تحصیل رشته طراحی لباس در کانادا

مراکز زیادی مانند آکادمی طراحی مد ریچارد رابینسون در مرکز شهر اتاوا دوره های آموزشی متنوعی را برای طراحان مد و افراد حرفه ای تا متقاضیان تحصیل رشته طراحی لباس در کانادا برگزار می کنند. این دوره ها با مدرک معتبر بین المللی به پایان می رسند و ورود به بازار کار را به دنبال خواهند داشت. شما نیز اگر متقاضی شرایط مهاجرت به کانادا و تحصیل در این دوره ها هستید، می توانید با مطالعه مقاله زیر و همچنین پرسش از متخصصین مهاجرت موسسه حقوقی توسعه گران مهر، اقدامات لازم را انجام دهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در کانادا

دوره به یک برنامه تحصیلی تخصصی اشاره دارد. این کار معمولا در محوطه دانشگاه رخ می دهد اما می تواند به صورت آنلاین نیز ارائه شود. کلاس ها برای افرادی که می خواهند دانش خاصی در یک موضوع داشته باشند، محبوب می باشند. طراحی مد، هنر طراحی لباس است که هم کاربردی و هم زیبا می باشد. طراحان مد باید به خوبی تحصیل و مطالعه کنند تا موفق باشند. یک دوره طراحی مد می تواند مقدمه تحصیل بیشتر در این زمینه با تقاضای بالا باشد.

پیش نیاز های تحصیل طراحی لباس در کانادا

پذیرش در دوره های طراحی مد رقابتی است، و یک نمونه از کار های خلاقانه فرد معمولا مورد نیاز می باشد. دانشجویان باید سابقه قوی در مهارت های ارتباطی و هنرهای زیبا داشته باشند و معمولا انتظار می رود که دانش قبلی از خیاطی، اصول طراحی، حرفه مد و ریاضیات پایه داشته باشند. دانشجویان اصول طراحی لباس، از جمله خیاطی، تهیه الگوی تخت، نقاشی، پارچه و الگوی کامپیوتری را از مربیانی که در این کار دست داشته اند، می آموزند.

اهداف دوره :

دوره طراحی مد توانایی تبدیل ایده های طراحی به لباس و لوازم جانبی و همچنین دانش بخش تجاری صنعت مد را ارائه می دهد. بخش هیجان انگیز ان، حرفه طراح مد برای افراد با اراده قوی و بسیار خلاق می باشد. یک طراح مد باید مجموعه هایی را ارائه دهد که به درخواست های مشتاقانه برای چیز های جدید پاسخ می دهد. ایجاد مجموعه برای جمعیت خاص، نیاز ابتدایی است. حرفه ای در بازاریابی به یک نقش مدیریتی در دنیای مدرن تبدیل می شود. آموزش در دانشکده LaSalle به شما کمک می کند تا حرفه ای در زمینه های زیر بدست آورید :

  • طراح لباس
  • متخصص مد
  • طراح
  • الگو ساز
  • هماهنگ کننده مد

شرایط اخذ پذیرش رشته طراحی لباس از دانشگاه های کانادا

دیپلم متوسطه انتاریو ( OSSD ) یا معادل با حداقل شش دوره دروس 12 U یا M شامل الزامات ویژه دوره می باشد. به طور معمول، میانگین 70 درصد افراد واجد شرایط پذیرفته شدن در نظر گرفته می شوند ؛ موضوعات مربوط به دوره های فردی ممکن است نیاز به نمرات بالاتر و یا میانگین کلی بالاتر باشد :

پایه 11 U یا M یا پایه 12 U ریاضی :

حداقل پایه های مورد نیاز در پیش نیازهای لازم برای رقابت تعیین خواهد شد ( معمولا در رده 70 – 65 درصد ). دانشجویان پویا، خلاق از سراسر دنیا Ryerson را انتخاب می کنند. ما آموزشی را ارائه می کنیم که اصول آکادمیک را با تجربه حرفه ای در محیطی آموزشی ترکیب می کند که منعکس کننده انرژی، قدرت و روح تورنتو می باشد. پردیس فرهنگی و سرزنده ما شامل دانشجویان بیش از 140 کشور مختلف است. موارد زیر الزامات پذیرش عمومی هستند و در معرض تغییر می باشند.

متقاضیانی که خارج از اونتاریو تحصیل کرده اند باید مدرک تحصیلی معادل با مدرک دبیرستان انتاریو ( OSSD ) همراه با 6 پایه 12 U یا M را ارائه نمایند. لطفا توجه کنید: Ryerson حق تعیین نهایی را دارد. ضروری است که الزامات و نمرات لازم برای دوره های خاص Ryerson بخشی از سابقه تحصیلی متقاضیانی که از خارج از اونتاریو، به خصوص دو سال آخر تحصیلات دبیرستان را گذرانده اند، باشد. آزمون مهارت در زبان انگلیسی ( TOEFL، MELAB، IELTS یا CAEL ) می باشد.

شرایط اخذ پذیرش رشته طراحی لباس از دانشگاه های کانادا

کانادا به معنی کلمه یک کشور بسیار ویژه می باشد. اقتصاد آن در بین بهترین ها در دنیا قرار دارد. علاوه بر این، موسسات آموزشی در کانادا از استاندارد بالایی برخوردارند و در جهان به خوبی شناخته شده می باشند. کانادا همچنین دارای تعدادی از مراکز آموزش حرفه ای است که در سطح جهانی شناخته شده اند. آن ها آموزش های عالی با کیفیت را ارائه می دهند و تقریبا برای تمام افراد در سراسر جهان قابل ارائه می باشند. اگر علاقه مند می باشید که طراحی مد را در کانادا اموزش ببینید، می توانید به هر کدام از مدارس طراحی لباس کانادا که در زیر به ان ها اشاره شده است، سر بزنید.

شرایط اخذ پذیرش رشته طراحی لباس از دانشگاه های کانادا

شرایط اخذ پذیرش رشته طراحی لباس از دانشگاه های کانادا

  • George Brown college

این موسسه طراحی لباس در تورنتو کانادا واقع شده است. آن ها برنامه های مختلف مربوط به مد، مانند جواهرات، صنعت مد، مدیریت مد و طراحی لباس، تکنیک های طراحی لباس و توسعه و مدیریت طراحی لباس بین المللی را ارائه می دهند.

  • مدرسه طراحی لباس دانشگاه Ryerson ( Ryerson university school of fashion )

آن ها نیز در تورنتو، اونتاریو، کانادا قرار دارند. آن ها برنامه های مختلفی در طراحی مد و طراحی لباس ارائه می کنند. آن ها دارای 600 دانشجوی دوره کارشناسی در رشته طراحی لباس می باشند. هزینه شهریه دانشگاه بسته به دوره خاصی که شما برای آن ثبت نام می کنید، بین 19,320 تا 22,500 دلار می باشد.

  • دانشگاه بین المللی Lasalle

مدرسه طراحی لباس در مونترال کانادا قرار دارد. علاوه بر مرکز اصلی دانشگاه که در کانادا قرار دارد، آن ها همچنین دارای ساختمان های فرعی در سراسر جهان می باشند که برنامه هایی را در بازاریابی مد و طراحی لباس ارائه می کنند.

  • دانشگاه Ryerson

این دانشگاه در تورنتو، انتاریو قرار دارد. آن ها برنامه های مختلف مد را، مانند طراحی لباس، ارتباطات مد و بسیاری چیزهای دیگر را ارائه می دهند. آنها همچنین آموزش طراحی لباس را در سطوح مختلف آموزشی، هر دو در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد، ارائه می نمایند.

  • دانشگاه پلی تکنیک Kwantlen ( Kwantlen polytechnic university )

این دانشگاه در سوری واقع شده است. برنامه های مختلفی مانند مد و فن آوری، بازاریابی مد و طراحی تجهیزات فنی را ارائه می دهد. آن ها همه این دوره ها را در سطوح مختلف آموزشی، مانند لیسانس و کارشناسی ارشد، ارائه می دهند.

  • دانشکده Humber

این دانشکده در تورنتو، اونتاریو، کانادا قرار دارد. آن ها دوره های ترکیبی مختلفی مانند مدیریت مد، هنر مد و تبلیغات و ترویج مد را ارائه می دهند. این دوره ها هر دو در سطح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می شوند.

  • دانشگاه UQAM

آن ها در مونترال، کبک، کانادا قرار دارند. آن ها تعدادی از برنامه های مد، مانند طراحی سبک لباس، بازاریابی مد و مدیریت مد را ارائه می کنند.

  • دانشگاه NSCAD

این دانشگاه در هالیفاکس، نوا اسکوشیا واقع گردیده است. این دانشگاه به آموزش طراحی لباس و پارچه می پردازد. این دانشگاه از دانشجویان خود 3000 دلار مطالبه می نماید.

رتبه و رنکینگ دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته طراحی لباس

سامانه QS دانشگاه ها را بر اساس جایگاهشان در دنیا و همچنین بر اساس رشته های مختلف ( که شامل 48 موضوع و 5 دانشکده متفاوت میشود ) و منطقه آنها مورد بررسی قرار داده و آنها را رتبه بندی میکند. این سامانه معیارهای مختلفی مانند اعتبار و شهرت میان سایر دانشگاه ها (40%) کارمندان (10%)، نسبت دانشجویان به مدرسین (20%)، نسبت ارجاعات به کارمندان آکادمیک (20%)، و روابط بین المللی از حمله دانشجویان و کارمندان (10%) مورد ارزیابی قرار می دهد و برترین دانشگاه های دنیا را شناسایی می کند.

رنکینگ QS در سال 2019

  1. دانشگاه تورنتو University of Toronto 28
  2. دانشگاه مک گیل McGill University 33
  3. دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia 47
  4. دانشگاه آلبرتا University of Alberta 109
  5. دانشگاه مک مستر McMaster University 146
  6. دانشگاه منترال Universite de Montreal 149
  7. دانشگاه واترلو University of Waterloo 163
  8. دانشگاه اونتاریو غربی The University of Western Ontario 214
  9. دانشگاه کالگری University of Calgary 229
  10. دانشگاه کویین در کینگزتن Queen’s University 239

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در کانادا

  • 2014= 5998 دلار
  • 2015= 6201 دلار
  • 2016= 6375 دلار
  • 2017= 6618 دلار
  • 2018= 6838 دلار

برای بسیاری از دانشجویان عادی است که در سال اول در محوطه دانشگاه زندگی کنند ؛ این ساختمان ها خوابگاه نامیده می شوند. شما معمولا یک اتاق خوابگاه را با یک هم اتاقی دیگر شریک می شوید، امکانات دیگر مانند آشپزخانه، محل اجتماع و اتاق لباسشویی را با سایر دانشجویان شریک هستید. پیشنهاد می شود که شما هزینه ای بین 3000 تا 7500 دلار کانادا ( معادل تقریبی 2250 تا 5615 دلار آمریکا ) در سال برای اقامت در محوطه دانشگاه در کانادا هزینه نمایید، گرچه این مقدار به منطقه ای که شما انتخاب می کنید، بستگی دارد.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در کانادا

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در کانادا

متفرقه:

بل یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان اینترنت در کانادا می باشد. بسته های اینترنتی آن از 115 – 50 دلار در ماه متغیر است. شما می توانید براساس اولویت های خود یک برنامه تلفنی در Informer پیدا کنید. هزینه متوسط حدود 20 دلار در ماه است. لازم است که تمام دانشجویان بین المللی بیمه سلامت داشته باشند، اما بسته به این که شما در کدام ایالت تحصیل می کنید، پوشش بیمه متفاوت خواهد بود.

اگر در آلبرتا، کبک، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوفاندلند، لابرادور و ساسکاچوان تحصیل نمایید، بسته به طول اقامت شما تحت پوشش برنامه های بهداشتی ایالت خود قرار می گیرید. با این حال، اگر در یک ایالت دیگر تحصیل می کنید، باید بیمه سلامت خصوصی را ترتیب دهید. ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) برای تحصیل در کانادا طبق شرایط مهاجرت به کانادا و هزینه تحصیل در کانادا اقدامات لازم را انجام میدهیم، شما نیز میتوانید با دریافت مشاوره مربوطه اقدامات خود را تکمیل کنید.

سوالات متداول در مورد پیش نیاز های تحصیل طراحی لباس در کانادا

1- دانشکده LaSalle کانادا کدام حرفه های مد را به دانشجویان آموزش می دهد؟

  • طراح لباس
  • متخصص مد
  • طراح
  • الگو ساز
  • هماهنگ کننده مد

2- برای پذیرش رشته طراحی لباس در کانادا به چه مدرکی نیاز است؟

دیپلم متوسطه انتاریو ( OSSD ) یا معادل با حداقل شش دوره دروس 12 U یا M شامل الزامات ویژه دوره می باشد.

3- آیا برای پذیرش رشته طراحی لباس در کانادا به مدرک زبان نیاز است؟

آزمون مهارت در زبان انگلیسی ( TOEFL، MELAB، IELTS یا CAEL ) می باشد.

4- آیا کالج George Brown رشته طراحی لباس را ارائه می دهد؟

آن ها برنامه های مختلف مربوط به مد، مانند جواهرات، صنعت مد، مدیریت مد و طراحی لباس، تکنیک های طراحی لباس و توسعه و مدیریت طراحی لباس بین المللی را ارائه می دهند.

5- شهریه مدرسه طراحی لباس دانشگاه Ryerson چقدر است؟

هزینه شهریه دانشگاه بسته به دوره خاصی که شما برای آن ثبت نام می کنید، بین 19,320 تا 22,500 دلار می باشد.

6- هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در کانادا چقدر است؟

  • 2014= 5998 دلار
  • 2015= 6201 دلار
  • 2016= 6375 دلار
  • 2017= 6618 دلار
  • 2018= 6838 دلار

7- خوابگاه های دانشگاه های کانادا چند نفره است؟

شما معمولا یک اتاق خوابگاه را با یک هم اتاقی دیگر شریک می شوید

8- خوابگاه های دانشگاه های کانادا چه امکاناتی را به دانشجویان ارائه می دهند؟

آشپزخانه، محل اجتماع و اتاق لباسشویی

9- هزینه اقامت در محوطه دانشگاه در کانادا چقدر است؟

پیشنهاد می شود که شما هزینه ای بین 3000 تا 7500 دلار کانادا ( معادل تقریبی 2250 تا 5615 دلار آمریکا ) در سال برای اقامت در محوطه دانشگاه در کانادا هزینه نمایید.

10- رتبه دانشگاه تورنتو در سطح جهان چقدر است؟

28

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *