قیمت خانه در آلمان

املاک ممکن است به صورت خصوصی و یا از طریق یک نماینده املاک فروخته شود. در هر صورت، این امر به عهده خریدار است که ملک مورد علاقه خود را پیدا کند و سپس با مالک و یا نماینده آنها تماس بگیرد. معمولا هزینه مشاوران املاک توسط فروشنده پرداخت می شوند، به نظر می رسد که قیمت خانه در آلمان سریع تر از حقوق ها افزایش پیدا می کند، بسیاری از مردم احساس می کنند که این روند بی ثبات است و تجربه مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر همچنان اعتراضاتی به این موضوع از سمت مردم هست. شرایط زندگی در آلمان را می توانید از زبان مشاورین ما در موسسه، بر اساس تجربه بخوانید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط خرید املاک و خانه در آلمان برای خارجی ها

آیا افراد خارجی اجازه دارند تا با مهاجرت به آلمان، املاک و خانه خریداری نمایند؟ هیچ گونه محدودیتی برای افراد خارجی در زمینه خرید ملک و خانه در کشور آلمان وجود ندارد. شما می توانید با خیال آسوده در کشور آلمان ملک و خانه خریداری نمایید حتی اگر اقامت آلمان را نداشته باشید و یا حتی عضور ساکنان کشورهای اروپایی نباشید. چگونه می توان ملک و خانه مورد نظر خود را در آلمان پیدا کرد؟ شما می توانید به صورت شخصی و یا از طریق یک نماینده املاک این کار را انجام دهید. در هر صورت اکثر متقاضیان می توانند ملک و خانه مورد نظر و مناسب خود را پیدا کنند چه به صورت شخصی و یا چه از طریق نماینده و مشاور املاک قابل اعتماد.

این به معنی است که شما باید دستمزد نماینده و مشاور املاک خود را به صورت مستقیم پرداخت کنید که تقریبا بین 3 الی 7 درصد از قیمت خرید می باشد. پس بسیار مهم است که در ابتدا این مسئله را درنظر بگیرید و از طریق سازمان ملی و معتبر مانند  IVD نماینده و مشاور املاک معتبر خود را پیدا کنید.

مسکن و املاک در آلمان:

همانطور که در اکثر کشورها شما می توانید از طریق روزنامه ها و سایت ها و برنامه ها و املاک و به صورت آنلاین تبلیغات خانه و املاک را ببینید در کشور آلمان هم شما می توانید از تمامی این روش ها برای پیدا کردن خانه مورد نظر خود اقدام کنید. حتی شما ممکن است در خیابان در حال قدم زدن باشید و تبلیغ فروش را بر روی خانه ای ببینید که البته این روش زیاد مرسوم نیست.

انتخاب خانه:

آلمانی ها معمولا خانه ای را که خریداری می کنند برای زندگی طولانی مدت در نظر میگیرند. پس بنابرین در هنگاام انتخاب و خرید خانه عجله نکنید و با دقت تصمیم بگیرید. شما باید برای پیدا کردن خانه مورد نظر و مناسب خود حداقل یک سال بررسی و تحقیق را در نظر بگیرید.

حداقل شرایط ملزوم و قانونی خانه ها در آلمان:

حداقل مواردی که یک خانه در آلمان باید داشته باشد شامل مواردی همچون بام و پنجره و سیستم گرمایش و خدماتی همچون آب و برق می باشد. قبل از خرید خانه شما باید تمامی این موارد را بررسی کنید چرا که هیچ تضمینی برای وجود آنها نیست و برای کسب اطمینان کامل بهتر است با یک معمار یا نقشه بردار مشاوره کنید و بررسی های لازم را انجام دهید.

قیمت املاک در آلمان

قیمت املاک در آلمان

قیمت املاک در آلمان

  • ارقام زیر از راهنمای جهانی املاک نشانگر قیمت خانه در هر متر مربع در هر شهر( بر اساس داده های مربوطه به سه ماه سوم سال 2018)
  • مونیخ:5.839 یورو(آپارتمان)4.233 یورو (خانه خانوادگی)
  • هامبورگ:3.669 یورو(آپارتمان)2.529 یورو( خانه خانوادگی)
  • برلین:3.593 یورو(آپارتمان)2.321 یورو( خانه خانوادگی)
  • فرانکفورت:3.167 یورو(آپارتمان)2.500 یورو( خانه خانوادگی)
  • کلن:2.671 یورو(آپارتمان)2.240 یورو( خانه خانوادگی)
  • هانوفر:2.257 یورو(آپارتمان)2.007 یورو( خانه خانوادگی)

 یکی از عوامل بروز این رشد قیمتها عدم تعادل بین عرضه و تقاضا است. برخی از کارشناسان ادعا میکنند در حالیکه 280.000 خانه جدید که هر سال در آلمان ساخته میشوند. این رقم به اندازه کافی بالا نیست.  از طرف سرمایه گذاران داخلی و خارج از کشور، املاک آلمان به عنوان یک سرمایه گذاری قابل اطمینان پایدار دیده میشود، اگرچه بازده در برخی مناطق پایین است اما علاوه بر این،برخی از معافیت های مالیاتی در دسترس سرمایه گذاران اکنون حذف شده اند.

علاوه بر این،مالیات سود سرمایه 25 درصد( به علاوه هزینه همبستگی) برای هر گونه املاک متعلق به کمتر از 10 سال اعمال می شود، این بدین معنی است که برای بسیاری از مهاجران خرید ملک در آلمان فقط برای اقامت طولانی مدت جذاب است. هزینه های معامله همچنین میتواند از 12. 7 درصد برای خریداران( حدود.4 2 درصد برای فروشندگان) در بالای قیمت خرید باشد.

سایت های معتبر خرید املاک و خانه در آلمان

خانه ها و املاک فروشی معمولا از طریق سایت های اینترنتی تبلیغ و آگهی می شوند که آلمان در این روش دارای بزرگترین سایت های املاک و خانه می باشد. 95% از تمامی خانه و املاک فروشی در آلمان از طریق سایت ها به صورت تبلیغ و آگهی در می آیند مخصوصا در شهرهای بزرگ و کلان شهرها به این صورت می باشد. در صورتی که شما در حال خرید از شهرهای کوچکتر هستید می توانید از آزانس های املاک و یا روزنامه های کوچک محلی نیز استفاده کنید. با این حال باز هم می توان گفت سایت ها بزرگترین مبلغان و آگهی دهندگان املاک می باشند. در مورد سایت های املاک و خانه در آلمان بیشتر مطالعه کنید  و اینکه نمایندگان آنها چه کارهایی برای شما انجام می دهند و آن را با آژانس املاک مقایسه کنید.

  • ANYTHING AND ALL
  • Immobilienscout24
  • ImmonetImmowelt

سه سایتی که در بالا مطرح شد بزرگتری و به روز ترین سایت های مربوط به املاک و خانه می باشند و شما می توانید هر مدل خانه ای که مدنظر دارید مانند مبله و یا آپارتمان و یا غیره بدون نیاز به دفتر و کمیسیون و غیره در آن پیدا کنید.

سایت های کوچک:

  • SMALL PORTALS
  • Lieblingsmieter (آپارتمان بدون کمیسیون بنگاه)
  • null-provision (برگرفته از Immobilienscout24)
  • FastHome
  • Wohnungsbörse
  • Wohnungsmarkt24
  • Yoom
  • Wimdu

این سایت های املاک و خانه کوچکتر هستند و کمتر مورد استفاده و بازدید قرار می گیرند. درست است که بنگاه ها به این اندازه به روز نیستند اما محدوده مورد نظر شما را پوشش می دهند. با این حال بازهم استفاده از این سایت ها ارزش زیادی دارد.

اخذ اقامت آلمان از طریق خرید ملک

آلمان برنامه های جدیدی برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آلمان و کارآفرینی در این کشور در تاریخ 20 نوامبر 2017 ارائه داده است. در کشور آلمان با حداقل سرمایه گذاری 350000 یورو در شرکت ها و کمپانی های دولتی می توانید اقامت خود را دریافت کنید.

برنامه اقامت در آلمان:

سرمایه گذاران تجاری می توانند به صورت فردی و کاملا مستقل از طریق سرمایه گذاری در  aufenthg 21 با شرکت در ایجاد یک کمپانی و سرمایه گذاری در آن با حداقل 300000 یورو تا 350000 یورو درخواست اقامت خود را بدهند که این توسط مقامات و افراد مربوطه بررسی می شود و نتیجه به آنها اعلام می گردد. Aufenthg 21  با مجوز اقامت آلمان این اجازه را می دهد تا شخص خارجی با سرمایه گذاری در زمینه شرکت و املاک، بتواند اقامت خود را دریافت نماید. متقاضیان زیر می توانند درخواست خود را برای اقامت ارسال کنند:

  1. کارآفرینانی که قصد دارند در کشور آلمان کسب و کار و تجارت خود را در شعبه خارجی انجام دهند و گسترش دهند، فریلنسرها یا مترجمان، تهیه کنندگان و مدیران مشاوران قانونی کسب و کار و شرکا تجاری می توانند درخواست خود را ارسال کنند در صورتی که در بخش های دولتی دیگری مشغول به کار نباشند.
  2. کلید مجوز اقامت در آلمان برای افرادی است که نشان دهند کسب و کاری که مدنظرشان است به نفع اقتصاد کشور خواهد بود به طور مثال که هدف آنها رشد اقتصادی و برطرف کردن نیازمندی ها و ملزومات کشور باشد.
  3. سرمایه گذاران خارجی در زمینه های تجاری و املاک و مستغلات ویزا و اقامت موقت خود را در کشور آلمان طبق شرایطی  دریافت می کنند. و مدت این مجوز اقامت 2 الی 3 سال می باشد که می تواند تمدید شود. شما می توانید پس از سه سال زندگی مداوم در آلمان برای دریافت اقامت طولانی نیز درخواست دهید.
  4. هیچ نوع شرایطی برای زندگی موقت در آلمان وجود ندارد ولی شما باید سالانه آن را تمدید کنید.
  5. شما با خرید خانه در آلمان قادر به دریافت اقامت در آلمان نیستید و فقط باید برای کسب و کار و تجارت باید سرمایه گذاری نمایید.

نکات مهم قبل از خرید املاک و خانه در آلمان

دفتر ثبت اسناد رسمی در بازار خرید و فروش  ملک و خانه در آلمان نقش بسیار مهمی دارد. آنها در ابتدا سند و ثبت ملک را به صورت دقیق از نظر قانونی بررسی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که در صورت خرید شخص خریدار دچار مشکل نشود.سپس یک جلسه با حضور افراد مربوطه و شخص فروشنده و خریدار برگزار می شود که در آن قرارداد ها و شرایط به صورت کلی مطرح می شود. این جلسات به زبان کاملا آلمانی انجام می شود پس اگر شما یک فرد خارجی هستید باید یک مترجم به همراه خود به آنجا ببرید. شما می توانید هر شخصی را که خودتان در نظر دارید و مورد انتخاب خودتان است به همراه بیاورید که بتواند مکالمه را به خوبی برای شما ترجمه کند و شرایط را به خوبی برای شما و سایر حضار توضیح دهد.

چگونه می توانیم یک وام بانکی برای خرید ملک و خانه دریافت کنیم؟

برای خرید خانه در آلمان شما می توانید از یک بانک آلمانی درخواست وام دهید اما می توانید همچنین از بانک های سایر کشورها وام دریافت کنید که در این موارد هیچ محدودیتی وجود ندارد. برای دریافت وام از بانک های محلی در آلمان شما می توانید به راحتی درخواست دهید که با داشتن اسناد و مدارک کافی می توانید درخواست خود را ثبت کنید.

سپرده:

برای دریافت وام به صورت سپرده بسته به نوع وامی که شما درخواست می دهند، بیست درصد از مبلغ وام را به صورت سپرده در بانک قرار می دهید اما لازم به ذکر است که برای برخی مهاجران این مقدار تا 40 درصد نیز تغییر می کند. اما به طور کلی می توان گفت که بانک ها بیشتر تمایل دارند که به افرادی که دارای اقامت دائم هستند وام دهند. در نهایت با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید تا شما را ازشرایط زندگی در آلمان مطلع کنند و چارچوب قوانین قیمت خانه در آلمان را برای شما شرح دهند.

سوالات متداول در مورد قیمت خانه در آلمان

1- آیا افراد خارجی این امکان را دارند تا در آلمان نسبت به خرید خانه اقدام کنند؟

بله، هیچ ممنوعیتی جهت خرید خانه در آلمان برای افراد خارجی وجود ندارد.

2- چگونه می توان در آلمان خانه خرید؟

متقاضیان می توانند یا به صورت شخصی و یا از طریق یک نماینده املاک، نسبت به خرید خانه در آلمان اقدام کنند.

3- در فرایند خرید خانه در آلمان، دستمزد نماینده املاک چقدر است؟

دستمزد نماینده املاک معمولا بین سه الی هفت درصد از قیمت خرید ملک می باشد.

4- از چه روش هایی میتوان خانه مورد نظر خود را در آلمان یافت؟

متقاضیان می توانند از طریق روزنامه ها، سایت های خرید و فروش ملک، بنگاه های املاک و مستغلات و غیره ملک مورد نظر خود را بیابند.

5- قیمت خرید خانه در شهر برلین آلمان چه میزان است؟

به طور میانگین در برلین قیمت هر متر مربع آپارتمان 3,593 یورو می باشد.

6- سایت های معتبر جهت خرید خانه در آلمان کدامند؟

ImmonetImmowelt، Immobilienscout24، ANYTHING AND ALL

7- قبل ازخرید خانه در آلمان باید به چه نکاتی دقت کرد؟

حتما پیش از خرید تجهیزات منزل را بررسی کنید و در هنگام عقد قرار داد و در دفتر ثبت اسناد یک مترجم به همراه داشته باشید. زیرا تمام مکالمات به زبان آلمانی می باشد.

8- آیا جهت خرید خانه در آلمان می توان از وام بانکی استفاده کرد؟

بله، بانک های آلمان شرایطی را برای دریافت وام جهت خریداران ملک در این کشور در نظر گرفته اند.

9- قیمت خرید خانه در شهر فرانکفورت چه میزان است؟

قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر فرانکفورت 3,167 یورو می باشد.

10- آیا می توان از طریق خرید خانه در آلمان، اقامت این کشور را اخذ کرد؟

خیر، خرید ملک در آلمان به تنهایی باعث اخذ اقامت این کشور نمی شود.

11- خرید خانه در آلمان مناسب چه افرادی است؟

بیشتر مناسب افرادی است که از یکی از راه های تحصیل، کار، ثبت شرکت و غیره در این کشور حضور دارند و می توانند با خرید ملک یک مکان همیشگی برای زندگی در این کشور داشته باشند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *