مشکلات زندگی در آلمان

از نظر بسیاری از اشخاص خارجی کشیدن بیش از حد سیگار امری زشت تلقی می گردد که این فرایند در کشور آلمان به وفور مشاهده می گردد چرا که در اغلب مکان ها اشخاص مشغول کشیدن سیگار می باشند. لذا اگر شما دوستان و یا اقوام آلمانی غیر سیگاری داشته باشید خوش شانس به نظر خواهید رسید. در این مقاله به بررسی مشکلات زندگی در آلمان از دیدگاه کارشناسان موسسه حقوقی توسعه گران مهر پرداخته ایم و شرایط زندگی در آلمان را بررسی می کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مشکلات زندگی در آلمان

از مشکلات مهاجرت به آلمان این است که آلمانی ها افراد گرم و صمیمی نیستند، بنابراین مهمانی های شبانه نادر و دوست صمیمی پیدا کردن بسیار نادر تر است. گفته می شود که آلمانی ها پلیس خود هستند و این درست است. اگر دوست ندارید که غریبه ها همیشه به شما بگویند چه کاری را انجام ندهید یا چه کاری را انجام بدهید، زندگی سختی در آلمان خواهید داشت.

خدمات مشتری بد. خیلی بد است که در نهایت من فقط از خرده فروشان بریتانیایی و آمریکایی به طور آنلاین خرید کردم و از ترس آنکه مجبور به بازگشت باشم. مگر اینکه به زبان آلمانی مسلط بشوید، سخت است که با جامعه ادغام شوید. از پیدا کردن یک شغل، برخورد با مسائل بوروکراتیک، چالش واقعی است. خیابان های کلنگی برای عکس گرفتن زیبا هستند، اما شما به سرعت خواهید فهمید که چرا مردم در آلمان چیزی جز کفش های ورزشی ندارند

شوک فرهنگی! این یک کشور غربی است، اما همیشه اینطور احساس نمی کند.

راه رفتن آسان نیست؛ چهارمین نکته منفی آلمان راه رفتن در وسط خیابان است به طوری که هیچ کس نمی تواند به راحتی این کار را انجام بدهد.  به نظر می رسد که این یک استثنا نیست، بلکه یک قاعده است؛ مهم نیست که خیابان چقدر وسیع و یا محدود است، یا اگر فرد به تنهایی یا با یک دوست مسافرت کند. این ممکن است به نظر کمی احمقانه باشد، من اعتراف می کنم، اما همچنین می تواند بسیار آزار دهنده و خسته کننده باشد.

نژاد پرستی در آلمان

مهاجرت و نژاد پرستی در طول قرن بیستم از جمله موضوعات بسیار بحث برانگیز و مهم تاریخ کشور آلمان بوده است. این دو پدیده در قرن اخیر به شکل ها و فرم های مختلفی خود را در کشور آلمان نشان داده است. این مساله در دوره پسا-نازی، دوره پسا استعمار و پس از دوره نژاد پرستی آلمان نیز مساله مهمی برای این کشور بوده است. تمامی این موارد باعث به پایان رسیدن اشکال مختلف نژادپرستی در کشور آلمان نشد تا حدی که در برهه ای از زمان مهاجرین نیز از این مسائل در امان نبودند.

نژاد پرستی در تاریخ کشور آلمان تا حد بسیار زیادی با نسل کشی هررو و ناماکوا در زمان استعمار این کشور پیوند خورده است. در مدت زمان حکومت نازی ها در کشور آلمان، که در نهایت منجر به قتل هایی زنجیره ای، سیستماتیک و حمایت شده از جانب دولت هولوکاست شد، به اوج خود رسید. طبق گزارشات کمیسیون اروپایی، همچنان شکل های ساده تری از نژاد پرستی در بخش های مختلف جامعه آلمان وجود دارد.

حزب راست، گروه سیاسی بیگانه هراس، که جایگزین AfD در کشور آلمان شده اند، از زمان شکل گیری خود در سال 2013، تبلیغات نژادپرستانه ای علیه مهاجرین کشور آلمان در پی گرفته است. این حزب به جای رسیدگی به بحران های مهاجرتی، راه تعصب و نژادپرستی را در پیش گرفته است. با افزایش تعداد پناهندگانی که از کشور های آمریکایی و اروپایی و به خاطر مسائلی هم چون فقر پس از جنگ و بیکاری ای که در نتیجه رفتارهای امپریالیست در کشور آنها رخ داده است، به آلمان پناه آورده اند، این حزب به به طور مشخص پناهندگان عرب، مسلمانان و افریقایی ها را قربانی خود کرده است!

در ماه آگوست، اعضای حزب AfD و سایر نئوفاشیست ها در Chemnitz به مهاجرین عرب و افریقایی حمله کردند. در اعتراضات و حملات خود فریاد «مرزها را ببندید» سر میدادند و با سلام نظامی هیتلر به یکدیگر سلام می دادند. حملات و تعرضات دیگری نیز در سایر نقاط اجمله Dresde, Kothen و سایر نقاط شرق رخ داده است.

چالش های کار در آلمان

جدا کردن کار و زندگی شخصی ‘Dienst ist Dienst und Schnaps ist Schnaps’

این یک ضرب المثل آلمانیست که به بهترین شکل ممکن روابط کاری در آلمان را توصیف می کند. منظوری که ازین جمله برداشت می شود این است که بین زندگی شخصی و کار، مرز مشخص و واضحی وجود دارد. آلمانی ها ممکن است در ابتدا مقداری خشک و غیر صمیمی به نظر برسند. علت آن این است که مردم این کشور دوست دارند جنبه های مختلف زندگی خود مانند کار و زندگی خصوصی را از یکدیگر متمایز کنند، اما در اکثر مواقع تنها ابتدای آشنایی با اطرافیان این گونه اند.

بنابراین جای تعجب ندارد اگر متوجه بشوید که آلمانی ها در ابتدای کار بیشتر بر انجام وظایف خود تمرکز می کنند تا اشنا شدن با همکاران خود و ایجاد روابط دوستانه با آنها. حرف زدن در مورد مسائل عادی روزمره چیزیست که معمولا بین مردم آلمان در محیط کار نمیبینید چرا که معتقدند این مسائل حواس آنها را از انجام وظایف خود پرت می کند. ممکن است معتقد باشید که علت وجود چنین جوی به خاطر اخلاقیات کاری بسیار سختگیرانه مردم کشور آلمان است و باید گفت که احتمالا این مساله صحت دارد.

چالش های کار در آلمان

چالش های کار در آلمان

زمان و سروقت بودن

یکی از کلیشه های بسیار معروفی که در خصوص آلمانی ها وجود دارد این است که این مردم به طرز بسیار دقیقی وقت شناس هستند. از اتوبوس ها و ترم های محلی گرفته تا قطار های بین شهری، همه چیز به شکل بی نقصی سر وقت خود انجام میشود تا حدی که بهترین و با کیفیت ترین قطارهای دنیا نیز ساخت کشور آلمان هستند. طبق گفته زبان شناس معروف، ریچارد لوئیس، علت این سخت گیری به خصوص در مقایسه با مردم کشور هایی مثل ایتالیا و اسپانیا به خاطر تفاوتیست که در فهم مردم از زمان وجود دارد. در حالی که مردم اسپانیا و ایتالیایی ها در خصوص مفهوم زمان سخت گیری کمتری دارند، آلمانی ها معتقدند که زمان خطی است.

به طور کلی باید گفت که در فرهنگ هایی مشابه اسپانیا و ایتالیا رسیدگی به فعالیت های انسانی بسیار مهم تر از وابسته بودن به برنامه های از پیش تعیین شده است. اما در مفهوم خطی بودن زمان، زمان یک منبع است که در صورتی که به بهترین شکل ممکن از ان استفاده نشود هدر رفته است. هر چند طبق این نظریه کشور انگلیس نیز نگاهی خطی به مفهوم زمان دارد، در کشور آلمان می توانید به سادگی دریابید که موضوع وقت شناسی و بهره بردن از زمان با جدیت زیادی پیگیری میشود.

مستقیم بودن روابط

اگر در طول زندگی خود با یک شخص آلمانی کارکرده باشید و یا دوران تحصیل در آلمان خود را در مدارس آلمان گذرانده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که مردماین کشور در زمینه روابط بسیار مستقیم و بدون حاشیه و رک هستند، به شکلی که اگر همین رفتارها را شخصی در کشور انگلیس انجام دهد، بی ادبانه و بی احترامی تلقی میشود. آلمانی ها به رک بودن خود معروف اند. البته این بدان معنا نیست که المان کشور مردمان بی ادب است! بلکه برعکس این قضیه صادق است. در حقیقت در کشور آلمان کتاب های بسیار متعددی در خصوص آداب معاشرت و ادب و رفتار منتشر شده است که مهم ترین آنها در سال 1788 و توسط نویسنده ای به نام Freiherr Adolph Franz Friedrich Ludwig Knigge به چاپ رسیده است. نام این نویسنده همچنان با مفهوم رفتار خوب و ادب گره خورده است. این مستقیم بودن و رک بودن ممکن است ریشه در این داشته باشد که المانی ها بسیار وابسته به نتایج کار خود هستند.

چالش ها و مشکلات سرمایه گذاری در آلمان

  • شروع کسب و کار

فرایند شروع کسب و کار، ماهیت پیچیده انجام کار در آلمان را نشان می دهد. با وجود موقعیت جهانی و رویکرد مدرن آلمان موسسه مالی بین الملل(IFC) آلمان را در رتبه صد و ششم جهان برای سهولت در شروع کسب و کار قرار داده است. برای شروع کار، شرکت ها چندین مرحله را باید بگذرانند. در مراحل دیگر شرکت ها ملزم به برقرار کردن ارتباط با اتاق صنعت و تجارت ملی، ثبت نام تجاری ملی، اداره امور تجاری و استانداردهای محلی و انجمن تخصصی تجارت هستند.

  • مجوز ساخت و ساز

دریافت مجوز ساخت و ساز و تصدیق محاسبات ایستا یک پروسه بسیار طولانی است، هر چند که دریافت خط تلفن و اتصالات آب خود بسیار زمان بر است.

  • گرفتن برق

آلمان دارای یکی از ساده ترین روش های دریافت برق برای کسب و کار ها در جهان است و فقط سه پروسه وجود دارد که 17 روز طول می کشد در مقایسه با میانگین OECD که 98 روز است.

  • ثبت املاک

ثبت املاک یکی دیگر از کارهایی است که پر از بروکراسی اداری است. شرکت ها باید خلاصه وضعیت ملک را از اداره ثبت املاک( LANDREGISTRY) دریافت کنند و قرارداد انتقال را رسمی و محضری کننو قبل از اینکه حق تقدم شهرداری را دریافت کنند و مالیات انتقال را پرداخت کنند. این پروسه به طور میانگین در 4 روز تکمیل می شود.

  • گرفتن اعتبار مالی

آلمان دارای بخش های مدرن مالی است که در یک محیط قانونی سخت عمل می کنند بنابراین گرفتن اعتبار مالی یک پروسه تقریبا ساده است، هر چند که تضمین رسمی برای کار وجود ندارد.

چالش ها و مشکلات سرمایه گذاری در آلمان

چالش ها و مشکلات سرمایه گذاری در آلمان

بانک جهانی و IFC، آلمان را در رتبه صدم برای حمایت از سرمایه گذاران رتبه بندی کرده است. هر چند که گام هایی برای ارتقای این رنکینگ برداشته شده است. قرارداد افزایش حمایت از سرمایه گذاران و بهبود کارکرد بازار سرمایه در سال 2011 امضا شده است که قوانین کارآمد و نظارت بیشتری را در بازار ایجاد می کند.

پرداخت مالیات

به طور آشکاری سیستم مالی آلمان دشوار است. شرکت ها باید نه پرداخت مالیات در سال را انجام دهند. هزینه کمک های اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده نیز می تواند بسیار تحمیلی باشد. به طور کلی 14 مالیات متفاوت وجود دارد که شرکت های فعال در آلمان باید پرداخت کنند.

  • تجارت در آنسوی مرزها

تجارت در آنسوی مرزها تقریبا آسان است اما نیاز به چهار مدرک برای صادرات و پنج مدرک برای واردات است. به طور میانگین تقریبا یک هفته گردش کالاهای وارداتی و صادراتی طول می کشد.

  • اجرای قراردادها و حل پرداخت بدهی ها

سیستم حقوقی مدرن آلمان قراردادها و پرداخت بدهی ها را با سیستم تقریبا کارآمد اداره می کند. تقریبا 394 روز برای اجرای قراردادها و 438 روز برای پرداخت بدهی ها زمان لازم است.

  • فرهنگ

انجام کسب و کار در آلمان بدون داشتن آگاهی کافی از فرهنگ یک ریسک است. شرکت ها باید مطمئن شوند که درک قوی در زمینه های فرهنگی و مالی داشته باشند. سلسله مراتب در آلمان مهم است و اغلب افراط هایی در پروسه ها وسیاست ها وجود دارد که باعث کاهش سرعت کار می شود. بنابراین داشتن کمی صبر برای موفقیت در مذاکرات کاری لازم است. شما متقاضیان عزیز همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات جامع تر درباره هزینه زندگی در آلمان و سایر مشکلات زندگی در آلمان با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس حاصل فرمایبد.

سوالات متداول در مورد مشکلات زندگی در آلمان

1- روابط اجتماعی آلمانی ها با مهاجرین چگونه است؟

آلمانی ها افراد گرم و صمیمی نیستند و بسیار سرد و سخت و قانونمندند.

2- خدمات برای مشتریان در آلمان چگونه است؟

بسیار بد و ضعیف است مگر اینکه به زبان آلمانی مسلط باشید و بتوانید روابط دوستانه تری ایجاد کنید.

3- آیا نژاد پرستی در آلمان هنوز وجود دارد؟

نژاد پرستی در آلمان در قرن های اخیر کمتر شده اما هنوز وجود دارد.

4- چالش های موجود در محیط کار در آلمان کدام است؟

آلمانی ها در محیط کار متمرکز به کارند و افرادی رک گو ول مودب هستند و همچنین بسیار دقیق و منظمند و زمان برای آنها مهم است.

5- چالش ها و مشکلات سرمایه گذاری در آلمان چیست؟

شروع کسب و کار-مجوز ساخت و ساز-گرفتن برق-ثبت املاک-گرفتن اعتبار مالی-پرداخت مالیات.

6- آیا آلمان ویزای همراه صادر مکند؟

بله-فرد میتواند با مراجعه به اداره ی مهاجرت درخواست ویزای همراه دهد.

7- آیا با ویزای همراه در آلمان میتوان مشغول به کار شد؟

بله-با یافتن شغلی مناسب فرد اجازه ی کار تمام وقت را دارد.

8- آیا زندگی در آلمان از نظر اقتصادی خوب است؟

زندگی در آلمان سختی های خود را دارد اما این کشور اقتصادی پایدار دارد و تعادل کار و زندگی در آلمان مناسب است.

9- هزینه های زندگی در آلمان چگونه است؟

نسبت به بقیه کشور های اروپایی هزینه های زندگی در آلمان بیشتر است.

10- زبان متداول در کشور آلمان چیست؟

قطعا آلمانی است و تسلط به آن بسیار حائز اهمیت است.

11- برخورد آلمانی ها با همکاران در محل کار چگونه است؟

آلمانی ها برای خود چهارچوبی دارند که به راحتی با طرف مقابل رابطه ی دوستی برقرار نمیکنند و نیاز به شناخت زیادی اغز طرف مقابل دارند.

2.7/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *