معماری در مجارستان

ساختمان اصلی دانشکده معماری جهت تحصیل در مجارستان رشته معماری به تازگی طبق آخرین شیوه مهندسی و معماری بازسازی شده است که البته در این کار، دانشجویان معماری همکاری پررنگی داشته اند. پس از اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی از دانشکده معماری مجارستان، دانش آموزان می توانند در برنامه دکترای خود ادامه تحصیل دهند.این برنامه آموزشی دانشجویان معماری در مجارستان را جهت فعالیت مطرح در زمینه های معماری و برنامه ریزی شهری و همچنین در زمینه های مختلف چیدمان آماده می کند که در این مطلب از موسسه حقوقی توسعه گران مهر به آن پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته معماری در مجارستان

مدرک فوق لیسانس، مدرکی اکادمیک است که به افراد علاقه مند به تحصیل در مقاطع بالاتر هر نوع تخصص می باشند، اهدا می گردد. رشته معماری طراحی و برنامه ریزی برای ساخت بناها متناسب با زیبایی شناسی و راهنمایی های محیطی-اجتماعی می باشد. به همین دلیل، رشته معماری در دسته های گوناگونی جای دارد. کشور مجارستان کشوری محاط در خشکی مرکز اروپا می باشد. این کشور در حوزه کارپات واقع شده و از شمال به اسلواکی از شرق به اوکراین و رومانی، از جنوب به صربستان و کرواسی، از جنوب غربی به اسلوونی و در نهایت از غرب به اتریش منتهی می شود. بوداپست پایتخت کشور مجارستان بوده و به عنوان 9 امین پایتخت بزرگ اتحادیه اروپا به حساب می آید. به عنوان بزرگترین شهر کشور، مرکز فعالیت های تبلیغات و صنعتی نیز می باشد. این شهر دارای بیش از 20 موسسه آموزشی تحصیلات عالیه می باشد.

دانشکده معماری دوره 4 ترمه مقطع فوق لیسانس در زمینه هنر معماری که در دو نوع تمام وقت و نیمه می باشد ( دوره های موضوعی جداگانه برگزار می شود. )، نیز برگزار می نماید. این برنامه فرصتی فراهم می آورد تا علاقه مندان بتوانند در زمینه رشته خود تجربه کسب نمایند. این شرایط علاقه مندان به این رشته را تبدیل به معماران و طراحان خلاق می کند.

  • برنامه مدرک 4 ترمه و یا یک ترم واحد نیمه وقت
  • ارتباط با تئوری و عملی
  • ارتباط با طراحی فضا و برنامه ریزی
  • برنامه آموزش زبان انگلیسی

جوایز آکادمیک: فوق لیسانس هنر که توسط IFLA و برد مجارستان اهدا می گردد.

شرایط اخذ پذیرش رشته معماری از دانشگاه های مجارستان

شرایط اخذ پذیرش رشته معماری از دانشگاه های مجارستان

شرایط اخذ پذیرش رشته معماری از دانشگاه های مجارستان

جهت پذیرش در دوره فوق لیسانس و یا ترم های انفرادی، نیازمند موارد زیر می باشید:

  1. داشتن حداقل مدرک لیسانس از دانشگاه های معتبر و یا موسسات مشابه در زمینه معماری و یا موضوعات مرتبط با معماری.
  2. اثبات توانایی در نقاشی آزاد
  3. اثبات مهارت در زبان انگلیسی به صورت کتبی و شفاهی. چنانچه زبان انگلیسی، زبان مادری شما نیست، امتحان زبان انگلیسی لازم است.
  4. اثبات توانایی کار در کنار افرادی با فرهنگ ها و پیشینه های متفاوت.
  5. متقاضیان دارای پیشینه و تجربه کاری مرتبط در اولویت هستند.
  6. امتحان زبان انگلیسی
  7. نمرات آزمون تافل و آیلتس به عنوان آزمون های معتبر مورد پذیرش خواهند بود.
  8. امتحان تافل زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی:
  9. نمره: 575 ( کتبی ) / 232 ( به وسیله رایانه ) / 90 ( اینترنتی-آنلاین )

می توانید در صورت نداشتن نمره امتحان تافل، با مشاورین زبان انگلیسی دانشگاه صحبت نموده تا در صورت مهارت کافی در زبان، بخش نمره زبان نادیده گرفته شود. این تصمیم می تواند به صورت جلسات حضوری و یا تماس اینترنتی برقرار گردد.

الزامات آکادمیک دانشگاه پکس

  • گواهی امتحان زبان سطح B2 CEFR ( آیلتس / تافل / کمبریج / ECL ) کمتر از 2 سال
  • کپی و اصل مدارک ( ترجمه شده به زبان انگلیسی) تکمیل دوره دبیرستان.
  • رزومه یوروپاس به زبان انگلیسی
  • رسید هزینه فرم تقاضا
  • گواهی پزشکی
  • کپی صفحات عکس دار گذرنامه
  • انگیزه نامه
  • نمونه کار به صورت دیجیتال

توصیه نامه ها و هر مدرک دیگر که در دسترس می باشد.

بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته معماری

بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته معماری

بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته معماری

  • دانشگاه پکس

این برنامه معماری در دانشگاه پکس دانشجویان را جهت ورود به حیطه معماری و برنامه ریزی شهری به خوبی زمینه های مختلف شکل دهی محیطی عمومی ( طراحی معماری، برنامه ریزی شهری و کشوری، حفظ میراث فرهنگی، طراحی ساختاری، کار ساخت و ساز، مدیریت، مشاوره با مسولین، آموزش و غیره ) آماده می سازد. به علاوه، دانشجویان جهت دریافت گواهی برنامه ریزی تخصصی پس از کسب تجارب عملی مورد نیاز آماده خواهند شد.

  • دانشگاه هنر و طراحی موهولی-ناگی (MOME)

از فارغ التحصیلان این دانشگاه انتظار می رود که علم پایه هنر معماری و طراحی داخلی را به خوبی پیاده سازی کنند. اما، هدف اصلی آموزش به دانشجویان در این دانشگاه آماده سازی آنان جهت شرکت در دوره های MA می باشد. دانشجویان ملزم به داشتن مهارت بالا در طراحی و رویکرد های خلاقانه بصری و مدل سازی می باشند.

  • دانشگاه سزنت ایستوان، دانشکده هنر معماری و شهر سازی

این دانشکده دوره های 4 ترمی فوق لیسانس هنر در چشم انداز معماری در دو حالت نیمه وقت و تمام وقت ( دوره های موضوعی جداگانه ارائه می شوند ) برگزار می نماید. برنامه MLA فرصتی برای فارغ التحصیلان مقطع لیسانس و فوق لیسانس فراهم می آورد تا بتوانند برای آینده خود سرمایه گذاری نمایند. این برنامه متخصصان را قادر می سازد تا تبدیل به معمار و طراحی خلاق شوند که قادر به تحلیل تمامی فضاهای باز و طراحی آنان چه از نظری تئوری و چه از نظر عملی باشند.

  1. برنامه ارائه مدرک 4 ترمه و یا تک ترمه به صورت نیمه وقت
  2. برنامه عملی و تئوری
  3. چشم انداز طراحی جهت برنامه ریزی
  4. برنامه های انگلیسی زبان
  5. جوایز آکادمیک: فوق لیسانس هنر اهدایی توسط IFLA اروپا. برد اعتباردهی مجارستان
  • دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی بوداپست BME

برنامه ارائه مدرک فوق لیسانس 5 ساله معماری در دانشکده معماری دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی بوداپست بر پیشرفت تجارب متخصصان در زمینه مهندسی معماری و افزایش اطلاع از پیامد های فرهنگی و اجتماعی این حرفه متمرکز است. تاکید اصلی بر تطبیق پذیری است که موجب کسب دانش پایه ای و توانایی در هر زمینه از معماری می گردد و شرایطی فراهم می آورد تا در بازار کار پر رقابت به کار پرداخته و قادر به مدیریت هرگونه برنامه ریزی ساخت و ساز باشند.

تحصیل رشته معماری در مجارستان به زبان انگلیسی

آموزش عالی مجارستان به سیستم کالج ها و دانشگاه ها تقسیم شده است، به صورتی کالج ها مستقیم با یک دانشگاه مرتبط هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه کار می کنند. دانشگاه ها عموما دوره های تحصیلی دانشگاه و کالج را ارائه می کنند. در سیستم قدیمی، آموزش سطح کالج برای سه تا چهار سال طول می کشید.

مشاغل معماری:

  • طراحی، ساخت و ساز و حفظ محل سکونت، ساختمان های کشاورزی، صنعتی و عمومی
  • دوباره سازی و حفظ آثار باستانی،
  • طراحی شهری و برنامه ریزی استقرار و
  • مدیریت و تمام این فعالیت ها.

برنامه های آموزشی بر اساس ساختار های آلمانی و سوئیسی برنامه ریزی شده اند. دانشکده این سنت ها را برای 40 سال گذشته حفظ کرده است و همچنین ابعاد اروپایی و بین المللی اضافی را از طریق سخنران های مهمان از خارج از کشور، دوره های موضوعی کوتاه مدت، سمینار های کارگاهی و برنامه های تبادلی فراهم می کند. برنامه تحصیلی پنج ساله دانشکده معماری به زبان انگلیسی آموزش داده می شود، که انطباق کامل با برنامه تحصیلی پنج ساله به زبان مجاری دارد، که بعد از دو سال تمرین و تجربه برای دریافت لقب EURING پذیرفته می شود.

شرایط ورودی

برای پذیرش به یک کالج یا دانشگاه مجاری، شما نیاز به دیپلم دبیرستان ترجمه شده به زبان انگلیسی یا مجاری با لیست نمرات دروس و دوره ها را دارید. برخی از دوره ها همچنین نیاز به یک آزمون ورودی دارند، که برای دوره های بین المللی بزرگ در سراسر جهان ارائه می شوند. برای یک برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی، قسمتی از آزمون ورودی اغلب مهارت های زبان انگلیسی شما را ارزیابی می کند. در غیر این صورت، ممکن است از شما خواسته شود مدارکی در این زمینه ارائه کنید. برای برنامه های تحصیلی به زبان های دیگر – آلمانی اغلب رایج است – قطعا شرایطی برای مهارت های زبان آلمانی شما مورد نیاز است.

تحصیل رشته معماری در مجارستان به زبان انگلیسی

تحصیل رشته معماری در مجارستان به زبان انگلیسی

بازار کار رشته معماری در مجارستان

آزمایشگاه طراحی کروئن لند در وین، اتریش به دنبال تازه فارغ التحصیلان رشته معماری می باشد. تیم طراحی کروئن لند به دنبال افراد با استعداد و انگیزه جهت ترقی موسسه می باشد. ما ضمانت می کنیم که تعداد بسیار زیاد پروژه های گوناگون طراحی داخلی و صنعتی هیچگاه محیط کار در کروئن لند را کسل کننده نخواهد کرد. به خصوص در زمینه طراحی حرفه ای ما به دنبال دستیاران بیشتر نیز هستیم.

صلاحیت ها:

  1. فارغ التحصیلی از کالج فنی حرفه ای و یا مدرک در طراحی داخلی، طراحی صنعتی و یا معماری.
  2. تجربه کاری در نظارت بر پروژه و مدیریت پروژه.

الزامات:

  • مهارت بالا در زبان آلمانی ( صحبت کردن و نوشتن )
  • مهارت بالا در زبان انگلیسی
  • مهارت بالا در AutoCAD و یا نرم افزار مشابه و MS office.
  • کار و سازماندهی پروژه مستقل مانند مقاومت در برابر استرس

مهارت های مفید:

  • تجربه کاری با پروژه های بزرگ و نظارت بر پروژه های محلی
  • تجربه برنامه ریزی مربوطه در ساخت و ساز داخلی
  • نرم افزار: Rhinoceros، Adobe Creative Suit، Autodesk Revit.

پیشنهاد ما:

  • اداره ای مناسب در ناحیه ششم وین، با دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل عمومی با زیر ساخت عالی.
  • تیم جوان و یا انگیزه که همیشه آماده چالش های جدید هستند.پ
  • روژه های هیجان انگیز
  • ساعات کاری انعطاف پذیر
رتبه و رنکینگ دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته معماری

رتبه و رنکینگ دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته معماری

رتبه و رنکینگ دانشگاه های مجارستان برای تحصیل رشته معماری

علاوه بر اینکه پکس قدیمی ترین دانشگاه کشور است، دانشگاه پکس نیز از نظر تعالی بین المللی جایگاه برجسته ای نیز کسب کرده است. کل موسسه و همچنین بسیاری از دانشکده ها و برنامه های مطالعاتی در رده بندی های بین المللی بسیار شناخته شده جایگاه های برتر را کسب کرده اند.

رتبه بندی علمی دانشگاه های جهانی (ARWU)

اخیراً دانشگاه پکس در رتبه بندی علمی دانشگاه های جهانی (ARWU) از شرکت مشهور رتبه بندی شانگهای در بین بهترین دانشگاه ها قرار گرفته است. رتبه بندی موضوعات دانشگاهی که اخیراً منتشر شده است، دانشکده پزشکی دانشگاه پکس را در زمینه پزشکی بالینی به مقام معتبر 401-500 معرفی کرده است.

رتبه بندی دانشگاه جهانی آموزش عالی تایمز

آخرین رتبه بندی دانشگاه توسط آموزش عالی تایمز از لندن منتشر شد و دانشگاه پکس بالاترین رتبه را در بین شهرهای کشور مجارستان کسب کرده است. رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز، لیست دانشگاه های برتر جهان را نشان می دهد و آن را به بزرگترین جدول لیگ بین المللی تا به امروز تبدیل کرده است.

رتبه بندی آموزش عالی اقتصادهای نوظهور تایمز

دانشگاه پکس در رتبه بندی های دانشگاه ممتاز تایمز عالی (The) اقتصادهای نوظهور (رتبه بندی دانشگاه) در رتبه های ممتاز، و در مقایسه با 50 مؤسسات کشور نوظهور در رده بندی بین المللی، جایگاه 127 را بدست آورده است. با دستیابی به این مقام، دانشگاه پکس به بهترین دانشگاه مجارستان در خارج از پایتخت تبدیل شده است.

رتبه بندی دانشگاه QS

دانشگاه پکس امسال نیز با پنج دانشگاه مجارستانی به عنوان یکی از بهترین مؤسسات آموزش عالی در فهرست قرار گرفته اند. دانشگاه پکس موفق شد در مقایسه با سال گذشته، رتبه خود را بهبود بخشد و طبق اعلام این شرکت انگلیسی، به مقام 701-750 ام برسد. با توجه به دانشگاه های مجارستان، دانشگاه پکس مقام سوم را با دانشگاه اتو لوروند به دست می آورد. شرکت QS رتبه بندی دانشگاه های بین المللی را با مقایسه دانشگاه های نوظهور اروپای شرقی و 450 مقصد برتر تحصیلی آسیای میانه منتشر کرده است. 10 شاخص مختلف از جمله اعتبار دانشگاهی و کارفرمایان و تأثیر پژوهش های هر دانشگاه ارزیابی شده است. دانشگاه پکس با صعود از 10 مکان، در رتبه 53 قرار گرفت.

دانشگاه فنآوری و اقتصاد از بین برترین ها

نتایج مرکز رتبه بندی دانشگاه های جهانی (CWUR) و وبمتریک برای سال 2015 منتشر شده است. BME در رتبه بندی CWUR از بین 1000 دانشگاه برتر جهان رتبه 819 را به خود اختصاص داده است. CWUR تنها رتبه بندی دانشگاه های جهانی را منتشر می کند که میزان کیفیت آموزش و تعلیم دانشجویان، ضریب اشتغال فارغ التحصیلان و همچنین پرستیژ اعضای هیئت علمی و کیفیت پژوهش ها و تعداد دانشگاهیانی که موفق به کسب جوایز بین المللی بزرگ، جوایز و مدال شده اند را اندازه گیری می کند. این سه کیفیت به ترتیب 25٪ به نتایج نهایی اضافه می کنند.

انتشارات، تأثیر و استنادات، با اندازه گیری تعداد مقالات تحقیقاتی استناد شده درجه بالا، تأثیر گسترده، توسط دانشگاه h-index اندازه گیری شده است و ثبت اختراعات بین المللی، با سنگینی 5-5٪ در رتبه بندی ها محاسبه می شود. در سال 2015 مجموعاً شش دانشگاه مجارستان در فهرست CWUR گنجانده شده اند: دانشگاه لوراند اتووس 458، دانشگاه زمل وایز 617، دانشگاه دبرسن 667 است، دانشگاه سگد 731 است، دانشگاه فناوری و اقتصاد 819 است و دانشگاه پکس 892 در رتبه بندی است.

دانشگاه هنر و طراحی مولی ناجی بوداپست / دانشگاه هنر و طراحی مولی نقی MOME

  • رتبه بندی جهانی 7684 
  • رتبه بندی قاره 1947
  • رتبه کشور 22
  • حضور 2184
  • ایمپکت 5520
  • باز بودن 8602
  • تعالی 6115

دانشگاه سنت استفان

  • رتبه کشور 12
  • رتبه جهانی 3576

هزینه تحصیل رشته معماری در مجارستان

دانشگاه هنر و طراحی مولی نقی (MOME)

  • شهریه بین المللی 9000 یورو در سال
  • شهریه بر اساس مبلغ اصلی 4500 یورو در هر ترم و مدت زمان 3 سال.

دانشگاه پکس

  • شهریه بین المللی 6500 یورو در سال
  • شهریه بر اساس مبلغ اصلی 3250 یورو در هر ترم و مدت زمان 5 سال.
  • شهریه: 3800 دلار در هر ترم.
  • هزینه درخواست: 100 دلار

دانشگاه سنت استفان، دانشکده معماری منظر و شهرسازی

  • دانشکده معماری منظر و شهرسازی
  • کارشناسی ارشد هنر در معماری منظر
  • شزینه ها و امور مالی، اطلاعات مربوط به پرداخت

پذیرش دانش آموزان آزاد حرکت مشروط به دریافت شهریه شهریه است:

  • 200 یورو / دوره برای دروس 2-4 واحدی
  • 300 یورو / دوره برای دروس 6 واحدی

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME)

هزینه ها

قبل از مراجعه به دانشگاه، از شما خواسته می شود که هزینه درخواست (100 یورو) را پرداخت کنید. دانشگاه برای افراد واجد شرایط، می تواند روزهای اول اسکان را برای شما مدیریت کند. برای این دانشگاه از قبل 400 یورو درخواست می کند، اما اگر شما در تمام مدت زمان برای آن قیمت حضور نیابید، دانشگاه کرایه اضافی را به شما بازپرداخت می کند. نامه اطلاعاتی که به دست شما می رسد، این اطلاعات را با جزئیات بیشتری شامل می شود. شهریه فعلی و برنامه تحصیلی دانشگاه در بولتن موجود است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل معماری در مجارستان

  1. دانشگاه اوتفوش لوراند
  2. دانشگاه هنرهای زیبای مجارستان
  3. دانشگاه هنر و طراحی موهولی – ناگی
  4. دانشگاه اوبودا
  5. دانشگاه دانشگاه سملویس
  6. دانشگاه دبرسن
  7. دانشگاه دونااوی واروش
  8. دانشگاه استرهازی کاولی
  9. دانشگاه کاپوسوار
  10. دانشگاه میسکولک ME
  11. دانشگاه نیردی هازا
  12. دانشگاه غرب مجارستان
  13. دانشگاه جان فون نیومن
  14. دانشگاه پانونیا
  15. دانشگاه پکس PTE
  16. دانشگاه ایشتوان سچنیی
  17. دانشگاه ایشتوان قدیس
  18. دانشگاه سگد

دانشگاه های رشته معماری در مجارستان

دانشگاه آندرسی بوداپست

Andrássy University Budapest در سال 2001 تاسیس شد و تنها دانشگاه کاملاً آلمانی زبان در خارج از کشور آلمان می باشد.این دانشگاه به عنوان دانشگاهی معتبر در مجارستان با گرایش اروپایی، توسط پنج کشور همکار (آلمان، باواریا، بادن – وورتمبرگ. اتریش، مجارستان) پشتیبانی می شود.

دانشگاه ötvös لوروند (ELTE)

 دانشگاه ötvös Loránd (ELTE) از نظر تعداد دانشجو، تعداد کارمندان، کیفیت آموزش، پژوهشات انجام داده و روابط بین المللی که دارد، موسسه دولتی آموزش عالی معتبر در مجارستان است که از بدو تاسیس در سال 1635 بطور مداوم فعالیت داشته است

دانشگاه کارولی گاسپار

تعهد دانشگاه Károli Gáspár انتقال سنت های برجسته کالج های تغییر شکل داده Sarospatak (تاسیس در سال 1531) Pápa (تاسیس در سال 1531) Debrecen (تاسیس در سال 1538) Kolozsvár (تاسیس در سال 622) و Nagyenyed (تاسیس در سال 1632) می باشد. هدف این دانشگاه علاوه بر آموزش روحانیون دینی، پژوهشات دانشگاهی، آموزش برای سمت مدرس و برای مدرک دکترای فلسفه می باشد.

 آکادمی مواد خام EIT – AMIR

 برنامه تحصیلی ارشد AMIR بر زنجیره ارزش مواد اولیه متمرکز با تاکید ویژه بر بازیافت می باشد. دو هدف اصلی این دانشگاه عبارتند از آموزش دانشجویان جهت تبدیل شدن به متخصصانی بسیار ماهر اروپایی متخصص در انواع مختلف مواد. این تخصص موجب می شود که دانشجویان در مقیاس وسیع روشهای جدیدی برای بازیافت مواد ایجاد کنند. علاوه بر این، برنامه AMIR شامل کلاس هایی در مورد مهارت های قابل انتقال مانند نوآوری، اخلاق، مالکیت معنوی، ارزیابی چرخه عمر پایداری و استراتژیهای پژوهش پیشرفته می باشد.

شرایط تحصیل معماری در مجارستان

برنامه معماری کشور مجارستان دانشجویان را به گونه ای آموزش می دهد که دانش خود را در زمینه های معماری و شهرسازی و همچنین در زمینه چند جانبه شکل دهی محیط عمومی (طراحی معماری، برنامه ریزی شهر و کشوری، حفظ میراث ساخته شده، طراحی سازه، کار ساخت و ساز، وظایف مدیریتی و هدایتی، مشاوره با مقامات، تدریس و غیره ) به کار ببرند. علاوه بر این، دانشجویان پس از کسب تجربه عملی تعیین شده از سوی مقررات مربوطه، برای دریافت مجوز فعالیت حرفه ای خود آماده می شوند.

در پایان سال سوم دانشجویان می توانند در دوره تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد تحصیل خود را ادامه دهند و اینگونه 2 سال بیشتر تحصیل کنند یا می توانند تنها با اتمام یک سال تحصیلی لیسانس خود را به اتمام برسانند.افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند می توانند دوره هایی در سه زمینه تخصصی زیر انتخاب کنند:

  1. طراحی سازه – ساختمان ها و سایر سازه ها.
  2. طراحی معماری – ساختمان هایی با کارکردهای مختلف، فضای داخلی آنها و محیط اطراف آن، حفظ بناهای تاریخی.
  3. برنامه ریزی شهری – طراحی شهری و مدیریت و برنامه ریزی شهرک سازی.
  4. دانشجویانی که دوره معماری را با موفقیت پشت سر می گذارند، برای طیف گسترده ای از مشاغل معماری مهارت کسب می نمایند، مانند:
  5. طراحی، ساخت و نگهداری از ساختمان های مسکونی، عمومی، صنعتی و کشاورزی 
  6. بازسازی و حفاظت از بناهای تاریخی
  7. طراحی شهری و برنامه ریزی شهرک سازی،
  8.  مدیریت تمام این فعالیت ها.

هزینه تحصیل معماری در مجارستان

شهریه بسته به مدرسه متفاوت می باشد. شهریه مربوط به برنامه ها می تواند به حداقل 4500 یورو برسد. علاوه بر پرداخت شهریه، دانش جویان در دانشگاه های مجارستان نیز ملزم به پرداخت هزینه درخواست، هزینه آزمون و هزینه ثبت نام هستند که هر یک بین 100 تا 150 یورو می باشد.

برای تأمین هزینه های اقامت از جمله آب و برق، پرداخت هزینه حمل و نقل محلی و حتی گاهی اوقات بیرون آمدن، شما به حداقل 150،000 فورینت مجارستان ( تقریباً 520 یورو؛ 690 دلار آمریکا ) در هر ماه نیاز دارید. این مبلغ شامل هزینه های اجاره، خدمات شهری، خرید اقلام روزمره و حمل و نقل محلی می شود – البته شامل شهریه نمی شود. از آن جایی که اجاره بهای اقلام مقدار قابل توجهی از کل هزینه شما را تشکیل می دهد، مبلغ نهایی بستگی به این دارد که شما یک اتاق، یک آپارتمان را اجاره کرده اید یا اینکه در یک خوابگاه دانشجویی مستقر هستید. در این مقدار اختلافات منطقه ای وجود دارد: زندگی در بوداپست گران تر از سایر شهر های مجارستان می باشد.

میانگین مبالغ:

  • اجاره یک آپارتمان کوچک در بوداپست ( در هر ماه ): از 70.000 فورینت ( 220 یورو ) + خدمات ( 230 – 200 یورو ) می شود.
  • اجاره اتاق در بوداپست ( ماهانه ): از 60.000 فورینت ( 190 یورو ) + خدمات می شود.
  • اجاره یک آپارتمان کوچک در حومه شهر ( ماهانه ): از 50،000 فورنیت ( 155 یورو ) + خدمات می شود.
  • اجاره اتاق در حومه شهر ( در هر ماه ): از 20.000 فورنیت ( 60 یورو ) + خدمات می شود.

حمل و نقل محلی در بوداپست:

  • رفت و آمد ماهانه در بوداپست: 9.500 فورنیت ( 30 یورو ).
  • رفت و آمد ماهانه در بوداپست برای دانشجویان: 3.450 فورنیت ( 12 یورو ).
  • بلیط یک طرفه: 350 فورنیت ( 3 یورو ).

حمل و نقل محلی در حومه شهر:

  • رفت و امد ماهانه: از 6.500 فورنیت ( 20 یورو ).
  • رفت و امد ماهانه برای دانشجویان: از 3.300 فورنیت ( 10 یورو ).
  • بلیط یک طرفه: از 300 فورنیت ( 1 یورو ).
  • عدد نان: 270 فورنیت ( 1 یورو؛ 1.5 دلار امریکا ).
  • 1 لیتر شیر: 220 فورنیت ( 1 یورو؛ 1.4 دلار امریکا ).
  • بیرون غذا خوردن: 2500 – 1500 فورنیت ( 8 – 5 یورو؛ 12 – 6 دلار امریکا ).
  • منوی روزانه: 1500 – 890 فورنیت ( 46 – 27 یورو؛ 51 – 30 دلار امریکا ).
  • بلیط سینما: 1.670 – 1.090 فورنیت ( 4 یورو؛ 5.5 دلار امریکا )، سینما سه بعدی: 2.100 – 1.600 فورنیت ( 63 – 48 یورو؛ 71 – 54 دلار امریکا ).
مدارک لازم جهت اخذ پذیرش معماری در مجارستان

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش معماری در مجارستان

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش معماری در مجارستان

  1. رزومه به روز شده.
  2. نامه انگیزه.
  3. کپی گذرنامه / کارت شناسایی.
  4. اثبات مهارت زبان.
  5. ترجمه انگلیسی رونوشت سوابق.
  6. ترجمه انگلیسی دیپلم های به دست آمده.
  7. دو نامه مرجع دانشگاهی.

برای درخواست یک مدرک لیسانس ( 3 سال ) دانش جویان آینده نگر باید دارای مدرک دبیرستان دبیرستان ترجمه شده به زبان مجارستانی یا زبان انگلیسی و ریز نمرات مربوط به دوره ها و مدارک باشند. برخی از دوره ها علاوه بر ارائه این مدارک ممکن است به آزمون ورودی نیز احتیاج داشته باشند. متقاضیان درخواست کارشناسی ارشد ( 2 سال ) باید نسخه کپی شده از مدرک کارشناسی خود را ارائه دهند و احتمالاً مجبور به شرکت در آزمون ورودی شوند.

اگر شخصی مایل به اخذ مدرک دکتری ( 2 + 2 سال ) باشد، حداقل شرط ان داشتن مدرک دانشگاهی است که معادل مدرک کارشناسی ارشد باشد. شرط لازم برای ورود به دوره های دکترا مدرک MA / MSc یا معادل با مدرک MA / MScمی باشد. در طی یک برنامه دکتری، شما باید طی 4 سال تحصیل 240 واحد درسی را تکمیل نمایید. در پایان نیمسال چهارم امتحان نهایی انجام می شود. بعد از ازمون موفقیت آمیز، 2 سال آخر برنامه دکتری مربوط به انجام تحقیق و نوشتن پایان نامه شما است که می تواند تا یک سال دیگر تمدید شود.

مؤسسات در مجارستان درخواست ها را بر اساس مطالعات قبلی متقاضیان و معدل ان ها (GPA) رتبه بندی می کنند، همچنین ممکن است برخی از مؤسسات به تجربه کار و تحقیق نیاز داشته باشند.

الزامات زبان:

اگر می خواهید یک برنامه زبان انگلیسی در مجارستان را دنبال کنید، یا باید گواهی نامه زبان مانند IELTS یا TOEFL را ارائه دهید، یا در یک آزمون ورودی مهارت های زبان شرکت نمایید.

برای مدرک کارشناسی:

  • برای آزمون آیلتس 6.0 – 5.0
  • برای آزمون تافل 80 – 60

برای مدرک کارشناسی ارشد:

  • برای آزمون آیلتس 6.5 – 5.5
  • برای آزمون تافل 90 – 70

دانش آموزان در حال تحصیل معماری در مجارستان برای اخذ مجوز برنامه ریزی حرفه ای خود طی مدت تحصیل آماده می شوند و پس از کسب تجربه عملیاتی پیش شرطی که مورد نیاز مقررات مربوطه است، می توانند شرایط اخذ ویزای کار مجارستان را فراهم آورده، مجوز را گرفته و وارد بازار کار نیز شوند. شما می توانید با مشاورین متخصص ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در ارتباط باشید تا شما را از شرایط مهاجرت به مجارستان و همچنین هزینه تحصیل مجارستان باخبر کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “معماری در مجارستان

  1. علی مرادی گفت:

    واقعا خیلی کامل و جامع توضیح دادید.نیازی به دیدن سایت های دیگه نمیبینم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متشکریم از دیدگاه و نظر مثبت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *