورزش های زمستانی مانند اسکی و اسنوبرد بسیار پرطرفدار هستند، زمانی که مطالعه خیلی زیاد است. چگونه می توانید در مقطع لیسانس در لیختن اشتاین تحصیل کنید؟

علیرغم عدم شهرت، در واقع لیختن اشتاین دارای چهار دانشگاه است که شما می توانید با ویزای تحصیلی لیختن اشتاین یک مدرک تحصیلی بگیرید. چهار دانشگاه عبارتند از:

  • دانشگاه لیختن اشتاین
  • دانشگاه خصوصی در سلطنت لیختن اشتاین
  • موسسه لیختن اشتاین
  • آکادمی بین المللی فلسفه

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا

دانشجویان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا، “کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای درخواست تحصیل در لیختن اشتاین درخواست تحصیل می کنند.

روش درخواست ویزا

لیختن اشتاین و سوئیس شرایط ورودی یکسانی را دارند. مقررات مربوط به موارد مورد نیاز ویزا افراد، مشابه هستند. دانشجویان بین المللی که نیاز به ویزا دارند می توانند درخواست خود را به نمایندگی سوئیس در کشور محل اقامت خود ارائه دهند. مقامات سوئیس در مورد درخواست تصمیم گیری می کنند و آن را پردازش می کنند. مستندات باید اسناد زیر را ارسال کنید:

  1. فرم درخواست ویزا و 4 عکس گذرنامه
  2. نامه پذیرش: نامه پذیرش توسط موسسه آموزشی که در آن پذیرفته شده است صادر می شود. این نشان می دهد که متقاضی در یک دوره کامل تحصیلی در موسسه مربوطه جایگاهی در نظر گرفته است.
  3. اثبات منابع مالی: کاندیداها باید بتوانند مدارک مالی کافی برای حمایت از خود در کشور ارائه دهند.
  4. رسید هزینه دوره ای نشان می دهد که شما هزینه های دوره را کاملا پرداخت کرده اید
  5. پوشش بیمه درمانی: شما باید یک بیمه پزشکی خصوصی داشته باشید که یک مدرک مستند از بیمه را باید ارائه دهید.
  6. بلیط بازگشت: در پایان دوره تحصیل و شما مجبور به بازگشت به کشور خود و یا برخی از مقاصد دیگر مشابه هستید
  7. سند مسافرتی: گذرنامه معتبر
  8. اثبات اقامت: نشان می دهد که شما برای اقامت در کشور برنامه ای را تنظیم کرده اید.
  9. کپی گواهی تولد

زمان پردازش: روند ویزا معمولا بین 6-8 هفته طول می کشد.

مهاجرت و اخذ اقامت لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری

حکومت لیختن اشتاین زبان آلمانی در اروپای مرکزی است. این یکی از سلطنت مشروطه است که توسط شاهزاده لیختن اشتاین رهبری می شود. جمعیت برآورد شده کشور 35000 نفر است، و پایتخت آن وادوک است. مهم این است که بدانید چرا بسیاری از مردم می خواهند به این کشور کوچک مهاجرت کنند: لیختن اشتاین دارای بالاترین تولید ناخالص داخلی در هر فرد و یکی از کمترین نرخ بیکاری در جهان است.

لیختن اشتاین یک کشور بسیار کوچک و ثروتمند است. بین اتریش و سوئیس در قلب اروپا قرار دارد. این کشور بزرگترین مرکز مالی برای صندوق های بانکی و سرمایه گذاری است. به طور گسترده به زبان آلمانی صحبت می کنند، وادوز پایتخت و فرانک سوئیس پول ملی است. لیختن اشتاین دارای سیستم مالی مناسب برای فعالیت اقتصادی تجاری است. گردشگری و بانکداری مهمترین اقتصاد مشارکتی است. لیختن اشتاین دارای موافقت نامه های مالیاتی دوگانه (OTT) و توافقنامه های تبادل اطلاعات مالیاتی (TIE) با تعدادی از کشورها از جمله آلمان، سوئیس، اتریش و ایالات متحده است.

مهاجرت و اخذ اقامت لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت و اخذ اقامت لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری

  • نام سرمایه گذاری: سرمایه گذاری تجاری
  • حداقل سرمایه گذاری 88787.03 یورو تا 887836.95 یورو است
  • سرمایه گذاری واجد شرایط: سرمایه گذاری در کسب و کار لیختن اشتاین و ایجاد شغل، بدون محدودیت در بخش ها
  • نوع ویزا: ویزای C / ویزا / مجوز اقامت
  • زمان پردازش: 1 ماه
  • اقامت دائم: پس از 5 سال زندگی
  • شهروندی لیختن اشتاین: پس از 30 سال زندگی
  • دو ملیتی: مجاز

شرایط پناهندگی در لیختن اشتاین

قوانین لیختن اشتاین اجازه می دهند که پناهندگی یا وضعیت پناهندگی خود را ارائه دهند، اگر چه هیچ یک از 88 درخواست پناهندگی بین ژانویه و سپتامبر 2016 موفق نبوده است. دو گزارش 2016 توسط کمیته سازمان ملل متحد علیه شکنجه و کمیته عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت که نیاز به پناهجویانی که تحت اخراج پیشگیرانه قرار دارند – درخواست دادرسی ظرف 24 ساعت بیش از حد کوتاه است.

گزارش کمیته دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر از سازمان ملل خواسته است که اداره امور ” اصلاح قانون پناهندگی را برای فراهم آوردن امکانات طبیعی برای پناهندگان و افراد بدون اقامت در نظر بگیرد”. در همین گزارش توصیه می شود که لیختن اشتاین نیز در مورد قانون اقامت گذاری تسلیحاتی با توجه به کاهش مدت اقامت مورد نیاز برای کسب شهروندی مشورت نماید و حق درخواست تجدیدنظر و بازنگری قانونی طبق روال معمول طبق مصوبات شهرداری مردمی در نظر گرفته شود.

طبق گزارش کمیته عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، 117 پناهنده توسط پناهندگان در سال 2017 در لیختن اشتاین دریافت شد. اکثر آنها از صربستان، مقدونیه و سوریه آمدند. در مجموع 19 تصمیم در مورد درخواست های اولیه صورت گرفته است. در حدود 47 نفر، پاسخ مثبت دادند، 53 درصد از درخواست های پناهندگی در مرحله اول رد شد. بیشترین موفقیت برنامه های پناهندگان از سوریه و صربستان بوده است.

درخواست پناهندگان خارجی در لیختن اشتاین

تعداد کل برنامه های اولیه و مداوم به سال 2017 اشاره دارد. لطفا توجه داشته باشید که تعداد تصمیم گیری ها (پذیرش یا رد) به جمع بندی تعداد درخواست ها نمی پردازد؛ زیرا ممکن است موارد قبلی از سال های گذشته وجود داشته باشد. همچنین درخواست ها باید در همان سال بسته شوند. علاوه بر این، اگر متقاضی ناپدید شد یا درخواست را لغو کرد، همچنین پروسه های پناهندگی نیز باید بسته شوند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به لیختن اشتاین میتوانید به مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مراجعه فرمایید و یا از طریق خطوط ثبت شده در همین وبسایت با ما تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به لیختن اشتاین

1- مهاجرت کوتاه مدت به لیختن اشتاین به چه روش هایی است؟

  • پیوند خانواده
  • راه اندازی کسب و کار / سرمایه گذاری
  • آموزش / تحصیلات استخدامی

2- آیا ایرانیان می توانند اجازه اقامت لیختن اشتاین را داشته باشند؟

در مجموع 89 قانون مجوز اقامت توسط دولت هر ساله به شهروندان کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا و شهروندان سوئیس اعطا می شود. در موارد خاص، اجازه اقامت می تواند به شهروندان کشورهای دیگر اعطا شود.

3- مجوز اقامت مهاجران خارجی مشغول به کار در لیختن اشتاین به چه صورت است؟

دو نوع مجوز اقامت وجود دارد که می تواند اعطا شود. یک مجوز اجازه می دهد که اقامت برای اهداف کاری باشد. مجوز دیگری اجازه اقامت را بدون مجوز برای داشتن کار در لیختن اشتاین را فراهم می کند.

4- مجوز اقامت لیختن اشتاین بر چه اساس اعطا می شود.؟

نیمی از مجوزها با استفاده از یک قرعه کشی اعطا می شود و نیمه دیگر به طور مستقیم توسط دولت اعطا می شود.

5- در قرعه کشی برای افرادی که در لیختن اشتاین کار می کنند چند مجوز اقامت در سال ارائه می شود؟

دوازده مجوز به افرادی که در لیختن اشتاین کار می کنند

6- در قرعه کشی برای افرادی که در لیختن اشتاین کار نمی کنند چند مجوز اقامت در سال ارائه می شود؟

پنج مجوز به افرادی که در لیختن اشتاین کار نمی کنند.

7- آیا ایرانیان می توانند اجازه اقامت لیختن اشتاین را اخذ کنند؟

شهروندان کشورهای دیگر برای دریافت اجازه اقامت (نه منطقه اقتصادی اروپا و نه سوئیس) باید مدیران، متخصصان یا کارکنان واجد شرایط با کارآموزی کامل یا با چند سال سابقه کاری باشند.

8- اجازه اقامت لیختن اشتاین چند ساله است؟

اجازه اقامت به دارنده اقامت، حق ماندن در لیختن اشتاین را تا 5 سال می دهد.

9- آیا می توان اجازه اقامت دائم لیختن اشتاین را اخذ کرد؟

پس از پایان دوره، دارنده مجوز و اعضای خانواده خود می توانند برای یک اجازه اقامت دائم یا یک مجوز اقامت درخواست دهند

10- آیا شهروندان کشورهای جهان سوم می توانند برای کار به لیختن اشتاین مهاجرت کنند؟

متقاضیان فقط می توانند در لیختن اشتاین کار خود را شروع کنند تا زمانی که اجازه اقامت در خارج از مرز دریافت کرده باشند.

11- چگونه می توان برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به لیختن اشتاین واجد شرایط بود؟

  • حداقل سرمایه گذاری 88787.03 یورو تا 887836.95 یورو است
  • سرمایه گذاری واجد شرایط: سرمایه گذاری در کسب و کار لیختن اشتاین و ایجاد شغل، بدون محدودیت در بخش ها
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *