مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه های آلمان

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان را دارند به اطلاعاتی در رابطه با شرایط و مدارک لازم جهت اخذ اخذ پذیرش نیاز خواهند داشت. در این مقاله که به کوشش کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه و تنظیم شده است به بررسی مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه های آلمان خواهیم پرداخت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان

روش های مختلفی جهت درخواست تحصیل در کشور آلمان وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به مراجعه به سایت های trust، uni-assist و DAD جهت درخواست پذیرش در آموزش عالی این کشور و یا درخواست مستقیم به دانشگاه مورد نظر اشاره کرد. اولین و مهم ترین مدرک لازم برای اپلای دانشگاه های آلمان تکمیل فرم درخواست می باشد.

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه های آلمان

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارند جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نیاز به ارائه مدارک خواهند داشت. از جمله مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در آلمان به شرح زیر می باشند:

گواهی تحصیلی

دانشجویانی که جهت تحصیل در مقطع کارشناسی درخواست داده اند، نیاز به ارائه دیپلم دبیرستان به همراه ریز نمرات تحصیلی خود خواهند داشت. دانشجویانی که خواستار ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور آلمان هستند، به ارائه مدرک کارشناسی خود نیاز خواهند داشت.

انگیزه نامه تحصیلی

از دیگر مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه های آلمان می توان به انگیزه نامه تحصیلی اشاره کرد. دانشگاه های این کشور از متقاضیان می خواهند انگیزه خود را از تحصیل در یک دوره خاص بیان کنند. در انگیزه نامه باید دلیل انتخاب دانشگاه یا موسسه مورد نظر و همچنین اطلاعاتی مانند تجربه کاری، کارآموزی و کارهای تحقیقاتی متقاضی ذکر شود. انگیزه نامه تحصیلی یک عامل بسیار مهم در پذیرش متقاضیان خواهد بود.

اثبات مهارت زبان

یکی دیگر از مدارک لازم برای اپلای دانشگاه های آلمان، گواهی اثبات مهارت زبان است. هر دانشجوی بین المللی که خواستار اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان است باید مدرک زبان معتبری را ارائه دهد. برای رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند گواهی هایی مانند آیلتس، تافل و پیرسون و برای رشته هایی که به زبان آلمانی آموزش داده می شوند گواهی هایی مانند DSH یا TestDaF نیاز خواهد بود.

بیمه نامه پزشکی

دانشجویان باید اطمینان حاصل کنند که جهت استفاده از خدمات درمانی کشور آلمان خود را بیمه کرده باشند. این مورد هم قبل از ثبت نام در دانشگاه و هم قبل از گرفتن ویزای دانشجویی لازم است. اگر بیمه درمانی دانشجویان در آلمان معتبر نباشد آن ها موظفند برای پوشش این هزینه ماهانه بین 80 یورو (92 دلار آمریکا) تا 160 یورو (176 دلار آمریکا) بپردازند.

اثبات تمکن مالی

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه های آلمان اثبات تمکن مالی است. دانشجویان باید اثبات کنند که می توانند ماهانه در حدود 850 یورو (975 دلار آمریکا) را صرف هزینه های زندگی در این کشور کنند. هزینه های زندگی نیز بسته به مکان انتخابی دانشجویان متفاوت است. بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، شهر مونیخ در حال حاضر گران ترین شهر کشور آلمان می باشد.

ویزای دانشجویی

شرایط اخذ ویزای دانشجویی برای کشور آلمان به کشور مبدأ دانشجویان بستگی دارد. دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان را دارند باید برای اخذ ویزای دانشجویی و اقامت در این کشور اقدام کنند.

هزینه ثبت نام

متقاضان باید قبل از شروع دوره خود و استفاده از امکانات دانشگاه مانند کتابخانه ثبت نام کنند. این هزینه بسته به دانشگاه معمولاً بین 150 تا 250 یورو (170 تا 290 دلار آمریکا) است. هزینه های حمل و نقل عمومی برای شش ماه ممکن است حدود 180 یورو (205 دلار آمریکا) باشد.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی آماده پاسخ گویی تلفنی و حضوری به هم وطنان عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش، اخذ ویزا و اقامت می باشد. هم وطنان متقاضی تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به دفاتر موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، رشت، مشهد و تبریز مراجعه نمایند.

سوالات متداول در رابطه با مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه های آلمان

  1.  مدرک مورد نیاز برای پذیرش کارشناسی از دانشگاه های آلمان چیست؟

    مدرک مورد نیاز برای پذیرش کارشناسی از دانشگاه های آلمان دیپلم دبیرستان و ریز نمرات تحصیلی، انگیزه نامه، اثبات تمکن مالی و مدرک زبان می باشد.

  2. مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه های آلمان چیست؟

    مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه های آلمان گواهی تحصیلی، انگیزه نامه، مدرک زبان، ویزای دانشجویی و سایر موارد دیگر است.

  3. مدرک مورد نیاز برای پذیرش کارشناسی ارشد از دانشگاه های آلمان چیست؟

    مدرک مورد نیاز برای پذیرش کارشناسی ارشد از دانشگاه های آلمان ارائه مدرک کارشناسی از دانشگاه مورد تآیید آلمان و دیگر مدارک کلی است.

  4. آیا جهت پذیرش از دانشگاه های آلمان به مدرک زبان نیاز است؟

    بله، هر دانشجوی بین المللی که خواستار اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان است باید مدرک زبان معتبری را ارائه دهد.

  5. مدارک زبان قابل قبول برای پذیرش از دانشگاه های آلمان چیست؟

    مدارک زبان قابل قبول برای پذیرش از دانشگاه های آلمان آزمون آیلتس، تافل، پیرسون، DSH و TestDaF می باشند.

  6. آیا جهت پذیرش از دانشگاه های آلمان به گواهی اثبات تمکن مالی نیاز است؟

    بله، دانشجویان باید اثبات کنند که می توانند ماهانه در حدود 850 یورو (975 دلار آمریکا) را صرف هزینه های زندگی در این کشور کنند.

  7. آیا جهت پذیرش از دانشگاه های آلمان به انگیزه نامه نیاز است؟

    بله، انگیزه نامه تحصیلی یک عامل بسیار مهم در پذیرش متقاضیان از دانشگاه های کشور آلمان خواهد بود.

  8. روش های اپلای در دانشگاه های آلمان چیست؟

    می توان به سایت های trust، uni-assist و DAD جهت درخواست پذیرش در آموزش عالی این کشور و یا سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *