رشته مدیریت در آلمان

تحصیل رشته مدیریت در آلمان گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان بین المللی است. این کشور یکی از قطب های فناوری، پژوهش و نوآوری در جهان شناخته می شود. رشته مدیریت پروژه در آلمان بسیار پرطرفدار بوده و افراد زیادی به قصد تحصیل در این رشته با یک دیگر رقابت می کنند. با توجه به رونق گردشگری در این کشور، تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در المان نیز طرفداران خاص خود را دارد. شما دانشجویان عزیز می توانید مقاله ای که توسط موسسه حقوقی اصطهباناتی در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلایل تحصیل رشته مدیریت در المان

آلمان به دلیل داشتن کیفیت آموزشی عالی بسیار شناخته شده بوده و مقصدی عالی برای تحصیل در خارج از کشور است. در حال حاضر، تحصیل در رشته مدیریت در آلمان دارای مزایای بسیاری است و ممکن است بهترین انتخاب برای دانشجویان این رشته باشد.

اقتصاد آلمان

آلمان قوی ترین اقتصاد اروپا را دارا بوده و 28 درصد از اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می دهد. این کشور با داشتن نرخ بیکاری 3.6 درصدی، کمترین نرخ بیکاری در اروپا را دارد و این بدان معنی است که همیشه تقاضا برای کالاها و خدمات در این کشور وجود دارد. اقتصاد قوی آلمان به معنای هجوم مداوم کارگران تحصیل کرده به این کشور است.

سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه

آلمان یک رهبر منطقه ای در سرمایه گذاری R&D است. بخش های دولتی و خصوصی این کشور متعهد شده اند که سالیانه 3 درصد از تولید ناخالص داخلی را برای فعالیت های تحقیق و توسعه هزینه کنند. این مبلغ تقریباً 70 میلیارد یورو در هر سال است. مزیت این هزینه ی دولتی برای دانشجویانی که در آلمان در رشته مدیریت تحصیل می کنند، دسترسی منظم و رایگان به آموزش های حرفه ای و تحصیل در دانشگاه های مشهور در این کشور است.

نوآوری و آزادی اقتصادی

شاخص آزادی اقتصادی در سال 2018 گزارش می دهد که آلمان دارای پیشرفت های چشمگیری بوده است. آزادی اقتصادی تا حدی مسئول این موضوع است که کشور به بستری برای ابتکار و کارآفرینی تبدیل شود.

مدارک معتبر بین المللی

دانشگاه هایی که رشته مدیریت در آلمان را ارائه می دهند، همه تحت اصلاحات بولونیا فعالیت می کنند. با چنین مدرکی، متقاضیان می توانند برای بهترین شغل ها درخواست داشته و کارفرمایان می توانند اطمینان داشته باشند که مهارت ها و تحصیلاتی را که دنبال آن هستند، متقاضیان در اختیار دارند.

هزینه مقرون به صرفه تحصیل و زندگی

این کشور گزینه ای بسیار منطقی برای دانشجویانی است که قصد تحصیل رشته مدیریت در المان را دارند. همچنین هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور پیشرفته در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

امکان کار پاره وقت حین تحصیل

دانشجویان بین المللی که به تحصیل در رشته مدیریت مشغول هستند، این امکان را خواهند داشت تا به منظور کسب تجربه و درآمد در حین تحصیل به مشاغل نیمه وقت بپردازند.

شرایط تحصیل رشته مدیریت در آلمان

جهت اخذ پذیرش در رشته MBA در آلمان، دانشجویان باید مهارت زبان خود را به اثبات برسانند. رشته کارشناسی ارشد این رشته هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ارائه می شود. شرایط ورود به رشته مدیریت در آلمان با توجه به دانشگاه انتخابی و دوره تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود و برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی دارند.

شرایط تحصیل رشته مدیریت در آلمان

شرایط تحصیل رشته مدیریت در آلمان

در مجموع دانشجویان بین المللی که قصد درخواست برای رشته MBA را دارند، باید مدارک زیر را ارسال نمایند:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات
  • اثبات مهارت زبان
  • سابقه شغلی و حرفه ای مرتبط
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه

شرایط زبانی

زبان تحصیل در اکثر دانشگاه ها آلمانی است اما در سال های اخیر تقاضا برای تحصیل در رشته مدیریت به زبان انگلیسی افزایش یافته است. دانشگاه ها معیارهای زبانی مختص به خود را دارند. به طور کلی، آزمون های قابل قبول جهت تحصیل رشته مدیریت در المان به شرح زیر می باشند:

  • آزمون DSH
  • آزمون TestDaF
  • آزمون تافل
  • آزمون آیلتس

رشته مدیریت مالی در المان

از آن جا که بررسی امور مالی برای هر شغلی یک نیاز اساسی است، رشته مدیریت مالی به یکی از رشته های پرتقاضا برای تحصیل در آلمان تبدیل شده است. تعداد زیادی از دانشجویان ترجیح می دهند که به تحصیل رشته مدیریت مالی در المان مشغول شوند و مهارت هایی مانند مدیریت سرمایه گذاری شرکتی، مدیریت نمونه کارها، مدیریت امور مالی شرکت های کوچک و غیره را به دست آورند. دانشگاه تجارت اتحادیه اروپا، موسسه مدیریت و فناوری اشتوتگارت و غیره برخی از دانشگاه هایی هستند که MBA در امور مالی را ارائه می دهند.

رشته مدیریت مالی در المان

رشته مدیریت مالی در المان

تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در المان

تحصیل در رشته مدیریت جهانگردی در المان بسیار پرطرفدار می باشد. پس از اخذ مدرک کارشناسی در این رشته، فارغ التحصیلان مجاز به کار در هر نقطه از جهان در مشاغلی مانند مدیر اقامتگاه، برنامه ریز سفر، تسهیل گر تفریحی، مجری تور، مدیر رویداد یا سیاست های گردشگری و عمومی هستند. برنامه های مدیریت گردشگری اغلب در حدود سه سال به طول می انجامد. هزینه یک برنامه تا حد زیادی به موسسه و دوره خاص تحصیلی بستگی دارد.

کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تحصیل رشته MBA در آلمان می باشند.

رشته مدیریت پروژه در آلمان

رشته مدیریت پروژه یکی دیگر از رشته های پرتقاضا در کشور آلمان می باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این رشته، فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را دارند. تحصیل رشته مدیریت پروژه در آلمان شامل مجموعه مهارت های لازم برای تعیین اهداف تجاری و تکمیل پروژه ها می شود. رشته مدیریت پروژه، مطالعات میان رشته ای است که به دانشجویان می آموزد تا منابع یک شرکت یا سازمان را برای دستیابی به اهداف خاص پس از یک برنامه زمانی محدود، برنامه ریزی و سازماندهی کنند.

رشته مدیریت صنعتی در آلمان

رشته مدیریت صنعتی نه تنها در آلمان بلکه در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا دارای تقاضای شغلی است. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی مانند سایر گرایش های مدیریت فرصت تحصیل به زبان انگلیسی و کارآموزی را در شرکت ها و صنایع مختلف را خواهند داشت.

بهترین رشته مدیریت برای مهاجرت به آلمان شامل رشته مدیریت ساخت در آلمان، مدیریت بهداشت بین الملل در آلمان، مدیریت فناوری در آلمان، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازاریابی و غیره می شود.

روند درخواست پذیرش در رشته مدیریت در المان

برنامه های درخواست می توانند به صورت آنلاین انجام شوند. تنها کاری که متقاضیان باید انجام دهند، این است که مدارک خود را به فرمت PDF یا JPG تبدیل کرده و آن را به صورت آنلاین آپلود نمایند. اکثر دانشگاه های آلمان درخواست های پذیرش خود را از طریق پلت فرم درخواست آنلاین عمومی که به نام UniAssist شناخته می شود، جمع آوری می کنند. برخی دیگر که برنامه های کاربردی را از طریق UniAssist پشتیبانی نمی کنند، معمولا یک پلت فرم درخواست آنلاین شخصی اجرا می کنند.

روند درخواست پذیرش در رشته مدیریت در المان

روند درخواست پذیرش در رشته مدیریت در المان

مدت زمان بررسی

باید توجه داشت که دانشگاه های آلمان با تعداد زیادی از درخواست ها سروکار دارند، بنابراین بررسی مدارک متقاضیان زمان بر می باشد. در شرایط عادی، اگر متقاضیان به درستی تمام مدارک مورد نیاز را ارسال کرده باشند، دانشگاه ظرف چند هفته پس از ارسال درخواست به آن ها پاسخ خواهد داد. یک نکته مهم این است که درخواست های به تأخیر افتاده در نظر گرفته نمی شوند، بنابراین همیشه باید به محدودیت های زمانی درخواست توجه کرد.

لیست دانشگاه های مدیریت آلمان

کشور آلمان می تواند یک مقصد مناسب برای دانشجویانی باشد که قصد ادامه تحصیل در رشته مدیریت را دارند. دانشگاه های این کشور هر ساله جزو برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند. سطح آموزشی رشته مدیریت در آلمان به شدت بالا است. بهترین دانشگاه های آلمان در رشته مدیریت به شرح زیر می باشند:

  1. دانشگاه مانهایم – مدرسه بازرگانی منهیم
  2. مدرسه تمور مالی و مدیریت فرانکفورت
  3. مدرسه مدیریت WHU-Beisheim
  4. مدرسه اروپایی مدیریت و فناوری ( ESMT )
  5. مدرسه بارزگانی گوته در فرانکفورت
  6. مدرسه ارشد مدیریت دانشگاه لایپزیگ
  7. دانشگاه اقتصاد و قانون EBS
  8. مدرسه مدیریت Tum
  9. مدرسه بازرگانی و اقتصاد هومبولت در برلین
  10. مدرسه بازرگانی و اقتصاد LMU در مونیخ
  11. مدرسه بازرگانی و اقتصاد
  12. دانشگاه بازرگانی، اقتصاد و علوم اجتماعی هامبورگ
  13. مدرسه بازرگانی Pforzheim
  14. مدرسه بازرگانی و اقتصاد RWTH در آخن
  15. مدرسه بازرگانی ESB
  16. دانشکده بازرگانی و اقتصاد دانشگاه گوتینگن
  17. دانشکده اقتصاد علوم رفتاری دانشگاه فرایبورگ
  18. دانشگاه توبینگن
  19. دانشکده مدیریت بازرگانی Fh در مونیخ
  20. دانشکده اقتصاد و بازرگانی دانشگاه درسدن
  21. دانشکده مطالعات بازرگانی و اقتصاد دانشگاه برمن
  22. دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی دانشگاه کیل
  23. موسسه فناوری کارلسروهه، بخش اقتصاد و مهندسی بازرگانی
  24. کالج فنی کلن بخش بازرگانی، اقتصاد و قانون
  25. دانشگاه فردریک الکساندر – مدرسه اقتصاد و بازرگانی
  26. دانشگاه پاساو، مدرسه اقتصاد و سیستم های اطلاعاتی

تحصیل رشته مدیریت در المان به زبان انگلیسی

تمام دانشجویان برای تحصیل رشته مدیریت به مهارت های زبان آلمانی نیاز ندارند. دانشجویان بین المللی این فرصت را خواهند داشت تا در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت به زبان انگلیسی به تحصیل مشغول شوند. دانشجویان می توانند جهت اطمینان از این موضوع به سایت دانشگاه مد نظر خود مراجعه کرده و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند.

هزینه تحصیل رشته مدیریت در آلمان

کشور آلمان یکی از معدود کشورهایی است که تحصیلات دانشگاهی رایگان را ارائه می دهد. هزینه تحصیل تمام دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است. بنابراین، دانشجویان داخلی و خارجی فقط مبلغی در حدود 250 تا 300 یورو را بابت هزینه های اداری پرداخت می کنند.

هزینه تحصیل رشته مدیریت در آلمان

هزینه تحصیل رشته مدیریت در آلمان

هزینه زندگی

دانشجویان بین المللی که به تحصیل رشته مدیریت در این کشور مشغول هستند، علاوه بر هزینه تحصیل با هزینه های دیگری نیز رو به رو خواهند بود. برآورد متوسط هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر می باشد:

نوع هزینهمبلغ
اقامت327 – 209 یورو
غذا و نوشیدنی156 یورو
لباس37 یورو
لوازم آموزشی18 یورو
سفر91 یورو
بیمه درمانی74 یورو
تلفن و اینترنت29 یورو
سرگرمی56 یورو
جمع کل707 – 670 یورو

بورسیه تحصیل رشته مدیریت در آلمان

بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی در آلمان بسیار متنوع است. این کشور 350،000 دانشجوی بین المللی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. بورسیه های این کشور به دو صورت دولتی و دانشگاهی می باشند. بورسیه ها و کمک هزینه های ارائه شده در کشور آلمان برای تحصیل در رشته MBA به شرح زیر می باشد:

بورسیه های دولتی:

سازمان DAAD: خدمات تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) به دلیل اعطای کمک به بیش از 100،000 دانشجوی آلمانی و بین المللی مشهور است. این سازمان تقریباً 215 فرصت بورسیه تحصیلی را ارائه می دهد. دانشجویان برای کارهای تحقیقاتی، آموزشی و تکالیفی خود بورسیه تحصیلی دریافت می کنند.

دوره های تحصیلات تکمیلی مرتبط با توسعه :(EPOS) این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی با عملکرد علمی برجسته و دو سال سابقه کار در دسترس است. مبلغ اعطا شده تقریبا معادل 691 یورو می باشد.

بورسیه های دانشگاهی:

دانشکده کسب و کار WHU: این دانشکده بورسیه تحصیلی را به دانشجویان با نمره GMAT بالای 700 ارائه می دهد.

دانشکده کسب و کار ESMT برلین: تعداد بورسیه های ارائه شده در این دانشکده چهار است و به دانشجویان با نمره  GMATبالای 700 ارائه می شود.

دانشکده کسب و کار HHL در لایپزیگ: این دانشکده به زنان دانشجوی ثبت نام کرده در برنامه های کارشناسی ارشد مدیریت مبلغ 4840 یورو را ارائه می دهد.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی

درخواست دریافت بورسیه تحصیلی دارای محدودیت سنی نمی باشد. بورسیه تحصیلی فقط برای دانشجویان تمام وقت در دسترس است و دانشجویان به گواهی نامه های مهارت زبان نیاز خواهند داشت.

رتبه بهترین دانشگاه های آلمان در رشته مدیریت

کارشناسی ارشد رشته مدیریت در آلمان در تعداد انگشت شماری از دانشگاه ها ارائه می شود. مطابق با رتبه بندی QS برخی از دانشگاه های برتر این کشور که مقطع کارشناسی ارشد مدیریت در آلمان را ارائه می دهند به شرح زیر خواهند بود:

دانشکده مدیریت WHU13
دانشگاه فنی مونیخ20
دانشکده تجارت مانهایم25
دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت52
دانشکده تحصیلات تکمیلی HHL لایپزیگ67
دانشکده ESMT برلین101
رتبه بهترین دانشگاه های آلمان در رشته مدیریت

رتبه بهترین دانشگاه های آلمان در رشته مدیریت

بازار کار رشته مدیریت در آلمان

تقریباً 62 درصد از 350،000 دانشجو بین المللی پس از اتمام تحصیلات خود، اقامت در آلمان را انتخاب می کنند. تقریباً 37 درصد از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مدیریت در رشته های مالی استخدام می شوند. به فارغ التحصیلان رشته مدیریت از موسسات برتر آلمان سالانه دستمزدی از 74،081 تا 131،700 یورو پیشنهاد می شود.

سخن آخر

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا و اقامت آماده ارائه مشاوره تخصصی در رابطه با تحصیل رشته مدیریت در کشور آلمان می باشد. هم وطنان عزیز می توانند جهت راهنمایی و مشاوره حضوری به شعب این موسسه در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و رشت مراجعه کنند.

سوالات متداول در رابطه با تحصیل رشته مدیریت در آلمان

  1. آیا تحصیل رشته مدیریت در آلمان می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد؟

    بله، دانشگاه های مدیریت در کشور آلمان دارای کیفیت آموزشی بالا بوده و در میان دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته اند.

  2. دلایل تحصیل رشته مدیریت در آلمان چیست؟

دلایل تحصیل رشته مدیریت در آلمان شامل امکان تحصیل رایگان، تحصیل به زبان انگلیسی، کار دانشجویی، اقتصاد موفق کشور و غیره می شود.

  1. آیا مدرک رشته مدیریت در آلمان معتبر است؟

    بله، مدرک اخذ شده از دانشگاه های کشور آلمان در تمام دنیا به رسمیت شناخته می شود.

  2. آیا امکان تحصیل رشته مدیریت در آلمان به زبان انگلیسی وجود دارد؟

    بله، دانشجویان رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد امکان تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت.

  3. آیا دانشجویان رشته مدیریت در آلمان امکان کار پاره وقت در حین تحصیل را دارند؟

بله، دانشجویان بین المللی که به تحصیل در رشته مدیریت مشغول هستند، این امکان را خواهند داشت تا به منظور کسب تجربه و درآمد در حین تحصیل به مشاغل نیمه وقت بپردازند.

  1. شرایط تحصیل رشته مدیریت در آلمان چیست؟

شرایط ورود به رشته مدیریت در آلمان با توجه به دانشگاه انتخابی و دوره تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود و برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی دارند.

  1. مدارک لازم برای تحصیل رشته مدیریت در آلمان چیست؟

مدارک لازم برای تحصیل رشته مدیریت در آلمان شامل آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات، مدرک زبان، تمکن مالی و سایر موارد دیگر می باشد.

  1. گرایش های پرطرفدار رشته مدیریت در آلمان چیست؟

بهترین گرایش های مدیریت برای مهاجرت شامل رشته مدیریت ساخت در آلمان، مدیریت بهداشت بین الملل در آلمان، مدیریت فناوری در آلمان، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازاریابی و غیره می شود.

  1. دانشگاه های مدیریت در آلمان کدامند؟

دانشگاه های مدیریت در آلمان شامل دانشگاه توبینگن، موسسه فناوری کارلسروهه، گوتینگن و غیره می شود.

  1. هزینه تحصیل رشته مدیریت در آلمان چقدر است؟

کشور آلمان یکی از معدود کشورهایی است که تحصیلات دانشگاهی رایگان را ارائه می دهد. هزینه تحصیل تمام دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است.

  1. آیا دانشجویان رشته مدیریت در آلمان امکان دریافت بورسیه تحصیلی را دارند؟

بله، بورسیه های این کشور به دو صورت دولتی و دانشگاهی می باشند.

  1. رتبه دانشگاه های مدیریت در آلمان چقدر است؟

    دانشگاه های مدیریت در کشور آلمان دارای رتبه های بسیار خوبی بوده و جزو 500 دانشگاه برتر در دنیا می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

14 دیدگاه برای “رشته مدیریت در آلمان | دانشگاه های مدیریت + شرایط و هزینه ها

  1. ماهان گفت:

    سلام من دانشجوی ترم اخر مدیریت دولتی هستم معدل کلم 14هستش میتونم برای ارشد پذیرش در دانشگاههای دولتی بگیرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      درحالت عادی کمترین معدل ۱۶ هست اما بستگی به دانشگاهتون هم داره که کدوم دانشگاه تحصیل کرده باشید، اگه دانشگاه کارشناسیتون دانشگاه خوبی باشه امکان پذیره، البته داشتن مدرک زبان هم لازم هست

  2. امیرعطایی گفت:

    سلام دانشجوی کارشناسی عمران دانشگاه تهران هستم ایا امکان تغییر رشته به رشته های مدیریت از جمله مدیریت مالی برای ارشد هست
    لازم به ذکره دوره کهاد(ماینور ) مدیریت هم با معدل۱۷.۰۷ از همین دانشگاه دارم و سطح زبان خوبی دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با عرض سلام و عرض ادب
      رشته مدیریت جزء رشته های شناور است که امکان انتخاب وجود دارد.

  3. الناز ميرزايي گفت:

    سلام من ليسانس حسابداري با معدل ١٧.٨٠ دارم و ليسانس مترجمي انگليسي با معدل ١٩.٣٠ . ميخواستم بدونمبراي ارشد ميتونم براي مديريت اقدام كنم ؟ و مدرك زبان چي ميخواد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، رشته مدیریت را می توانید انتخاب نمایید.

  4. مریم گفت:

    با سلام
    برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع دکترا چه چیزهایی نیاز هست و آیا امکان تغییر رشته برای ادامه تحصیل از رشته مدیریت به رشته ای دیگر برای دکترا وجود دارد.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای کشور آلمان بهتر است رشته مرتبط را انتخاب نمایید. تحصیل دکترا نیاز به ارائه رزومه پژوهشی و علمی قوی دارید.

  5. روزان گفت:

    سلام وقت بخیر. ۳۴ ساله. زبان انگلیسی ۷. ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه دولتی .با معدل ۱۵.۵و ۸ سال سابقه کار مرتبط در بخش منابع انسانی یک شرکت صنعتی. تز ارشدم درباره مدیریت منابع انسانی بوده با نمره ۱۹.۵ آیا امکان تحصیل ارزان در دانشگاه های دولتی آلمان در رشته مدیریت منابع انسانی برام وجود داره؟ و اینکه همسرم احازه کار خواهند داشت همزمان با ورود من.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، با ارائه سابقه کار می توانید برای تحصیل مجدد کارشناسی ارشد اقدام نمایید. همسر شما تحت عنوان ویزای همراه اجازه کار ندارد. به همسرتان توصیه می کنیم با پیدا کردن کار ویزای خود را تغییر دهد.

  6. سلامی گفت:

    خسته نباشد
    من در رشته ی مدیریت مالی در دانشگاه تهران( پردیس در کیش )
    تحصیل میکنم و دانشگاهم رو در anabin پیدا نکردم
    آیا برای من هم شرایط تحصیل در آلمان وجود دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در صورتیکه مورد تایید وزارت آموزش و پرورش آلمان نباشد، نیاز به تاییدیه مدارک خود توسط سازمان zab را دارید.

  7. مهربان گفت:

    سلام همسرم فوق لیسانس مدیریت داره و دانشجوی رشته حقوق هستن میتون ادامه تحصیل در آلمان بده همانجا هم کار کنند در ضمن 39 سال سن دارن

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط ادامه تحصیل دکترا در آلمان بسته به رزومه علمی و پژوهشی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما جهت ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *