مشاغل مورد نیاز آلمان

اگر چه سرعت مهاجرت به آلمان از زمان شروع پانادمی کرونا کاهش یافته است، اما افرادی که برای مشاغل مورد نیاز آلمان درخواست می دهند با توجه به نیاز این کشور به نیروهای کار ماهر به سرعت می توانند به آلمان مهاجرت کنند. این یک خبر خوب برای تمام افرادی است که به دنبال ساختن زندگی خود در آلمان هستند. برای اطلاع از لیست مشاغل آلمان و حقوق مشاغل مختلف در آلمان تا پایان با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لیست مشاغل آلمان

آلمان همواره به عنوان یک کشور فوق العاده برای کار شناخته می شود. نیاز به نیروی کار ماهر در یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان همواره به چشم می خورد. با این حال باید گفت که تمام افراد شانس یکسانی برای پیدا کردن شغل در آلمان نخواهند داشت. دولت آلمان هر ساله لیستی را تحت عنوان Whitelist ( لیست سفید مشاغل آلمان) منتشر می کند. اشخاصی که بتوانند برای شغل های مورد نیاز آلمان درخواست دهند، شانس بالایی برای اخذ ویزای کار دارند.

مشاغل مورد نیاز آلمانطبق آمارهای اخیر منتشر شده توسط دولت آلمان، این کشور با کمبود نیروی کار در بسیاری از بخش ها مواجه شده است و انتظار می رود فرصت های شغلی زیادی برای متقاضیان مهاجرت کاری به آلمان ایجاد در سال های آینده ایجاد شود. پیش بینی می شود تا سال 2030 ، آلمان به حداقل 3 میلیون نیروی کار نیاز داشته باشد. این تقاضای بالا در نتیجه مشاغل جدید ایجاد شده و جایگزینی افراد بازنشسته در آلمان به وجود آمده است. شما می توانید برای اطلاع از تمام شرایط مهاجرت به آلمان با موسسه اصطهباناتی تماس بگیرید و مشاوره تلفنی اولیه را به صورت کاملا رایگان دریافت کنید. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز آلمان را مشاهده می کنید:

                                      لیست مشاغل مورد نیاز آلمان
مشاور و آنالیزور ITمتخصص IT
توسعه گر نرم افزارآنالیزور و متخصص اطلاعات
مهندسپزشک
مهندس الکترونیک مهندس خودرو و مکانیک
ریاضیدانمهندس عمران
تکنسین برقپرستار و کارکنان بخش درمان
مهندس کشاورزیمکاترونیک
مدیریت بازرگانیحسابدار
طراح صنعتیمدیریت صنعتی
مهندس صنایعمهندس شیمی
مهندس هوافضامترجم و مدرس زبان
متخصص علوم بهداشتفیزیوتراپ
روانشناسطراح داخلی
راننده حمل و نقل ریلیروانشناس بالینی
آرایشگرمدیر اجرایی
لوله کشراننده
معمارنجار
مدیر فروشبازاریاب
مشاوران ساخت و سازمهندس اتوماسیون

 

نیاز به نیروی متخصص در اکثر مشاغل در آلمان

مشاغل فنی مورد نیاز آلمان

در سال های اخیر کشور آلمان به دنبال جذب افرادی است که در مشاغل فنی خبره هستند. به دلیل نیاز روافزون این کشور به نیروهای متخصص، اکثر کارهای فنی در لیست شغل های مورد نیاز آلمان قرار دارند. می توان گفت تقریبا در تمام صنایع، شرکت ها و موسسات در آلمان وجود نیروی کار فنی الزامی است.

افرادی که تجربه کاری بالا در مشاغل فنی دارند، می توانند حتی بدون مدرک دانشگاهی برای اقامت کاری آلمان درخواست دهند. همانطور که قبلا اشاره کردیم، هیچ محدودیتی برای رشته های مختلف برای دریافت ویزا در آلمان وجود ندارد، اما مشاغل فنی زیر از تقاضای بالایی در آلمان برخوردار هستند:

مشاغل فنی مورد نیاز آلمان
 مهندس عمرانمهندس معماری
مونتاژ کارلوله کش
نجارتعمیر کار
مهندس مکانیکمهندس صنایع
مهندس برقبرقکار
طراح دکوراسیونسنگ تراش
 کشتی و قایق سازنساج
خیاطساعت ساز
آشپزشیرینی پز
آرایشگرریخته گر
جوشکارمرمت کار
راه سازتکنسین رسانه
نصابقالب ساز
متالورژیطراح دوخت
طراح لباسکودکیار
رانندهسازنده طلا و جواهر
سازنده ابزار آلات موسیقینقشه کش
مدلسازتکنسین ماشین های سنگین
تاسیسات ساختمانبرق صنعتی
برق ساختمانصنایع چوب و مبلمان

 

پردرآمدترین شغل ها در آلمان

آلمان کشوری در قلب اروپا، به دلیل داشتن بالاترین استانداردهای زندگی، اقتصادی پویا و متوسط حقوق بالا در سرار جهان شناخته شده است. با توجه به اینکه شرکت های بزرگ و معتبر زیادی در آلمان فعالیت می کنند، بنابراین فرصت های کاری با درآمدهای بالا و چشم انداز شغلی خارق العاده در این کشور در دسترس هستند.

در خصوص درآمد مشاغل مختلف در آلمان باید گفت که میزان درآمدها در آلمان بسته به سطح تحصیلات، موقعیت شغلی، تجربه کاری و استانی که در آن کار می کنید، متفاوت است. اگر به مشاغل پردرآمد در آلمان فکر می کنید، با داشتن توانایی ها و استعداد لازم، هیج جای ناامیدی وجود ندارد. در ادامه با پردرآمدترین مشاغل آلمان، بر اساس جدیدترین رتبه بندی دولت آلمان آشنا خواهید شد.

  • پزشک/ دندانپزشک

بهداشت و سلامت به عنوان یکی از شاخصه های رفاه در کشورهای پیشرفته شناخته می شود. از همین رو پزشکی و دندانپزشکی از با ارزشمندترین مشاغل در آلمان محسوب می شوند. پزشکان و دندانپزشکان در آلمان به طور متوسط 80.000 یورو در سال دریافت می کنند.

  • وکالت

داشتن یک سیستم قضایی خوب، یک کشور را توسعه یافته و عدالت محور می کند. وکالت یکی از چالش برانگیزترین حوزه های کاری در آلمان به حساب می آید؛ بنابراین از اهمیت ویژه ای در این کشور برخوردار است. وکلا به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در آلمان، سالانه حدود 75.000 یورو درآمد دارند.

  • مهندسی صنایع

سومین شغل پردرآمد آلمان، شاخه ای از مهندسی است که به کارآمدتر شدن صنایع و شرکت ها کمک می کند. مهندسین صنایع با کاهش هزینه های تولید، خدمت بزرگی را به مجموعه ها ارائه می دهند. متوسط درآمد مهندسی صنایع در آلمان 70.000 یورو تخمین زده شده است.

  • مهندسی

مشاغل مهندسی به دلیل اهمیت بسیار بالای آنها، همواره در لیست شغل های مورد نیاز آلمان قرار دارند. مهندسین در آلمان باید بسیار دقیق کار کنند، زیرا خطاهای کوچک، عواقب بزرگی را در پی دارد. افراد دارای مدارک مهندسی می توانند 70.000 یورو در سال درآمد داشته باشند.

  • ریاضی و علوم کامپیوتر

علوم پایه همچون ریاضیات همواره در کشورهای پیشرفته مورد توجه بسیاری بوده است. ریاضیدانان با ارائه راه حل هایی مشکلات دشوار را از سر راه بر میدارند. علاوه بر این، ظهور تکنولوژی در عصر اخیر، علوم کامپیوتر را به یک بخش مهم تبدیل کرده است. ریاضیدانان و مهندسان کامپیوتر سالانه 70.000 یورو در آلمان دریافت می کنند.

  • علوم طبیعی

فیزیک، شیمی و زیست از شاخه های علوم طبیعی هستند که جزو مشاغل پردرآمد در آلمان به شمار می روند. با وجود آزمایشگاه ها و موسسات تحقیقاتی مدرن در آلمان، حوزه علوم طبیعی در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان قرار گرفته است. متخصصان بخش علوم طبیعی  به طور میانگین سالانه 65.000 یورو حقوق دارند

  • بیزینس و اقتصاد

افرادی که دارای دانش و توانایی لازم در بخش تجارت، اقتصاد و مدیریت کسب و کار هستند به راحتی می توانند در آلمان کار پیدا کنند. با توجه به اینکه دولت آلمان بسیار به اقتصاد و تجارت خود متکی است، اکثر مشاغل مدیریتی در لیست سفید مشاغل آلمان قرار دارند. متوسط درآمد افراد در بخش بیزینس و اقتصاد 65.000 یورو در سال است.

  • معماری و ساخت و ساز

معماران به عنوان طراحان و برنامه ریزان سازه ها و ساختمان ها نقش مهمی را در آلمان ایفا می کنند. معماران به طور متوسط 55.000 یورو در سال دریافت می کنند.

  • روانشناسی

در کشورهای پیشرفته، سلامت روان به اندازه سلامت جسم دارای اهمیت است. تعداد روانشناسان در آلمان به طور چشمگیری در حال افزایش است. روانشناسان به طور میانگین می توانند سالانه حدود  55.000 یورو درآمد داشته باشند.

متوسط درآمد مشاغل در آلمان

نحوه درخواست برای مشاغل مورد نیاز آلمان

ممکن است برای بسیاری از شما این سوال مطرح شده باشد که چگونه می توان برای شغل های مورد نیاز آلمان درخواست داد؟ پیدا کردن کار در آلمان و دریافت ویزای کار آلمان، کار زیاد پیجیده ای نیست. در صورتی که معیارهای لازم برای مشاغل مورد نیاز آلمان را داشته باشید، به راحتی می توانید ویزای کار خود را دریافت کنید. با ما همراه باشید تا شما را با تمام مراحل درخواست برای مشاغل مورد نیاز آلمان آشنا کنیم:

مرحله اول: در آلمان کار پیدا کنید

به منظور اخذ ویزای کار آلمان، باید جستجوی کار در آلمان را شروع کنید. شما می توانید لیست مشاغل مورد نیاز آلمان را در سایت های کاریابی این کشور جستجو کنید. البته برخی از شرکت ها و موسسات، لیست مشاغل خالی را در سایت خود شرکت منتشر می کنند. افراد دارای سطح تحصیلات بالا، تجربه کاری معتبر و مهارت زبان آلمانی بیشترین شانس را برای پیدا کردن کار در آلمان دارند. اشخاصی که موفق به دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای آلمانی می شوند، می توانند برای ویزای جاب آفر آلمان (Job-Offer) اقدام کنند.

زمانی که درخواست خود را برای مشاغل مورد نیاز آلمان ارسال کردید، معمولا کارفرمایان آلمانی از شما می خواهند مدارک تحصیلی، مدارک شناسایی، رزومه کاری، نامه پشتیبانی و نمونه کارهای خود را ارائه دهید. در صورتی که شما برای شغل پیشنهادی انتخاب شوید، کارفرما از شما می خواهد که در یک مصاحبه کاری به صورت حضوری یا آنلاین شرکت کنید. اگر بتوانید کارفرما را قانع کنید که شما بهترین گزینه برای کسب و کار او هستید، کارفرما قرارداد کاری را برای شما ارسال می کند. پس از اخذ قرارداد شما می توانید برای دریافت ویزای کار به سفارت آلمان در کشور مراجعه کنید.

برخی از افراد ترجیح می دهند ابتدا به آلمان سفر کرده و سپس جستجوی کار را آغاز کنند. در این صورت متقاضیان به منظور ورود به آلمان باید برای ویزای جستجوی کار (Job-Seeker) درخواست دهند. مدت اعتبار ویزای جاب سیکر آلمان شش ماهه است. در طول این شش ماه شما فرصت دارید کار پیدا کنید و فرایند دریافت ویزای کار و اقامت آلمان را شروع کنید.

مرحله دوم- برای ویزای کار آلمان اقدام کنید

در صورتی که موفق به دریافت پیشنهاد کاری از شغل های مورد نیاز آلمان شوید، در مرحله بعد باید برای اخذ ویزای کار آلمان درخواست دهید. ویزای کار آلمان جزو ویزاهای بلند مدت( Long-Term Visa) در این کشور به شمار می رود. تمامی افراد برای کار در آلمان، باید از طریق سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور درخواست دهند. به منظور دریافت ویزای کار آلمان باید مدارک زیر را ارئه دهید:

  • ارائه الزامات عمومی ویزای کار آلمان
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت
  • دو قطعه عکس
  • ارائه بیمه نامه
  • داشتن تمکن مالی
  • ارائه قرارداد کاری
  • گواهی بیمه سلامت اجباری
  • مدارک تحصیلی
  • سوابق کاری
  • رزومه
  • نامه پشتیبانی

مرحله سوم- برای سفر به آلمان آماده شوید

پس از دریافت پیشنهاد شغلی از شغل های مورد نیاز در آلمان و اخذ ویزای کار می توانید به آلمان مهاجرت کنید. پس از ورود به آلمان، باید به اداره ثبت شهروندی (Bürgeramt) منطقه ای که در آن زندگی می کنید مراجعه کنید و آدرس محل زندگی خود را ثبت کنید.

درخواست برای مشاغل مورد نیاز آلمان بدون مدرک تحصیلی

در جواب این سوال که آیا امکان درخواست برای مشاغل مورد نیاز آلمان  بدون مدرک تحصیلی وجود دارد یا خیر؟ باید گفت که برای افرادی که دارای تجربه کاری بالایی هستند، این امکان وجود دارد که بدون مدرک تحصیلی برای لیست سفید مشاغل آلمان اقدام کنند. بسیاری از شرکت ها در آلمان ترجیح می دهند افراد با تجربه را استخدام کنند و تنها به داشتن مدرک تحصیلی اکتفا نمی کنند. برای درخواست مشاغل مورد نیاز آلمان بدون مدرک تحصیلی باید الزامات زیر را داشته باشید:

  • داشتن حداکثر 40 سال سن
  • دریافت پیشنهاد کاری از لیست مشاغل مورد نیاز آلمان
  • داشتن حداقل پنج سال تجربه کار حرفه ای

ویزای کار آلمان از طریق لیست سفید مشاغل

سایت های کاریابی برای جستجوی مشاغل مورد نیاز آلمان

نرخ پایین بیکاری و کمبود نیروی کار در آلمان باعث شده که بسیاری از افراد آلمان را به عنوان کشور دوم خود انتخاب کنند. برای پیدا کردن کار در آلمان، باید بدانید که از کجا تبلیغات و فرصت های شغلی را جستجو کنید. در ادامه با برترین سایت های کاریابی آلمان برای جستجوی مشاغل در آلمان آشنا خواهید شد:

  • de
  • meinestadt.de
  • heise.de
  • gigajob.com
  • com/jobs
  • rugeld.de/en/job

حقوق مشاغل مختلف در آلمان

متوسط درآمد سالانه در آلمان بر اساس هزینه مسکن، بیمه، مالیات، حمل و نقل و سایر هزینه ها محاسبه می شود. حداقل درآمد در آلمان 1000 یورو و حداکثر درآمد 15000 یورو در ماه است. در جدول زیر حقوق مشاغل مختلف در آلمان ارائه شده است:

مشاغلمیزان درآمد سالانه
پزشک 70.000 دلار
متخصص IT65.000 دلار
وکیل55.000 دلار
آنالیزور کسب و کار53.000 دلار
آنالیزور مالی52.000 دلار
مهندس تضمین کیفیت51.000 دلار
مدیر فروش 51.000 دلار
مهندس نرم افزار49.000 دلار
متخصص علوم داده49.000 دلار
داروساز48.000 دلار
مدیر مالی 47.000 دلار
آنالیزور داده46.000 دلار
مدیر اجرایی45.000 دلار
مدیر مالی43.000 دلار
فیزیکدان42.000 دلار
مدیر پروژه42.000 دلار
توسعه گر بیزینس42.000 دلار
دندانپزشک41.000 دلار
مدیر فروش41.000 دلار
مدیر مارکتینگ41.000 دلار
مهندس مکانیک40.000 دلار
مدیر منابع انسانی 39.000 دلار
توسعه گر وب39.000 دلار
محقق فوق دکترا38.000 دلار
مهندس شیمی 37.000 دلار
مهندس برق37.000 دلار
طراح وب37.000 دلار
مهندس عمران36.000 دلار
معلم31.000 دلار
طراح گرافیک31.000 دلار
معمار30.000 دلار
طراح مد30.000 دلار
مدیر دفتر30.000 دلار
حسابدار28.000 دلار
دستیار مدیر27.000 دلار
مهندس سخت افزار26.000 دلار
پرستار 26.000 دلار
بازاریاب26.000 دلار
طراح صنعتی25.000 دلار
دستیار اجرایی24.000 دلار
طراح داخلی23.000 دلار
مسئول پذیرش21.000 دلار
آشپز21.000 دلار
گارسون18.000 دلار
صندوقدار             14.000 دلار

 

عوامل موثر بر میزان درآمد در آلمان

 

شغل های پردرآمد در آلمان

در خصوص میزان درآمد در آلمان باید گفت که شرکت ها و موسسات آلمانی برای پرداخت حقوق حد وسط را در نظر می گیرند؛ در عوض مزایای تامین اجتماعی بهتر و خدمات مختلف رایگانی را ارائه می دهند. متوسط درآمد سالانه خوب در آلمان بین 64.000 یورو تا 81.000 یورو در سال است. در جدول زیر شغل های پردرآمد در آلمان با متوسط درآمد سالانه آنها را مشاهده می کنید:

مشاغل پردرآمد آلمانمیزان درآمد سالانه
مدیر پورتفوی80.000 دلار
پزشک/ جراح80.000 دلار
مدیر برنامه80.000 دلار
وکیل 80.000 دلار
معمار نرم افزار78.000 دلار
مشاور قانونی77.000 دلار
مدیر بحران76.000 دلار
مدیر چنل75.000 دلار
خلبان75.000 دلار
مدیر بیزینس75.000 دلار
مدیر فروش 74.000 دلار
مدیر خدمات پشتیبانی74.000 دلار
مدیر EHS73.000 دلار
مهندس تولید72.000 دلار
کارگذار بیمه72.000 دلار
مدیر امور مشتریان70.000 دلار
بیزینسمن69.000 دلار
مدیر بخش توسعه69.000 دلار
مشاور مالیات68.000 دلار
مشاور HR68.000  دلار

 

کلام پایانی

آلمان به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا، هر ساله میزبان تعداد زیادی از متخصصانی است که برای مشاغل مورد نیاز آلمان درخواست داده اند. با توجه به افزایش کسب و کارها و تعداد بازنشستگان در آلمان، پیش بینی می شود کمبود نیروی کار در بخش های متعددی در سال های آینده ایجاد شود. اگر به دنبال تحقق رویاهایتان هستید می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی تماس بگیرید و در خصوص لیست مشاغل سفید آلمان و پردرآمدترین مشاغل در آلمان اطلاعات کامل را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *