کالج های پیش دانشگاهی پزشکی مجارستان

کالج های پیش دانشگاهی پزشکی مجارستان برای دانشجویان خارجی هستند که تمایل به ادامه ی تحصیل در دانشگاه ها یا کالج های بوداپست دارند. در این بخش، اطلاعات دقیق تر و جزئی تری را از بعضی از فرصت های آموزشی، مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در اختیار شما قرار می دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در کالج های پیش دانشگاهی پزشکی مجارستان

این دوره ها مخصوصا برای شرکت دانشجویان خارجی ای هستند که تمایل به ادامه ی تحصیل در دانشگاه ها یا کالج های بوداپست دارند. هدف این دوره ها، آماده سازی دانشجویان برای تست های ورودی دانشگاه ها است که با استانداردهای مجارستان برگزار خواهند شد. بخش مهمی از هر دوره، پیشرفت دادن زبان انگلیسی و جبران کمبودهای آموزشی هر دانش آموز در دوره ی دبیرستان است.

کالج McDaniel در بوداپست که 20 سال پیش تاسیس شده است، یک برنامه ی پیش دانشگاهی 2 ترمی را به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می کند. طبق گقته ی مدیر برنامه ی  Zsuzsa Wollner ، هر دو برنامه از محبوبیت بالایی برخورداند. این دوره ی پیش دانشگاهی دانش آموزان را برای برنامه ی پزشکی بوداپست، Pécs و Szeged و برنامه ی دامپزشکی بوداپست آماده می کند.

تعداد دانشجویان شرکت کننده در هر برنامه هرسال بین 150 تا 300 نفر تغییر می کند و آنها از 25 کشور در سراسر جهان به مجارستان  می آیند: اکثر دانشجویان از کشورهای یونان، قبرس، اسراییل، نروژ، سوئد و ایران هستند. حدود 100 دانشجو در دوره های آلمانی زبان شرکت می کنند که اکثر آنها از آلمان هستند اما بعضی هم از استرالیا می آیند.

هزینه تحصیل پزشکی در بوداپست مجارستان

هزینه ی شرکت در برنامه ی انگلیسی زبان 5200 یورو و شهریه ی دوره ی آلمانی زبان 6695 یورو است. دانشجویان دوره های زیست شناسی، شیمی، فیزیک و زبان مجاری را می گذرانند. در کنار این دوره ها، دوره های آموزش عمومی زبان انگلیسی، ارتباطات انگلیسی و انگلیسی پزشکی (ترمینولوژی – اصطلاح شناسی) هم در برنامه ی انگلیسی زبان ارائه می شوند.

هزینه تحصیل پزشکی در بوداپست مجارستان

Zsuzsa Wollner بر اهمیت دوره ی انگلیسی پزشکی در برنامه تاکید دارد، زیرا اغلب دانشجویان هنگام شروع رشته ی پزشکی تنها توانایی صحبت های روزانه و عمومی به این زبان را دارند که برای درک مباحث پیچیده ی دانشگاه پزشکی کافی نیست و همچنین موقع مطالعهی کتاب های مرجع پزشکی هم باعث مشکل می شود. براساس تجربه ی ما در سال های گذشته، گذراندن این درس بسیار مفید است به طوری که گفته می شود 85 تا 90% دانشجویانی که این دوره را گذرانده اند، در امتحان ورودی موفق بوده اند.

برنامه ی انگلیسی زبان کالج مک دنیل مجارستان

برنامه ی دو ترمی پیش دانشگاهی انگلیسی زبان کالج McDaniel بوداپست مجارستان، اساسا برای آماده سازی دانشجویان برای رشته های تجارت و ارتباطات طراحی شده است. با این وجود، دانش آموزانی هستند که ابتدا دوره ی انگلیسی را تمام می کنند و سپس وارد برنامه ی پیش دانشگاهی رشته ی پزشکی می شوند و پس از آن امتحان ورودی دانشگاه پزشکی را می دهند.

دوره ی انگلیسی زبان کلاس هایی برای آموزش عمومی زبان انگلیسی، مهارت های خوانش، نوشتار، مکالمه و برقراری ارتباط، مطالعه ی متون علمی، انگلیسی تجارت، انگلیسی برای اهداف خاص و … برگزار می کند. این کلاس ها تمام نیازهای آموزشی فعلی دانشجو و آینده ی او را در دانشگاه برطرف می کنند. شهریه ی این دوره هم 5200 یورو است.

خدمات متعدد دیگری هم به دانشجویان دوره ی پیش دانشگاهی در کالج ارائه می شود. کارمندان کالج به دانشجویان خارجی در پیدا کردن محل سکونت کمک می کنند و برای آنها یک اتاق مطالعه ی مناسب تدارک می بینند؛ جایی که دانشجویان می توانند در ساعات تفریح بین کلاس ها به مطالعه بپردازند. آنها می توانند در ساختمان کالج صبحانه و ناهار میل کنند و اینترنت کالج کاملا رایگان است.

برنامه پزشکی در پچ مجارستان

دوره ی تحصیل پزشکی دانشگاه پچ Pécs مجارستان چهار سال پیش و با تنها 13-15 دانشجوی کره ای شروع شد. این برنامه در سال های اخیر بسیار محبوب شده و امسال 60 دانشجو دارد که به گفته ی دکتر Ella Álmos، سرپرست مرکز مطالعات بین الملل، همگی آنها هم اهل کره ی جنوبی هستند.

دانشجویان تحصیل خود را هر سال در ماه مارچ شروع می کنند و هر ماه در چهار برنامه ی پیش دانشگاهی شرکت می کنند. هزینه ی هر دوره 3500 یورو است.زمان تدریس هر درس 120 ساعت در شاخه های مربوط به زیست شناسی، فیزیک و شیمی، 40 ساعت در درس انگلیسی پزشکی ، 120 ساعت در درس زبان انگلیسی و 120 ساعت در زبان مجاری است. بر اساس آزمون اولیه ای که از هر دانشجو گرفته شده است، موضوعات تکنیکی در سطوح مختلف به گروه های دانشجویی تدریس می شوند.

دانشجویان Pécs در خوابگاه اقامت دارند و برنامه هایی برای کمک به آنها جهت عادت به محل زندگی و کشور مجارستان تدارک دیده شده است چرا که اکثر این دانشجوها تحصیلات عالی خود را هم در همین کشور دنبال خواهند کرد. تمام این تدارکات و برنامه ها به تطابق پیدا کردن بهتر دانشجوهای تازه رسیده به محیط و فرهنگ جدید، کمک خواهد کرد.

پس از پایان دوره ی پیش دانشگاهی، دانشجویان در ماه آگوست در یک امتحان ورودی برای دانشگاه Pécs شرکت خواهند کرد. بخش کتبی این آزمون درباره ی مباحث تکنیکی و بخش شفاهی آن پیرامون زبان انگلیسی خواهد بود.

دوره ی پیش دانشگاهی در کالج دانشگاهی Szolnok

دوره ی پیش دانشگاهی کالج سه سال پیش و با 15 دانشجوی چینی شروع شد. در سال دوم دانشجویانی از ترکیه و هند هم اضافه شدند و طبق گفته ی László Szacsúri، سرپرست مطالعات بین الملل، امسال دانشجویانی از ترکیه، هند، نیجریه و مصر در این دوره شرکت خواهند کرد.  برنامه از ابتدای فوریه تا پایان آگوست طول می کشد و هزینه ی نهایی آن 3400 یورو است.

تاکید اصلی این برنامه روی ریاضیات و زبان انگلیسی است. به علاوه ی این دو دوره، دانشجویان در دوره هایی برای زبان مجاری، اپلیکیشن های کامپیوتر و مقدمه ای بر فرهنگ مجار و اروپایی، شرکت می کنند. دانشجویان که در دوره ی پیش دانشگاهی شرکت کرده اند، می توانند از همه ی خدماتی که دانشجویان دوره ی لیسانس استفاده می کنند، بهره ببرند.

آنها در خوابگاه دانشجویی دوره ی لیسانس زندگی می کنند؛ این خوابگاه مجهز به اتاق های دونفره با دوش مجزا و سرویس اینترنت است. کتابخانه ی اصلی ساختمان مستقیما به خوابگاه وصل است و در کنار خدمات دیگر، سرویس کتابخانه ی اینترنتی را هم ارائه می کند. دانشجویان در پایان دوره ی پیش دانشگاهی امتحان دروس ریاضی  و زبان انگلیسی را خواهند داد و اگر موفق به کسب نمره ی کافی شوند، دانشگاه Szacsúri آنها را در دوره ی لیسانس ثبت نام می کند.

پیش دانشگاهی در دانشگاه دبرسن مجارستان

دوره ی پیش دانشگاهی در دانشگاه Debrecen یک برنامه ی آموزشی یک ساله (علوم پایه ی پزشکی) است که به دانشجویان پزشکی با اطلاعات ناکافی از زیست شناسی، فیزیک و شیمی توصیه می شود.رقابت برای ورود به دانشگاه پزشکی بسیار شدید است، به همین دلیل سخت گیری روی رشته های پیش نیاز پزشکی مثل زیست شناسی، فیزیک و شیمی زیاد است.دوره ی پیش دانشگاهی دانشگاه  Debrecen شامل 165 ساعت آموزش زیست شناسی، 180 ساعت آموزش شیمی، 180 ساعت فیزیک و 60 ساعت زبان مجاری می شود.

پیش دانشگاهی در دانشگاه دبرسن مجارستان

زبان تدریس دوره ی پیش دانشگاهی برای هر دو ترم انگلیسی است. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام شامل مدرک دیپلم دبیرستان و پذیرفته شدن در آزمون ورودی می شود. دانشجویانی که با موفقیت دوره ی پیش دانشگاهی را به اتمام برسانند، مستقیما در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی (به انتخاب خودشان) پذیرفته خواهند شد. و مشغول به تحصیل در مجارستان خواهند شد، باید توجه داشته باشید، افرادی که میخواهند رشته تحصیلی خود را به کار در لهستان ختم کنند حتما می بایستی شرایط مهاجرت به لهستان و شرایط اخذ ویزای کار در لهستان را بدانند.

کالج پیش دانشگاهی اوسینا مجارستان

کالج بین المللی اوسینا (AIC) – (مجارستانی: ابن سینا نجمتزی کولژیم) در سال 1995 توسط دکتر شاهرخ میرزا حسینی تاسیس شد و از سال 2000 به عنوان یک دانشکده تربیتی برای آموزش عالی فعالیت می کند. این کالج برنامه های پایه را در زمینه های پزشکی، تجاری، مطالعات فنی و انگلیسی، و همچنین برنامه های آماده سازی  برای دوره های کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد.

پیشگام کالج بین المللی اوسینا در سال 1995 تاسیس شد و کالج اولین سال تحصیلی خود را در سال 2000 راه اندازی کرد. از آن زمان بیش از 3000 دانشجو موفق به تکمیل یکی از برنامه های اولیه موسسه شده اند. در سال 2003 ، این کالج  هیات مشورتی بین المللی خود را تاسیس کرد. هیات مشورتی بر فعالیت های آموزشی و برنامه های دانشگاهی نظارت و پشتیبانی می کند و برنامه های آموزشی و استراتژی ها را مشاهده و ارزیابی می کند  و به مدیران کالج در مورد توسعه سیستم مدیریت کیفیت مشاوره می دهد.

در سال 2004، کالج بین المللی اوسینا مجتمع مسکونی اوسینا را برای جمعیت دانشجویی بین المللی در حال رشد باز کرد.
در طول سال های 2006 و 2007 موسسه اعتبار خود را در مجارستان و ایران به دست آورد و از سال 2007، آژانس دانشجویی دولتی سوئد نیز این کالج را به رسمیت می شناسد. در سال 2006 ، کالج اوسینا  یک برنامه کمک هزینه ای را آغاز کرد تا به دانشجویانی که مشکلات مالی دارند، کمک کند.

  • برنامه پیش نیاز پزشکی (MFP)، این برنامه برای کسانی که مایل به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های پزشکی اروپا هستند، طراحی شده است.
  • برنامه پیش نیاز مدیریت بازرگانی (BFP)، این برنامه  برای کسانی که مایل به ادامه تحصیل در یکی از زمینه های مدیریت بازرگانی هستند، در نظر گرفته شده است.
  • برنامه پیش نیاز فنی (TFP)، این برنامه برای کسانی که مایل به تحصیل در یکی از رشته های فنی در طول تحصیلات دانشگاهی هستند، ارائه می شود.
  • برنامه پیش نیاز زبان انگلیسی (EFP)، این برنامه، یک برنامه آموزش زبان فشرده است که دانشجویان را به سطح بالایی از دانش می رساند. کسانی که این برنامه را شرکت می کنند، می توانند با موفقیت آزمون امتحان IELTS را شرکت کنند.

برنامه پیش – دکترا، این برنامه برای کسانی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و مایل به تحصیل بیشتر خود هستند. این برنامه مناسب افرادی است که دارای مدرک لیسانس هستند و همچنین می خواهند یک برنامه کارشناسی ارشد را نیز تکمیل کنند.

کالج پیش دانشگاهی دونا مجارستان

دونا یک دانشکده بین المللی در بوداپست مجارستان در قلب اروپا است. دانشگاه در ارتباط با استادان سطح بالا از دانشگاه های دولتی مجارستان فعالیت می کند. این دانشگاه بین المللی برای ایجاد یک تفاوت و جامعیت در تحصیل و آموزش تاسیس شده است. صدها دانشجو برای تحصیل در رشته های مختلف هر ساله به مجارستان می آیند. این دانشجویان دارای زمینه های مختلف تحصیلی هستند. به منظور آماده سازی این متقاضیان برای مطالعات آینده و تجهیز کردن آن ها به مقررات تحصیلی جدید، این دانشکده  دوره های مقدماتی ارائه می کند.

این کالج  داوطلبان را آماده می کند که در دانشگاه ها پذیرفته شوند و آزمون های ورودی را بگذرانند و سعی در ایجاد مسیری درست برای موفقیت و پیشرفت در زندگی دانشجویانش دارد. کالج دونا طیف وسیعی از احتمالات را در آموزش عالی همراه با روش های جدید در آموزش و یادگیری فراهم می کند که ساختار و اصول برنامه آموزشی آن را شکل می دهد.

دوره ها و سیستم های آموزشی در کالج دونا براساس شناخت کامل مفاهیم مورد نیاز برای شروع یک برنامه دانشگاهی به تفصیل شرح داده می شوند. معلمان و مدرسان،  دوره های آموزشی را بر مبنای سادگی و جامع بودن موضوعات ارائه می دهند. روند جدید در تحصیل نیز به شدت و آگاهانه در نظر گرفته شده است تا سطح و علم دانش دانشجویان را بالا و رقابتی نگه دارد. رویکردکالج دونا در مورد تحصیل، می تواند به صورت زیر طبقه بندی شود:

  • فعالیت بر پایه مشارکت اعضای آن از جمله: دانشجویان، معلمان و کارکنان.
  • ایجاد یک محیط دوستانه به همراه تعامل به منظور یادگیری و آموزش با یکدیگر.
  • تدریس با همکاری معلمان سطح بالا و استادان دانشگاه های دولتی مجارستان به منظور ایجاد یکپارچگی در آموزش عالی و حفظ به روز سطح آموزش.
  • ماموریت کالج دونا
  • توسعه آموزش بین المللی در مجارستان.
  • افزایش دانش آکادمیک و سطح متقاضیان دانشگاه های مجارستان.
  • ایجاد برنامه های مشترک با دیگر دانشگاه های اروپایی.
  • ایجاد روابط آموزشی و بین فرهنگی بین مجارستان و سایر کشورها، به ویژه در اروپا.
  • ارتقاء ارتباط دانشگاهی بین کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای توسعه آموزش بین المللی.
  • فراهم کردن یک تجربه متنوع برای متقاضیان

دانشکده ی کالج دونا در قلب بوداپست واقع شده است. همانطور که ممکن است بدانید،  پایتخت توسط دانوب (Duna به مجاری) به 2 بخش تقسیم می شود که تا سال 1873، شهرهای جداگانه ای بودند.  حتی امروز، شما ممکن است تفاوت های بزرگی بین بودا (طرف غربی) و پست (سمت شرقی) پیدا کنید ، هر دو به معماری و جغرافیا توجه دارند. بودا،جایی که دانا دانشکده واقع شده است، به خاطر تپه ها و پارک ها و مناظر تاریخی آن شناخته شده است.

ساختمان کالج دونا از طریق حمل و نقل عمومی از هر بخشی از شهر (زیر زمین، ایستگاه اتوبوس یا تراموای برقی که با کمی پیاده روی همراه است) بسیار قابل دسترس است. هنگامی که بحث تحصیل می شود، ساختمان کالج دونا که کلاس ها در آن برگزار می شوند بسیار منحصر به فرد است. دیدن ساختمان از خیابان، با طراحی تاریخی آن متناسب با چشم انداز شهر است. هرچند که با قدم گذاشتن به داخل ساختمان، ممکن است یک تغییر بزرگ را ببینید.

مؤسسه دونا به طور مدرن طراحی شده و تمام تجهیزات فنی مورد نیاز برای دانشجویان را قادر می سازد تا در سطح بالاتری تحصیل کنند. اتاق های سمینار، یک آزمایشگاه کامپیوتر و سالن های سخنرانی همگی توسط دانشجویان  مورد استفاده قرار می گیرند. کالج دونا افتخار این را دارد که  5 تا 10 درصد از سود سالیانه خود را به یک پرورشگاه یتیمان در مجارستان اختصاص دهد و این مهم ترین بخش از فعالیت کالج دونا می باشد. مشارکت در امور خیریه، اصطلاح تأکید شده از قانون اساسی کالج دونا است. نوع دوره ها و هزینه های تحصیل:

  • دوره منظم برای یک سال تحصیلی، با شروع از اکتبر هر سال هزینه تحصیل: 5600 یورو
  • دوره ی فشرده برای 1 ترم فشرده، با شروع در ماه فوریه هر سال هزینه تحصیل: 4900 یورو
  • هزینه درخواست برای هر دو دوره: 200 یورو (غیر قابل استرداد)

می توانید با مشاورین ارشد موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)  تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

سوالات متداول در مورد کالج های پیش دانشگاهی پزشکی مجارستان

1- هدف از برگزاری کالج های پیش دانشگاهی پزشکی در مجارستان چیست؟

هدف این دوره¬ها، آماده سازی دانشجویان برای تست¬های ورودی دانشگاه¬ها است که با استانداردهای مجارستان برگزار خواهند شد.

2- در کالج¬های پیش دانشگاهی پزشکی مجارستان بیشتر چه مطالبی آموزش داده می¬شود؟

بخش مهمی از هر دوره، پیشرفت دادن زبان انگلیسی و جبران کمبودهای آموزشی هر دانش آموز در دوره¬ی دبیرستان است.

3- در کالج پیش دانشگاهی McDanielپزشکی مجارستان آموزش¬ها به چه زبانی است؟

این کالج یک برنامه¬ی پیش دانشگاهی 2 ترمی را به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می¬کند.

4- هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در بوداپست مجارستان چقدر است؟

هزینه¬ی شرکت در برنامه ی انگلیسی زبان تحصیل پزشکی مجارستان 5200 یورو است.

5- هزینه تحصیل پزشکی به زبان آلمانی در بوداپست مجارستان چقدر است؟

شهریه ی دوره ی تحصیل پزشکیبه زبان آلمانی 6695 یورو است.

6- دانشجویان چه دوره¬هایی را در پزشکی بوداپست مجارستان می¬گذارنند؟

دانشجویان دوره¬های زیست شناسی، شیمی، فیزیک، زبان مجاری و دوره¬های آموزش عمومی زبان انگلیسی را می¬گذارنند.

7- شهریه پیش دانشگاهی انگلیسی زبان کالج مک دنیل بوداپست مجارستان چقدر است؟

شهریه¬ی این دوره انگلیسی زبان کالج مک دنیل بوداپست مجارستان 5200 یورو است.

8- چه خدماتی به دانشجویان دوره¬ی پیش دانشگاهی در کالج مک دنیل ارائه می¬شود؟

کمک کارمندان کالج به دانشجویان خارجی در پیدا کردن محل سکونت، اتاق مطالعه¬ی مناسب و اینترنت کالج کاملا رایگان. همچنین آنها می¬توانند در ساختمان کالج صبحانه و ناهار میل کنند.

9- هزینه برنامه پزشکی در پچ مجارستان چقدر است؟

هزینه ی هر دوره برنامه پزشکی در پچ مجارستان 3500 یورو است.

10- برنامه تحصیلی پزشکی در پچ مجارستان در چه ماهی شروع می¬شود؟

دانشجویان دوره¬های پیش دانشگاهی هر سال را در ماه مارچ شروع می¬کنند. پس از پایان این دوره، دانشجویان در ماه آگوست در یک امتحان ورودی برای دانشگاه Pecs شرکت خواهند کرد.

11- هزینه دوره¬ی پیش دانشگاهی در کالج دانشگاهی Szolnok چقدر است؟

این برنامه از ابتدای فوریه تا پایان آگوست طول می¬کشد و هزینه ی نهایی آن 3400 یورو است.

12- آیا کالج دانشگاهی Szolnokبرای دانشجویان دوره پیش دانشگاهی خوابگاه فراهم می¬کند؟

بله، دانشجویان این دوره¬ها در خوابگاه دانشجویی دوره¬ی لیسانس زندگی می¬کنند.

13- زبان تدریس برای پیش دانشگاهی در دانشگاه دبرسن مجارستان چیست؟

زبان تدریس دوره ی پیش دانشگاهی برای هر دو ترم انگلیسی است.

14- هزینه دوره¬های منظم در کالج پیش دانشگاهی دونا مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل دوره منظم برای یک سال تحصیلی، با شروع از اکتبر هر سال 5600 یورو است.

15- هزینه دوره¬های فشرده در کالج پیش دانشگاهی دونا مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل دوره¬ی فشرده برای 1 ترم فشرده، با شروع در ماه فوریه هر سال 4900 یورو است.

16- هزینه درخواست برای تحصیل در کالج پیش دانشگاهی دونا مجارستان چقدر است؟

هزینه درخواست برای هر دو دوره 200 یورو می¬باشد (غیر قابل استرداد).

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *