لیست دانشگاه های پزشکی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا 2023 به زبان انگلیسی و هزینه های تحصیل پزشکی باعث شده است که این کشور در اهداف بسیار جذابی در گروه تحصیل دکترا در حد استاندارد اروپایی قرار گیرد. هزینه زندگی در ایتالیا و همچنین هزینه واقعی تحصیلی بر اساس درآمد خانواده در این کشور تعیین شده و عادلانه است. لیست دانشگاه های پزشکی ایتالیا که در ادامه به شما ارائه می شود، اکثریت دانشگاه هایی را که این ویژگی های پسندیده ذکر شده را دارند؛ شامل می شود. با ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر همراه باشید تا بر اساس آخرین اطلاعات و دانش حاصل از تحقیق شما را راهنماییی کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لیست دانشگاه های پزشکی ایتالیا

  1. دانشگاه باری (University of Bari)
  2. دانشگاه برشيا (University of Brescia)
  3. دانشگاه زیست پزشکی رم (Biomedical University of Rome)
  4. دانشگاه بولونیا (University of Bologna)
  5. دانشگاه کاگلیاری (University of Cagliari)
  6. دانشگاه کاتانیا (University of Catania)
  7. دانشگاه کاتانزارو (University of Catanzaro)
  8. دانشگاه کاتولیک ساکرو کوره (Universita Cattolica del Sacro Cuore)
  9. دانشگاه چیتی (University of Chieti)
  10. دانشگاه شرقی پیدمونت (در نوارا) (University of Eastern Piedmont (in Novara))
  11. دانشگاه فرارا (University of Ferrara)
  12. دانشگاه فلورانس (University of Florence)
  13. دانشگاه فوجیا (University of Foggia)
  14. دانشگاه جنوا (University of Genoa)
  15. دانشگاه اینسوربیا (در وراس) (University of Insubria (in Varese))
  16. دانشگاه آکوئیلا (University of L’Aquila)
  17. دانشگاه پلی تکنیک مارش (در آنکونا) (Marche Polytechnic University (in Ancona))
  18. دانشگاه مسینا (University of Messina)
  19. دانشگاه میلان (University of Milan)
  20. دانشگاه میلان – بیکوکا (در مونزا) (University of Milan – Bicocca (in Monza))
  21. دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا (در مودنا) ((University of Modena and Reggio Emilia،(in Modena)
  22. دانشگاه ناپل (University of Naples)
  23. دانشگاه ناپل II (University of Naples II)
  24. دانشگاه پادووا (University of Padova)
  25. دانشگاه پالرمو (University of Palermo)
  26. دانشگاه پارما (University of Parma)
  27. دانشگاه پاویا (University of Pavia)
  28. دانشگاه پروجیا (University of Perugia)
  29. دانشگاه پیزا (University of Pisa)
  30. دانشگاه لا ساپینزا رم (University of Rome La Sapienza)
  31. دانشگاه تور ورگاتا رم (University of Rome Tor Vergata)
  32. دانشگاه سالرنو (در بارونیسی) (University of Salerno (in Baronissi))
  33. دانشگاه ساساری (University of Sassari)
  34. دانشگاه سینا (University of Siena)
  35. دانشگاه تریست (University of Trieste)
  36. دانشگاه تورین (در تورین و در ارباسانو) (University of Turin (in Turin and in Orbassano
  37. دانشگاه اودین (University of Udine)
  38. دانشگاه ورونا (University of Verona)
  39. دانشگاه ویتا سالوته سن رافائل (Vita-Salute San Raffaele University)
  40. دانشگاه باری – آموزش همچنین به زبان انگلیسی (University of Bari)

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

ایتالیا همواره مرکز فرهنگ و آموزش و پرورش در اروپا بوده است. این در حالی است که موسسات متعدد و معتبر علمی در سراسر کشور گسترش یافته است. امروزه در ایتالیا چهار دانشگاه وجود دارد که برنامه های انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و مهاجرت به ایتالیا را سهل کرده اند: دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه پاویا، دانشگاه پادوا و دانشگاه تورورگاتا در رم همه دانشگاه های برتر درجه بالا در جهان هستند. در ایتالیا بسیاری از مدارس پزشکی وجود دارد که انگلیسی را آموزش می دهند. قیمت آنها همه مقرون به صرفه است و می تواند بر اساس نیاز و شایستگی مالی کاهش یابد. دلایل زیادی برای انتخاب ادامه تحصیل پزشکی در ایتالیا وجود دارد. مدارس دارای شهرت جهانی در قیمت های مقرون به صرفه هستند.

قیمت ها بسیار کم در مقایسه با مدارس در ایالات متحده و بسیاری از نقاط دیگر جهان است، تا زمانی که شرایط را برآورده نکنید، واقعا هیچ دلیلی وجود ندارد که سعی کنید برای برخی از برنامه های انگلیسی در ایتالیا اقدام کنید.شما می توانید با اساتید درخشان کار کنید که مناسب ( خوب ) هستید، آموزش کم هزینه را تضمین کنید.

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

هزینه و شهریه دانشگاه های پزشکی ایتالیا

با مقایسه ایتالیا با سایر کشورهای اروپایی که دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد معلوم می شود که هزینه های تحصیل در ایتالیا برای پزشکی عمومی (400 تا 4000 یورو در سال) به هیچ کجا نزدیک نیست چرا که در اروپای شرقی 9000 یورو به بالا پرداخت می شود (مجارستان، اسلواکی و غیره) و یا حتی در مدارس پزشکی انگلیس و آمریکا هزینه بیشتر می باشد.

دانشگاه یکسری درجه آزادی را برای هزینه تحصیلی ارائه داده است، اما به عنوان یک قاعده برای تمامی دانشجویان اروپایی، ایتالیایی و غیر اروپایی یکسان است. این قیمت ها ممکن است زیرا دانشگاه های دولتی زیر مجموعه دولت می باشند. این باعث می شود که ایتالیا یکی از بهترین نمونه های آموزش عالی در زمینه مال برای همه باشد.

جزء مهم دیگر هزینه زندگی است که عمدتا شامل اجاره مسکن، هزینه غذا و حمل و نقل و در نهایت کتاب است. قیمت ها می توانند بین شهرها بسیار اندک باشند، اما می توان انتظار داشت که یک ماه با حدود 500-1200 یورو پوشش داده شود که بستگی به اندازه و مکان شهر دارد. به عنوان یک قاعده کلی، شهر های بزرگتر معمولا گران تر هستند و همچنین شهرهای شمالی گران تر از جنوبی هستند اما همچنین از نظر جاده ها، فرودگاه ها و خدمات مختلف توسعه یافته تر می باشند.

توجه داشته باشید که سال اول می تواند با هزینه های دو برابری شروع شود، چرا که شما باید هزینه های سپرده گذاری را برای اجاره منزل (معمولا هزینه اجاره 3 ماه)، کالاهای جدید برای خانه خود و یافتن بهترین مکان برای خرید مواد غذایی بپردازید. شما می توانید با مقایسه کردن تمامی جوانب دانشگاه ها مختلف برای یافتن یک ایده بهتر، بهترین گزینه را انتخاب کنید. دانش آموزان خارجی / غیر اروپایی مجاز به کار در ایتالیا با ویزای دانشجویی و اقامت خود می باشند. کسانی که مجوز اقامت دارند رسما به مشاغل پاره وقت محدود می شوند (تا 20 ساعت در هفته). البته می توان با اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا هزینه های فوق را تا حد زیادی کاهش داد.

شرایط کار پس از تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا

ایتالیا بیشترین تعداد پزشکان (دکتر) را در هر سرزمین در جهان دارد (یک نفر در هر 160 نفر جمعیت) و معمولا به خوبی آموزش دیده و حرفه ای هستند. چه مدارک مورد نیازی برای پزشک خارجی برای تحصیل پزشکی ضروری است؟

  • به عنوان مثال مهارت های زبان، مدارک پزشکی، بیمه، وضعیت مهاجرت.
  • دوره پزشکی (و مکمل دیپلم)
  • صلاحیت حرفه ای (در صورت ارائه در کشور مبدا)
  • گواهینامه پایدار خوب
  • عدم وجود پرونده های کیفری (پرونده های قانونی)

فرایند ثبت نام و صدور مجوز بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی 74 وزارت بهداشت مسئول صدور مجوز پزشکان است، در حالیکه پرونده های مربوط به ثبت نام و پرونده های انضباطی توسط انجمن های پزشکی انجام می شود. بر طبق گزارش: یک مجوزی برای تمرین با سفارش صادر می شود که پس از تایید مدارک تحصیلی توسط نمایندگان (که نمایندگان دانشگاه ها هستند) صورت می گیرد. دانشگاه دارای دیپلمهای تخصصی است که باید با سفارش ثبت شوند.

  1. درخواست ها (اپلیکیشن ها) ابتدا در وزارت بهداشت و سپس به درخواست استان مربوطه برای ثبت نام صورت می گیرند. مجوز صادر شده نه تنها فقط برای استان که در آن شخص ثبت شده است، بلکه برای کل ایتالیا معتبر است. مجوز به صورت دائمی صادر می شود و بدون محدودیت زمانی می باشد. برای اتباع ایتالیا، هنگام درخواست به انجمن برای ثبت نام و صدور مجوز برای انجام، باید مدارک زیر را ارائه دهند:
  2. مدرک شهروندی ایتالیایی
  3. وضعیت مدنی (حق الزحمه کامل برای حقوق و مزایای مدنی)، گواهی وضعیت خوب حرفه ای.
  4. دیپلم دانشگاه و یا دیگر موسسات مناسب برای تکمیل مطالعات پزشکی، امتحانات دولتی و دوره کارآموزی.
  5. تایید وزرای گواهی های پزشکی و وضعیت مربوط به حق تحصیل.
  6. گواهی محل اقامت در منطقه مربوط به نظام استانی مربوطه.

افرادی که در سایر کشورهای اتحادیه اروپا آموزش دیده اند، حق ثبت نام برای انجام طبابت در ایتالیا را دارند؛ حق طبابت بر اساس دستورالعمل های مرتبط اروپایی مربوطه است که در قوانین ایتالیا ثبت شده است. 217/78 و 409/85. علاوه بر اسناد مورد نیاز شهروندان ایتالیایی، کسانی که در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا آموزش دیده اند باید گواهینامه ثبت نام را به عنوان یک دکتر در کشور خودشان و همچنین یک گواهینامه حرفه ای در کشورشان صادر شده، ارائه دهند. برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا مستندات زیر لازم است:

  • گواهی تولد؛
  • گواهی ملیت یا سند معادل آن
  • گواهی وضعیت مدنی
  • خلاصه ای از گزارش حقوقی
  • شواهد مدارک حرفه ای (دیپلم و غیره)

لیست دانشگاه های انگلیسی زبان پزشکی ایتالیا

دانشگاه های مختلفی در ایتالیا هستند که دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این دوره ها دانشجویان خارجی را برای مطالعه پزشکی در ایتالیا آماده می کنند. تمام مدارک تحصیلی در سراسر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است. در میان بزرگترین و مهمترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در ایتالیا دانشگاه های زیر هستند:

  1. دانشگاه ساپینزا رم
  2. دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم
  3. دانشگاه دولتی بولونیا
  4. دانشگاه باری
  5. دانشگاه هومنیتاس میلان
  6. دانشگاه ویتا-سلوته سن رافائل در میلان
  7. دانشگاه ناپل
  8. دانشگاه پاویا
  9. دانشگاه تورین
لیست دانشگاه های انگلیسی زبان پزشکی ایتالیا

لیست دانشگاه های انگلیسی زبان پزشکی ایتالیا

تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه ساپینزا

دانشگاه ساپینزا (دانشگاه رم) یکی از بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه های اروپا است. در سال 1303، دانشگاه ساپینزا رم تاسیس شد و دانشکده پزشکی خود را در 1431 افتتاح کرد. برنامه تحصیلی 6 ساله در پزشکی و جراحی در هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی با برنامه های یکسان ارائه شده است. این دانشکده پزشکی ایتالیایی دانش آموزان در یک سطح بالایی تحصیل می کنند تا پزشکان متخصص، مسئول و پزشکان بیمار گرا شوند.

دانشگاه ساپینزا رم بسیار رقابتی است و هر ساله 45 دانشجو برای تحصیل پزشکی در ایتالیا، از جمله 10 دانشجوی غیر اتحادیه اروپایی، برای گروه های کوچکتر با تعامل بیشتر بین استادان و دانشجویان، پذیرفته است. بر شایستگی هایی مانند خود ارزیابی و تفکر مستقل تأکید می شود. برای دانشجویانی که برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی درس می خوانند، این یک مزیت مهم است.

دانشگاه کاتولیک قلب مقدس

بزرگترین دانشگاه خصوصی در اروپا، دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم در سال 1921 تاسیس شد و وابسته به کلیسای کاتولیک است. دانشکده پزشکی در سال 1961 افتتاح شد. دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم شهرت خوبی در ایتالیا و سراسر اروپا دارد، از جمله داشتن 43 دانشمند برجسته ایتالیایی به عنوان اعضای دانشکده محسوب می شوند.

دوره پزشکی زبان انگلیسی و جراحی یک برنامه شش ساله است و تحصیلاتی را ارائه می دهد که به دانش آموزانی را که در ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل می کنند،اجازه می دهد برای ادامه تحصیل در خارج از کشور ادامه دهند. دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم تمرکز بر پژوهش و یادگیری مسائل است. دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم وابسته به بیمارستان دانشگاه پلی کلینیک جملی است. برترین بیمارستان انکولوژیک ایتالیا است.

دانشگاه دولتی دانشکده پزشکی بولونیا

موسسه دانشکده پزشکی بولونیا به قرن 11 می رسد، قدیمی ترین در جهان غرب است. در اصل یک دانشگاه حقوق است. دانشگاه دولتی دانشکده پزشکی بولونیا در قرن هفدهم با آموزه های مارچلو موپپیگی و تحقیقات آناتومی او اضافه شده است. دانشکده پزشکی فعلی دانشگاه بولونیا و تحصیل در خصوص «پزشکی جراحی» – یک برنامه 6 ساله ارائه می دهد. روش های آموزشی تعاملی، بحث گروهی، کار در گروه های کوچک، سمینارهای بین رشته ای، واحد های تدریس در آزمایشگاه، و همچنین کارآموزی های پزشکی، مکمل درس های کلاسی هستند. دانشکده پزشکی بولونیا برای دانشجویان فرصت کار در پروژه های تحقیقاتی ملی و بین المللی را فراهم می کند. دانشکده پزشکی دانشگاه بولونیا بر اهمیت ارتباطات و مهارت های اجتماعی و همچنین ارتباطات بین فرهنگی برای آماده سازی دانش آموزان برای چالش های آینده تمرکز می کند.

امتحان ورودی دانشگاه های بین المللی پزشکی ایتالیا

آزمون بین المللی پذیرش پزشکی ( IMAT ) توسط تعدادی از دانشگاه های ایتالیا برای ورود به پزشکی، جراحی و دوره های درسی مربوط به ان که به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. این آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش ایتالیا ( MIUR ) با همکاری خدمات آزمون و ارزیابی کمبریج انجام می گیرد. این آزمون به عنوان مدل انگلیسی آزمون پذیرش ایتالیایی توسعه یافته است که قبلا برای ورود به دوره های زبان ایتالیایی استفاده می شد و در حال حاضر در ماه آوریل برای پذیرش در ماه اکتبر گرفته شده است.

آزمون IMAT به صورت چندگانه سازماندهی می شود و به 2 بخش تقسیم می شود:

  1. مهارت های تفکر ( تفکر انتقادی و حل مشکل ) 30 سوال چند گزینه ای ؛
  2. دانش علمی شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات، 30 سوال انتخاب چند گزینه ای.

داوطلبان در مجموع 90 دقیقه مجاز هستند تا آزمون را تکمیل کنند. تمام سوالات پنج گزینه دارند که یکی درست می باشد. پاسخ صحیح 1.5 امتیاز دارد، پاسخ خالی 0 امتیاز و جواب غلط 0.4 امتیاز از امتیاز نهایی را کم می کند. یک آستانه حداقلی 20 امتیازی توسط MIUR تنظیم شد تا در فهرست نهایی قرار گیرد. نمره مجموع کلی ( MAX=90 امتیاز ) همراه با یک امتیاز در هر بخش گزارش شده است. IMAT یکی از سه آزمون پذیرش برای تحصیل پزشکی و درمانی است ( BMAT، IMAT، و OET ).  

BMAT: آزمون پذیرش پزشکی است که توسط دانشگاه ها در انگلستان و خارج از کشور برای ورود به پزشکی، طب دامپزشکی و دوره های علوم زیست پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع در ماه نوامبر برای پذیرش در ماه اکتبر آینده برگزار می شود.

OET: آزمون حرفه ای انگلیسی: یک آزمون زبان برای پزشکان بهداشت ( دندان پزشکی، تغذیه درمانی، پزشکی، پرستاری، درمان حرفه ای، بینایی سنجی، داروسازی، فیزیوتراپی، پا پزشکی ( مشکلات مربوط به پا )، رادیوگرافی، آسیب شناسی گفتار، و علوم دامپزشکی ) است که مایل به ثبت نام برای انجام حرفه خود در یک کشور انگلیسی زبان و ارزیابی مهارت زبان انگلیسی با تاکید بر ارتباط در محیط های پزشکی و سلامتی در زندگی واقعی است.

IMAT نیز موضوعات یکسان با BMAT به استثنای بخش مقاله که بخشی از BMAT است، را پوشش می دهد. برای آماده شدن برای IMAT، دانشجویان می توانند از همان مواد مورد استفاده برای BMAT استفاده کنند. علاوه بر این، یک شرکت پیشتاز ایتالیایی در آماده سازی برای پذیرش اخیرا دو کتاب تمرین جدید برای IMAT ( در مورد تفکر انتقادی و حل مساله، زیست شناسی، شیمی، ریاضیات: تئوری و تمرین ) منتشر کرده است.

برای کسانی که نیاز به بررسی سطح انگلیسی خود و یا اطلاعات بیشتری در مورد IMAT دارند می توانند با My School Italy تماس بگیرند ( یک مرکز آزمون گواهی رسمی کمبریج برای تمام آزمون های SELT و آزمون های ESOL که توسط دپارتمان انگلیسی دانشگاه کمبریج و همکاران شورای انگلستان به انجام رسیده است ). مثال نمونه IMAT و دستورالعمل نیز حتی اگر مراکز تخصصی را جایگزین نکنند، مفید هستند.

سوالات متداول درباره لیست دانشگاه های پزشکی ایتالیا

آیا دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند؟

بله، تعداد زیادی از دانشگاه های ایتالیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

آیا مدرک پزشکی اخذ شده در ایتالیا دارای اعتبار جهانی است؟

بله، دانشگاههای پزشکی ایتالیا از معتبر ترین دانشگاه ها در سطح اروپا و جهان می باشد و مدارک اخذ شده از آنها در اکثر نقاط جهان اعتبار دارد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا کدامند؟

دانشگاه تورورگاتا، دانشگاه پادوا، دانشگاه پاویا و دانشگاه ساپینزا

مزایای تحصیل پزشکی در ایتالیا چیست؟

امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان کار دانشجویی امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و غیره

هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا چقدر است؟

در ایتالیا هزینه های تحصیل بسیار مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپایی است و از 400 تا 4،000 یورو در سال متغیر است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ایتالیا کدامند؟

University of Milan، Alma Mater Studiorum University of Bologna، Sapienza University of Rome، University of Padova، Università Cattolica del Sacro Cuore، University of Florence، University of Naples-Federico II، University of Degli Studi di Pavia، Scuola Superior Sant’ana و غیره

زبان تحصیل پزشکی در دانشگاه ساپینزای ایتالیا چیست؟

در دانشگاه ساپینزا امکان تحصیل به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی وجود دارد.

آزمون ورودی پذیرش پزشکی در دانشگاه های ایتالیا چیست؟

جهت تحصیل پزشکی در دانشگاه های ایتالیا متقاضیان می بایست در آزمون IMAT شرکت کنند و نمره مورد قبول را کسب نمایند.

دانشگاه ساپینزای رم هر ساله چند دانشجو جهت تحصیل پزشکی پذیرش می نماید؟

تحصیل در دانشگاه ساپینزا بسیار رقابتی است. این دانشگاه هر ساله 45 دانشجوی پزشکی پذیرش می کند که تنها 10 نفر از آنان دانشجویان غیر اتحادیه اروپایی هستند.

جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان ایتالیایی، مدرک زبان مورد نیاز چیست؟

مدرک زبان ایتالیایی B1

تاریخ برگزاری آزمون IMAT جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا آزمون چه زمانی است؟

آزمون IMAT یک بار در سال و بین ماه های آوریل تا سپتامبر برگزار می شود.

شما می توانید با داشتن دانش اقدام، تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی را به راحتی سپری کنید و اگر سوالی در این زمینه داشتید می توانید با مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در میان بگذارید.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “لیست دانشگاه های پزشکی ایتالیا + شرایط پذیرش

  1. کاربر گفت:

    اگه معدل در سه سال آخر دبیرستان بالا باشه نیازی به پرداخت هزینه شهریه دانشگاه نیست ؟ و دولت هزینه زندگی رو حتی بهمون میده اینو یه جا خونده بودم صحت داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله تحصیل رایگان شاملتون میشه و کلا بورسیه ایتالیا بهتون تعلق میگیره

  2. پریا اکرمی گفت:

    سلام وقت بخیر آیا انتقالی گرفتن از دانشگاه سگد مجارستان رشته پزشکی به دانشگاه های ایتالیا امکان پذیر است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای انتقالی دانشگاه می توانید از واحد انتقال دانشجویان خود، دانشگاه های طرف قرارداد را پیدا کرده و اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *