شهروندی سوئد با سرمایه گذاری

اخذ شهروندی سوئد با سرمایه گذاری و یا هر روش دیگری مانند تحصیل در سوئد به معنی اقدام به کسب شهروندی کشور دیگری به غیر از کشورخودتان می باشد که در این مقاله و موضوع آن به دلیل سرمایه گذاری قابل توجه، مزایای آزادی سفر، فرصت های تجاری و قوانین مالیاتی مطلوب ؛ به قلم مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر پرداخته شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شهروندی سوئد با سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری فرد را قادر می سازد که مقداری پول را در یک پروژه به منظور واجد شرایط بودن برای ویزای اقامت دائم سرمایه گذاری کند. هر کشور میزان سرمایه مورد نیاز برای صدور ویزای اقامت را مقرر می کند. سرمایه گذاری به طور کلی باید در پروژه های از پیش تعیین شده در کشوری که می خواهید در آن اقامت کنید انجام شود و باید منحصرا به نفع اقتصاد آن کشور باشد. علاوه بر اثبات برآورده کردن الزامات سرمایه گذاری خارجی باید مدارک زیر که کاربردی هستند را ضمیمه کنید:

  • کپی صفحه های پاسپورت
  • کپی صورتحساب بانکی
  • قرارداد فروش ( اگر سرمایه گذار چیزی را خریداری کرده یا تمایل به خرید دارد)
  • شرکت تجاری در سوئد، به همراه اثبات خرید( اگر فروش تکمیل شده باشد)
  • کپی قرارداد مشتریان و یا ارائه کنندگان خدمات و کالا ها
  • کپی مدارک ملی و مدارک تحصیلی
  • نامه تصدیق اشتغال از کارفرمایان قبلی
  • کپی هر نوع گواهی ثبت برای شرکت های سرمایه گذار( در داخل یا خارج از سوئد)

مجوز اقامت دائم سوئد

بعد از پنج سال زندگی در سوئد سرمایه گذار و خانواده آن واجد شرایط درخواست برای مجوز اقامت دائم میشوند. بعد از پنج سال دریافت اقامت دائم آنها می توانند برای تابعیت سوئد درخواست دهند.

الزامات درخواست برای تابعیت سوئد:

  1. توانایی اثبات هویت خود
  2. داشتن حداقل 18 سال سن
  3. داشتن مجوز اقامت دائم یا داشتن کارت اقامت سوئد
  4. برآوردن الزامات اقامت در سوئد( در سوئد برای مدت مشخص زندگی کرده باشید)
  5. رفتار اخلاقی خوبی در سوئد از خود نشان داده باشید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در سوئد

  • سوئد موقعیت اقتصادی و سیاسی بسیار مساعدی دارد و یک محیط با کیفیت خوب برای کسب و کار ایجاد کرده است.
  • طبق گزارش بانک جهانی، سوئد دهمین کشوری است که انجام کسب و کار در آن آسان است.
  • میزان مالیات شرکت ها در میان کمترین میزان مالیات در اروپا قرار دارد،  سوئد معافیت های مشارکتی ارائه می کند. کاهش کل هزینه های مالیات برای بهره مجاز است و هیچ قوانین سختگیرانه ای برای مهاجرت وجود ندارد.
  • سوئد دارای اقتصادی آزاد و متنوع است ( مخصوصا در بخش هایی که پتانسیل بالایی دارند مثل محصولات با تکنولوژی پیشرفته و اقتصاد پایدار) و بسیار رقابتی است.
  • جمعیت شناسی به طور فزاینده ای دینامیک است و نیروی کار با مهارت بالا برای کسب و کار پرورش می دهند.
  • سیستم قضائی سوئد متعادل است و تصمیمات عادلانه، شفاف و قابل اطمینانی اتخاذ می شود. کیفیت مدیریت و خدمات مشاوره ای بسیار بالا است و فرایند کسب و کار بسیار ساده است.
  • پتانسیل بازار داخلی اغلب دست کم گرفته می شود در صورتیکه مصرف کنندگان سوئدی یکی از بالاترین میزان قدرت خرید در اروپا را دارند(  حدود 46.000 یورو در سال 2017) و تمایل زیادی به مصرف دارند.
مزایا و معایب سرمایه گذاری در سوئد

مزایا و معایب سرمایه گذاری در سوئد

نقاط ضعف:

  • هزینه های بالای نیروی کار
  • قوانین سخت و محکم برای در اولویت بودن حفاظت و حمایت از نیروی کار
  • بدهی بالای خانواده ها
  • تنش در بازار مسکن

شرایط و قوانین سرمایه گذاری در سوئد

زمانی که اداره ثبت شرکت ها در سوئد درخواست کتبی را دریافت می کند تایید آن معمولا دو تا سه هفته طول می کشد.  تملک اکثریت سهام یک شرکت در پایتخت مجاز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ادغام دو شرکت و تملک شرکت لطفا از BOLAFSVERKET دیدن کنید. آژانس ترویج سرمایه گذاری اطلاعاتی در مورد مجوزهای لازم برای ایجاد کسب و کار ارائه می دهد. در اداره ثبت شرکت ها( BOLOGSVERKET) هیچ مجوز خاص یا معافیت وجود ندارد.

اداره املاک و مستغلات و مالکیت زمین (OFGICE REAL STATE AND LAND OWNERSHIP)

امکان خرید زمین و ساختمان تجاری و صنعتی وجود دارد.  این کار بسیار ساده است و مالیات آن خیلی زیاد نیست. خطر سلب مالکیت به منظور اهداف عمومی وجود دارد. این تبعیض آمیز نیست. غرامت های معقولانه ای مطابق با قانون بین الملل ارائه می شود.

حمایت از سرمایه گذاری

روش هایی برای حمایت از سرمایه گذاری مثل دادن سوبسید، گارانتی، وام،  مالیات های کم، نبودن مالیات بر سود سهام و فرایندی مطلوب برای تاسیس شرکت وجود دارد. بازار مواد غذایی و وسایل برقی بخش های ممتاز برای ایجاد کسب و کار هستند.  با توجه به مناطق آزاد با موقعیت جغرافیایی خاص، سوبسیدهایی با توجه به منطقه ای که شرکت در آن تاسیس می شود به شرکت ها اختصاص داده می شود. سوئد به دو منطقه(1 و 2( تقسیم می شود.  در منطقه 1 سوبسیدها به 35% و در منطقه 2 سوبسیدها به 20% محدود می شود. مناطق آزاد تجاری مناطقی هستند که از حقوق گمرکی معاف هستند. سوئد دارای مناطق تجاری خارجی با انبارهای کالا در استکهلم، گوتنبورگ، مالمو و یونشوپینگ است.

فرصت های سرمایه گذاری در سوئد

  • خدمات نظافتی

خدمات نظافتی یک فعالیت اقتصادی است که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است و سوئد ازین قاعده مستثنی نیست.  این یک نوع کسب و کار خدماتی است که شامل تمیز کردن و تعمیر و نگهداری خانه ها، هتل ها و دفاتر می شود . این یک کسب و کار است که سود خوبی دارد.  اگر می خواهید چیزی را تمیز کنید با آنها تماس بگیرید. شروع این کسب و کار سخت نیست و مطمئن باشید بازده خوبی دارد.

  • هتل

یکی از کسب و کارهای مناسب که رشد و ترقی خوبی دارد هتل است. اگر شما شخصی مهمان نواز و مهربان هستید ممکن است بخواهید در هتل کار کنید  در سراسر سوئد تعدادی هتل های پراکنده وجود دارد. شما می توانید وارد این بخش شوید و سود خوبی به دست بیاورید. ممکن است لازم باشد پول زیادی را سرمایه گذاری کنید.  زیرا برای داشتن یک هتل درجه یک که مشریان تمام چیزهایی که می خواهند را داشته باشند هزینه زیادی لازم است.

  • بازار املاک و مستغلات

کار در بازار املاک و مستغلات نوعی کسب و کار است که باعث پیشرفت در زمینه های بیشتری می شود  به این معنی که ممکن است شما بخواهید در املاک تجاری و همچنین املاک شخصی معامله کنید. هر چند که مطمئن شوید تمام چیزها را از دیگر معاملات ملکی یاد گرفته اید و مطمئن شوید در بازاری مناسب کسب و کار را شروع می کنید.  در سراسر جهان سالانه پول زیادی در بازار املاک جا به جا می شود و سوئد از این قضیه مستثنی نیست.

  • سالن های زیبایی و مو

یکی دیگر از فرصت های کسب و کار که ممکن است شما تمایل به انجام آن داشته باشید سالن های زیبایی است.  تا زمانی که مردم بخواهند زیبا به نظر برسند صنعت زیبایی هنوز رونق دارد. مطمئن شوید که سالن زیبایی شما در محل خوبی واقع شده باشد تا بتوانید از حمایت خوبی برخوردار باشید. بازار این کسب و کار در سوئد بسیار بزرگ است و شما می توانید موقعیت خوبی در این بازار به دست بیاورید.

  • کشاورزی

شما می توانید در زمینه کشاورزی کسب و کاری را شروع کنید یا می توانید با گرفتن زمین میوه یا محصولی که مردم به آن نیاز دارند را تولید کنید یا با خریدن زمین به عنوان سرمایه گذار وارد این صنعت شوید. بازار محصولات کشاورزی نامحدود است زیرا اکثر مردم سوئد از محصولات کشاورزی استفاده می کنند.

  • کیترینگ( تهیه غذا)

این یکی دیگر از موقعیت های کسب و کار است که برای شروع نیازی به پول زیاد و همچنین تجربه ندارد. وقتی که تصمیم می گیرید که وارد این کسب و کار شوید می بینید که افراد زیادی در سوئد هستند که در این زمینه کار می کنند.  شما می توانید با تبلیغات و با نشان دادن مهارت های خود در اینترنت کار خود را شروع کنید. تعدادی سایت وجود دارد که راهکارهایی برای یک کیترینگ تازه ارائه می دهند.

  • حمل و نقل

اگر مهارت رانندگی دارید و می توانید از مقامات مجوزهای مناسب را کسب کنید می توانید در زمینه حمل و نقل کاری را انتخاب کنید. شما ممکن است بتوانید راننده اتوبوس شوید.  این کار روشی عالی برای نجات مردم از استرس برای رفتن به مکان های مختلف است.

اخذ اقامت سوئد از طریق کارآفرینی

مهاجرت سرمایه گذاری یک فرد را قادر می سازد تا مقدار مشخصی از پول را در یک پروژه سرمایه‌گذاری کند تا واجد شرایط دریافت ویزای اقامت دائم باشد. هر کشور مبلغ معین شده مورد نیاز متقاضی را برای صدور ویزا اقامت تعیین می کنند. سرمایه گذاری به طور کلی باید در یک پروژه از پیش ثبت شده در کشوری که در آن به دنبال اقامت می باشند انجام شود و باید صرفا به نفع اقتصاد کشور باشد. به طور کلی یک متقاضی غیر اروپایی که مایل به اقامت در سوئد برای مدت بیش از ۹۰ روز است،درخواست مجوز اقامت موقت می کند. معمولاً این اجازه جهت متقاضی که قصد بازدید از کشور را دارد از قبل درخواست و فراهم می شود.

متخصص زیبایی در جهت این ویزای خاص از طریق کنسولگری سوئدی ایا سفارت محل اقامت خود درخواست کند. این همان جایی است که متقاضی درخواست و تاییدیه جهت اجازه اقامت را دریافت می‌کند. پس از این، آنها حق دارند که در سوئد زندگی و کار کنند. به علاوه، متقاضیانی که حداقل ۵ سال در سوئد زندگی می‌کنند، می‌توانند درخواست یک مجوز اقامت دائم کنند. مجوز اقامت دائم به متقاضی این اجازه را می دهد تا بدون گذرنامه به طور نامحدود در سوئد زندگی کند.

اخذ اقامت سوئد از طریق کارآفرینی

اخذ اقامت سوئد از طریق کارآفرینی

مجوز اقامت خود اشتغال

اگر شما یک تاجر هستید و به دنبال این هستید که به شما اجازه دهند و روابط تجاری خود را در سوئد انجام دهید، شما واجد شرایط درخواست مجوز جهت اقامت خود اشتغال می باشید. درخواست جهت این نوع درخواست مستلزم اسناد زیر است:

  1. گذرنامه معتبر
  2. اظهارات بانکی نشان دهنده منبع مالی کافی
  3. سند بانک نشان دهنده درآمد شما یا قصد خرید توسط یک تجارت
  4. قرارداد فروش
  5. قرارداد با تهیه کنندگان/ مشتریان
  6. قرارداد مشارکت یا ثبت سهام
  7. گزارش سالانه /حساب
  8. ترازنامه و صورت های مالی
  9. مدرک از دانش زبان انگلیسی و/ یا زبان سوئدی
  10. گواهینامه های تحصیلی
  11. گواهینامه از سوی کارفرمایان
  12. گواهی ثبت نام جهت شرکت هایی که متعلق به خود/ متعلق به خارج از سوئد هستند.

طبق مطالعات ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)، کشوری که بهترین معیارهای سوئد را برآورده می سازد، اتریش است. کسب اطلاعات بیشتر شرایط مهاجرت به سوئد از طریق مشاوره رایگان تلفنی موسسه و کارشناسان مهاجرتی ما امکان پذیر است.

سوالات متداول در مورد شهروندی سوئد با سرمایه گذاری

1- در چه زمینه هایی می توان در سوئد سرمایه گذاری کرد؟

سرمایه گذاری به طور کلی باید در پروژه های از پیش تعیین شده در کشوری که می خواهید در آن اقامت کنید انجام شود و باید منحصرا به نفع اقتصاد آن کشور باشد.

2- جهت سرمایه گذاری در سوئد چه مدارکی مورد نیاز است؟

  • کپی صفحه های پاسپورت
  • کپی صورتحساب بانکی
  • قرارداد فروش ( اگر سرمایه گذار چیزی را خریداری کرده یا تمایل به خرید دارد)
  • شرکت تجاری در سوئد، به همراه اثبات خرید( اگر فروش تکمیل شده باشد)
  • کپی قرارداد مشتریان و یا ارائه کنندگان خدمات و کالا ها
  • کپی مدارک ملی و مدارک تحصیلی
  • نامه تصدیق اشتغال از کارفرمایان قبلی
  • کپی هر نوع گواهی ثبت برای شرکت های سرمایه گذار( در داخل یا خارج از سوئد)

3- آیا می توان از طریق سرمایه گذاری مجوز اقامت دائم سوئد را اخذ کرد؟

بعد از پنج سال زندگی در سوئد سرمایه گذار و خانواده آن واجد شرایط درخواست برای مجوز اقامت دائم میشوند.

4- آیا می توان از طریق سرمایه گذاری تابعیت سوئد را اخذ کرد؟

بعد از پنج سال دریافت اقامت دائم آنها می توانند برای تابعیت سوئد درخواست دهند.

5- آیا درخواست تابعیت سوئد محدودیت سنی دارد؟

داشتن حداقل 18 سال سن

6- آیا می توان تابعیت سوئد را با اقامت موقت بدست آورد ؟

داشتن مجوز اقامت دائم یا داشتن کارت اقامت سوئد الزامی است.

7- الزامات درخواست برای تابعیت سوئد چیست؟

  • توانایی اثبات هویت خود
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • داشتن مجوز اقامت دائم یا داشتن کارت اقامت سوئد
  • برآوردن الزامات اقامت در سوئد( در سوئد برای مدت مشخص زندگی کرده باشید)
  • رفتار اخلاقی خوبی در سوئد از خود نشان داده باشید.

8- آیا سوئد کشور امنی برای سرمایه گذاری است ؟

سوئد موقعیت اقتصادی و سیاسی بسیار مساعدی دارد و یک محیط با کیفیت خوب برای کسب و کار ایجاد کرده است.

9- آیا میزان مالیات شرکت ها در سوئد برای سرمایه گذاری مناسب است؟

میزان مالیات شرکت ها در میان کمترین میزان مالیات در اروپا قرار دارد، سوئد معافیت های مشارکتی ارائه می کند. کاهش کل هزینه های مالیات برای بهره مجاز است و هیچ قوانین سختگیرانه ای برای مهاجرت وجود ندارد.

10- آیا قدرت خرید مردم سوئد برای سرمایه گذاری در این کشور مناسب است؟

پتانسیل بازار داخلی اغلب دست کم گرفته می شود در صورتیکه مصرف کنندگان سوئدی یکی از بالاترین میزان قدرت خرید در اروپا را دارند( حدود 46.000 یورو در سال 2017) و تمایل زیادی به مصرف دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *