مشکلات و معایب ثبت شرکت در مجارستان

راه اندازی یک کسب و کار در کشوری دیگر یکی از راه های سرمایه گذاری و کسب اقامت به شمار می رود. از جمله کشورهایی که می توانید با ثبت شرکت و سرمایه گذاری در آن به اقامت برسید کشور مجارستان است. این مقاله مشکلات و معایب ثبت شرکت در مجارستان را بررسی می کند، جهت هر گونه سوال با موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مشکلات ثبت شرکت در کشور مجارستان

ثبت شرکت در مجارستان علی رغم بهره مندی از مزایای بسیاری نظیر فعالیت در قلب اروپا، دسترسی به بازاری با بیش از 500 میلیون نفر جمعیت، بهره مندی از زیرساخت های عالی، سایت های صنعتی آماده و غیره معایبی هم به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود. به دلیل برخی شرایط نامساعد اداره شرکت و کسب کار برای برخی شرکت های خارجی فعال در مجارستان مشکل شده است، همچنین بانک جهانی و شرکت مالی بین المللی (IFC) مجارستان را در جمع صد کشور برتر در زمینه های دسترسی به نیروی الکتریسیته، حفاظت سرمایه و پرداخت مالیات، طبقه بندی نکرده اند و به این دلایل استفاده از نیروهای متخصص محلی برای کمک در مدیریت این حوزه های حساس ضروری به نظر می رسد.

شروع یک کسب و کار در مجارستان

شرکت ها هنگام ایجاد یک نهاد شرکتی در مجارستان می بایست توسط یه وکیل نمایندگی شوند که بتواند اسناد شرکت را تهیه و همه مدارک قانونی را آماده سازد. به علاوه نیمی از مبلغ تعهد پرداخت (حداقل 876 دلار) باید در حسابب بانکی ای سرمایه گذاری شود که در هنگام ثبت افتتاح شده است و درخواست های ثبت در دادگاه هم می بایست پیش از اقدام برای بیمه اجتماعی ارسال شوند. موارد یاد شده همگی به پیچیدگی های ثبت شرکت در این کشور می افزایند.

شروع یک کسب و کار در مجارستان

حدود 102 روز طول می کشد تا مجوزهای لازم برای ساخت و ساز کسب شوند که این امر شامل طی کردن 26 فرایند مختلف است. پیش از این که یک شرکت بتواند اظهار نامه ی کمیته ی طرح ریزی شهری و نامه ی مقامات مالیاتی را دریافت نماید باید بازرسی های متعددی باید توسط بخش های درون دولتی مختلفی انجام شوند. زمانی که تمامی این شرایط برقرار شد، باید مجوز تصرف دریافت شده و ثبت ساختمان شرکت در اداره ی ثبت املاک تکمیل شود.

ثبت شرکت در مجارستان

بانک جهانی و IFC مجارستان را در جمع 50 کشور انتهایی فهرست دسترسی آسان به انشعاب برق آورده اند و دریافت این چنین انشعابی 252 روز به طول می انجامد. بازرسی، عملیات و ثبت قرارداد استفاده از شبکه به ثبت می رسد و سپس اتصال نهایی برقرار خواهد شد. در کل فرایند ثبت شرکت ثبت ملک ساده ترین مرحله است و تنها اندکی بیش از دو هفته زمان می برد. مجددا تاکید می شود که هنگام انجام این پروسه باید از مشاوره حقوقی بهره برد.

به جز شاخص حقوق قانونی، مجارستان در زمینه ی دریافت اعتبار نیز شاخص های بسیار ضعیفی دارد. پوشش اداری بخش خصوصی این کشور کمتر از 20% بزرگسالان را شامل می شود. بانک جهانی و IFC مجارستان را 128 امین کشور جهان در حوزه ی حفاظت از سرمایه گذار قلمداد کرده اند که این موضوع عمدتا به دلیل نمرات ضعیف در رابطه باشاخص های اعتماد پذیری و افشای اطلاعات شخصی است.

پرداخت مالیات در مجارستان

تکمیل فرایند پرداخت مالیات در حدود 277 ساعت به طول می انجامد. مالیات تجاری محلی، سهمیه ی توانبخشی و مالیات تحقیق و توسعه مالیات هایی هستند که بیشتر شرکت ها احتمالا با آنها آشنا هستند. هزینه ی تجارت در خارج از مرزها به نسبت پایین است، اما مدت زمان صرف شده برای تکمیل فرایند بسیار زیاد است. تکمیل فرایند صادرات کالا به خارج 17 روز و فرایند واردات 19 روز طول می کشد که نشان از کند بودن تجارب به داخل و خارج از کشور دارد.

تکمیل فرایند اجرای قراردادها و حل و فصل تعارضات بیش از یک سال به طول می انجامد که طی آن و پیش از صدور رای باید 35 فرایند مختلف تکمیل شوند. مواردی که به ورشکستگی منجر شده اند تا دو سال طول می کشند که از دادگاه بیرون بیایند و نرخ بازیابی هم بسیار پایین تر از حالت عادی OECD است.

هنگام تجارت در مجارستان، داشتن یک نماینده ی محلی در این کشور شدیدا مهم است. این نماینده ها می توانند به عنوان مترجم شما فعالیت کنند، قرارهای شما را تنظیم نمایند و منبع خوبی برای دریافت اطلاعات فرهنگی باشند. شرایط اخذ ویزای کار در مجارستان را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید، مشاورین ما در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *