شهر خارکف اوکراین

شهر خارکف اوکراین در شمال شرق اوکراین قرار دارد. این شهر بین سه رودخانه ی اودا، لوپان و خارکف قرار دارد. این شهر در سال 1655 به عنوان سنگری نظامی برای دفاع از مرزهای جنوبی روسیه ساخته شد؛ بخشی از دیوار کرملین هنوز در خارکف باقی مانده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اهمیت شهر خارکف اوکراین

خارکف که مرکز خاک های حاصل خیز و کلونی سازی های سریع قرن 18م است، به سرعت به بازارهای تجارت مهم و کارخانه های صنایع دستی دست پیدا کرد و در سال 1732 به پایتخت دولتی تبدیل شد. بعدها در قرن 19م این شهر به چیزی بیشتر از یک نقطه ی آرامش تبدیل شد، زیرا معادن ذغال خیز حومه ی رود دونتز گشوده شدند که در سال 1869 ابتدا تنها با خط راه آهن خارکف می شد به آنها رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به اوکراین با مشاورین موسسه توسعه گران مهر تماس فرمایید.

در آن دوره صنایع خود خارکف به خصوص مهندسی به سرعت رشد کردند. پس از انقلاب روسیه در سال 1917، خارکف اولین پایتخت شور اوکراین شد اما این موقعیت را در سال 1934 به کیف باخت. در طول جنگ جهانی دوم، رقابت بر سر به دست آوردن این شهر ارتباطی بالا گرفت و خارکف بارها بین دو طرف جنگ دست به دست شد و هربار خرابی های بی شماری به بار آمد.

شهر خارکف اوکراین

زندگی در خارکف

امروزه خارکف نقش خود را به عنوان یک مرکز ارتباطی حفظ کرده است: خارکف شاهراه ارتباطی راه آهن است که چندین خط قطار و تعدادی از ایستگاه های خطوط اصلی در آن قرار دارند. همچنین خارکف شهری کلیدی در مسیر سیستم بزرگ راهی اوکراین و روسیه است، به طوری که بزرگ راه هایی به مسکو، به کیف و غرب اوکراین، به Zaporizhzhya و کریمیه و به Rostov-na-Donu و قفقاز، از این شهر شروع می شوند. درباره تابعیت و اقامت اوکراین بخوانید.

خارکف یک فرودگاه بسیار بزرگ هم دارد. این شهر، دومین شهر بزرگ در اوکراین است و مرکز ارتباطی چندین شهر بزرگ حومه ی خود به حساب می آید. صنعت غالب بدنه ی شهر خارکف، مهندسی است. محصولات اصلی این شهر شامل لوکوموتیوهای دیزلی، ابزار ماشین آلات، ماشین های حفر معدن، تراکتورها و سایر ماشین های مخصوص کشاورزی، دوچرخه، ژنراتورها، توربین های بخار و بسیاری از ابزارهای الکتریکی می شود.

کارخانه های کوچکی هم وجود دارد که محصولات غذایی و سایر کالاهای مصرف کنندگان شهری را تولید می کنند. بخش زیادی از انرژی کارخانه ها و گرمای شهر از گاز طبیعی فراهم می شود.

زندگی در شهر خارکف

خرابی های وسیع ناشی از جنگ جهانی دوم این امکان را به وجود آورد که شهر خارکف اوکراین امروزه بازسازی و به شهری با خیابان های وسیع، بلوک های آپارتمانی بزرگ و ساختمان های اداری مطرح و گاهی کسل کننده و همچنین کارخانه های عظیم تبدیل شود. از بین آثار به جامانده از گذشته می توان به کلیسای جامع Pokrovsky قرن 17م، کلیسای مشایخی قرن 19م و برج ناقوس یادمان پیروزی بر ناپلئون اول در سال 1812 اشاره کرد. جهت اطلاع از هزینه زندگی در خارکوف اوکراین با مشاوران موسسه توسعه گران مهر تماس فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *