مدارک لازم برای ویزای تحصیلی لهستان

در سال های اخیر لهستان مجموعا 163،568 ویزای شینگن یکسان صادر کرد که یکی از الزامات ثابت در ارائه مدارک کلی، پر کردن فرم درخواست است، که باید آن را کامل و با صداقت پر کنید. در این مقاله سعی شده تا مدارک لازم برای ویزای تحصیلی لهستان را برای شما دانشجو و والدین دانش آموزان عزیز بیان کنیم و به دقت آنچه را نیاز است شرح دهیم. ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از زمان درخواست تا خروج شما از کشور همراهتان خواهیم بود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی کشور لهستان

لهستان از دانشجویان بین المللی استقبال فراوانی می‌کند، و رویه‌های مهاجرت برای هموطنان اتحادیه اروپایی و منطقه اقتصادی اروپا و سایر دانشجویان خارجی بسیار آرام و ساده است.

دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی در اروپا /سوئیس نیازی به ویزا برای تحصیل در لهستان ندارند، گذرنامه معتبر کافی است. با این حال، دیگر دانشجویان خارجی در ابتدا باید قبل از سفر به لهستان سفارت لهستان در کشور خود را دریافت کنند. این برای ورود به لهستان لازم است، و هزینه درخواست ۶۰ یورو ( ۶۶ دلار ) است. شما نیازمند:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گذرنامه معتبر
  • دو عکس معتبر با گذرنامه معتبر
  • بیمه درمانی (حداقل پوشش ۳۰۰۰۰ یورو ( ۳۳۰۰۰ دلار ))
  • بودجه مالی کافی (حدود ۲۲.۵۹یورو ( ۲۴.۸۴۹ دلار ) در هر روز اقامت)
  • مدارک تایید هدف اقامت

این می تواند برای یک ویزای کوتاه مدت (نوع C) برای ۹۰ روز یا یک ویزای بلند مدت (نوع D) تا یکسال معتبر باشد. در هر صورت، برای تحصیل در رشته PhD شما در لهستان به مدت طولانی تری در یک ویزای تنها مجاز هستید و همچنین باید برای اقامت موقت درخواست دهید. اطلاعات بیشتر در مورد ویزا می تواند در وزارت امور خارجه لهستان ( MSV) یافت شود.

مجوز اقامت

تمام دانشجویان خارجی (از جمله کسانی که از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس) برای اقامت در لهستان برای مدت یک دوره دکترا نیاز به اجازه اقامت موقت دارند. برنامه های کاربردی باید به دفتر منطقه ای وایوودی شما تهیه شود، (اداره دولتی والیتی) تهیه شود و هزینه آن حدود ۹۰ یورو ( ۹۹ دلار ) است. اسناد و مدارک درخواستی برای مجوز اقامت شبیه به ویزا است. این به شما یک کارت اقامت موقت ارائه می دهد که به شما اجازه می دهد تا از مرز لهستان عبور کرده و از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا بازدید کنید. اولین مجوز تا 15 ماه معتبر است و می تواند تا سه سال تمدید شود ( اما نه بیشتر از مدت برنامه PhD شما ) دانش آموزان بین المللی حداقل ۴۵ روز قبل از مجوز ویزا، درخواست اقامت خود را درخواست می کنند.

بیمه سلامت

تمام دانشجویان بین المللی که در لهستان مشغول به تحصیل هستند، نیاز به بیمه معتبر پزشکی قبل از ورود به کشور دارند. دانشجویان بین المللی قبل از ورود به لهستان باید فرم خود را از بیمه درمانی خریداری کنند (همچنین لازم است واجد شرایط دریافت ویزا باشند). همچنین دانشجویان بین المللی می توانند با خرید یک قرارداد بیمه داوطلبانه بیمه بهداشتی از صندوق ملی بهداشت لهستان ( NFZ) برای حدود 15 یورو ( ۱۶.۵ دلار )در هر ماه، بتوانند به مراقبت های بهداشتی برسند.

تحصیل با ویزای تحصیلی در لهستان

تحصیل با ویزای تحصیلی در لهستان

تحصیل با ویزای تحصیلی در لهستان

لهستان تقریبا 500 دانشگاه و دیگر موسسات آموزش عالی دارد. حدود یک سوم از موسسات آموزش عالی دولتی هستند و دو سوم آنها خصوصی هستند. لهستان از دانشجویان بین الملل استقبال می کند. تعداد دانشجویان بین الملل در سالهای اخیر به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در سال 2012، لهستان میزبان بیش از 24.000 دانشجوی بین الملل از 114 کشور جهان بود که اکثر آنها از کشورهای اوکراین، بلاروس، نروژ و آمریکا به این کشور آمده بودند. اکثر دانشجویان خارجی در لهستان در رشته های اقتصاد، کسب و کار، پزشکی و تکنولوژی تحصیل می کنند.

موسسات آموزش عالی در لهستان گرایش به تخصصی شدن دارند و به دسته های مختلفی از جمله: دانشگاه، دانشگاه فنی، آکادمی کشاورزی، آکادمی اقتصاد و غیره تقسیم می شوند. در کل 15 نوع موسسه مختلف در لهستان وجود دارد.

موسسات آموزش عالی در لهستان بیش از 200 دوره کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می کنند. این دوره ها در طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در دسترس هستند از جمله: علوم کشاورزی، هنر، مهندسی، کسب و کار، زبان، علوم طبیعی و علوم اجتماعی. محبوب ترین رشته های تحصیلی، رشته های مهندسی( با تقریبا 70 برنامه ) و رشته های کسب و کار( با تقریبا 50 برنامه ) هستند. برخی از برنامه ها به زبان آلمانی در دسترس هستند.

موسسات لهستانی به خاطر تحقیق و آموزش در سراسر جهان شناخته شده هستند. دو موسسه لهستانی، دانشگاه یاگیلونیا و دانشگاه ورشو در بین 400 دانشگاه برتر جهان در رنکینگ آموزش عالی تایمز قرار دارند. سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود که هر ترم با امتحانات به پایان می رسد. ترم پاییز از اکتبر شروع می شود و تا اواسط فوریه ادامه دارد. ترم بهار از اواسط فوریه شروع می شود و تا ژوئیه ادامه دارد.

موقعیت های تحصیلات تکمیلی

شهروندان اتحادیه اروپا می توانند بعد از فارغ التحصیلی بدون مجوز کار در هر شرکتی کار کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ممکن است در جستجوی کار باشند و زمانی که پیشنهاد کاری داشته باشند می توانند برای مجوز کار درخواست دهند. سه گروه شغلی نیاز به مجوز کار ندارند: استادان دانشگاه، مدیر عامل بخش لهستانی شرکتهای چند ملیتی و خبرنگار مطبوعاتی

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد در لهستان ممکن است برای برنامه های دکترا و تحقیقات در لهستان بمانند البته اگر در برنامه تحصیلی پذیرفته شوند. لهستان به زبان لهستانی بسیار افتخار می کند و دوره های زیادی را به زبان لهستانی ارائه می کند. دانشجویانی که به زبان لهستانی مهارت ندارند باید دوره تحصیلی خود را با اموزش زبان تکمیل کنند مخصوصا اگر بخواهند بعد از فارغ التحصیلی در لهستان به دنبال موقعیت های شغلی باشند.

بسیاری از دوره ها در لهستان برای مبتدیان اختصاص داده شده است. این دوره ها در طول ماه های تابستان و حتی به صورت آنلاین برگزار می شود کلاس های تخصصی متمرکز بر کسب و کار در لهستان نیز در دسترس است. 

تحصیل در مقطع فوق لیسانس با ویزای تحصیلی لهستان

سیستم آموزش عالی مدرن لهستان از سه مرحله استفاده می کند: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. کارشناسی ارشد به کارشناسی ارشد هنر(MA)، کارشناسی ارشد علوم (MSC) و کارشناسی ارشد علوم انسانی تقسیم می شود. علاوه بر این چندین مدرک معادل کارشناسی ارشد وجود دارد از جمله: کارشناسی ارشد هنر، کارشناسی ارشد مهندسی و کارشناسی ارشد مهندسی معماری. تمام موسسات آموزش عالی از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) استفاده می کنند.

اگر شما به دنبال آموزش با کیفیت بالا هستید لهستان انتخاب مناسبی برای شما است. سیستم آموزش عالی لهستان از قدمت بالایی برخوردار است و به دوران قرون وسطی بر می گردد از جمله دانشگاه یاگیلونیا در کراکوف. امروزه دورنمای آموزش عالی لهستان بسرعت در حال توسعه یافتن است بنابراین انواع مختلف دانشگاه دولتی و خصوصی برای انتخاب در این کشور وجود دارد. تعداد دانشجویان بسیار افزایش پیدا کرده است بطوریکه نیم میلیون نفر از جوانان تحصیل در دانشگاه ها را شروع کرده اند. این باعث شده دوره ها در هر رشته تحصیلی که شما به آن علاقه دارید جذاب و پویا باشد.

اکثر دانشگاه های لهستان طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند به همین دلیل است که صحبت کردن روان به زبان لهستانی نیاز نیست اما قطعا برای استفاده روزمره مفید است. همچنین برای مشاغل آینده شما سودمند است.

مثل بسیاری از کشورهای اروپایی لهستان نیز سیستم بولونیا را اجرا میکند، در نتیجه پذیرش سیستم ECTS شما می توانید کاملا با مدرک کارشناسی خود محرک باشید. ممکن است چندین استثناء وجود داشته باشد پس بهتر است که دانشگاه انتخابی را چک کنید

موسسات آموزش عالی در لهستان به موسسات دانشگاهی و موسسات غیر دانشگاهی تقسیم می شوند. دوره های موسسات دانشگاهی در سطح کارشناسی ارشد بیشتر تئوری هستند و فارغ التحصیلان مدرک تکمیل دوره کارشناسی ارشد عمومی را دریافت می کنند. دوره کارشناسی ارشد موسسات غیر دانشگاهی دوره های مکمل هستند و بیشتر به صورت عملی هستند، فارغ التحصیلان مدرک تکمیل دوره کارشناسی ارشد تکمیلی را دریافت می کنند.

دانشجویان لهستانی که در دوره های تمام وقت در موسسات دولتی تحصیل می کنند، تحصیل آنها رایگان است. برخی از دانشجویان بین الملل نیز ممکن است بصورت رایگان تحصیل کنند، هر چند که دیگر دانشجویان باید 2.000 یورو در سال برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد پرداخت کنند.

دوره کارشناسی ارشد به طور معمول 1.5 تا 2 ساله است. هر چند که دوره های کارشناسی ارشد علوم ممکن است 2.5 ساله باشد. علاوه بر دوره ها، دانشجویان در اکثر رشته ها باید پروژه یا پایان نامه ارائه دهند و قبل از دریافت مدرک کارشناسی ارشد از آن دفاع کنند. 

تحصیل در مقطع دکترا با ویزای تحصیلی لهستان

تحصیل در مقطع دکترا با ویزای تحصیلی لهستان

تحصیل در مقطع دکترا با ویزای تحصیلی لهستان

مطالعات دوره سوم دوره دکترا -برنامه های تحقیقاتی هستند که در ادامه تحصیلات آموزش عالی منجر به دریافت مدرک دکترا می شوند. برنامه دکترا برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد در دسترس است. مدرک دکترا به متقاضیانی که با موفقیت از پایان نامه دکترای خود در مقابل کمیسیون پایان نامه دفاع می کنند و در آزمون های دکترا پذیرفته می شوند اعطا می شود.

مدرک بر پایه ساختار سه مرحله ای به همراه فرایند سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) با موفقیت اجرا شده است استانداردهای اروپا در آموزش عالی باعث شده که مدرک تحصیلی دانشجویان در دیگر کشورها آسانتر به رسمیت شناخته شود.

موسسات آموزش عالی (UCZELNIA AKADEMICKA) با اجازه انجام تحقیقات سطح بالا و اعطای مدرک دکترا به حداقل یک دانشکده تعریف می شوند. موسسات آموزش عالی معمولا در سه سطح تحصیلات آکادمی نیز مدارک تحصیلی ارائه می کنند. دیگر موسسات غیر دانشگاهی امکان اعطای مدرک دکترا در بسیاری از زمینه های خاص را دارند اما دانشجویان دکترا در لهستان باید در UCZELNIA AKADEMICKA تحصیل کنند برخی از مدارک تحصیلی شامل رشته های مختلف علمی می شود در صورتی که دیگر مدارک مخصوص یک رشته است مثل پزشکی، اقتصاد و هنر. در مجموع حدود 70 درصد موسسات آموزش عالی دوره دکترا وجود دارد.

  1. ارزیابی و آزمون
  2. برای دریافت مدرک دکترا در لهستان شما باید
  3. تمام آزمون های دکترا را بگذرانید و دیگر الزامات را به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی تکمیل کنید
  4. ارسال پایان نامه دکترا
  5. دفاع از پایان نامه دکترا از طریق دفاع عمومی
  6. دفاع از پایان نامه دکترا معادل با آزمون شفاهی انگستان است. شما توسط کمیسیون بازرسی متشکل از بازرسان و سرپرست دوره دکترا ارزیابی می شوید
  7. این ارزیابی یک دفاع عمومی است، شما خلاصه تحقیقات خود را ارائه می کنید، انتقاد داشتن و حضور داشتن در جلسه برای همه آزاد است.
  8. شما تحقیقات خود را به مستمعین عرضه می کنید و به سوالات بازرسان و اعضای عمومی پاسخ می دهید. 

تحصیل مقطع لیسانس با ویزای تحصیلی لهستان

موسسات آموزش عالی دوره های تمام وقت، دوره های خارج از دانشگاه، دوره های شبانه و دوره های خارجی ارائه می کنند. دوره های تمام وقت به عنوان دوره های پایه شناخته می شوند. لهستان مطابق با رهنمودهای فرایند بولونیا عمل می کند. سیستم مدرک بر پایه ساختار سه مرحله ای به همراه فرایند سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) با موفقیت اجرا شده است استانداردهای اروپا در آموزش عالی باعث شده که مدرک تحصیلی دانشجویان در دیگر کشورها آسانتر به رسمیت شناخته شود.

مطالعات مرحله اول( دوره 3 تا 4 ساله) منجر به دریافت مدرک LICENJAT یا INZYNIER ( مهندسی در زمینه مهندسی، کشاورزی یا اقتصاد) می شود که معادل مدرک لیسانس است. این دوره بر روی آماده سازی دانشجویان برای مشاغل آینده یا برای ادامه تحصیلات در مقطع فوق لیسانس تمرکز دارد. برای دریافت مدرک دانشجویان باید 240 تا 180 ECTS دریافت کنند.

پذیرش در برنامه های تحصیلی توسط موسسات آموزش عالی انجام می شود و متقاضیان باید مستقیما به موسسه انتخابی خود درخواست دهند. قبل از شروع دوره به منظور اطلاع از تمامی جزئیات مورد نیاز و کسب اطلاعات مهم با دفتر روابط بین الملل دانشگاه تماس بگیرید.

الزامات کلی برای پذیرش در برنامه های ارائه شده در موسسات آموزش عالی لهستان هم در موسسات دانشگاهی و غیردانشگاهی برابر است. متقاضیان باید گواهی واجد شرایط بودن برای آزمون ورودی دانشگاه ( گواهی MATIURA) یا معادل آن را داشته باشند که تصدیق کند دارنده مدرک واجد شرایط پذیرش در آموزش عالی کشوری است که دوره دبیرستان را در آنجا تکمیل کرده است. 

بورسیه های تحصیلی لهستان

بورسیه های تحصیلی لهستان برای دانشجویان لهستانی و بین المللی در بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزشی که در سطح آموزش عالی هستند در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است.

  • بورسیه تحصیلی بنیاد لازارسکی برای دانشجویان بین الملل

شرح بورسیه تحصیلی: بورسیه های جدید بنیاد لازارسکی برای دانشجویان فعلی و آنهایی که می خواهند تحصیل در لهستان را شروع کنند در دسترس است. دانشجویان در خارج از لهستان نیز می توانند درخواست دهند. دانشگاه/ کالج میزبان: دانشگاه لازارسکی

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه علوم اجتماعی و انسانی لهستان برای دانشجویان بین الملل

دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی لهستان ( دانشگاه SWPS) بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین الملل ارائه می کند. این بورسیه های تحصیلی برای دانشجویانی که برای دوره های کارشناسی ( مدرک B.A) به زبان انگلیسی درخواست می دهند در دسترس است.

دانشگاه/ کالج میزبان: دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی لهستان یا به اختصار دانشگاه SWPS یک دانشگاه خصوصی در لهستان است که وابسته به موسسه بیولوژی آزمایشگاهی نانکی و موسسه روانشناسی و آکادمی علوم لهستان است.

  • 50 بورسیه بین المللی دانشگاه گدانسک برای دوره دکترا

شرح بورسیه تحصیلی: برای سال تحصیلی 2019-2018، دانشگاه گدانسک 50 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین الملل ارائه می کند. بهترین دانشجویان تازه وارد بعد از ثبت نام در دانشگاه بازپرداخت هزینه تحصیل و بورسیه تحصیلی 300 یورو دریافت می کنند.

  • بورسیه تحصیلی آکادمی علوم طبیعی لهستان برای دوره دکترا، 2018

شرح بورسیه تحصیلی: موسسه فیزیک آکادمی علوم طبیعی لهستان بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان دکترا دوره بیوفیزیک مولکولی ارائه می کند. این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین الملل در دسترس است. رسالت موسسه پیشبرد علوم فیزیک و تحصیل در دوره دکترا است.

  • بورسیه تحصیلی لین کرکلند در لهستان

شرح بورسیه تحصیلی: بورسیه تحصیلی لین کرکلند برای پیشتازان جوان که مدرک کارشناسی ارشد( یا معادل آن) را برای دو ترم تحصیلی در دانشگاه های لهستان دنبال کرده اند و دو یا چند دوره انترنی تخصصی در دانشگاه های خصوصی یا دولتی گذرانده اند ارائه می شود. 

  • بورسیه تحصیلی XVI لهستان برای دانشجویان جوان، 2018

شرح بورسیه تحصیلی:متقاضیان برای درخواست بورسیه تحصیلی XVI که توسط دولت لهستان تامین اعتبار می شود برای سال تحصیلی 2019-2018 دعوت می شوند. این بورسیه تحصیلی برای تحصیلات تکمیلی یک ساله در دسترس است.

دانشگاه /کالج میزبان: وزارت آموزش ملی، دپارتمان اجرایی در دولت لهستان است. 

بهترین دانشگاه ها و کالج ها برای تحصیل با ویزای تحصیلی لهستان

بهترین دانشگاه ها و کالج ها برای تحصیل با ویزای تحصیلی لهستان

بهترین دانشگاه ها و کالج ها برای تحصیل با ویزای تحصیلی لهستان

  1. دانشگاه ورشو
  2. دانشگاه یاگیلونیا
  3. دانشگاه فنی ورشو
  4. دانشگاه میتسکیه ویچ پوزنان
  5. دانشگاه علوم و فنی AGH
  6. دانشگاه فنی کراکوف
  7. دانشگاه فنی ووچ
  8. دانشگاه نیکلاس کوپرینگ
  9. دانشگاه فنی پوزنان
  10. دانشگاه گدانسک

رتبه بندی 17 دانشگاه برتر لهستان در سال 2019-2020

لهستان یک کشور شگفت انگیز برای تحصیل در خارج از کشور است. رنکینگ دانشگاه های لهستان در سال های اخیر به طور قابل توجهی در رتبه بندی های بین المللی ترقی پیدا کرده است. بهترین رنکینگ دانشگاه های لهستان متعلق به دانشگاه ورشو( بزرگترین دانشگاه لهستان ) و دانشگاه یاگیلونیا در کراکوف ( قدیمی ترین دانشگاه کشور که قدمت آن به قرن 14 بر می گردد) است.

یکی از توانایی های سیستم آموزش عالی لهستان دانشگاه های تخصصی فنی و دانشکده های پزشکی است. این موسسات، آموزش در سطح جهانی و با هزینه نسبتا کم ارائه می کنند. تمام برنامه های تحصیلی در لهستان ارائه می شود

دانشگاه های برتر لهستان

  • دانشگاه ووچ
  • دانشگاه سیلزی در کاتوویتس
  • دانشگاه وروتسواف
  • دانشگاه فنی گدانسک
  • دانشگاه پزشکی سیلزی
  • دانشگاه پزشکی ورشو 

مطلب فوق با کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی جمع آوری شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر مدارک لازم برای ویزای تحصیلی لهستان و همچنین سایر زمینه ها مانند شرایط زندگی در لهستان می توانید با مشاورین موسسه ما تماس حاصل فرمایید. امید است که مطلب فوق هر چند مختصر، کمکی به اطلاعاتی شما در زمینه تابعیت و اقامت لهستان کرده باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “مدارک لازم برای ویزای تحصیلی لهستان

  1. نبی زاده گفت:

    سلام
    بیمه مسافرتی پزشکی لهستان را واسه تحصیل باید از شرکتهای بیمه ایران تهیه کرد و به انگلیسی ترجمه شود؟؟
    لطفا راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بیمه مسافرتی را از دفاتر هواپیمایی تهیه می نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *