مقایسه تحصیل پزشکی مجارستان و لهستان

امروزه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است. کشور مجارستان و لهستان کشوری اروپایی هستند که هرساله متقاضیان زیادی را دارد. در این مقاله کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی اصطهباناتی مقایسه تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در مجارستان و لهستان را برای شما توضیح داده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مقایسه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان و لهستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان به شما مدرکی ارائه می دهد که مطابق با معیارهای آموزش لهستان و اتحادیه اروپا، وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده می باشد. فارغ التحصیلان رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیز می توانند برای بیمارستان های آموزشی کشورهای مختلفی از جمله ایالات متحده امریکا، کانادا، استرالیا، افریقای جنوبی، نیجریه، اسرائیل، انگلیس، ایرلند، نروژ، سوئد و لهستان اقدام کنند.

دوره های مقطع پزشکی به زبان انگلیسی

آیا میدانید تقریبا بیش از 12 دانشگاه در کشور لهستان رشته های کارشناسی ارشد پزشکی را ارائه می دهند. همه این رشته ها توسط پزشکان مشهور بین المللی تدریس می شوند.دانشجویان در لهستان همچنین میتوانند تصمیم به یادگیری یک زبان جدید، گذراندن فرهنگ و سنت های جدید و دسترسی به سایر کشورهای اروپایی را داشته باشند. این رشته ها همچنین شرایط رسمی را که توسط بولونیا برقرار شده است را تامین می کند تا اطمینان حاصل شود که رشته های دانشگاه لهستان از دستور العمل های اتحادیه اروپا برای آموزش عالی، همچنین وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده و سایر ارگان های حاکم آموزش عالی پیروی می کند. فارغ التحصیلان همچنین ممکن است واجد شرایط درخواست کارشناسی ارشد یا تخصص در بیمارستان های آموزش ایالات متحده، کانادا، انگلیس، ایرلند، استرالیا و سایر مناطق در سراسر جهان باشند.

تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان با استانداردهای اروپایی برابری می کند. شرایط نسبتا راحت پذیرش و شهریه معقول دانشگاه، مجارستان را به گزینه مطلوب برای بسیاری از دانشجویان تبدیل کرده است. مجارستان از دانشجویان بین المللی با چهار دانشگاه استقبال می کند که رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند: دانشگاه سملوویز، دانشگاه دبرسن، دانشگاه سزگد، دانشگاه پیکس.مدرک پزشکی از دانشگاه مجارستان توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده شناخته شده است که بسیاری از دانشجویان بین المللی را به تحصیل پزشکی در مجارستان می کشاند.

دوره های پزشکی به زبان انگلیسی در مجارستان

اخذ پذیرش در دانشکده پزشکی در بسیاری از کشورها هرگز رقابتی نبوده است. با توجه به طرز چشمگیری بیشتر دانشجویان متقاضی فضای محدود در مدارس پزشکی سایر کشورها، رویای پزشک شدن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اگر پزشک شدن همیشه رویای شما بوده، اما در کشور خود دور از دسترس است، رشته های شش ساله پزشکی زبان انگلیسی را در مجارستان در نظر بگیرید. مدت زمان تحصیل در رشته های پزشکی عمومی شش سال می باشد.

مقایسه هزینه تحصیل پزشکی لهستان و مجارستان

دانشکده پزشکی لهستان

به طور خاصی دانشکده پزشکی لهستان تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی را جذب می کند. بسیاری از دانشجویان بین المللی که قادر به تحصیل پزشکی در کشور خود نیستند، در عوض تحصیل در لهستان را در زمینه پزشکی را در این کشور انتخاب می کنند. اگرچه این دوره ها در لهستان به زبان انگلیسی تدریس میشوند؛ اما صحبت به زبان لهستانی تا پایان تحصیل با بیماران ضروری می باشد.

آکادمی پزشکی گدانسک

دانشگاه علوم پزشکی گدانسک به بیش از 6000 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا آموزش می دهد. دانشجویان بین المللی 10 درصد از دانشجویان MUG را و بیش از نیمی از دانشجویان بین المللی که در گدانسک تحصیل می کنند را تشکیل میدهند.

هزینه تحصیل:

سال اول 10.000 یورو

6 سال دوم :9.302 یورو می باشد.

آکادمی پزشکی در لودز

دانشگاه علوم پزشکی لودز بزرگترین دانشگاه لهستان است که ماموریت آن آموزش دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دیگر رشته ها می باشد.

هزینه تحصیل:

5 سال اول: 11 هزار یورو در هر سال

سال ششم: 10.000 یورو

آموزش پزشکی در وراتسلاف (در جنوب غربی لهستان):

قدیمی ترین و بزرگترین دانشکده پزشکی در وراتسلاف می باشد؛ که در نوامبر سال 1945 به عنوان یکی از 6 دانشکده و دانشگاه فنی تاسیس شد.

شهریه تحصیل:

سال اول: 12.000 یورو در هر سال

6 سال دوم: 8.000 یورو می باشد

مقایسه هزینه پزشکی لهستان و مجارستان

مقایسه هزینه پزشکی لهستان و مجارستان

دانشکده پزشکی در ورشووا

دانشکده پزشکی در سال 1993 در دانشگاه پزشکی ورشو تاسیس شد. پس از پایان هر دوره به فارغ التحصیلان مدرک

دانشگاهی اعطا می شود که این مدرک در اتحادیه اروپا، ایالات متحده، کانادا و سایر کشورهای جهان شناخته شده است.

شهریه تحصیل:

دوره ی 6 ساله:

11.100 یورو در هرسال

دوره ی 4 ساله:

14.400 یورو در هر سال

رشته های پزشکی دانشگاه سلموویز به زبان انگلیسی و آلمانی:

رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی و آلمانی

شهریه تحصیل: 16.400 دلار امریکا در سال

رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی

شهریه تحصیل: 16.400 دلار در سال

مدت زمان تحصیل: 5 سال

رشته داروسازی به زبان انگلیسی

شهریه تحصیل: 1200 دلار امریکا در سال

مدت زمان تحصیل: 5 سال

دانشکده علوم پزشکی یا پزشکی دانشگاه پکس، مجارستان

دانشگاه پزشکی پکس رشته های پزشکی مختلفی را به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می دهد.مهلت درخواست به طور کلی تا پایان ماه ژوئن است.

رشته پزشکی به زبان انگلیسی دانشگاه پکس

رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی دانشگاه پکس

شهریه تحصیل: 15.900 دلار در سال

مدت زمان تحصیل: 5 سال

رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی دانشگاه پکس

شهریه تحصیل: 15.300 دلار در سال

مدت زمان تحصیل: 6 سال

رشته بیوتکنولوژی (کارشناسی ارشد):

شهریه تحصیل: 5.500 یورو در سال

مدت زمان تحصیل: 2 سال

رشته داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه پکس

شهریه تحصیل:9.500 دلار امریکا

مدت زمان تحصیل: 5 سال

دوره انگلیسی برای تحصیل در رشته پزشکی

دانشگاه پزشکی یک دوره 60 ساعته انگلیسی را برای اهداف پزشکی (خواندن، صحبت کردن و گوش دادن) ارائه می دهد. این دوره را میتوان با دوره مقدماتی 4 هفته زیست شناسی، شیمی و فیزیک ترکیب کرد.دوره های زبان عمومی به طور دقیق برنامه ریزی شده است تا مهارت های ارتباطی و مطالعه موثر را برای دانش بیشتر بیشتر دانش آموزان به زبان انگلیسی را ایجاد کرده و به حل و فصل آنها در محیط مجارستان کمک کند. از آنجا که متقاضیان این رشته احتمالا 3 تا 5 سال در مجارستان مشغول به تحصیل هستند، کسب مهارت های اساسی زبان مجارستانی نیز ضروری است.

رشته پزشکی به زبان آلمانی:

هزینه تحصیل: 13.200 یورو در سال

طول مدت تحصیل: 6 سال

رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی

شهریه تحصیل: 138.400 یورو در سال

مدت زمان تحصیل: 5 سال

مقایسه رنکینگ دانشگاه های پزشکی لهستان و مجارستان

علاوه بر رتبه بندی 1500 دانشگاه برتر جهان به طور کلی و بر اساس منطقه و کشور، ششمین رتبه بندی سالانه ایالات متحده امریکا اخبار برتر دانشگاه های جهانی در زمینه های دانشگاهی است. اخبار ایالات متحده از یک روش جداگانه برای انتشار دانشگاه های برتر جهانی در 28 حوزه موضوعی استفاده کرد. رتبه بندی موضوعی توسط تجزیه و تحلیل داده ها تهیه می شود. داده ها و معیارهای مورد استفاده در رتبه بندی مبتنی بر علوم وب بود.این رتبه بندی های موضوعی که از رشته های دانشگاهی، بخش ها یا مدارس خاص دانشگاه ها مانند دانشکده های بازرگانی یا پزشکی نیستند، مبتنی بر عملکرد پژوهشی دانشگاهی در آن موضوعات هستند. ایالات متحده امریکا از اقدامات کتاب شناختی مختلفی از جمله نشریات و استنادات و همچنین شاخص هایی برای شهرت جهانی و منطقه ای در هر موضوع خاص استفاده کرده است.

مقایسه رنکینگ دانشگاه های پزشکی لهستان و مجارستان

مقایسه رنکینگ دانشگاه های پزشکی لهستان و مجارستان

در بسیاری از موارد، موسسه ای که تمرکز جدی بر روی یک موضوع خاص داشته باشد، در آن موضوع رتبه بندی می شود؛ اما از رتبه بندی کلی دانشگاه های برتر جهانی که شامل 1.500 دانشگاه برتر جهان است، مستثنی نبود. در مجموع، 137 دانشگاه در رتبه بندی موضوعی قرار گرفته اند؛ اما در کل 1500 دانشگاه برتر رتبه بندی نشده اند.دانشگاه های 6 کشور الجزایر، گرجستان، اندونزی، پرو، تانزانیا و زامبیا در رده بندی موضوعی قرار گرفته اند؛ اما در بین 81 کشور در رتبه بندی کلی قرار نگرفتند. در مجموع 87 کشور مختلف در رده بندی موضوع ها حضور دارند.

دانشکده های برتر پزشکی در لهستان

  • دانشگاه جا ژیلونی: # 343
  • دانشگاه پزشکی گدانسک: #995
  • دانشگاه پزشکی وراتسلاف: # 926
  • دانشگاه پزشکی ورشووا: # 1033
  • دانشگاه پزشکی لودز: #1203
  • دانشگاه پزشکی سیلسیا: # 1399
  • دانشگاه علوم پزشکی پوزنان: 1312
  • دانشگاه پزشکی پومرانیان: 1303
  • دانشگاه پزشکی لوبین: # 1414
  • دانشگاه پزشکی بیالیستوک: #682

بهترین دانشگاه های جهانی برای پزشکی بالینی در مجارستان

مقایسه آزمون ورودی پزشکی لهستان و مجارستان

امتحان ورود به دانشگاه های پزشکی مجارستان:

پس از گذراندن دوره خود در کالج بین المللی دونا باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید. هر متقاضی می تواند سالی دوبار در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کند. امتحان شامل دو بخش کتبی و شفاهی است. قسمت کتبی شامل تست های چند گزینه ای به زبان انگلیسی عمومی است، انگلیسی پزشکی، زیست شناسی، و شیمی یا فیزیک. مدت زمان آزمون 2 ساعت و نیم است.بخش شفاهی مصاحبه با استاد دانشگاه است که در مورد دانش متقاضی درباره زیست شناسی متمرکز خواهد شد. شیمی و زبان انگلیسی با یک مصاحبه شخصی که هدف آن بررسی نگرش حرفه ای متقاضی است، تکمیل می شود. تمامی مراحل پذیرش و جمع آوری اسناد از طریق بخش پذیرش کالج دونا انجام می شود و کالج به طور جدی در این موضوع شما را حمایت می کند.معافیت از امتحان ورودی امکان پذیر است!دانشجویانی که دارای مدرک سطح 3 با نمرات نهایی حداقل 4.0 و بالاتر از (5.5) هستند، می توانند معافیت از امتحانات ورودی برخی از دانشگاه های پزشکی مجارستان را دریافت کنند. البته این به سیاست دانشگاه مقصد نیز بستگی دارد.برای دانشجویان مهندسی: برای متقاضیان دانشگاه اوبودا (رشته های مهندسی) هیچ امتحان ورودی نخواهد داشت؛) زیرا کالج دونا ارائه دهنده دوره رسمی مقدماتی دانشگاه است! مباحث امتحان ورودی (برخی ازموضوعات ممکن است توسط اساتید دیگر تدریس شود.):

  • مباحث زیست شناسی
  • شیمی شناسی
  • مباحث آناتومی و فیزیولوژی

فرآیند پذیرش برای رشته پزشکی عمومی در لهستان سال 2020

دانشگاه های پزشکی در لهستان کم و بیش سیاست های پذیرش مشابه را دنبال می کنند؛ اما از جنبه های مختلفی متفاوت هستند. بیشتر دانشکده های پزشکی یا دانشگاه های لهستان روند پذیرش را در ماه های می یا ژوئن هر سال آغاز می کنند. بنابراین، دانشجویان می توانند بلافاصله پس از دریافت نتایج آزمون متوسطه بالاتر، برای تحصیل در رشته پزشکی در لهستان اقدام کنند.این روش بسیار آسان است، با مصاحبه از طریق اسکایپ به جای آزمون ورودی کتبی انجام می شود. به این ترتیب لازم نیست فقط برای یک آزمون به لهستان سفر کنید. تمامی متقاضیان استقبال صمیمانه ای برای شروع مراحل درخواست از ماه فوریه دارند.

مقایسه مزایا و معایب پزشکی لهستان و مجارستان

مزایای تحصیل MBBS در لهستان

در این مقاله سعی کرده ایم مزایای تحصیل در لهستان را بر ای شما بیاوریم. این مزایا عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در لهستان کم و مقرون به صرفه است.
  • زبان آموزش انگلیسی است. نیازی به یادگیری زبان دیگر به عنوان بخشی از برنامه درسی پزشکی نمی باشد.
  • برای آنکه واجد شرایط تحصیل MBBS در لهستان باشید نیاز به ارائه مدرک زبان بین المللی آیلتس یا تافل نمی باشد.
  • کیفیت آموزشی مطابق با استانداردهای بین المللی است. حدود 75٪ فارغ التحصیلان MBBS از لهستان در ایالات متحده، انگلیس و آلمان مشغول به تحصیل پزشکی هستند.
  • مشابه کارت سبز در آمریکا، لهستان کارت های آبی را برای دانشجویان بین المللی صادر می کند و به آنها اجازه می دهد تا در لهستان به فعالیت، اقامت و اسکان بپردازند.
  • همه دانشگاه ها به دانشجویان بسیار توانمند دانشگاه بدون توجه به کشور وی، بورسیه تحصیلی ارائه می دهند.
  • این دوره شامل یک سال دوره کارآموزی اجباری در بیمارستان های دولتی و خصوصی است.
  • به راحتی می توانید در لهستان، هر کشور اروپایی یا هر کشور دنیا به طبابت بپردازید.
  • شرایط آب و هوایی در لهستان شبیه روسیه است. در طول سال قابل کنترل است و زمستان کشنده یا تابستان سوزانی ندارد.

معایب تحصیل MBBS در لهستان

تحصیل در لهستان معایبی دارد، که این معایب عبارتست از:

نبود دانش زبان محلی بزرگترین اشکال است و در برقراری ارتباط با افراد محلی تأثیر می گذارد. اگرچه زبان تدریس انگلیسی است، اما افراد محلی به زبان انگلیسی مهارت ندارند و در چنین شرایطی برقراری ارتباط خارج از دانشگاه به زبان انگلیسی دشوار است که البته یک مزیت اضافه برای دانشجویانی که زبان محلی را یاد می گیرند نیز می باشد و این یادگیر دوران کارآموزی را آسان تر می کند.

مزایا تحصیل پزشکی در مجارستان

رقابت کم برای پذیرش و بورس تحصیلی

بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیلات عالی به مجارستان می روند. با این حال نمی توانیم بگوییم که این یک کشور مقصد تحصیلی محبوبی در خارج از کشور است. این موضوع برای دانشجویان بین المللی بسیار مفید باشد زیرا این امر به معنای رقابت کمتر است. کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا در زمینه آموزش عالی بهترین هستند؛ اما رقابت تنگاتنگی که دارد پذیرش در آنجا را دشوار می کند. از آنجا که در مجارستان رقابت کم است، پذیرش حتی در دانشگاه های برتر مجارستان آسان تر است. بهترین مورد این است که در این شرایط شما شانس بیشتری هم برای دریافت بورسیه تحصیلی دارید. دانشگاه های مجارستان برای جذب دانشجویان بین المللی بورسیه های معقولی ارائه می دهند.

هزینه زندگی پایین تر

در سراسر اروپا کشور مجارستان یکی از ارزان ترین کشور های برای تحصیل در خارج به حساب می آید. سایر کشور های اروپایی ممکن است شهریه کمتری در دانشگاه ارائه دهند، اما هزینه زندگی آنها تقریبا به دو برابر مجارستان می رسد. این درحالیست که پرداخت هزینه زندگی در لهستان سخت تر از هزینه دانشگاه است. دانشگاه های مجارستان ممکن است هزینه های بالاتری را نسبت به سایر دانشگاه های اروپایی دریافت کنند اما از آنجا که هزینه زندگی در مجارستان پایین تر است، باعث می شود هزینه کلی تحصیل در خارج از کشور در اینجا پایین بیاید.

برای آنکه تصویر روشن تری داشته باشید، نومئو تخمین زد است که هزینه زندگی در مجارستان تقریباً 89٪ بیشتر از هزینه زندگی در پاکستان است. از طرف دیگر هزینه زندگی در آلمان 192٪ بیشتر از پاکستان است در حالی که فرانسه 230٪ گرانتر از پاکستان است. همچنین باید بدانید که آلمان و فرانسه محبوب ترین مقصد های تحصیلی در خارج از کشور در اروپا هستند.
شما می توانید بدون ارائه مدرک آیلتس یا تافل در آنجا تحصیل کنیداگرچه اگر مهارت های زبانی کافی برای تحصیل در خارج از کشور را داشته باشید گذراندن آیلتس یا تافل چندان دشوار نیست، اما هنوز هم بسیاری از دانشجویان آن را مانعی بر سر راه خود می دانند. خبر خوب برای آنها این است که بسیاری از دانشگاه های مجارستان برای پذیرش شما از شما گواهینامه آیلتس یا تافل نمی خواهند. با این حال، اگر قصد دارید در دوره تحصیل انگلیسی زبان شرکت کنید می توانید لازم است درک کاملی از زبان انگلیسی داشته باشید. علاوه بر این، شما می توانید به زبان های مجارستانی یا آلمانی نیز تحصیل کنید.

عضویت در اتحادیه اروپا و کشورهای شنگن

مجارستان کشوری اروپایی است که همچنین بخشی از اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه شنگن است. این عضویت فرصت های بیشتری را نسبت به سایر کشورها فراهم می کند. در آنجا مطابق سطح اروپا به شما آموزش داده می شود و مدرک شما در سراسر اتحادیه اروپا مورد احترام بیشتری قرار خواهد گرفت. اگر تصمیم دارید که در مجارستان تجارت کنید، از کل بازار اروپا حمایت می کنید. علاوه بر این، اگر اقامت دائم مجارستان را داشته باشید، به تمام کشورهای عضو شنگن دسترسی دارید. در هر زمینه ای قدرت بیشتری خواهید داشت؛ زیرا مجارستان عضو اتحادیه اروپا و کشورهای شنگن است.

چالش های تحصیل پزشکی در مجارستان

تعداد دانشگاه های بسیار کم

فقط 25 دانشگاه و چند کالج در مجارستان وجود دارد که مدرک لیسانس ارائه می دهند. این بدان معناست که در برنامه های تحصیلی گزینه های کمتری دارید. هیچ یک از دانشگاه های مجارستان حتی در 500 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی نشده اند. دانشگاه برتر مجارستان توسط QS در سال 2017 دانشگاه سگد با رتبه 501 – 550 بود.

کشور غیر انگلیسی

اگرچه دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی برنامه های انگلیسی زبان ارائه می دهند، اما مجارستان یک کشور غیر انگلیسی زبان است و همه به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند که این امر انجام کارهای روزمره زندگی و همراه شدن با جامعه را دشوار کرده است. انگلیسی یک زبان بین المللی است، اما تنها 16٪ از جمعیت مجارستان می توانند انگلیسی صحبت کنند. همچنین پیدا کردن شغل در مجارستان چه برای دانشجو و چه فردی حرفه ای دشوار می کند. شما همچنین باید قبل از اینکه برایتان شهروندی صادر شود، باید در آزمون زبان مجارستانی شرکت کنید و پشت بگذرانید.

در HESS رتبه بندی نشده است

برخی سازمان ها وجود دارند که همه دانشگاه ها و کشورها را بر اساس سیستم آموزش عالی آن رتبه بندی می کنند. QS در بین این سازمان های بیشترین پیرو و احترام را در جهان است. QS همه ساله لیستی از 50 مقصد برتر تحصیل در خارج از کشور و 700 دانشگاه برتر جهان منتشر می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دریافت ویزای تحصیلی مجارستان و دریافت ویزای تحصیلی لهستان می توانید با دفاتر ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت ارتباط برقرار نمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *