مهاجرت ماما به کانادا

مهاجرت ماما به کانادا  به عنوان زیر شاخه ای از رشته پزشکی مورد توجه افراد بسیاری است. ماماها در کانادا با عناوین شغلی nurse-midwife licensed midwife، registered midwife، و Childbirth assistant شناخته می شوند. در این مقاله به تمامی جنبه های مهاجرت ماما به کانادا از جمله شرایط پذیرش ماما در کانادا ، بازار کار ‌مامایی در کانادا ، درآمد مامایی در کانادا و… خواهیم پرداخت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

وظایف ماما در کانادا

وظایف ماما در کانادا شامل مراقبت های قبل و بعد از زایمان می شود. ماماها از مادران و نوزادانشان در دوره قبل و بعد از زایمان مراقبت کامل می کنند. آنها مدت زمان زیادی  با برنامه های کاری نامنظم کار می کنند. به عنوان ماما باید این اطمینان را بدهید که 7 روز هفته در تمام ۲۴ ساعت در دسترس هستید. به عنوان یک ماما در کانادا وظایف شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ارائه مراقبتهای اولیه در تمام طول بارداری، زایمان و تولد به مادران و فرزندانشان و نظارت بر سلامت مادر و کودک دوره پس از زایمان.
  • ارائه توصیه به مادران در خصوص رژیم غذایی، شیردهی و ورزش
  • مدیریت زایمان و زایمان طبیعی فوری
  • مراقبت، ارزیابی و نظارت بر سلامت نوزادان و در صورت لزوم ارجاع نوزادان به خدمات پزشکی مناسب -ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص مراقبت از نوزادان و  خردسالال

 

شرایط پذیرش ماما در کانادا

به منظور کار و مهاجرت به کانادا اخذ برخی مدارک الزامی است.  به منظور دریافت ویزای کار مامایی در کانادا باید مراحلی را طی کنید.  شما باید:

۱- آموزش های رسمی دوره مامایی را گذرانده باشید که تقریباً معادل مدرک لیسانس مامایی از دانشگاه کانادا است. در حداقل تعداد تولد نوزاد که در دفترچه ثبت نام ذکر شده است حضور داشته اید.

۲- پرونده تحصیلی شما توسط خدمات آموزش جهانی(WES) و سازمان بین المللی خدمات ارزیابی صلاحیت(IQAS) ارزیابی شده باشد.

۳- ارزیابی تایید آموزش و تجربه قبلی (PLEA) را تکمیل کنید.

 ارزیابی توانایی، به همراه  ارزیابی برنامه آموزشی در صورت نیاز تکمیل و ارسال کنید (الزامی).

تکمیل و ارسال درخواست برای ارزیابی به منظور واجد شرایط بودن:

  • راهنمای درخواست برای ارزیابی
  • درخواست CMA برای ارزیابی شایستگی
  • فرم اظهارنامه ها و دستورالعمل ها

۴-ارسال مستقیم فرم اظهار نامه به کالج

۵-ارسال ارزیابی شایستگی، درخواست و پرداخت هزینه های مورد نیاز

۶-پس از تکمیل موفقعیت آمیز مراحل، با دستورالعمل هایPLEA یا برنامه بریجینگ، در آزمون ثبت نام مامایی کانادا(CMRE) و آزمونی آسکی (OSCE) ثبت نام کنید.

۷-ارسال درخواست برای ارزیابی صلاحیت

۸-قبولی در آزمون CMRE آزمون OSCE

۹- در این مرحله مدارک زیر را ارسال کنید:

  • درخواست برای ثبت گواهی در CPR
  • داشتن مهارت‌های اورژانس مامایی
  • احیای نوزادان و  بررسی سلامت جنین
  • بررسی سوابق کیفری فعلی (در طول یک سال)
  • هزینه ثبت نام

۱۰- شروع به کار به عنوان ماما

 

بازار کار مامایی در کانادا

بعد از مهاجرت ماما به کانادا ، در کجا مشغول به کار مي شود ؟

پس از اخذ مهاجرت کاری به کانادا و ویزای مامایی در کانادا و مهاجرات ماما به کانادا می توانید در مراکز زیر مشغول به کار شوید:

 

  • کلینیک های سلامت اجتماعی
  • کلینیک های مامایی مستقر در بیمارستان ها
  • کلینیک های خصوصی که تحت نظر ماما اداره می شود.
  • مراکز زایمان: مراکز بهداشتی تحت نظارت ماماها که محیطی شبیه به زایمان در خانه را به عنوان جایگزینی برای زایمان در بیمارستان یا زایمان در خانه ارائه می دهند.

 

درآمد مامایی در کانادا

 درآمد مامایی در کانادا به چندین عامل بستگی دارد. در کانادا  متوسط حقوق سالانه برای مامایی ۸۱.۳۳۸ دلار است. مامایی شغلی مستقل است و باید خودتان محیط کار  را ایجاد و حفظ کنید. شما مسئولیت تمام جنبه های اداره یک مطب از جمله ایجاد و نگهداری فضای کلینیک و همچنین مدیریت کارکنان را بر عهده دارید. با توجه به آمارها در خصوص درآمد مامایی در کانادا، ماماهای تمام وقت حدود 80000 تا 90000 دلار پس از کسر مالیات در سال درآمد دارند. متوسط ​​حقوق ماما در کانادا 86572 دلار در سال یا 44.40 دلار در ساعت است. میزان درآمد افراد با تجربه کمتر از 79322 دلار در سال شروع می شود. این در حالیست که اکثر ماماهای با تجربه تا 103955 دلار در سال درآمد دارند.

 

شرایط مهاجرت ماما به کانادا

بازار کار مامایی در کانادا

مانند بسیاری از مشاغل در حوزه مراقبتهای درمانی و بهداشتی، شغل مامایی نیز سال هاست که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. با توجه به این موضوع، مهاجرت ماما به کانادا و بازار کار مامایی در کانادا از شرایط مطلوبی برخوردار است. آمارها حاکی از این واقعیت است که تنها نیمی از افرادی که به دنبال خدمات مامایی هستند ، میتوانند نیروی کار دریافت کنند. همچنین می‌توانید با تحصیل پزشکی در کانادا در این کشور به عنوان ماما مشغول به کار شوبد.

ماماها وظیفه مراقبت از مادر و فرزندشان را بر عهده دارند و مراقبت های بهداشتی اولیه و تخصصی را به علاوه مراقبت های شخصی را تا حداقل 6 هفته پس از زایمان ارائه می دهند. آنها در مراکز مختلف از جمله بیمارستان ها، مطب پزشکان و کلینیک ها کار می کنند. ماماهای ثبت شده در کانادا متخصصان مستقلی هستند که مراقبت های زایمان با کیفیت بالا را به مراجعه کنندگان و خانواده های آنها ارائه می دهند. بنابراین، بازار کار مامایی در کانادا پذیرای افراد واجد شرایط خواهد بود.

 

برنامه بریجینگ بعد از مهاجرت ماما به کانادا

برنامه بریجینگ کانادا راهی برای مهاجرت ماما به کانادا و تطابق تجارب و آموزش های افراد بین الملل با شرایط و محیط کار در کانادا است. بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها برنامه‌ها یا کارگاه‌های آموزشی را برای تازه واردان ارائه می‌دهند تا واجد شرایط پذیرش ماما در کانادا باشند . کانادا دو برنامه بریجینگ به منظور اخذ ویزای کار مامایی در کانادا ارائه میکند.

 

برنامه های بریتیش کلمبیا برای ماماهای بین الملل

اين برنامه ها ، شامل موارد زير هستند :

برنامه IMPP (International Midwifery Pre-registration Program)

این برنامه بریجینگ به صورت پاره وقت  و ۹ ماهه و برای ماماهای واجد شرایطی است که در خارج از کانادا تحصیل کرده اند. IMPP برای ماماهای بین المللی با تجربه، مسلط به زبان انگلیسی، که در ده سال گذشته مشغول به کار در این حوزه بوده اند طراحی شده است. این یک برنامه بازآموزی یا بازپروری نیست.

 

برنامه IEMBP   (Internationally Educated Midwives Bridging Program )

برنامه IEMBP برای ماماهایی طراحی شده که در یک دوره مورد تایید مامایی در خارج از کانادا تحصیل کرده اند. این دوره برای کمک به ماماها طراحی شده تا بتوانند از مهارت های خود در  کانادا استفاده کنند.

 

برنامه (UQTR (Certificat personnalisé en pratique sage‑femme au Québec

این دوره آموزش های مامایی را برای ماماهایی که در خارج از کانادا آموزش دیده اند و به دنبال به رسمیت شناختن مدرک یا دوره آموزشی خود هستند تا مجوز فعالیت دریافت کنند، ارائه می شود. این گواهی شامل ۵ دوره تئوری و یک دوره انترنی بالینی است.

 

مهاجرت ماما به کانادا

برنامه IMPP– دانشگاه رایسون

برنامه IMPP یک برنامه بریجینگ پاره وقت ۹ ماهه است که برای ماماهای واجد شرایط طراحی شده که در خارج از کانادا تحصیل کرده‌اند و مي‌خواهند در انتاریو کار کنند. این برنامه برای ماماهای بین المللی با تجربه، مسلط به زبان انگلیسی، که در پنج سال گذشته مشغول به اینکار بوده اند، در نظر گرفته شده است. این یک برنامه نوآموزی یا بازآموزی نیست.
بعد از مهاجرت ماما به کانادا الزام تحصیلی برای ثبت نام در استان آلبرتا به عنوان ماما این است که یک برنامه آموزشی تایید شده توسط هئیت HDB  آلبرتا دریافت کرده باشید و یا در برنامه ای که معادل یک دوره چهار ساله مدرک مامایی دانشگاهی کانادا باشد شرکت کرده باشید. هئیت HDB فقط برنامه های کانادایی را تایید کرده است.

 

سخن پایانی
شرایط مهاجرت ماما در کانادا شامل الزامات و دریافت مدارک خاصی می شود. با توجه به کمبود نیرو در این شغل بازار کار مامایی در کانادا دارای شرایط مطلوبی است. همچنین میزان درآمد مامایی در کانادا بسته به عواملی همچون سابقه کار و محل کار متفاوت است‌. به این نکته باید توجه داشت که مهاجرت ماما به کانادا و شرایط پذیرش ماما در استان ها و مناطق مختلف متفاوت است.

باید بدانید که قوانین مشاغل حوزه های درمان و بهداشت ، از جمله مامایی، توسط مقامات هر استان و منطقه تنظیم می شود و افراد متخصص در استان یا منطقه ای که در آن کار می کنند ثبت نام می شوند. البته قراردادهای بین استانی وجود دارد که به متخصصان بهداشت این امکان را می دهد که به استان یا قلمرو دیگری در کانادا سفر کنند و به کار در حرفه خود ادامه دهند. ماماهای ثبت نام شده که از استانی به استان دیگر نقل مکان می کنند، تحت موافقتنامه هایی درخواست خود را مبنی بر جابه جایی ارسال می کنند. برای اطلاع از تمامی این قوانین و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید.

 

سوالات متداول


1 .  میانگین درآمد ماما در کانادا چقدر است؟ متوسط درآمد سالانه ماما در کانادا تقریبا ۹۰۰۰ دلار است.

2 .  وظایف شغلی ماما در کانادا چیست؟ وظایف شغلی ماما به مراقبتهای قبل و بعد زایمان مربوط می شود.

3 . آیا برای شغل مامایی در کانادا مدرک همان کشور لازم است؟ ماماهای بین المللی ملزم به گذراندن دوره های خاصی در دانشگاه هستند.

4 . قوانین مرتبط با شغل مامایی به چه صورت است؟ به طور کلی در حوزه درمان و بهداشت کانادا هر منطقه و استان قوانین مختص به خود را دارد.

5 . آیا کانادا به شغل مامایی نیاز دارد؟ بله، مشاغل حوزه درمان و بهداشت همواره دارای تقاضای بالایی هستند.

6 . آیا مدرک زبان برای کار به عنوان ماما لازم است؟ بله برای کار به عنوان ماما  به نمره آیلتس ۷ نیاز است.

7 . شرایط کار ماماها بین الملل در کانادا چگونه است؟ ماماهای بین الملل در کانادا ملزم به گذراندن دوره هایی قبل از شروع به کار هستند.

8 . آیا امکان اخذ اقامت دائم به عنوان ماما در کانادا وجود دارد؟ بله در صورت داشتن شرایط مورد نیاز برای اقامت دائم این امکان وجود دارد.

9 . آيا دوره آموزشي وجود دارد که بعد از مهاجرت ماما به کانادا ،بتواند از آن طريق خود را با محيط کار جديد تطابق دهد؟ بله . با برنامه بریجینگ کانادا می توان تجارب و آموزش های افراد بین الملل را با شرایط و محیط کار در کانادا تطابق داد .

10 . آيا برنامه هاي آموزشي براي همه ماماها بعد از مهاجرت يکي است ؟ خير، 4 نوع برنامه براي آموزش ماماها بعد از مهاجرت به کانادا وجود دارد .

 

4/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *