معایب زندگی در اسپانیا

از جمله معایب زندگی در اسپانیا ، حقوق و دستمزد در اسپانیا بسیار پایین تر از سایر کشورهای توسعه یافته مانند انگلستان، آلمان و ایالات متحده است. اگرچه واکنش فوری شما احتمالا این است که فکرکنید هزینه زندگی در اسپانیا بسیار پایین است، اما این موضوع امروزه تنها یک افسانه است. نه تنها دستمزد ها کم می باشد بلکه ساعت های کاری نیز به دلیل وجود خواب نیمروزی مرسوم در وسط روز، بسیار طولانی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و معایب زندگی در اسپانیا

بله موضوع هزینه های کم در سال های گذشته وجود داشته است، اما با معرفی واحد پول یورو هزینه زندگی در اسپانیا به طور چشمگیری افزایش یافته است. در حقیقت یکی دیگر از معایب زندگی در اسپانیا این است که به هیچ وجه امکان ندارد بتوان در این کشور در مقایسه با انگلستان به صورت ارزان زندگی کرد.

معایب زندگی در اسپانیا

روابط در اسپانیا

در شرایط زندگی در اسپانیا عواقب بسیاری را به خاطر روابط شخصی متحمل می شوید. متاسفانه بسیاری از مردم در اسپانیا به دنبال کار هستند به دلیل اینکه معتقدند این موضوع پاسخ به تمامی مشکلاتی است که آن ها در حال حاضر دارند. در حقیقت رفتن به اسپانیا فشار در روابط شخص را افزایش می دهد زیرا شما بیشتر از اینکه در خانه باشید در محل کار نزد همکار خود هستید.

تبعیض نژادی در اسپانیا

در حالی که به طور کلی گفته می شود اسپانیایی ها یک ملت مهربان هستند که این موضوع در مورد همگان صدق نمی کند و همیشه کسانی هستند که نژادپرست بوده و نسبت به خارجی هایی که به کشور آن ها می روند و به صورت بالقوه شغل های آنان را تصاحب می کنند منزجر هستند.

فساد در اسپانیا

اگر به فکر خرید یک ملک در اسپانیا هستید بسیار مراقب باشید. ما یقینا به شما توصیه می کنیم قبل از اینکه به رهن خانه متعهد شوید ابتدا آن جا را اجاره نموده و در کار خود مستقر شوید. دلیل دیگر این است که مشکلات زیادی در زمینه مجوز برنامه ریزی در اسپانیا وجود دارد که به موجب آن بسیاری از املاک به صورت غیرقانونی ساخته شده اند و مردم به طور ناخواسته تمام پس اندازهای زندگی خود را از دست داده اند.

رعایت افراطی تشریفات اداری در اسپانیا

خط قرمز و تشریفات اداری در اسپانیا رسوایی آور است. انجام ساده ترین کار ها شامل تعداد دفعات زیاد مراجعه به تالار شهرداری به همراه چندین فتوکپی از فرم های مختلف می باشد. زمانی که شما به اسپانیا می روید رویارویی و مواجهه با تمامی این مشکلات می تواند به طور فوق العاده ای خسته کننده باشد.

سلامتی در اسپانیا

در حالی که کیفیت سیستم مراقبت سلامت در اسپانیا خوب است اما این کشور فاقد ساختار پشتیبانی از افراد سالخورده می باشد. به عنوان مثال در آنجا خانه های مراقبت زیادی وجود ندارد و در آنجا فرض بر این گذاشته می شود که افراد سالخوده توسط بستگان خود مورد مراقبت قرار می گیرند. بسیاری از مشاغل در اسپانیا به همراه یک قرارداد رسمی نمی باشند و بنابراین شما حق استفاده از مراقبت های پزشکی رایگان را ندارید. این موضوع شمارا را به عنوان یک کارمند در وضعیت بسیار آسیب پذیری قرار می دهد و شما باید هزینه های گران قیمت مراقبت های بهداشتی خصوصی را پرداخت کنید.

انگیزه های ذهنی در اسپانیا

بسیاری از افرادی که در اسپانیا به دنبال شغل هستند اثرات خستگی را دست کم می گیرند. در اکثر شهر ها و روستاهای اسپانیا تسهیلات و امکانات بسیار کمتری نسبت به چیزهایی که شما در یک کشور توسعه یافته مانند انگلستان دریافت می کنید، وجود دارد. بعد از مدتی این موضوع خسته کننده شده و شما چیزهای بسیاری را از دست می دهید بسیاری از این استراحت گاه های شلوغ توریستی در زمستان به شهرهای مجازی بی جان و روح تبدیل می شوند.

شرایط فرزندان در اسپانیا

اگر شما با فرزندان خود به اسپانیا نقل مکان می کنید باید جوانب مثبت و منفی این موضوع را در نظر بگیرید. بعدها در زندگی فرصت های آن ها بسیار کم خواهد بود زیرا دادن فرصت های شغلی به شهروندان اسپانیایی نسبت به آن ها در اولویت می باشد. در حالی که این موضوع که آن ها زبان دیگری را یاد می گیرند عالی است، اما آن ها پس از اینکه تحصیل خود را تمام کردند به عقب برمی گردند.

وضعیت خانواده در اسپانیا

یقینا یکی معایب زندگی در اسپانیا کار در اسپانیا است که ممکن است باعث از دست دادن دوستان و خانوادتان و برگشت به خانه باشد. اگرچه ممکن است آن ها از شما خیلی دور نباشند به عبارت دیگر به اندازه ی یک پرواز کوتاه از شما فاصله داشته باشند با این حال این موضوع مخصوصا اگر شما در خانه ی خود نوه داشته باشید، می تواند برای شما سخت و پر هزینه باشد که دائما در حال پرواز به سمت منزل خود باشید.

نتیجه گیری

ما می توانیم صادقانه به شما در مورد زندگی و کار کردن در اسپانیا که این کشور یک کشور با آب و هوا و مردم فوق العاده ای می باشد بگوییم.  بله شما می توانید شیوه های زندگی شگفت انگیزی را آن جا داشته باشید اما اگر فقط شما از لحاظ مالی تامین باشید.

اگر شما شغل درستی را پیدا کنید احتمالا هرگز نمی خواهید که اسپانیا را ترک کنید ولی اگر شغل اشتباهی را داشته باشید، که این گزینه احتمال بیشتری دارد، در این صورت شما از تصمیم خود برای نقل مکان کردن و گیر افتادن در اسپانیا پشیمان خواهید شد.

متاسفانه این یک واقعیت ناگوار و زننده می باشد که کار در اسپانیا و جان سالم به در بردن از موضوعات مالی بسیار دشوار است زیرا شغل های با حقوق پرداختی خوب مخصوصا برای افرادی که فقط به زبان انگلیسی صحبت می کنند بسیار کم یاب هستند مراقب باشید قبل از اینکه که احتمالا درمورد رفتن به اسپانیا تصمیم های بزرگ بگیرید از قبل تحقیقاتی را در زمینه معایب زندگی در اسپانیا انجام دهید.

با این وجود اگر شما واقعا شرایط مهاجرت به اسپانیا را دارید ، مشاوران موسسه توسعه گران مهر شما را راهنمایی می کنند .

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *