مالیات شهروندی در مالتا

به دست آوردن تابعیت اروپا از طریق سرمایه گذاری در مالتا امکان پذیر می باشد، و به قطع اخذ اقامت مالتا از طریق سرمایه گذاری هیچگونه عواقب مالیاتی نخواهد داشت. این در حالیست که این سرمایه گذاری و کار هیچگونه مالیات شهروندی در مالتا نخواهد داشت و هیچگونه وظیفه ای در رابطه با مالیات بر ارث و یا مالیات بر ارزش خالص دارایی بر گردن صاحب سرمایه نخواهد بود. در ادامه مطلب از موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی شما آنچه را نیاز دارید تا مقدمات مهاجرت خود را به مالتا بچینید، خواهید خواند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مالیات های قابل پرداخت در کشور مالتا

شهروندی مالتا به خودی خود یک عامل اتصال برای ایجاد صلاحیت مالیات بر شهروند مورد نظر نیست. صلاحیت مالیاتی بر مبنای محل اقامت؛ و محل اقامت موضوع تعیین می شود. شهروندی مالتا با برنامه سرمایه گذاری مستلزم اقامت حداقل یک ساله است که به طور ذاتی شامل اقامت مالی در سال جاری اقامت متقاضیان در مالتا می شود. بنابراین نکات مالیاتی شهروندی مالتا نباید نادیده گرفته شود.

اساس مالتا برای اعمال مالیات مبتنی بر دو عامل متصل است: محل اقامت و مسکن. هیچ مالیات بر شهروندی مالتا به عنوان شهروندی به تنهایی قابل اجرا نیست و وضعیت مالیاتی یک فرد را تغییر نمی دهد. لازم به ذکر است که درخواست برای شهروندی مالتا توسط سرمایه گذاری مستلزم نگهداری وضعیت اقامت برای حداقل یک سال است که منجر به صدور گذرنامه برای شهروندان جدید مالتی می شود. با مشاوره مالیاتی مناسب، ساکنین مالتا که در مالتا اقامت نداشته اند، در مالتا مالیات نخواهند داشت. به یاد داشته باشید که شهروندی مالتا به وسیله برنامه سرمایه گذاری مستلزم درخواست متقاضیان برای برآوردن شرایط اقامت یک ساله است. 

اگرچه این حداقل ۱۸۳ روز حضور فیزیکی را شامل نمی شود، حداقل در طول این سال اول، محل اقامت مالی را تعیین می کند که می تواند دو سال مالی داشته باشد. این یک رابطه غیرمستقیم بین شهروندی مالتا و مالیات را ایجاد می کند و برنامه ریزی مالیاتی قبل از مهاجرت را باید در صورتیکه ۳۵۰۰۰۰ یورو یا بیشتر در مالیات قابل اجتناب است، باید اجتناب شود.

متقاضی نمونه برای مالکان مالتا توسط سرمایه گذاری شخصی است که در مالتا اقامت نداشته است و حداقل در سال اول شهروندی ساکن مالتا می شوند. این امر مستلزم پرداخت مالیات تنها در درآمد خارجی است، اگر این بخشی از آن یا در کل، در مالتا دریافت شده است. این شامل هیچ تعهدی برای ایجاد دارایی یا اعلامیه ثروت نیست و مالیات به دلیل صرفه جویی یا حتی سود سرمایه ای ناشی از مالتا و دریافت در مالتا نیست.

مجوز شهروندی مالتی به غیر مهاجرتی مالتا به خودی خود، موجب نمی شود که ذینفع بتواند اقامتگاه جدیدی را انتخاب کند که در مالتا باشد. محل اقامت برای اهداف مالیاتی با نشان دادن قصد اقامت در مالتا به طور نامحدود و قطعا بر اساس تعداد ۱۸۳ روز تأیید شده است. یک متقاضی شهروندی که آزمون واقعی پیوند را رعایت می کند، در سال اول زندگی و در سال های بعد به طور بالقوه در شرایط مالی قرار دارد، با توجه به نتایج برنامه ریزی مالیات قبل از مهاجرت با مشتریان انجام می شود.

برنامه ریزی مالیاتی برای شهروندان غیر مقیم در مالتا

برنامه ریزی مالیاتی برای شهروندان غیر مقیم در مالتا

برنامه ریزی مالیاتی برای شهروندان غیر مقیم در مالتا

فرصت های متعددی برای راه اندازی شرکت در مالتا وجود دارد. در صورتی که کوتاه هستند:

  1. نرخ مالیات شرکت: 35 %
  2. مالیات شخصی سود سهام دریافت شده توسط یک شرکت مالتی: هیچ ( سیستم imputation اعمال می شود. )
  3. بازپرداخت مالیات به سهامداران شرکت مالتی: 6/7 ths، به عبارت دیگر، 30 از 35 پرداختی توسط شرکت به سهامداران پرداخت می شود.

شرکت ها می توانند در هر نقطه ای از جهان بانکی داشته باشند و سهامداران می توانند از هر ملیتی باشند. همکاران و مشاوران مالیاتی مالتا تجربه و سابقه کار طولانی مدت دارند و می توانند برای بیزینس های بین المللی، ساختار سرمایه و حفظ آن برنامه ریزی های لازم را انجام دهند. بدون شک می توانید از مزایای کامل مالیاتی انعطاف پذیر مالتا و محیط بیزینس حرفه ای آن بهره مند شوید.

برنامه ریزی مالیاتی شهروندی قبل از مهاجرت در مالتا

معمولا متقاضیان سرمایه قابل توجهی را برای پوشش سهام، سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی، همچنین املاک و غیره وارد کشور مالتا می کنند. در صورتی که سرمایه مورد استفاده به عنوان درآمد مشمول مالیات در نظر گرفته شود، کل سرمایه منتقل شده به مالتا، حتی برای پرداخت مالیات، اجاره، سرمایه گذاری و سایر هزینه ها شامل مالیات می شود.

برنامه جدید مالیات شهروندان جدید در مالتا

افراد مقیمی که باید مالیات پرداخت کنند کسانی که کشور مالتا، کشور اصلی آن ها نیست، بر اساس وجه ارسالی مالیات پرداخت می کنند. در نتیجه به ازای منبع درآمدی که در خارج دارند و به مالتا فرستاده نمی شود و یا هر گونه سرمایه ای که در خارج از مالتا به آنها تعلق دارد چه ارسال شود چه نشود، لازم نیست مالیات پرداخت کنند. مالیات تنها بر اساس درآمد و سرمایه به دست آمده در کشور مالتا می باشد. یک شهروند غیر مقیم مالتا تنها بر اساس منابع مالی موجود در کشور مالتا مالیات پرداخت می کند 

مالیات بر املاک در مالتا

پس از سپری شدن دوره 5 ساله اجباری نگهداری ملک خریداری شده در مالتا، در صورتی که به مدت سه سال از آنجا به عنوان تنها محل سکونت یا محل سکونت استفاده شود، می توان بدون پرداخت مالیات آن را کاملا فروخت.اگر پیش از سپری شد 3 سال به فروش برسد مالیات نهایی برابر است با 12 درصد از قیمت فروش ملک.

جزیره های مالتا که در مرکز مدیترانه درست در جنوب سیسیلی قرار گرفته اند، مقصدی پر طرفدار برای افرادی هستند که می خواهند در خارج از کشور خود اقامت داشته باشند. میراث غنی تاریخی و فرهنگی مالتا، جایگیری و آب و هوای مناسب آنجا، این حقیقت که انگلیسی زبان رسمی کشور مالتا است و ورود مالتا به اتحادیه اروپا در سال 2004 باعث شده است که مالتا به محلی پرآوازه برای افرادی که می خواهند ملکی را با هدف سرمایه گذاری خریداری کنند، تبدیل شود.

مالیات بر املاک در مالتا

مالیات بر املاک در مالتا

زمانی که یک ملک در کشور مالتا به فروش میرسد مالیاتی که باید پرداخت شود به دو عامل بستگی دارد:

آیا این ملک تنها ملکتان یا ملک اصلیتان برای اقامت بوده است ؟ زمانی که فردی خانه اصلی یا تنها ملک مسکونی خود را که بیش از 3 سال مالک آن بوده است را می فروشد، هیچ مالیاتی برای سرمایه کسب شده جهت انتقال آن ملک لازم نیست پرداخت کند.

آیا آن ملک یک ملک سرمایه گذاری است ؟ در شرایطی که ملک فروخته شده، ملک سرمایه گذاری باشد و شرایط بالا را نداشته باشد، مالیاتی که باید پرداخت شود به این صورت است:

از تاریخ یکم ژانویه، مالیات نهایی در هنگام فروش ملک برابر با 12 درصد تا 8 درصد از ارزش فروش ملک می باشد. که با استثنائات زیر نیز همراه است:

  • انتقال اموال غیر منقولی که پیش از سال 2004 خریداری شده اند با مالیات استهلاک نهایی 10 درصد از ارزش فروش ملک ( از 12 درصد به پایین ) همراه است.
  • انتقال اموال غیر منقول توسط معامله گران غیر مالک در 5 سال اول خرید ملک با مالیات استهلاک 5 درصد از ارزش فروش ملک همراه است.

حذف مالیات در مالتا

  • مالیات دارای: عدم مالیات بر ارث یا مالیات بر مرگ.
  • یک شبکه گسترده از توافق های مالیاتی مضاعف.
  • بدون عوارض املاک.
  • نه مالیات خالص و نه مالیات ثروت.
  • بدون هیچ مالیات شهری، نرخ و مالیات املاک و مستغلات می باشد.

نوع دوم درآمد مربوط به مالیات بر درآمد از منابع خارجی است، اما تنها تا حدی که به مالتا پرداخت می شود. و این بسیار جالب است ! به طور عملی، این به این معنی است که افراد خارجی مقیم مالتا در مالتا مشمول مالیات بر درآمد در رابطه با درآمد خارج از مالتا که به حساب بانکی مالتی واریز نمی شود، نیستند. علاوه بر این، اتباع خارجی در مالتا مشمول مالیات بر درآمد در هر گونه دستاورد سرمایه خارجی نیستند، حتی اگر این منافع را به حساب بانکی مالتا پرداخت نمایند ( برای مثال سود سرمایه گذاری شده از خرید و فروش سهام در بازارهای سهام خارجی ).

هیچ مالیات وراثت، مالیات هدیه و مالیات ثروت در مالتا ندارد، که مزایای اضافی دیگری هم دارد. فقط مالیات تمبر وجود دارد که باید در انتقال املاک مالتا ( 5 درصد ) و نقل و انتقال سهام خاص در شرکت های مالتا ( 2 درصد ) پرداخت شود.

اگر شما در حال حاضر اقامت مالتا را بدست نیاورده اید، بدانید که حداقل زمان در نظر گرفته شده برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور حدود 12 ماه خواهد بود. اگر اطلاعات بیشتری درباره مالتا می خواهید کسب کنید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی گفت و گو کنید و سوالات خود را بپرسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *