لیست کامل مشاغل مورد نیاز کانادا

در این مطلب میخوانید

هر ساله، لیست مشاغل مورد نیاز کانادا بر اساس نیازهای شغلی این کشور تغییر می کند. اطلاع کامل از این لیست ، برای برنامه ریزی مسیر شغلی در کانادا یک امر ضروری است. بنابراین، افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند الزاما باید این لیست را بررسی و شغل مورد نظرشان را جستجو کنند. در این مقاله به تمامی مشاغل با ناک های شغلی کانادا ، شغل های پردرآمد در کانادا و بهترین شغل ها برای مهاجرت به کانادا می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

لیست ناک های شغلی کانادا

کانادا همواره از افرادی که متقاضی مهاجرت کاری به کانادا هستند، استقبال می کند؛ و یکی از ساده ترین و آسان ترین مسیرهای مهاجرت را بر اساس یک سیستم امتیاز بندی برای آنها در نظر می گیرد. سالیانه، سیستم طبقه بندی ملی مشاغل مورد نیاز کانادا یا به اختصار NOC لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را منتشر می کند. بر اساس سطح و نوع مهارت، ناک ها به صورت زیر دسته بندی می شوند:

  • نوع مهارت 0 : مشاغلی که مرتبط با مدیریت هستند.
  • سطح مهارت A : مشاغل تخصصی که معمولا به مدرک دانشگاهی نیاز دارند.
  • سطح مهارت B : مشاغل فنی که معمولا به مدرک فنی یا کارآموزی نیاز دارند.
  • سطح مهارت C : مشاغل معمولی که معمولا به دیپلم دبیرستان نیاز دارند.
  • سطح مهارت D : مشاغلی که تنها به آموزش نیاز دارند.

ناک( National Occupation Classification) یک کد چهار رقمی است که مشاغل مختلف در بازار کار کانادا را از هم تفکیک می کند. اولین عدد در ناک، نوع مهارت شغلی را نشان می دهد.

نوع مشاغلناک شغلی کانادا
مشاغل مدیریتی0
مشاغل تجاری، مالی و اجرایی1
مشاغل علوم کاربردی و طبیعی و دیگر شغل های مرتبط2
مشاغل بخش سلامت3
مشاغل بخش آموزشی، حقوقی، مدارس و خدمات دولتی و اجتماعی4
مشاغل هنری، فرهنگی، ورزشی و تفریحی5
مشاغل بخش فروش و خدماتی6
مشاغل بخش حمل و نقل7
مشاغل بخش منابع طبیعی، کشاورزی و محصولات مرتبط8
مشاغل بخش تولید و تاسیسات9

بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

شغل های خوب در کانادا

مشاغل زیادی در کانادا به نیروی کار نیاز دارند و این بهترین فرصت برای دریافت اقامت درکانادا است. در لیست زیر، بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا در سال 2022 ارایه شده است:

1- راننده ( ناک 7511 ،7521 ، 7452، 7513)

در آینده نه چندان دور ،کانادا به تعداد زیادی راننده نیاز خواهد داشت تا به نیاز روزافزون حمل و نقل در داخل و اطراف کانادا پاسخ دهند. متوسط حقوق راننده کامیون 44.000 دلار در سال است.

2-مسئول پذیرش( ناک 1414)

مسئول پذیرش به عنوان نماینده شرکت، وظیفه مهمی را بر عهده دارد. با توجه به افزایش کسب و کارها در کانادا، درخواست برای مسیول پذیرش افزایش یافته است. حقوق سالیانه این شغل 35.000 دلار است.

3- مهندس برق (ناک 2133)

با وجود 6 نیروگاه هسته ای در کانادا ، نیاز به مهندس برق برای آنالیز، طراحی و ساخت سیستم های برقی انکار ناپذیر است. مهندسین برق حقوق سالیانه 91.000 دلار دریافت می کنند.

4- آشپز (ناک 6321)

با توجه به چند فرهنگی بودن کانادا، این کشور به آشپزهایی نیاز دارد که در غذاهای خارجی تخصص داشته باشند. درآمد آشپزها 40.000 دلار در سال است.

5- صندوقدار ( ناک 6611)

صندوقداری یکی از ساده ترین مشاغل مورد نیاز کانادا است که نیازی به تحصیلات بالا ندارد. بنابراین اگر جوان هستید و تجربه کاری کافی ندارید، این شغل می تواند برای شما مناسب باشد. حقوق صندوقدار بین 22.000 دلار تا 28.000 دلار در سال است.

6- فیزیوتراپ ( ناک 3142)

بازار کار فیزیوتراپی در استان های انتیاریو، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا به سرعت در حال رشد است زیرا جمعیت مسن زیادی در این استان ها به مراقبت و نگهداری نیاز دارند. متوسط حقوق سالیانه فیزیوتراپ 78.000 دلار است.

7- حسابدار ( ناک 0111، 1111)

شغل حسابداری جنبه های مختلفی از جمله مالیات، حقوق و حسابرسی را در بر می گیرد. در نتیجه درخواست زیادی برای این شغل وجود دارد. داشتن گواهی CPA برای حسابداران الزامی است. یک حسابدار بین 60.000 دلار تا 89.000 دلار در سال دریافت می کند.

8- پرستار ( ناک 3012 )

با توجه به همه گیری کرونا کشورکانادا برای ارایه مراقبت های درمانی به تعداد پرستاران زیادی نیاز دارد. حقوق پرستاران 77.000 دلار در سال است که بسته به سطح تجربه در استان های مختلف متفاوت است.

9-متصدی فروش ( ناک 6411)

متصدی فروش در طول خرید، مشتریان را راهنمایی و کمک می کند تا آنها از خرید محصولات احساس رضایت کنند.  حقوق سالانه متصدی فروش 52.000 دلار است.

10-مشاور مالی  ( ناک 0111، 1114)

در حال حاضر، حدود 90000 مشاور مالی در کانادا مشغول به کار هستند و هنوز درخواست برای این شغل در کانادا وجود دارد. مشاوران مالی به عنوان یکی از پردر

آمدترین مشاغل، 65.000 دلار در سال درآمد دارند؛ اما برای مشاوران با تجربه این عدد به 108.000 دلار در سال می رسد.

11- داروساز ( ناک 3131)

برای فعالیت به عنوان یک داروساز در کانادا به مدرک داروسازی (و یا قبولی در آزمون PEBC) و ثبت نام در استانی که می خواهید کار کنید،نیاز دارید. داروسازان به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در کانادا 130.000 دلار در سال دریافت می کنند.

12- معماری ابری ( ناک 2171)

معماری ابری از جمله مشاغلی است که در زمینه شبکه به شرکت ها و مجموعه ها خدمات رسانی می کند. معماران ابری، نیازهای یک کسب و کار را بررسی می کنند و  طرح های عملی به آنها اریه می دهند. حقوق پایه معماران ابری 120.000 دلار در سال است.

13- روانشناس ( ناک 4151)

در جوامع پیشرفته، سلامت روان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. روانشناسان با ارایه راهکارهایی، افراد را در مدیریت رفتار و تصمیم گیری راهنمایی می کنند. درآمد روانشناسان بین 97.451 دلار تا 130.932 دلار در سال متغیر است.

14- مدیر اجرایی ( ناک 1241)

مدیر اجرایی جز مشاغل کلیدی در هر کسب و کاری محسوب می شود. آنها وظیفه سازمان دهی اکثر کارها را بر عهده دارند. حقوق تقریبی سالیانه مدیران اجرایی 45.927 دلار است.

15-مسئول بازاریابی ( ناک 6222)

با توجه به اینکه محصولات و خدمات جدید هر روز وارد بازار می شود، بنابراین جلب توجه مشتریان بسیار اهمیت دارد. مسئول بازاریابی با تسلط بر شیوه های مختلف جذب مشتری، مسئولیت اینکار را بر عهده دارد. مسئول بازاریابی 48.000 دلار  در سال دریافت می کند.

16- جوشکار (ناک 7327)

در کاناد جوشکاران از درآمد بسیاری خوبی برخوردار هستند و نکته جالب این است که این شغل به مدرک دانشگاهی یا تحصیلات بالا نیاز ندارد. حقوق یک جوشکار بین 73.000 دلار تا 102.000 دلار در سال است.

17-کارگر ( ناک 7611)

وظایف کارگران طیف وسیعی از مشاغل را شامل می شود و به یک شغل خاص محدود نمی شود. حقوق معمول برای کارگران سالانه 47.000 دلار است.

18- دامپزشک( ناک 3114)

با وجود تعداد زیاد حیوانات خانگی در کانادا، تعداد دامپزشکان بسیار کمی در این کشور وجود دارد. دامپزشکان با ارایه مدرک تحصیلی و مجوز فعالیت می توانند در کانادا مشغول به کار شوند. میانگین حقوق دامپزشکان 95.000 دلار در سال است.

19-مدیر منابع انسانی(ناک 0112)

نیروهای جدید هر شرکت و سازمان توسط مدیر منابع انسانی آن شرکت انتخاب می شوند. با توجه به این مسیولیت مهم ، شغل مدیریت منابع انسانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مدیر منابع انسانی 89.000 دلار در سال دریافت می کند.

20-توسعه گر وب( ناک 2175)

توسعه گران وب شانس زیادی برای دریافت مجوز کار در کانادا دارند، زیرا حتی دولت کانادا هم به این شغل نیاز دارد. حقوق تقریبی توسعه گران وب 69.000 دلار در سال است.

 

شغل های خوب در کانادا

بهترین شغل برای زنان در کانادا

درحال ‌حاضر پیدا کردن یک شغل مناسب در کانادا برای زنان دشوار است و مسائلی مانند تفاوت حقوق و دستمزد، این کار را دشوارتر می‌کند. زنان به‌طور متوسط به‌ازای هر دلار دریافتی مردان 76.8 سنت دریافت می‌کنند. ازطرفی حقوق و دستمزد به‌عنوان یکی از معیارهای بسیار مهم در هنگام جست‌وجوی شغل در کانادا در نظر گرفته می‌شود. در جدول زیر، فهرستی از مشاغل مناسب برای زنان فراهم شده است.

مراقبت‌های بهداشتیمتخصص بهداشت دندان
دستیار دندان‌پزشک
پرستار
متخصص تغذیه
مدیر روابط با بیمار
رونویسی سوابق پزشکی
اداری و حقوقیمنشی
دستیار اجرایی
دستیار شخصی
مسئول پذیرش
کتابدار
معاون حقوقی
فروش و بازاریابیمسئول ارتباطات
هماهنگ‌کننده فروش و بازاریابی
نماینده فروش
مسئول مرکز تماس
نماینده خدمات مشتری
سازمان‌دهنده کنفرانس
آموزش و پرورشمعلم آموزش و پرورش استثنایی
معلم
کارشناس رشد کودک
گردشگریخدمه پرواز
راهنمای تور
کارمند آژانس مسافرتی
مهمان‌دار / پیشخدمت
رسانه و روابط عمومینماینده روابط رسانه‌ای
برنامه‌ریز مراسم و عروسی
هماهنگ‌کننده تبلیغات
تناسب‌اندام و مراقبت‌های شخصیمربی یوگا
متخصص مراقبت از پوست
مشاغل دیگردکوراتور داخلی
مددکار اجتماعی
مشاور مراقبت از جوانان
هماهنگ‌کننده محیط زیست
تکنسین بهداشت حیوانات

شغل های نیمه تخصصی در کانادا

مشاغل نیمه تخصصی در سطح مهارت C سیستم ناک طبقه بندی می شوند. این مشاغل معمولا تنها به مدرک دیپلم و یا آموزش های خاص همان شغل نیاز دارند.

اسامی مشاغلنام استان ها
راننده کامیونساسکاچوان،نوا اسکوشیا، اونتاریو، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد و یوکان
مدیر قسمت پذیرش هتلساسکاچوان،نوا اسکوشیا، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد و یوکان
خدمات نظافت منزلساسکاچوان،نوا اسکوشیا، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد و یوکان
قصابساسکاچوان، اونتاریو، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد و یوکان
کارگران منازلساسکاچوان، اونتاریو، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد و یوکان
سرآشپز مانیتوبا، آلبرتا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی و یوکان
دامپروریمانیتوبا
جوشکار مانیتوبا، نیو برانزویک، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد و یوکان
لوله کشمانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک
برق صنعتی اونتاریو، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی و یوکان

شغل های ساده در کانادا

شغل های ساده در کانادا در سطح مهارت D دسته بندی می شوند. این مشاغل تنها به آموزش در حین کار نیاز دارند.

شغل های پردرآمد در کانادا

 

اسامی مشاغلنام استان ها
کارگران پرورش ماهی و تولید غذاهای دریاییاونتاریو بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد
کارگران معدن و فرآوردهای فلزیساسکاچوان، اونتاریو، بریتیش کلمبیا
کارگران ساختمانیساسکاچوان، اونتاریو، آلبرتا
نظافتچیساسکاچوان، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد و یوکان
کارگران فراورده های غذاییساسکاچوان، بریتیش کلمبیا
کارگران مزرعهساسکاچوان، اونتاریو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد و یوکان
دستیار آشپز  و پیشخوان غذاساسکاچوان، مانیتوبا، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد و یوکان
کارگران بخش جنگلداری و چوب بریاونتاریو و بریتیش کلمبیا
آشپز مانیتوبا، آلبرتا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، ساسکاچوان و یوکان
منشی مرکز تماسآلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور

شغل های پردرآمد در کانادا

کانادا به دلیل داشتن مشاغل با درآمد بالا در دنیا مشهور است. این کشور هر ساله مشاغل زیادی را برای افراد با مهارتهای مختلف ارایه می کند. در ادامه پر درآمدترین شغل ها در کانادا را می توانید مشاهده کنید:

1- جراحان/ پزشکان

جراحان و پزشکان از بالاترین درآمدها در کانادا برخوردار هستند. از الزامات شغلی آنها داشتن تحصیلات و تجربه کاری است. در سال 2022 متوسط درآمد پزشکان و جراحان بین 236.000 دلار تا 676.000 دلار تخمین زده شده است.

2- قضات

در سال 2022 سیستم قضایی کانادا در رتبه دوم مشاغل پردرآمد این کشور قرار گرفته است. قضات سالیانه بین 198.000 دلار تا 565.000 دلار حقوق دریافت می کنند.

3- وکلا

وکلا در میان پردرآمدترین مشاغل کانادا قرار دارند. بر اساس مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته، در آمد وکلا به طور میانگین 160.000 دلار تا 460.000 دلار در سال است.

4- مدیران بانکی

مدیران بانکی با متوسط حقوق 104.000 دلار در سال در بین مشاغل پردرآمد کانادا قرار دارند. مدیران بانکی در یکی از بخش های حیاتی کانادا فعالیت می کنند.

5- مدیر کل اجرایی

طبق آمار، مدیر کل اجرایی(CEO) سالیانه به طور میانگین بین 141.000 دلار تا 405.000 دلار درآمد دارند که بیش از دو برابر متوسط درآمد نیروی کار در کانادا است.

6- مدیران ارشد مالی

مدیران ارشد مالی(CFO) بالاترین درآمد را در دنیای بیزینس دارند. متوسط حقوق مدیران ارشد مالی در کانادا 378.000 دلار در سال است.

7- متخصص ارتودونسی

متخصصان ارتودونسی در سال 2022 بیشترین درآمد را در بین متخصصین خواهند داشت. درآمد متخصصین ارتودنسی بین 287.000 دلار تا 365.000 دلار در سال است که نسبت به سال 2021 پنج درصد افزایش یافته است.

8- اساتید دانشگاه

اساتید دانشگاه جز مشاغل پردرآمد کانادا محصوب می شود. اساتید دانشگاه سالیانه 324.000 دلار حقوق دریافت می کنند.

9-خلبانان

از دیگر شغل های پردرآمد در کانادا خلبانی است. آنها به طور میانگین بین 94.000 دلار تا 270.000 دلار در سال درآمد دارند.

10- مدیران بازاریابی

مدیران بازاریابی در جایگاه دهم لیست مشاغل پردرآمد کانادا قرار دارند. حقوق آنها بین 84.000 دلار تا 243.000 دلار در سال متغیر است.

دیگر مشاغل کانادا که از حقوق بالایی برخوردار هستند:

نام مشاغلمیزان حقوق سالانه
مدیر حسابداری178.000 دلار
تحلیلگر مالی160.000 دلار
طراح گرافیک75.000 دلار
معمار147.000 دلار
تحلیلگر کسب و کار154.000 دلار
مهندس عمران111.000 دلار
مهندس مکانیک118.000 دلار
داروساز151.000 دلار
مهندس زیست پزشکی98.500 دلار
مدیر منابع انسانی178.000 دلار

شغل‌های پردرآمد بدون مدرک دانشگاهی در کانادا

افراد برای پیدا کردن شغلی با درآمد بالا، لزوما به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا نیازی ندارند. درواقع، مشاغل زیادی در این کشور وجود دارد که بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی، حقوق بسیار خوبی به پرسنل خود می‌پردازند. اگرچه در کانادا درآمد متوسط هر فرد براساس سطح تحصیلات او معین می‌شود، اما افراد با انتخاب مشاغلی که در جدول زیر آمده‌اند، درآمد مناسبی کسب خواهند کرد:

نام شغلمیانگین حقوق سالیانه
معدن‌کار84290 دلار
فروشنده ماشین49500 دلار
مترجم57602 دلار
راننده کامیون47053 دلار
مسئول پذیرش33150 دلار
کارگر ساختمانی40950 دلار
رهبر ارکستر68874 دلار
آتش‌نشان61828 دلار
جوشکار85602 دلار
آشپز80243 دلار
لوله‌کش75600 دلار
مکانیک6300000 دلار
دستیار فروش3780000 دلار
مشاور املاک46212 دلار

مشاغل هنری  در کانادا

کشور کانادا موقعیت های شغلی زیادی را برای فارغ التحصیلان هنر ارایه می کند، بنابراین اگر قصد مهاجرت به کانادا با مدرک هنر را دارید معطل نکنید.  شهرهای تورنتو، مونترال، کلگری، ونکوور، اوتاوا، واترلو و میسیساگا مراکز اصلی مشاغل هنری در کانادا هستند.

 

بهترین شغل برای مهاجرت به کانادا

در ادامه پنج شغل هنری مورد تقاضا در کانادا به همراه متوسط حقوق را مشاهده می کنید.

1- هنرمند چند رسانه ای

هنرمندان چند رسانه ای در بخش های مختلف از جمله دفاتر تبلیغاتی، بازاریابی، مراکز چند رسانه ای، شرکت های ساخت فیلم و بازی های ویدیویی فعالیت می کنند . متوسط حقوق سالیانه هنرمندان چند رسانه ای 51.000 دلار در سال است.

2- طراح لباس

بخش تولید پوشاک کانادا به سمت بازارهای انحصاری و خاص در حال حرکت است، ازین رو تقاضای زیادی برای طراحان مد در این حوزه وجود دارد. با توجه به افزایش فروش آنلاین در این کشور ، شما از طریق استارت آپ ها می توانید به صورت شخصی فعالیت کنید. متوسط حقوق هنرمندان چند رسانه ای در کانادا 54.000 دلار در سال است.

3- مدیر هنری

برای فعالیت به عنوان مدیر هنری در کانادا به مدرک تحصیلی در رشته های مرتبط و حداقل سه سال سابقه کار نیاز دارید. مدیران هنری سالانه 78.000 دلار دریافت می کنند.

4-تهیه کننده و کارگردان

در کانادا استودیو های هنری زیادی وجود دارد که مراکز آنها تورنتو، ونکوور،مونترال و هالیفاکس است. شما به عنوان کارگردان و تهیه کننده سالانه تقریبا 102.000 دلار در کانادا درآمد دارید.

5-طراح گرافیک و ادیتور

تقاضای بالایی برای طراحان گرافیک و ادیتورها در کانادا وجود دارد. موقعیت های شغلی زیادی در این حیطه کاری برای گرافیست ها ارایه می شود. متوسط حقوق گرافیست ها و ادیتورها بین 70.000 تا 80.000 دلار است.

مشاغل خانگی در کانادا

افرادی که به‌دنبال افزایش درآمد ماهانه خود هستند، می‌توانند با راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی به‌عنوان شغل دوم درآمد اضافی کسب کنند. راه‌اندازی برخی از مشاغل خانگی بدون نیاز به هزینه راه‌اندازی یا یادگیری اضافی امکان‌پذیر است. علاوه‌بر این شروع یک کسب‌وکار خانگی ،کاملا معتبر و کم‌خطر در نظر گرفته می‌شود. ازطرفی اغلب مشاغل خانگی به‌صورت آنلاین هستند و افراد مجبور به ترک خانه خود نخواهند بود. بنابراین آن‌ها می‌توانند در خانه خود بنشینند و در کنار انجام کارهای روزمره از کار خود نیز لذت ببرند.

ردیفنام شغل
1نویسنده فریلنسر
2فروش محصولات به‌صورت آنلاین
3عکاس
4تزیین سبد هدیه
5اجاره فضایی از خانه
6معلم خصوصی
7طراح وب
8مراقبت از کودکان در خانه
9طراح صفحه فیس‌بوک
10معلم موسیقی
11برنامه‌ریز مهمانی
12جواهرساز
13آرایشگر
14طراح داخلی
15نگهداری از حیوانات خانگی
16مترجم
17خیاط
18تولیدکننده پادکست

بهترین شغل های دانشجویی در کانادا

همانند اکثر کشورها، مشاغل پاره وقت از حداقل دستمزدها برخوردار هستند. اما ما سعی کردیم مشاغلی که از دستمزد بالاتری برخوردار هستند جز بهترین شغل های دانشجویی در کانادا محسوب می شوند را در لیست زیر قرار دهیم:

1- بارتندر / سرور

هر چند که این شغل از درآمد ساعتی بالایی برخوردار نیست ، اما با 15 تا 20 درصد انعام میتواند یک شغل خوب محسوب شود. سرورها 13 دلار در ساعت دریافت می کنند.

2- فروشنده

فروشندگی یک کار پاره وقت خوب با دستمزد ثابت است که در بعضی مواقع فروشندگان از فروش هایی که انجام می دهند پورسانت دریافت می کنند. فروشندگان 14 دلار در ساعت درآمد دارند.

3-بریستا( کافه چی)

شما به عنوان بریستا طرز تهیه یک قهوه عالی را یاد می گیرید و به صورت یک شیفت مشغول به کار می شوید. بریستا در ساعت 14 دلار دستمز می گیرند.

4- داگ واکر

اگر به حیوانات علاقه دارید، میتوانید برای داگ واکر درخواست دهید. درشهرهای بزرگ شاید به مجوز شهرداری برای اینکار نیاز داشته باشید. 15 دلار در ساعت درآمد یک داگ واکر است

5- معلم خصوصی

شما در هر زمینه ای که توانایی دارید مثل ریاضی، علوم و یا هر درس دیگری می توانید به صورت پاره وقت تدریس کنید. معلمان خصوصی 16 دلار در ساعت دریافت می کنند.

6-پیک شرکت حمل و نقل

رانندگی برای شرکت های بزرگ (مثل UBER و LYFT) از بهترین مشاغل نیمه وقت به حساب می آید. پیک های شرکت حمل و نقل 19 دلار در ساعت درآمد دارند.

 

درخواست برای مشاغل مورد نیاز کانادا

مطمئنا این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که چگونه باید برای مشاغل مورد نیاز کانادا درخواست دهیم؟ در ادامه ما به معرفی برترین برنامه برای درخواست مشاغل مورد نیاز کانادا می پردازیم.

 

-برنامه انتخاب استانی (PNP)

یکی از بهترین برنامه ها برای درخواست مشاغل مورد نیاز در کانادا است. بیش از80 برنامه انتخاب استانی مختلف در کانادا ارائه می شود. برای درخواست از طریق برنامه استانی دو انتخاب وجود دارد . شما می توانید درخواست خود را از طریق سیستم اکسپرس اینتری ارسال کنید، و یا به طور مستقیم به استان یا منطقه انتخابی خود درخواست دهید.

  • سیستم اکسپرس اینتری: زمانی که شما درخواست خود را از طریق این سیستم ارسال می کنید، تمامی استان ها به اطلاعات شما دسترسی دارند و این امکان وجود دارد که شما را انتخاب کنند.
  • درخواست مستقیم: در این روش شما درخواست خود را به صورت مستقیم از طریق ایمیل ارسال می کنید. مدت زمان پردازش درخواست مستقیم طولانی تر است و بین 15 تا 19 ماه طول می کشد.

 

بهترین شغل های دانشجویی در کانادا

مراحل درخواست در سیستم اکسپرس اینتری

برای درخواست در سیستم اکسپرس اینتری باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- بررسی شرایط مورد نیاز

در ابتدا باید بررسی کنید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. با بررسی الزامات و شرایط مشاغل مورد نیاز کانادا می توانید به این موضوع پی ببرید

2-ارسال مدارک

در پروفایل شخصی که در سیستم اکسپرس اینتری ایجاد می کنید باید مدارک هویتی، مالی، معاینات پزشکی، نتایج آزمون های زبان، نامه جاب آفر( در صورتی که پیشنهاد شغلی دارید) و دیگر مدارک مور نیاز را آپلود کنید

3- دریافت دعوتنامه (ITA)

برنامه اکسپرس اینتری از سیستم امتیاز دهی (CRS) برای رده بندی افراد استفاده می کند.  امتیازدهی به فاکتورهایی همچون سن، تحصیلات، سطح زبان و مهارت ها بستگی دارد. برای دریافت ITA، شما باید امتیاز کافی برای مشاغل مورد نیاز کانادا دریافت کنید.

 

لیست کامل ناک های مشاغل مورد نیاز کانادا

دولت کانادا از سیستم طبقه بندی مشاغل مورد نیاز کانادا (NOC) برای دسته بندی شغل های مورد نیاز در این کشور استفاده می کند. لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به صورت سالیانه منتشر می شود و افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید کد ناک مورد نظرشان را در سایت چک کنند. در جدول زیر لیست کامل ناک های شغلی کانادا را می توایند مشاهده کنید.

۰۰۱۱قانونگذارLegislators
۰۰۱۲مدیران و مقامات ارشد دولتSenior government managers and officials
۰۰۱۳مدیران ارشد : مالی، ارتباطات و سایر خدمات اجتماعیSenior managers – financial, communications and other business services
۰۰۱۴مدیران ارشد : بهداشت، آموزش، خدمات اجتماعی و عمومی و سازمانهای گروهی و عضویتیSenior managers – health, education, social and community services and membership organizations
۰۰۱۵مدیران ارشد : تجارت، صادرات و سایر خدمات و کمیته اجرایی ملیSenior managers – trade, broadcasting and other services, n.e.c.
۰۰۱۶مدیران ارشد : ساخت و ساز،حمل و نقل، تولید و خدمات رفاهیSenior managers – construction, transportation, production and utilities
۰۱۱۱مدیران مالیFinancial managers
۰۱۱۲مدیران منابع انسانیHuman resources managers
۰۱۱۳مدیران خریدPurchasing managers
۰۱۱۴سایر مدیران خدماتیOther administrative services managers
۰۱۲۱مدیران بیمه، املاک و مستغلات و کارگزاران مالیInsurance, real estate and financial brokerage managers
۰۱۲۲مدیران بانک، اعتبارات و سایر مدیران سرمایه گذاریBanking, credit and other investment managers
۰۱۲۴مدیران تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومیAdvertising, marketing and public relations managers
۰۱۲۵سایر مدیران خدمات تجاریOther business services managers
۰۱۳۱مدیران شرکت های مخابراتیTelecommunication carriers managers
۰۱۳۲مدیران خدمات پستی و پیکPostal and courier services managers
۰۲۱۱مدیران مهندسیEngineering managers
۰۲۱۲مدیران معماری و علومArchitecture and science managers
۰۲۱۳مدیران سیستم های کامپیوتری و اطلاعات
Computer and information systems managers
۰۳۱۱مدیران مراقبت های بهداشتManagers in health care
۰۴۱۱مدیران دولتی : توسعه سیاست های بهداشت و درمان اجتماعی و مدیریت برنامهGovernment managers – health and social policy development and program administration
۰۱۴۲مدیران دولتی : تحلیل اقتصادی، توسعه سیاست و مدیریت برنامهGovernment managers – economic analysis, policy development and program administration
۰۴۱۳مدیران دولتی : توسعه سیاست های آموزشی و مدیریت برنامهGovernment managers – education policy development and program administration
۰۴۱۴سایر مدیران در بخش مدیریت دولتیOther managers in public administration
۰۴۲۱مدیران : آموزش دوره های متوسطه و آموزش حرفه ایAdministrators – post-secondary education and vocational training
۰۴۲۲مدیران مدارس و مدیران اجرایی دوره های ابتدایی و متوسطهSchool principals and administrators of elementary and secondary education
۰۴۲۳مدیران در بخش خدمات عمومی، اجتماعی و اصلاحیManagers in social, community and correctional services
۰۴۳۱مامورین پلیسCommissioned police officers
۰۴۳۲روسای آتش نشانی و افسران ارشد آتش نشانیFire chiefs and senior firefighting officers
۰۴۳۳افسران ماموریت های نیروهای مسلح کاناداCommissioned officers of the Canadian Armed Forces
۰۵۱۱مدیران کتابخانه، بایگانی، موزه و گالری هنرLibrary, archive, museum and art gallery managers
۰۵۱۲مدیران : انتشارات، انیمیشن و کارتون، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، هنرهای نمایشیManagers – publishing, motion pictures, broadcasting and performing arts
۰۵۱۳مدیران برنامه های تفریحی، ورزشی و بدنسازی و خدماتRecreation, sports and fitness program and service directors
۰۶۰۱مدیران فروش شرکتCorporate sales managers
۰۶۲۱مدیران تجارت خرده فروشی و عمده فروشیRetail and wholesale trade managers
۰۶۳۱مدیران رستورانRestaurant and food service managers
۰۶۳۲مدیران خدمات اسکانAccommodation service managers
۰۶۵۱مدیران در خدمات مشتری و شخصیManagers in customer and personal services, n.e.c.
۰۷۱۱مدیران ساخت و سازConstruction managers
۰۷۱۲مدیران ساخت و نوسازی منازلHome building and renovation managers
۰۷۱۴مدیران عملیات و نگهداری تجهیزاتFacility operation and maintenance managers
۰۷۳۱مدیران در بخش حمل و نقلManagers in transportation
۰۸۱۱مدیران در تولید منابع طبیعی و ماهیگیریManagers in natural resources production and fishing
۰۸۲۱مدیریت کشاورزیManagers in agriculture
۰۸۲۲مدیریت باغManagers in horticulture
۰۸۲۳مدیریت آبزی پروریManagers in aquaculture
۰۹۱۱مدیریت تولیدManufacturing managers
۰۹۱۲مدیریت خدماتUtilities managers
۱۱۱۱حسابرس و حسابدار مالیFinancial auditors and accountants
۱۱۱۲تحلیلگر مالی و سرمایه گذاریFinancial and investment analysts
۱۱۱۳کارگزاران اوراق بهادار، سرمایه گذاران بورس و واسطه های معاملات بازرگانیSecurities agents, investment dealers and brokers
۱۱۱۴سایر مامورین مالیOther Financial Officers
۱۱۲۱متخصصان منابع انسانیHuman resources professionals
۱۱۲۲مشاغل حرفه ای در مشاوره مدیریت بازرگانیProfessional occupations in business management consulting
۱۱۲۳مشاغل حرفه ای در تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومیProfessional occupations in advertising, marketing and public relations
۱۲۱۱ناظر، کارمندان عمومی و پشتیبانی اداریSupervisors, general office and administrative support workers
۱۲۱۲ناظر، کارمندان اداری مالی و بیمهSupervisors, finance and insurance office workers
۱۲۱۳ناظر، کتابخانه، مکاتبات و کارکنان اطلاعات مرتبطSupervisors, library, correspondence and related information workers
۱۲۱۴ناظر، مشاغل مربوط به پست و توزیعSupervisors, mail and message distribution occupations
۱۲۱۵ناظر، زنجیره تامین و پیگیری و مشاغل برنامه ریزی و هماهنگیSupervisors, supply chain, tracking and scheduling co-ordination occupations
۱۲۲۱افسران اداریAdministrative Officers
۱۲۲۲معاونین اجراییExecutive Assistants
۱۲۲۳مامورین نیروی انسانی و استخدامHuman Resources and Recruitment Officers
۱۲۲۴مدیر املاک
Property administrators
۱۲۲۵مامورین و ناظران خریدPurchasing agents and officers
۱۲۲۶برنامه ریزان کنفرانس ها و رویدادهاConference and Event Planners
۱۲۲۷مامورین دادگاه و دادگستریCourt officers and justices of the peace
۱۲۲۸ناظران بیمه اشتغال، مهاجرت، خدمات مرزی و عملکردیEmployment insurance, immigration, border services and revenue officers
۱۲۴۱معاونین اداریAdministrative Assistants
۱۲۴۲معاونین حقوقی اداریLegal administrative assistants
۱۲۴۳دستیاران اداری پزشکیMedical administrative assistants
۱۲۵۱گزارشگران دادگاه، نسخه نویسان پزشکی و مشاغل مرتبطCourt reporters, medical transcriptionists and related occupations
۱۲۵۲مشاغل مدیریت اطلاعات پزشکیHealth information management occupations
۱۲۵۳تکنسین مدیریت بایگانی و سوابقRecords management technicians
۱۲۵۴مأمور آماری و مشاغل پشتیبانی تحقیقاتیStatistical officers and related research support occupations
۱۳۱۱تکنسین های حسابداری و حسابدارانAccounting technicians and bookkeepers
۱۳۱۲بازرسان تعدیل کننده بیمه و مطالباتInsurance adjusters and claims examiners
۱۳۱۳کارشناسان بیمهInsurance underwriters
۱۳۱۴ارزیاب
Assessors, valuators and appraisers
۱۳۱۵گمرک، کشتی و سایر کارگزارانCustoms, ship and other brokers
۱۴۱۱کارگران پشتیبانی دفتر عمومیGeneral office support workers
۱۴۱۴مسئول پذیرشReceptionists
۱۴۱۵کارمند شخصیPersonnel clerks
۱۴۱۶منشی دادگاهCourt clerks
۱۴۲۲منشی ورود اطلاعاتData entry clerks
۱۴۲۳اپراتورهای نشر و مشاغل مرتبطDesktop publishing operators and related occupations
۱۴۳۱کارمندان حسابداری و سمت های مرتبطAccounting and related clerks
۱۴۳۲مدیران حقوق و دستمزدPayroll administrators
۱۴۳۴کارمندان بانک، بیمه و سایر سمت های مرتبطBanking, insurance and other financial clerks
۱۴۳۵تحصیلدارCollectors
۱۴۵۱کارمند و منشی کتابخانهLibrary assistants and clerks
۱۴۵۲کارمند مکاتبات و نشریات و مقرراتCorrespondence, publication and regulatory clerks
۱۴۵۴کارمندان ممیزی و آماریSurvey interviewers and statistical clerks
۱۵۱۱کارمندان پست، پستی و مشاغل مرتبطMail, postal and related workers
۱۵۱۲نامه رسانLetter carriers
۱۵۱۳پیک، پیام رسان و توزیع کنندگان درب منزلCouriers, messengers and door-to-door distributors
۱۵۲۱باربری و متصدی دریافتShippers and receivers
۱۵۲۲فروشنده فروشگاه های بزرگStorekeepers and partspersons
۱۵۲۳هماهنگ کننده تدارکات تولیدProduction logistics co-ordinators
۱۵۲۴کارگران خرید و انبارداریPurchasing and inventory control workers
۱۵۲۵توزیع کنندهDispatchers
۱۵۲۶برنامه ریز مسیر حمل و نقل و خدمهTransportation route and crew schedulers
۲۱۱۱فیزیکدان و منجمPhysicists and astronomers
۲۱۱۲شیمیدانChemists
۲۱۱۳زمین شناس و اقیانوس شناسGeoscientists and oceanographers
۲۱۱۴هواشناس و اقلیم شناسMeteorologists and climatologists
۲۱۱۵سایر مشاغل حرفه ای در زمینه علوم فیزیکیOther professional occupations in physical sciences
۲۱۲۱زیست شناس و دانشمندان مرتبطBiologists and related scientists
۲۱۲۲متخصص جنگلداریForestry professionals
۲۱۲۳نمایندگان، مشاوران و متخصصان کشاورزیAgricultural representatives, consultants and specialists
۲۱۳۱مهندس عمرانCivil engineers
۲۱۳۲مهندس مکانیک در کاناداMechanical engineers
۲۱۳۳مهندس برق و الکترونیکElectrical and electronics engineers
۲۱۳۴مهندس شیمیChemical engineers
۲۱۴۱مهندس صنعت و تولیدIndustrial and manufacturing engineers
۲۱۴۲مهندس متالوژی و موادMetallurgical and materials engineers
۲۱۴۳مهندس معدنMining engineers
۲۱۴۴مهندس زمین شناسیGeological engineers
۲۱۴۵مندس نفتPetroleum engineers
۲۱۴۶مهندس هوافضاAerospace engineers
۲۱۴۷مهندس کامپیوتر (به غیر از مهندسی نرم افزار و طراحان)Computer engineers (except software engineers and designers)
۲۱۴۸سایر مشاغل مهندسیOther professional engineers, n.e.c.
۲۱۵۱معمارانArchitects
۲۱۵۲معماران منظرLandscape architects
۲۱۵۳برنامه ریز شهری و کاربری اراضیUrban and land use planners
۲۱۵۴نقشه بردار زمینLand surveyors
۲۱۶۱ریاضیدان، آمارشناس و آمارگیرMathematicians, statisticians and actuaries
۲۱۷۱تحلیلگر و مشاوره سیستمInformation systems analysts and consultants
۲۱۷۲تحلیلگر پایگاه داده و سرپرست دادهDatabase analysts and data administrators
۲۱۷۳مهندس نرم افزار و طراحSoftware engineers and designers
۲۱۷۴برنامه نویس کامپیوتر و توسعه دهنده رسانه های تعاملیComputer programmers and interactive media developers
۲۱۷۵طراح وب و توسعه دهندهWeb designers and developers
۲۲۱۱تکنسین و کارشناس شیمیاییChemical technologists and technicians
۲۲۱۲تکنسین و کارشناس زمین شناسی و معدنGeological and mineral technologists and technicians
۲۲۲۱تکنسین و کارشناس زیست شناسیBiological technologists and technicians
۲۲۲۲بازرس محصولات کشاورزی و آبزیانAgricultural and fish products inspectors
۲۲۲۳تکنسین و کارشناس جنگلداریForestry technologists and technicians
۲۲۲۴مامور حفاظت و شیلاتConservation and fishery officers
۲۲۲۵تکنسین و متخصص مراتع و باغداریLandscape and horticulture technicians and specialists
۲۲۳۱تکنسین و کارشناس مهندسی عمرانCivil engineering technologists and technicians
۲۲۳۲تکنسین و کارشناس مهندسی مکانیکMechanical engineering technologists and technicians
۲۲۳۳تکنسین و کارشناس مهندسی صنایع و تولیدIndustrial engineering and manufacturing technologists and technicians
۲۲۳۴برآوردگر ساختمانیConstruction estimators
۲۲۴۱تکنسین و کارشناس مهندسی برق و الکترونیکElectrical and electronics engineering technologists and technicians
۲۲۴۲کارشناس خدمات الکترونیکی (تجهیزات خانگی وتجاری)Electronic service technicians (household and business equipment)
۲۲۴۳کارشناس و مکانیک سازه های صنعتیIndustrial instrument technicians and mechanics
۲۲۴۴ابزار هواپیما، مکانیک برقی و اویونیک، تکنسین ها و بازرسانAircraft instrument, electrical and avionics mechanics, technicians and inspectors
۲۲۵۱تکنسین و کارشناس معماریArchitectural technologists and technicians
۲۲۵۲طراح صنعتیIndustrial designers
۲۲۵۳تکنسین و کارشناس طراحیDrafting technologists and technicians
۲۲۵۴تکنسین و کارشناس نقشه برداری زمینLand survey technologists and technicians
۲۲۵۵مشاغل فنی در زمین شناسی و هواشناسیTechnical occupations in geomatics and meteorology
۲۲۶۱کارشناس و آزماینده غیر مخربNon-destructive testers and inspection technicians
۲۲۶۲بازرس مهندسی و مامور نظارتیEngineering inspectors and regulatory officers
۲۲۶۳بازرس در بهداشت عمومی و محیط زیست و بهداشت و ایمنی شغلیInspectors in public and environmental health and occupational health and safety
۲۲۶۴بازرس ساختمانیConstruction inspectors
۲۲۷۱خلبان هوایی، مهندس پرواز و مربی پروازAir pilots, flight engineers and flying instructors
۲۲۷۲کنترل کننده ترافیک هوایی و مشاغل مرتبطAir traffic controllers and related occupations
۲۲۷۳افسر عرشه، حمل و نقل آبDeck officers, water transport
۲۲۷۴افسر مهندس، حمل و نقل آبEngineer officers, water transport
۲۲۷۵کنترل کننده های ترافیک راه آهن و تنظیم کننده های ترافیک دریاییRailway traffic controllers and marine traffic regulators
۲۲۸۱کارشناس شبکه های رایانه ایComputer network technicians
۲۲۸۲کارشناس پشتیبانی کاربرUser support technicians
۲۲۸۳کارشناس آزمایش سیستم های اطلاعاتیInformation systems testing technicians
۳۰۱۱هماهنگ کننده و ناظر پرستاریNursing co-ordinators and supervisors
۳۰۱۲پرستاران بخش عمومی و پرستاران بخش روانیRegistered nurses and registered psychiatric nurses
۳۱۱۱پزشک متخصصSpecialist physicians
۳۱۱۲پزشک عمومی و پزشک خانوادهGeneral practitioners and family physicians
۳۱۱۳دندان پزشکDentists
۳۱۱۴دامپزشکVeterinarians
۳۱۲۱اپتومتریستOptometrists
۳۱۲۲عینک سازChiropractors
۳۱۲۴مشاغل گروه پیراپزشکیAllied primary health practitioners
۳۱۲۵سایر مشاغل تخصصی در تشخیص سلامت و درمانOther professional occupations in health diagnosing and treating
۳۱۳۱داروسازPharmacists
۳۱۳۲متخصص تغذیهDietitians and nutritionists
۳۱۴۱شنوایی سنجی و آسیب شناس گفتار درمانیAudiologists and speech-language pathologists
۳۱۴۲فیزیوتراپPhysiotherapists
۳۱۴۳متخصصین کاردرمانیOccupational therapists
۳۱۴۴مشاغل حرفه ای دیگر در درمان و ارزیابیOther professional occupations in therapy and assessment
۳۲۱۱متخصص آزمایشگاه پزشکیMedical laboratory technologists
۳۲۱۲متخصص آزمایشگاه پزشکی و دستیاران آسیب شناسMedical laboratory technicians and pathologists’ assistants
۳۲۱۳کارشناس سلامت حیوانات و کارشناس دامپزشکیAnimal health technologists and veterinary technicians
۳۲۱۴درمانگران تنفسی، پرفیوژنست های بالینی و تکنسین های قلبی ریویRespiratory therapists, clinical perfusionists and cardiopulmonary technologists
۳۲۱۵تکنسین های پرتودرمانی پزشکیMedical radiation technologists
۳۲۱۶سونوگرافرMedical sonographers
۳۲۱۷تکنسین های قلب و فن آوری های تشخیصی الکتروفیزیولوژیکCardiology technologists and electrophysiological diagnostic technologists, n.e.c.
۳۲۱۹سایرتکنسین و کارشناسان پزشکی (غیر از بهداشت دندان)Other medical technologists and technicians (except dental health)
۳۲۲۱دندانسازDenturists
۳۲۲۲متخصص بهداشت دندان و متخصص دندانDental hygienists and dental therapists
۳۲۲۳کارشناس دندانپزشکی، تکنسین و دستیاران آزمایشگاهیDental technologists, technicians and laboratory assistants
۳۲۳۱بینایی سنجOpticians
۳۲۳۲پزشك معالج سنتیPractitioners of natural healing
۳۲۳۳کارشناس پرستار تجربیLicensed practical nurses
۳۲۳۴مشاغل پیراپزشکیParamedical occupations
۳۲۳۶ماساژ درمانگرMassage therapists
۳۲۳۷سایر مشاغل فنی در درمان و ارزیابیOther technical occupations in therapy and assessment
۳۴۱۱دستیاران دندانپزشکیDental assistants
۳۴۱۳پرستار دستیار، وابسته به خدمات بیمارNurse aides, orderlies and patient service associates
۳۴۱۴مشاغل دیگر در زمینه پشتیبانی خدمات درمانیOther assisting occupations in support of health services
۴۰۱۱استاد و مدرس دانشگاهUniversity professors and lecturers
۴۰۱۲معاون آموزشی و پژوهشی و مدرس دوره متوسطهPost-secondary teaching and research assistants
۴۰۲۱مدرس کالج و دوره های شغلیCollege and other vocational instructors
۴۰۳۱معلم دوره متوسطهSecondary school teachers
۴۰۳۲معلم مدرسه ابتدایی و مهد کودکElementary school and kindergarten teachers
۴۰۳۳مشاور آموزشیEducational counsellors
۴۱۱۱قاضیJudges
۴۱۱۲وکلا و صاحبان اسناد رسمیLawyers and Quebec notaries
۴۱۵۱روانشناسPsychologists
۴۱۵۲مددکار اجتماعیSocial workers
۴۱۵۳مشاور ازدواج، خانواده و مشاغل مرتبطFamily, marriage and other related counsellors
۴۱۵۴مشاورین دینی حرفه ایProfessional occupations in religion
۴۱۵۵افسران عفو مشروط و مشاغل مرتبطProbation and parole officers and related occupations
۴۱۵۶مشاوران استخدامEmployment counsellors
۴۱۶۱محققان، مشاوران و مسئولین برنامه های علوم طبیعی و کاربردیNatural and applied science policy researchers, consultants and program officers
۴۱۶۲اقتصاددان و محقق و تحلیلگر سیاست اقتصادیEconomists and economic policy researchers and analysts
۴۱۶۳افسران توسعه تجارت و محققان و مشاوران بازاریابیBusiness development officers and marketing researchers and consultants
۴۱۶۴پژوهشگران، مشاوران و مسئولان سیاست های اجتماعیSocial policy researchers, consultants and program officers
۴۱۶۵محققان، مشاوران و مسئولان سیاستهای سلامتHealth policy researchers, consultants and program officers
۴۱۶۶پژوهشگران، مشاوران و مسئولان سیاست آموزش و پرورشEducation policy researchers, consultants and program officers
۴۱۶۷محققان تفریحی، ورزشی و تناسب اندام، مشاوران و مسئولان برنامهRecreation, sports and fitness policy researchers, consultants and program officers
۴۱۶۸افسران برنامه منحصر به فرد برای دولتProgram officers unique to government
۴۱۶۹سایر مشاغل حرفه ای در علوم اجتماعیOther professional occupations in social science, n.e.c.
۴۲۱۱Paralegal و مشاغل مرتبطParalegal and related occupations
۴۲۱۲کارمندان خدمات اجتماعی و عمومیSocial and community service workers
۴۲۱۴مربیان و دستیاران کودکانEarly childhood educators and assistants
۴۲۱۵مربی معلولینInstructors of persons with disabilities
۴۲۱۶سایر مدرسینOther instructors
۴۲۱۷سایر مشاغل مذهبیOther religious occupations
۴۳۱۱افسر پلیس (به جز مأمورین)Police officers (except commissioned)
۴۳۱۲آتش نشانFirefighters
۴۳۱۳مقمامات غیر گماشته نیروهای مسلح کاناداNon-commissioned ranks of the Canadian Armed Forces
۴۴۱۱پرستار کودک در منزلHome child care providers
۴۴۱۲کارگران پشتیبانی خانگی، خانه داران و مشاغل مرتبطHome support workers, housekeepers and related occupations
۴۴۱۳دستیاران معلم دوره ابتدایی و متوسطهElementary and secondary school teacher assistants
۴۴۲۱کلانتر و نگهبانSheriffs and bailiffs
۴۴۲۲مأمورین خدمات اصالحیCorrectional service officers
۴۴۲۳افسران اجرای قانون و سایر افسران نظارتیBy-law enforcement and other regulatory officers, n.e.c.
۵۱۱۱كتابدارانLibrarians
۵۱۱۲نگهبان و متصدیConservators and curators
۵۱۱۳بایگانیArchivists
۵۱۲۱نویسندهAuthors and writers
۵۱۲۲ویرایشگرEditors
۵۱۲۳روزنامه نگارJournalists
۵۱۲۵مترجم، مترجم شفاهیTranslators, terminologists and interpreters
۵۱۳۱تهیه کننده، کارگردان، طراح و مشاغل مرتبطProducers, directors, choreographers and related occupations
۵۱۳۲رهبر ارکستر، آهنگساز و تنظیم کنندهConductors, composers and arrangers
۵۱۱۳۳نوازنده و خوانندهMusicians and singers
۵۱۳۴رقصندهDancers
۵۱۳۵بازیگر و کمدینActors and comedians
۵۱۳۶نقاشان، مجسمه سازان و سایر هنرمندان تجسمیPainters, sculptors and other visual artists
۵۲۱۱کتابداران و تکنسین های بایگانی عمومیLibrary and public archive technicians
۵۲۱۲مشاغل فنی مربوط به موزه ها و گالری های هنریTechnical occupations related to museums and art galleries
۵۲۲۱عکاسPhotographers
۵۲۲۲اپراتور دوربین فیلمبرداریFilm and video camera operators
۵۲۲۳تکنسین های گرافیکGraphic arts technicians
۵۲۲۴تکنسین های پخشBroadcast technicians
۵۲۲۵تکنسین های ضبط صدا و فیلمAudio and video recording technicians
۵۲۲۶سایر مشاغل فنی و هماهنگی در تصاویر متحرک، پخش و هنرهای نمایشیOther technical and co-ordinating occupations in motion pictures, broadcasting and the performing arts
۵۲۲۷پشتیبانی از مشاغل موجود در تصاویر متحرک، پخش، عکاسی و هنرهای نمایشی پشتیبانیSupport occupations in motion pictures, broadcasting, photography and the performing arts
۵۲۳۱اعلام کنندگان و سایر گویندگانAnnouncers and other broadcasters
۵۲۳۲سایر اجرا کنندگانOther performers, n.e.c.
۵۲۴۱طراحان گرافیک و تصویرگرانGraphic designers and illustrators
۵۲۴۲طراح داخلی و دکوراتور داخلیInterior designers and interior decorators
۵۲۴۳طراحان خلاق در زمینه تئاتر، مد و نمایشTheatre, fashion, exhibit and other creative designers
۵۲۴۴صنعتگر و متخصصArtisans and craftspersons
۵۲۴۵تولیدکننده – پارچه، چرم و محصولات خزPatternmakers – textile, leather and fur products
۵۲۵۱ورزشکارAthletes
۵۲۵۲مربیCoaches
۵۲۵۳داوران و مقامات ورزشیSports officials and referees
۵۲۵۴رهبران برنامه و مربیان تفریحی، ورزشی و بدنسازیProgram leaders and instructors in recreation, sport and fitness
۶۲۱۱ناظران فروش خرده فروشیRetail sales supervisors
۶۲۲۱متخصص فروش فنی – تجارت عمده فروشیTechnical sales specialists – wholesale trade
۶۲۲۲خریداران خرده فروشی و عمده فروشیRetail and wholesale buyers
۶۲۳۱کارگزاران بیمه و واسط معاملات بازرگانیInsurance agents and brokers
۶۲۳۲نمایندگی املاک و مستغلاتReal estate agents and salespersons
۶۲۳۵نماینده فروش مالیFinancial sales representatives
۶۳۱۱سرپرستان سرویس غذاFood service supervisors
۶۳۱۲خانه دارExecutive housekeepers
۶۳۱۳سرپرستان اسکان، مسافرت، گردشگری و خدمات مرتبطAccommodation, travel, tourism and related services supervisors
۶۳۱۴سرپرستان خدمات اصلاعات و مشتریCustomer and information services supervisors
۶۳۱۵سرپرستان نظافتCleaning supervisors
۶۳۱۶سایر سرپرستان خدماتOther services supervisors
۶۳۲۱سرآشپزChefs
۶۳۲۲آشپزCooks
۶۳۳۱قصاب، گوشت و ماهی فروشان – خرده فروشی و عمده فروشیButchers, meat cutters and fishmongers – retail and wholesale
۶۳۳۲نانواBakers
۶۳۴۱آرایشگرHairstylists and barbers
۶۳۴۲خیاط پیراهن، خز فروشTailors, dressmakers, furriers and milliners
۶۳۴۳کفاش و کفش دوزShoe repairers and shoemakers
۶۳۴۴تعمیرکاران ساعت و جواهرات و مشاغل مرتبطJewellers, jewellery and watch repairers and related occupations
۶۳۴۵خیاط رومبلی و پرده و غیرهUpholsterers
۶۳۴۶گرداننده مراسم تدفینFuneral directors and embalmers
۶۴۱۱نماینده فروش و حساب – تجارت عمده فروشی (غیر فنی)Sales and account representatives – wholesale trade (non-technical)
۶۴۲۱فروشندگان خرده فروشیRetail salespersons
۶۵۱۱مهماندار و میزبانMaîtres d’hôtel and hosts/hostesses
۶۵۱۲بارمنBartenders
۶۵۱۳گارسون غذا و نوشیدنیFood and beverage servers
۶۵۲۱مشاوران مسافرتیTravel counsellors
۶۵۲۲صندوقدار و خدمه پروازPursers and flight attendants
۶۵۲۳نماینده بلیط هواپیما و خدماتAirline ticket and service agents
۶۵۲۴نمایندگان بلیط حمل و نقل زمینی و آبی، نمایندگان خدمات حمل بار و منشیان مربوطهGround and water transport ticket agents, cargo service representatives and related clerks
۶۵۲۵کارمندان پذیرش هتلHotel front desk clerks
۶۵۳۱راهنمای تور و مسافرتTour and travel guides
۶۵۳۲راهنماهای ورزشی و تفریحی هوای آزادOutdoor sport and recreational guides
۶۵۳۳مشاغل کازینوCasino occupations
۶۵۴۱نگهبانان امنیتی و مشاغل مربوط به سرویس های امنیتیSecurity guards and related security service occupations
۶۵۵۱نماینده خدمات مشتری – موسسات مالیCustomer services representatives – financial institutions
۶۵۵۲سایر نمایندگان خدمات مشتری و اطلاعاتOther customer and information services representatives
۶۵۶۱مشاور اجتماعی و شخصیImage, social and other personal consultants
۶۵۶۲زیبایی شناس و لیزر کار(رفع موی زاید) و مشاغل مربوطهEstheticians, electrologists and related occupations
۶۵۶۳دامداران و کارگران مراقبت از حیواناتPet groomers and animal care workers
۶۵۶۴سایر مشاغل خدمات شخصیOther personal service occupations
۶۶۱۱صندوقدارCashiers
۶۶۲۱خدمه ایستگاه خدماتService station attendants
۶۶۲۲منشی و پرکننده سفارش فروشگاه های زنجیره ایStore shelf stockers, clerks and order fillers
۶۶۲۳سایر مشاغل مرتبط با فروشOther sales related occupations
۶۷۱۱میزبان پیشخوان غذا، خدمه آشپزخانه و مشاغل پشتیبانی مرتبطFood counter attendants, kitchen helpers and related support occupations
۶۷۲۱پشتیبانی از مشاغل در خدمات اسکان، مسافرت و راه اندازی امکاناتSupport occupations in accommodation, travel and facilities set-up services
۶۷۲۲اپراتور و شرکت کننده در تفریحی، سرگرمی و ورزشیOperators and attendants in amusement, recreation and sport
۶۷۳۱پاک کننده های چراغLight duty cleaners
۶۷۳۲تمیز کننده های تخصصیSpecialized cleaners
۶۷۳۳سرایدار و سرپرستان ساختمانJanitors, caretakers and building superintendents
۶۷۴۱مشاغل مربوط به خشکشوییDry cleaning, laundry and related occupations
۶۷۴۲سایر مشاغل پشتیبانی خدماتOther service support occupations, n.e.c.
۷۲۰۱پیمانکاران و سرپرستان، ماشینکاری، تشکیل فلز، شکل دهی و معاملات و مشاغل مرتبطContractors and supervisors, machining, metal forming, shaping and erecting trades and related occupations
۷۲۰۲پیمانکاران و سرپرستان، تجارت برق و مشاغل ارتباطات از راه دورContractors and supervisors, electrical trades and telecommunications occupations
۷۲۰۳پیمانکاران و سرپرستان، معاملات لوله کشیContractors and supervisors, pipefitting trades
۷۲۰۴پیمانکاران و سرپرستان، تجارت نجاریContractors and supervisors, carpentry trades
۷۲۰۵پیمانکاران و سرپرستان، سایر مشاغل ساختمانی، نصب کننده، تعمیرکار و سرویس دهندهContractors and supervisors, other construction trades, installers, repairers
۷۲۳۱ماشین کاران و بازرسان ماشینکاری و ابزارMachinists and machining and tooling inspectors
۷۲۳۲سازندگان ابزارTool and die makers
۷۲۳۳کارگران ورق فلزSheet metal workers
۷۲۳۴سازنده دیگ بخارBoilermakers
۷۲۳۵سازنده میلگردهای فلزی و ساختاریStructural metal and platework fabricators and fitters
۷۲۳۶آهن کارIronworkers
۷۲۳۷جوشکار و اپراتورهای مربوط به دستگاهWelders and related machine operators
۷۲۴۱برق کار (به جز سیستم صنعتی و نیروگاهی)Electricians (except industrial and power system)
۷۲۴۲برقکار صنعتيIndustrial electricians
۷۲۴۳برقکار سیستم های قدرتیPower system electricians
۷۲۴۴کارگران خط برق و کابلElectrical power line and cable workers
۷۲۴۵کارگران خطوط مخابراتی و کابلTelecommunications line and cable workers
۷۲۴۶کارگران نصب و راه اندازی ارتباطات از راه دورTelecommunications installation and repair workers
۷۲۴۷تکنسین های خدمات تلویزیون و نگهداری کابلCable television service and maintenance technicians
۷۲۵۱لوله کشPlumbers
۷۲۵۲نصب و راه اندازی سیستم های آبپاش، پرفیوژن و سیستم های آب پاشSteamfitters, pipefitters and sprinkler system installers
۷۲۵۳کمک نصاب گازGas fitters
۷۲۷۱نجارCarpenters
۷۲۷۲کابینت کارCabinetmakers
۷۲۸۱آجرچینBricklayers
۷۲۸۲بتن کارConcrete finishers
۷۲۸۳کاشی کارTilesetters
۷۲۸۴نصب کننده های دیواره های سخت و پلاستر و برشکارPlasterers, drywall installers and finishers and lathers
۷۲۹۱سقف سازRoofers and shinglers
۷۲۹۲شیشه گرGlaziers
۷۲۹۳عایقکارInsulators
۷۲۹۴نقاشان و دکوراتورها (به جز دکوراتور داخلی)Painters and decorators (except interior decorators)
۷۲۹۵نصاب کف پوشFloor covering installers
۷۳۰۱پیمانکاران و سرپرستان، تجارت مکانیکContractors and supervisors, mechanic trades
۷۳۰۲پیمانکاران و سرپرستان، خدمه تجهیزات سنگینContractors and supervisors, heavy equipment operator crews
۷۳۰۳سرپرستان، چاپ و مشاغل مرتبطSupervisors, printing and related occupations
۷۳۰۴ناظر، عملیات حمل و نقل ریلیSupervisors, railway transport operations
۷۳۰۵ناظر، حمل و نقل موتور و سایر اپراتورهای حمل و نقل زمینیSupervisors, motor transport and other ground transit operators
۷۳۱۱مکانیک صنعتی و میلگردهای ساختمانیConstruction millwrights and industrial mechanics
۷۳۱۲مکانیک تجهیزات سنگینHeavy-duty equipment mechanics
۷۳۱۳مکانیک گرمایش، برودتی و تهویه مطبوعHeating, refrigeration and air conditioning mechanics
۷۳۱۴مسئول راه آهنRailway carmen/women
۷۳۱۵مکانیک هواپیما و بازرس هواپیماAircraft mechanics and aircraft inspectors
۷۳۱۶کمک مکانیکMachine fitters
۷۳۱۸سازنده آسانسور و مکانیکElevator constructors and mechanics
۷۳۲۱تکنسین های خدمات خودرو، مکانیک کامیون و اتوبوس و تعمیرکارهای مکانیکیAutomotive service technicians, truck and bus mechanics and mechanical repairers
۷۳۲۲تعمیرکاران بدنه موتورMotor vehicle body repairers
۷۳۳۱مکانیک گرمایش روغن و سوخت جامدOil and solid fuel heating mechanics
۷۳۳۲سرویس کننده و تعمیرکار لوازم خانگیAppliance servicers and repairers
۷۳۳۳مکانیک الکتریکیElectrical mechanics
۷۳۳۴مکانیک موتورسیکلت، همه وسایل نقلیه زمینی و سایرMotorcycle, all-terrain vehicle and other related mechanics
۷۳۳۵سایر تعمیرکارهای کوچک موتور و تجهیزات کوچکOther small engine and small equipment repairers
۷۳۶۱مهندسین لوکوموتیو راه آهن و محوطهRailway and yard locomotive engineers
۷۳۶۲هادی راه آهن و ترمزRailway conductors and brakemen/women
۷۳۷۱اپراتور جرثقیلCrane operators
۷۳۷۲دریل و بلستر – معدنکاری، استخراج معادن و ساخت و سازDrillers and blasters – surface mining, quarrying and construction
۷۳۷۳دریل چاه های آبWater well drillers
۷۳۸۱اپراتورهای چاپPrinting press operators
۷۳۸۴سایر تجارتها و مشاغل مرتبطOther trades and related occupations, n.e.c.
۷۴۴۱نصاب و سرویس دهنده های مسکونی و تجاریResidential and commercial installers and servicers
۷۴۴۲کارگران آب و گاز و فواره هاWaterworks and gas maintenance workers
۷۴۴۴کنترل کننده آفات و دستگاه های کنترل کننده آفاتPest controllers and fumigators Other repairers and servicers
۷۴۴۵سایر تعمیرکاران و سرویس دهندگانOther repairers and servicers
۷۴۵۱کارگران اسکلهLongshore workers
۷۴۵۲کنترل کیفیتMaterial handlers
۷۵۱۱رانندگان کامیون حمل و نقلTransport truck drivers
۷۵۱۲رانندگان اتوبوس، اپراتورهای مترو و سایر اپراتورهای ترانزیتBus drivers, subway operators and other transit operators
۷۵۱۳رانندگان تاکسی و لیموزین و دستفروشانTaxi and limousine drivers and chauffeurs
۷۵۱۴رانندگان خدمات تحویل و پیکDelivery and courier service drivers
۷۵۲۱اپراتور تجهیزات سنگین (به جز جرثقیل)Heavy equipment operators (except crane)
۷۵۲۲اپراتورهای تجهیزات تعمیر و نگهداری کارهای عمومی و کارگران مرتبطPublic works maintenance equipment operators and related workers
۷۵۳۱کارگران راه آهن و کارگران تعمیر و نگهداری مسیرRailway yard and track maintenance workers
۷۵۳۲خدمه حمل و نقل آب و خدمه موتورخانهWater transport deck and engine room crew
۷۵۳۳اپراتورهای قایق و کشتی کابلی و مشاغل مرتبطBoat and cable ferry operators and related occupations
۷۵۳۴مهمانداران رمپ حمل و نقل هواییAir transport ramp attendants
۷۵۳۵نصاب و سایر خدمات مکانیکی خودروOther automotive mechanical installers and servicers
۷۶۱۱کارگران ساخت و سازConstruction trades helpers and laborers
۷۶۱۲کارگران بازرگانیOther trades helpers and laborers
۷۶۲۱کارگران عمومی و تعمیر و نگهداریPublic works and maintenance laborers
۷۶۲۲کارگران حمل و نقل ریلی و موتوریRailway and motor transport laborers
۸۲۱۱ناظر، درختکاری و جنگلداریSupervisors, logging and forestry
۸۲۲۱ناظر، معدن و استخراجSupervisors, mining and quarrying
۸۲۲۲پیمانکاران و سرپرستان، حفاری و خدمات نفت و گازContractors and supervisors, oil and gas drilling and services
۸۲۳۱کارگران معدن تولید و توسعه زیرزمینیUnderground production and development miners
۸۲۳۲حفاری چاههای نفت و گاز، سرویس دهنده ها، آزمایش کنندگان و کارگران مرتبطOil and gas well drillers, servicers, testers and related workers
۸۲۴۱اپراتورهای ماشین آلات جنگلیLogging machinery operators
۸۲۵۲پیمانکار خدمات کشاورزی، سرپرستان مزرعه و دامداران تخصصیAgricultural service contractors, farm supervisors and specialized livestock workers
۸۲۵۵پیمانکاران و سرپرستان، محوطه سازی، نگهداری زمین ها و خدمات باغبانیContractors and supervisors, landscaping, grounds maintenance and horticulture services
۸۲۶۱استادان و مامورین ماهیگیریFishing masters and officers
۸۲۶۲ماهیگیرFishermen/women
۸۴۱۱خدمات معدن زیرزمینی و کارگران پشتیبانیUnderground mine service and support workers
۸۴۱۲حفاری چاههای نفت و گاز و کارگران خدمات مربوطهOil and gas well drilling and related workers and services operators
۸۴۲۱اپراتورهای اره برقی و زنجیر برقیChain saw and skidder operators
۸۴۲۲کارگران باغداری و جنگلداریSilviculture and forestry workers
۸۴۳۱کارگران مزرعه عمومیGeneral farm workers
۸۴۳۲کارگر گلخانهNursery and greenhouse workers
۸۴۴۱خدمه کشتی های شناور ماهیگیریFishing vessel deckhands
۸۴۴۲شکارچیTrappers and hunters
۸۶۱۱کارگر برداشتHarvesting laborers
۸۶۱۲کارگران نگهداری از محوطه سازی و زمینLandscaping and grounds maintenance laborers
۸۶۱۳کارگران آبزی و برداشت دریاییAquaculture and marine harvest laborers
۸۶۱۴کارگران معدنMine laborers
۸۶۱۵کارگران حفاری نفت، گاز، و کارگران مرتبطOil and gas drilling, servicing and related laborers
۸۶۱۶کارگران جنگلداری و جنگلبانیLogging and forestry laborers
۹۲۱۱ناظر، فرآوری مواد معدنی و فلزاتSupervisors, mineral and metal processing
۹۲۱۲سرپرست نفت، گاز و فرآوری مواد شیمیایی و آب و برقSupervisors, petroleum, gas and chemical processing and utilities
۹۲۱۳ناظر فرآوری مواد غذایی و نوشیدنیSupervisors, food and beverage processing
۹۲۱۴ناظر پلاستیک و محصولات پلاستیکیSupervisors, plastic and rubber products manufacturing
۹۲۱۵ناظر پردازش محصولات چوبی و جنگلیSupervisors, forest products processing
۹۲۱۷ناظران پردازش و تولید محصولات منسوجات، پارچه، پارچه، خز و چرمSupervisors, textile, fabric, fur and leather products processing and manufacturing
۹۲۲۱ناظر، مونتاژ وسایل نقلیه موتوریSupervisors, motor vehicle assembling
۹۲۲۲ناظر، تولید الکترونیکSupervisors, electronics manufacturing
۹۲۲۳ناظر، تولید محصولات برقیSupervisors, electrical products manufacturing
۹۲۲۴ناظران، مبلمان و لوازم جانبیSupervisors, furniture and fixtures manufacturing
۹۲۲۶ناظر، سایر محصولات تولیدی مکانیکی و فلزیSupervisors, other mechanical and metal products manufacturing
۹۲۲۷ناظر و مونتاژ دیگر محصولات تولیدیSupervisors, other products manufacturing and assembly
۹۲۳۱اپراتورهای کنترل و پردازش مرکزی، فرآوری مواد معدنی و فلزCentral control and process operators, mineral and metal processing
۹۲۳۲اپراتورهای کنترل و پردازش مرکزی، نفت، گاز و فرآوری مواد شیمیاییCentral control and process operators, petroleum, gas and chemical processing
۹۲۳۵اپراتورهای کنترل پالپ، تهیه و پوشش بسته بندیPulping, papermaking and coating control operators
۹۲۴۱مهندسان برق و اپراتورهای سیستمهای برقPower engineers and power systems operators
۹۲۴۳اپراتورهای تصفیه آب و فاضلابWater and waste treatment plant operators
۹۴۱۱اپراتورهای ماشینکاری، فرآوری مواد معدنی و فلزیMachine operators, mineral and metal processing
۹۴۱۲کارگران ریخته گریFoundry workers
۹۴۱۳شیشه سازها و اپراتور دستگاههای برش شیشه ایGlass forming and finishing machine operators and glass cutters
۹۴۱۴اپراتورهای سازنده بتن، رس و سنگConcrete, clay and stone forming operators
۹۴۱۵بازرسان و آزمایش کنندگان، فرآوری مواد معدنی و فلزInspectors and testers, mineral and metal processing
۹۴۱۶اپراتور دستگاههای فلزکاری و آهنگری فلزیMetalworking and forging machine operators
۹۴۱۷اپراتورهای ابزار ماشینیMachining tool operators
۹۴۱۸سایر اپراتورهای دستگاههای فلزیOther metal products machine operators
۹۴۲۱اپراتورهای دستگاه کارخانه مواد شیمیاییChemical plant machine operators
۹۴۲۲اپراتورهای پردازش پلاستیکPlastics processing machine operators
۹۴۲۳اپراتورهای ماشین آلات پردازش لاستیک و کارگران مرتبطRubber processing machine operators and related workers
۹۴۳۱اپراتورهای دستگاه اره برقیSawmill machine operators
۹۴۳۲اپراتورهای دستگاه آسیاب پالپPulp mill machine operators
۹۴۳۳اپراتور دستگاه تولید کاغذPapermaking and finishing machine operators
۹۴۳۴سایر اپراتورهای ماشین آلات پردازش چوبOther wood processing machine operators
۹۴۳۵اپراتورهای ماشین تبدیل کننده کاغذPaper converting machine operators
۹۴۳۶گریدرهای چوب و سایر بازرسان و گریدرهای فرآوری چوبLumber graders and other wood processing inspectors and graders
۹۴۳۷اپراتورهای ماشین آلات نجاریWoodworking machine operators
۹۴۴۱کارگران و اپراتور ماشین آلات الیاف و نخ نساجیTextile fibre and yarn, hide and pelt processing machine operators and workers
۹۴۴۲بافنده، نساج و دیگر مشاغل مربوط به پارچهWeavers, knitters and other fabric making occupations
۹۴۴۵برنده پارچه،خز و چرمFabric, fur and leather cutters
۹۴۴۶اپراتورهای چرخ خیاطی صنعتیIndustrial sewing machine operators
۹۴۴۷بازرسان و گریدرها، نساجی، پارچه، خز و تولید محصولات چرمیInspectors and graders, textile, fabric, fur and leather products manufacturing
۹۴۶۱کنترل کننده فرآیند و اپراتورهای دستگاه، پردازش مواد غذایی و آشامیدنیProcess control and machine operators, food and beverage processing
۹۴۶۲قصابان صنعتی و برش گوشت، برش مرغ و کارگران مرتبطIndustrial butchers and meat cutters, poultry preparers and related workers
۹۴۶۳کارگران پرورش ماهی و غذاهای دریاییFish and seafood plant workers
۹۴۶۵آزمایش کنندگان و درجه بندی، فرآوری مواد غذایی و نوشیدنیTesters and graders, food and beverage processing
۹۴۷۱عملگرهای تجهیزات چاپ پلاستیکPlateless printing equipment operators
۹۴۷۲دوربین، پلیت سازی و سایر مشاغل پیش ساختهCamera, platemaking and other prepress occupations
۹۴۷۳اپراتور دستگاه های بسته بندیBinding and finishing machine operators
۹۴۷۴پردازشگر عکس و فیلمPhotographic and film processors
۹۵۲۱مونتاژکار هواپیما و بازرسان مونتاژ هواپیماAircraft assemblers and aircraft assembly inspectors
۹۵۲۲مونتاژکار خودرو، بازرس و آزمایش كننده وسایل نقلیه موتوریMotor vehicle assemblers, inspectors and testers
۹۵۲۳مونتاژکار قطعات الکترونیکی، سازنده، بازرسان و آزمایش کنندگانElectronics assemblers, fabricators, inspectors and testers
 ۹۵۲۴اسمبلرها و بازرسان، لوازم برقی، دستگاهها و تجهیزات تولیدAssemblers and inspectors, electrical appliance, apparatus and equipment manufacturing
۹۵۲۵مونتاژکار، سازنده و بازرس موتورهای الکتریکی و ترانسفورماتورهای برقیAssemblers, fabricators and inspectors, industrial electrical motors and transformers
۹۵۲۶مونتاژکار و بازرس مکانیکیMechanical assemblers and inspectors
۹۵۲۷اپراتور ماشین آلات و بازرسان تولید دستگاههای برقیMachine operators and inspectors, electrical apparatus manufacturing
۹۵۳۱مونتاژکار و بازرس قایقBoat assemblers and inspectors
۹۵۳۲مونتاژکار و بازرس مبلمانFurniture and fixture assemblers and inspectors
۹۵۳۳مونتاژکار و بازرس دیگر محصولات چوبیOther wood products assemblers and inspectors
۹۵۳۴رنگ کار مبلمانFurniture finishers and refinishers
۹۵۳۵مونتاژکار، سازنده و بازرس محصولات پلاستیکی وPlastic products assemblers, finishers and inspectors
۹۵۳۶نقاشان صنعتی، روکش و اپراتورهای فرایند تکمیل فلزIndustrial painters, coaters and metal finishing process operators
۹۵۳۷مونتاژکار، سازنده و بازرس محصولاتOther products assemblers, finishers and inspectors
۹۶۱۱کارگران فرآوری مواد معدنی و فلزیLaborers in mineral and metal processing
۹۶۱۲کارگر ساخت فلزLaborers in metal fabrication
۹۶۱۳کارگران در فرآوری محصولات شیمیایی و آب و برقLaborers in chemical products processing and utilities
۹۶۱۴کارگران تولید چوب، خمیر و کاغذLaborers in wood, pulp and paper processing
۹۶۱۵کارگران تولید لاستیک و پلاستیکLaborers in rubber and plastic products manufacturing
۹۶۱۶کارگر در فرآوری نساجیLaborers in textile processing
۹۶۱۷کارگران در فرآوری مواد غذایی و آشامیدنیLaborers in food and beverage processing
۹۶۱۸کارگران ماهی و فرآوری غذاهای دریاییLaborers in fish and seafood processing
۹۶۱۹سایر کارگران در فرآوری، تولید و آب و برقOther laborers in processing, manufacturing and utilities

 

ناک NOC کانادا چیست؟

طبقه بندی ملی مشاغل ( National Occupational Classification) یا به اختصار NOC سیستم ملی کانادا برای دسته بندی مشاغل است. این سیستم ملی استاندارد یک کد چهار رقمی به همراه توصیف شغلی برای هر یک از مشاغل در بازار کار کانادا اختصاص می دهد. هر ساله کانادا لیست ناک های شغلی مورد نیاز در این کشور را برای جذب نیروهای کار بین الملل منتشر می کند. زمانی که برای مهاجرت از متقاضیان خواسته می شود شغل خود را تعیین کنند( از جمله مشاغل خانگی مورد نیاز کانادا)، می بایست ناک شغلی مرتبط با تجربیات کاری خود را پیدا کنند.

ناک شغلی در کانادا

ناک شغلی در کانادا

اکثر برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا، از جمله برنامه های مهاجرتی اکسپرس اینتری از سیستم NOC استفاده می کنند. به همین دلیل اطلاع از ناک های شغلی کانادا و نحوه عملکرد آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر ناک شغلی شامل عنوان، وظایف و فهرست مسئولیت های اصلی آن شغل می شود. به این نکته توجه داشته باشید که در برخی از موارد ممکن است شغل شما تنها مرتبط با یک ناک شغلی باشد، در حالی که تجربه کاری شما چندین ناک شغلی را شامل می شود. در این موارد تعیین عنوان شغلی به اندازه تجربه کاری شما مهم نیست. دانستن این موضوع برای ارائه درخواست مهم است زیرا انتخاب ناک شغلی نادرست ممکن است باعث ریجکت درخواست شما شود.

مشاغل اداری در کانادا

کانادا مقصد بسیار مطمئن برای افرادی است که به دنبال فرصت های شغلی جدید و اخذ اقامت کانادا از طریق کار و یا تحصیل در کانادا هستند. کار در کانادا بهترین گام برای دریافت اقامت دائم این کشور محسوب می شود. هر ساله کانادا حدود نیم میلیون مجوز کار برای نیروهای کار از سراسر جهان صادر می کند. مشاغل اداری در کانادا یکی از بخش های کاری پر تقاضا در این کشور محسوب می شود. با توجه به افزایش تعداد بازنشسته ها در کانادا پیش بینی می شود در سالهای اخیر افراد زیادی جذب مشاغل اداری در این کشور شوند. در ادامه به معرفی مهم ترین مشاغل اداری در کانادا می پردازیم:

عناوین شغلیناک شغلیسطح مهارتی
کارمند دفتری2175A
کارمند اداری1422C
معونین اداری1241B
کارمند خدمات مشتریان6551C
معاونین حقوق اداری1242B
مدیر منابع انسانی0112A
مدیر روابط عمومی0124A
مدیران دولتی0411A
افسران اداری1221B
معاون اجرایی1222B
مامور نیروی انسانی و استخدام1223B

 

مشاغل فناوری اطلاعات IT در کانادا

متخصصان فناوری اطلاعات IT در کانادا وظیفه ارزیابی، طراحی، پیاده سازی، توسعه و پشتیبانی مدیریت سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر شامل نرم افزارها و سخت افزارها کامپیوتری را بر عهده دارند. متخصصان آی تی تقریبا در تمام جنبه های محاسبات مدرن ، از طراحی سیستم های کامپیوتری تا شبکه های کامپیوتر و کمک به کاربران برای حل مشکلات فنی سیستم درگیر هستند.

از زمان آخرین تحولات در صنعت تکنولوژی در کانادا و تقاضا برای مهارت های حوزه فناوری اطلاعات باید گفت که بازار کار رشته آی تی در کانادا با رشد چشمگیری مواجه بوده است. طبق آمار ها، در سال 2021 حدود 200.000 استخدام در حوزه فناوری اطلاعات در کانادا صورت گرفته است. پیش بینی می شود با توجه به رشد اشتغال و افزایش تعداد بازنشسته ها در این حوزه ، بازار کار خوبی برای متخصصان این رشته در کانادا وجود داشته باشد.

افرادی که در بخش فناوری اطلاعات کار می کنند ، از سخت افزارها، نرم افزارها شبکه ها، سرورها و دیگر تکنولوژی ها برای مدیریت و ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. مشاغل مورد نیاز کانادا در بخش فناوری اطلاعات IT به طور قابل توجهی میتواند از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت باشد . عناوین شغلی زیادی تحت عنوان متخصص  IT وجود دارند که تعاریف شغلی متفاوتی دارند. در اینجا تمام ناک های شغلی در زمینه  IT ارائه شده است:

کد ناکعنوان ناک شغلیعناوین شغلی
2171آنالیزور و مشاور سیستم های اطلاعاتیآنالیزور بیزینس های  IT، مشاوره IT ، مدیر اکانت  IT ، معمار ابری، آنالیزور سیستم های کنترل کیفیت، معمار حل مسئله
2172آنالیزور و مدیریت دیتابیسآنالیزور دیتابیس، مدیر دیتابیس، معمار دیتابیس
2173مهندس و طراح نرم افزارمهندس نرم افزار، طراح نرم افزار، معمار نرم افزار
2174برنامه نویس کامپیوتر و توسعه گر رسانهتوسعه گر نرم افزار، برنامه نویس نرم افزار، توسعه گر چند رسانه ای
2175طراح و توسع گر وبطراح وب، توسعه گر وب، وب مستر
2281تکنسین شبکه های کامپیوتریاپراتور دیتا سنتر، مدیریت  LAN ، تکنسین  LAN ، مدیر شبکه، تکنسین شبکه، مدیر سیستم
2282تکنسین های پشتیبانی کارگرکارمند مرکز تماس، کارمند بخش پشتیبانی ، تکنسین نصب نرم افزار
2283تکنسین آزمایش سیستم های اطلاعاتی آزمایشگر نرم افزار ، تکنسین تست سیستم ها،
0213مدیر و مسئول سیستم های اطلاعاتی و کامپیوتریمسئول IT ، مدیر توسعه گر  IT ، مدیر ادغام سازی  IT ، مدیر اجرای IT ، مدیر مهندسی نرم افزار، مدیر سیستم های کنترل کیفیت

 

مشاغل تولیدی و فنی در کانادا

مشاغل تولیدی و فنی در کانادا

مشاغل تولیدی و فنی در کانادا

به دلیل تقاضای بسیار زیادی که برای مشاغل تولیدی و فنی در کانادا وجود دارد، مجوزهای کاری ویژه ای برای متخصصان این حوزه ها ارائه می شود. به همین دلیل، نیروهای کار متخصص در زمینه فنی می توانند بدون داشتن جاب آفر، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. مهم ترین مشاغل مورد نیاز در کانادا در بخش تولیدی و فنی شامل موارد زیر می شود:

عناوین شغلیناک شغلیسطح مهارت
مکانیک ماشین های سنگین7312B
اپراتور دستگاه9411C
مکانیک خودرو7321B
مونتاژ کار9525C
جوشکار7237B
نجار7271B
سوپروایزر خط تولید7301B
تکنسین دستگاه های تولیدی7311B
مدیر تولید0911A
مهندس صنعت و تولید2141B
تکنسین تولید2233B
کابینت کار7272B
کاشی کار7273B
نصاب7275B

 

مشاغل تدارکاتی در کانادا

مشاغل تدارکاتی در کانادا از خرید تا تجهیز عمومی و تخصصی کسب و کارها، ارائه خدمات حمل و نقل و انبارداری را بر عهده دارند. با توجه به گسترش مشاغل و صنایع در این کشور، اهمیت وجود شغل هایی همچون مشاغل تدارکاتی و خدمات بیشتر به چشم می خورد. تقریبا می توان گفت مشاغل تدارکاتی در تمام بخش های دولتی و خصوصی مورد نیاز هستند.  در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در بخش خدمات تدارکات را مشاهده می کنید:

عناوین شغلیناک شغلیسطح مهارت
مسئول خرید6222B
مونتاژ کار9525C
سوپروایزر تولید7301B
کارگر خدماتی7621D
راننده لیفتراک7452C
راننده کامیون7511C
راننده سرویس7514C
کارگر انبار1521C

 

مشاغل مهندسی در کانادا

کانادا سرزمین فرصت های بی پایان است. اگر به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس هستید، باید گفت شما خوش شانس هستید، زیرا کانادا به تخصص شما نیاز دارد و بازار کار مهندسی در کانادا از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است. شما به عنوان مهندس ممکن است بتوانید اقامت دائم کانادا را حتی بدون پیشنهاد شغلی دریافت کنید. مشاغل مهندسی یکی از پرتقاضاترین حوزه های کاری در کانادا محسوب می شود که هر ساله مهندسین بین المللی زیادی جذب بازار کار این بخش می شوند.

طبق آمار رسمی دولت کانادا، پروژهای مهندسی در این کشور تا سال 2025 رشد قبل توجه ای خواهد داشت. در حال حاضر، تمام تخصص های مهندسی در کانادا با کمبود نیروی کار مواجه هستند و از فارغ التحصیلان این رشته ها بسیار استقبال می شود. پرتقاضاترین مشاغل در حوزه مهندسی شامل مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و مهندسی مکانیک می شود. در ادامه لیست مشاغل مهندسی در کانادا را مشاهده می کنید:

عناوین شغلیناک شغلیسطح مهارت
مهندس عمران2231B
مهندس صنایع2233B
مهندس کنترل کیفیت2141A
مدیریت مهندسی02110
مهندس پروژه2131A
مهندس مکانیک2132B
مهندس برق و الکترونیک2133B
مهندس صنعت و تولید2141B
مهندسی متالورژی و مواد2142B
مهندسی معدن2143B
مهندس زمین شناسی2144B
مهندس نفت2145B
مهندس هوا فضا2146B
مهندس کامپیوتر (به غیر از مهندسی نرم افزار و طراحان2147B
سایر مشاغل مهندسی2147B

 

مشاغل پزشکی در کانادا

از زمانی که بشر بر روی زمین زندگی می کند، مشاغل پزشکی و علوم سلامت یکی از محبوب ترین مشاغل در میان مردم بوده است. صنعت درمان در کانادا با تولید ناخالص داخلی حدود 10 میلیارد دلار دارای پتانسیل رشد باورنکردنی است. بسیاری از متخصصان و دانشجویان حوزه درمان به دلیل وجود محیط کار حرفه ای و میزان درآمد بالا، خواستار مشاغل پزشکی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا هستند. در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در بخش پزشکی را مشاهده می کنید:

عناوین شغلیناک شغلیسطح مهارت
پزشک متخصص3111A
پزشک عمومی و پزشک خانواده3112A
دندان پزشک3113A
دامپزشک3114A
اپتومتریست3121A
عینک ساز3122A
مشاغل گروه پیراپزشکی3124A
سایر مشاغل تخصصی در تشخیص سلامت و درمان3125A
داروساز3131A
متخصص تغذیه3132B
شنوایی سنجی و آسیب شناس گفتار درمانی3141B
فیزیوتراپ3142B
متخصصین کاردرمانی3143B
مشاغل حرفه ای دیگر در درمان و ارزیابی3144B
متخصص آزمایشگاه پزشکی3211B
متخصص آزمایشگاه پزشکی و دستیاران آسیب شناس3212B
کارشناس سلامت حیوانات و کارشناس دامپزشکی3213B
درمانگران تنفسی، پرفیوژنست های بالینی و تکنسین های قلبی ریوی3214B
تکنسین های پرتودرمانی پزشکی3215B
سونوگرافر3216B
تکنسین های قلب و فن آوری های تشخیصی الکتروفیزیولوژیک3217B
سایرتکنسین و کارشناسان پزشکی (غیر از بهداشت دندان)3219B
دندانساز3221B
متخصص بهداشت دندان و متخصص دندان3222B
کارشناس دندانپزشکی، تکنسین و دستیاران آزمایشگاهی3223B
بینایی سنج3231C
پزشك معالج سنتی3232C
کارشناس پرستار تجربی3233C
مشاغل پیراپزشکی3234C
ماساژ درمانگر3236C
سایر مشاغل فنی در درمان و ارزیابی3237C
دستیاران دندانپزشکی3411C
پرستار دستیار، وابسته به خدمات بیمار3413C
مشاغل دیگر در زمینه پشتیبانی خدمات درمانی3414C

 

مشاغل مالی و حسابداری در کانادا

مشاغل مالی و حسابداری از بخش های اصلی هر صنعت، موسسه و شرکتی است. با بخش های مالی یکی از پرتقاضاترین حوزه های کاری در کانادا است که کارکنان آن از  آینده درخشانی در این کشور برخوردار هستند. با وجود اینکه در سالهای اخیر متخصصین مالی و حسابداران زیادی به کانادا مهاجرت کرده اند، اما همچنان بازار کار مشاغل مالی و حسابداری در این کشور قوی باقی مانده است و انتظار می رود این وضعیت در سالهای آینده نیز ادامه داشته باشد. نرخ بیکاری برای کارکنان بخش مالی در کانادا بسیار کمتر از حد متوسط است و تقاضای زیادی برای متخصصان این رشته در کانادا وجود دارد. در جدول زیر مشاغل مورد نیاز در بخش مالی و حسابداری در کانادا ارائه شده است:

عناوین شغلیناک شغلیسطح مهارتی
مدیر مالی01110
حسابدار1111A
مشاور ارشد مالی1114A
تحلیلگر کسب و کار4164A
حسابدار مالیاتی1111A
مدیر منابع انسانی0112A
تحلیلگر مالی و سرمایه گذاری1112A
کارگزاران اوراق بهادار، سرمایه گذاران بورس و واسطه های معاملات بازرگانی1113A
سایر مامورین مالی1114A
کارمند حقوق و دستمزد1432C

 

مشاغل فروش و بازاریابی در کانادا

مشاغل فروش و بازاریابی در کانادا

مشاغل فروش و بازاریابی در کانادا

مشاغل فروش و بازاریابی در کانادا از جمله حوزه های کاری هستند که همواره در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارد. مشاغل فروش و بازاریابی همیشه و همه جا در کانادا مورد نیاز است. عرضه و تقاضا برای کار در بازار کار فروش و بازاریابی در کانادا همواره از ثبات و تعادل برخوردار بوده است. متخصصین این مشاغل به راحتی می توانند در کانادا کار پیدا کنند و درآمد بسیار بالایی داشته باشند. در ادامه مشاغل مورد نیاز کانادا در بخش فروش و بازاریابی ارائه شده است:

عناوین شغلیناک شغلیسطح مهارتی
مدیر مالی مشاغل حرفه ای در تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی1123A
مدیران تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی01240
مدیر بازاریابی0124A
اکانت منیجر1123A
اکانت منیجر تبلیغات1124A
مدیر منابع انسانی فروشنده فروشگاه های بزرگ1522C
کارشناس فروش6235B
نیروی چیدمان6222B

 

مشاغل منابع انسانی در کانادا

با توجه به رشد شرکت های خصوصی در کانادا در کنار بخش های دولتی، مشاغل منابع انسانی بسیار مورد نیاز است. تمام صنایع، موسسات، مراکز و شرکتهای کانادایی به مشاغل حوزه منابع انسانی برای مدیریت نیروهای کار و افزایش بازدهی مجموعه خود نیاز دارند. مشاغل منابع انسانی با انواع محیط های کسب و کار آشنایی داشته و می دانند به چه کارمندی در چه بخشی نیاز است. متخصصین مشاغل منابع انسانی در صورت داشتن مهارتهای برجسته، می توانند در شرکتهای مطرح جهانی مشغول به کار شوند. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در حوزه منابع انسانی را مشاهده می کنید:

عناوین شغلیناک شغلیسطح مهارتی
مدیران منابع انسانی01120
مامورین نیروی انسانی و استخدام1223B
کارشناس منابع انسانی1121A
هماهنگ کننده نیروی انسانی1121A
کارشناس آموزش و توسعه1121A

 

مشاغل ارتباط با مشتری و پشتیبانی در کانادا

مشاغل ارتباط با مشتری و پشتیبانی یکی دیگر از حوزه های مشاغل مورد نیاز در کانادا است که هر ساله تعداد مشخصی از کارشناسان این بخش جذب بازار کار کانادا می شوند. از مشاغل مورد نیاز این حوزه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عناوین شغلیناک شغلیسطح مهارتی
مدیر تیم فروش و خدمات6552B
کارشناس مشتریان تلفنی1223B
مدیران فروش شرکت0601A
مدیران تجارت خرده فروشی و عمده فروشی0621A
مدیران در خدمات مشتری و شخصی0651A
فروشنده فروشگاه های بزرگ1522C
منشی و پرکننده سفارش فروشگاه های زنجیره ای6622C
سایر مشاغل مرتبط با فروش6623C
پشتیبانی از مشاغل در خدمات اسکان، مسافرت و راه اندازی امکانات6721C
سایر مشاغل پشتیبانی خدمات6742C

 

شغل های خوب در کانادا

شغل های خوب در کانادا

شغل های خوب در کانادا

کانادا به عنوان یک کشور بسیار توسعه یافته، مقصدی جذاب برای بسیاری از افراد جویای کار است. متقاضیان به منظور مهاجرت کاری به کانادا، ملزم به اخذ ویزای کار هستند. ویزای کار کانادا به افراد این اجازه را می دهد که در جایگاه شغلی مشخص شده ای در این کشور کار کنند. کانادا به عنوان قدرتمندترین اقتصاد های دنیا میزبان بسیاری از کمپانی ها و صنایع بزرگ است؛ از همین رو مهاجران واجد شرایط این شانس را دارند که در این کشور کار پیدا کنند و اقامت دائم کانادا را کسب کنند.

شغل های خوب در کانادا معمولا به مدرک دانشگاهی و آموزش تخصصی نیاز دارند. این مشاغل در گروه مشاغل با مهارت بالا (در گروه 0، A و B ) تقسیم بندی می شوند. در زیر شغل های خوب در کانادا که در مناطق مختلف مورد تقاضا هستند، ارایه شده است.

 

اسامی مشاغلنام استان ها
پزشکساسکاچوان، نوا اسکوشیا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد
دندانپزشکمانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، یوکان
مهندسساسکاچوان، نوا اسکوشیا، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، یوکان
مدیر ITساسکاچوان، اونتاریو، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی و یوکان
مدیر بهره برداری نفت و گازاونتاریو و بریتیش کلمبیا
مدیر فروشمانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد و یوکان
وکیلمانیتوبا
خلبانبریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا، مانیتوبا، اونتاریو، سرزمین های شمال غربی، ساسکاچوان و یوکان
حسابدار بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا، مانیتوبا، اونتاریو، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، ساسکاچوان و یوکان
پرستارساسکاچوان،نوا اسکوشیا، اونتاریو، مانیتوبا، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، جزیره پرنس ادوارد و یوکان

برخی از مشاغل به طور مداوم در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارند و همواره تقاضای زیادی برای آنها وجود دارد که به نوعی میتوان آن ها را در لیست مشاغل خوب قرار داد. در ادامه به معرفی این مشاغل، متوسط حقوق و کد ناک شغلی آن ها خواهیم پرداخت:

  • مدیر منابع انسانی
  • متوسط حقوق: 89.000 دلار
  • ناک شغلی: 0112

مدیر منابع انسانی یکی از مشاغل پر تقاضا در کانادا به شمار می رود که وظیفه جذب نیروهای کار با استعداد برای هر مجموعه کاری را بر عهده دارند.

  • مهندس برق
  • متوسط حقوق: 91.000 دلار
  • ناک شغلی: 2133
  • مشاغل مرتبط: مهندسی برق و الکترونیک

به دلیل بازار کار گسترده رشته برق در کانادا و نیاز روزافزون این کشور به متخصصان حوزه برق و الکترونیک، باید گفت که نیاز به متخصصان این بخش در کانادا همواره به چشم می خورد.

  • دامپزشک
  • متوسط حقوق: 95.000 دلار
  • ناک شغلی: 3114

کانادایی ها عاشق حیوانات خانگی هستند و اکثر آنها از سگ، گربه و دیگر حیوانات خانگی و اهلی مراقبت می کنند. با توجه به اینکه تعداد دامپزشکانی کمی در این کشور فعالیت می کنند، این شغل به یکی از پرتقاضاترین مشاغل در کانادا تبدیل شده است.

  • مامور استخدام و منابع انسانی
  • متوسط حقوق: 65.000 دلار
  • ناک شغلی: 1223

با توجه به اینکه کسب و کارها در بخش های مختلف بازار کار کانادا در حال رشد هستند، انتخاب نیروی کار مناسب به یکی از دغدغه های اصلی هر شغلی تبدیل شده است. ماموران استخدام و منابع انسانی نقش اصلی در فرایند جذب نیرو ایفا می کنند.

  • مشاور مالی
  • متوسط حقوق: 62.000 دلار
  • ناک شغلی: 0111، 1114
  • مشاغل مرتبط: مدیر مالی، کارمند امور مالی، مسئول فروش

مشاوران مالی به شرکتها و اشخاص در خصوص نحوه مدیریت امور مالی مشاوره می دهند. برخی از مشاوران بانکی که در بانکهای کانادا مشغول به کار هستند، وظیفه تبلیغ خدمات  بانکی را نیز بر عهده دارند.

  • داروساز
  • متوسط حقوق: 89.000 دلار
  • ناک شغلی: 3131

مشاغل رشته داروسازی در کانادا بسیار پر درآمد هستند. متخصصان رشته داروسازی می توانند در طیف گسترده ای از فرصت های شغلی از کار در داروخانه تا تحقیقات دارویی در صنعت بهداشت و درمان کار کنند.  درآمد مشاغل داروسازی در کانادا جزو درآمدهای بالا در این کشور محسوب می شود. مشاغل رشته داروسازی در کانادا شامل کار در شرکتهای داروسازی، داروخانه ها و یا کار در صنایع مواد غذایی می شود. داروسازان همچنین می توانند در مراکز پژوهشی یا آزمایشگاه های دارویی مشغول به کار شوند.

  • مهندس هوافضا
  • متوسط حقوق: 98.000 دلار
  • ناک شغلی: 2146
  • مشاغل مرتبط: مهندس هواپیما، مهندس هوانوردی، مهندس طراحی فضا پیما

مهندسی هوافضا یک شغل بسیار خارق العاده در کانادا به شمار می آید و انتظار می رود در طی سالهای آینده با سرعتی بیشتر از متوسط رشد مشاغل در کانادا پیشرفت کند. مهندسان هوافضا وظیفه تحقیق، طراحی و اجرای تجهیزات، سیستم ها و اجزای هوافضا را بر عهده دارند. آنها همچنین وظایف مربوط به آزمایش، ارزیابی، نصب، راه اندازی و نگهداری از سیستم ها و تجهیزات هوافضا را انجام می دهند.

  • مدیر پروژه
  • متوسط حقوق: 91.000 دلار
  • ناک شغلی: 0211، 0213، 0711، 1221

مدیر پروژه در کانادا یک شغل ضروری در میان صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز، بخش های مالی و فناوری اطلاعات محسوب می شود. از همین رو، در چند سال اخیر مدیر پروژه به یک شغل پرتقاضا در کانادا تبدیل شده است. بر اساس گزارش موسسه مدیریت پروژه در کانادا (PMI) تا سال 2027، حدود 90.000 مدیر پروژه در سراسر کانادا نیاز خواهد بود.

  • حسابداری
  • متوسط درآمد: 59.000 دلار
  • ناک شغلی: 0111، 1111

حسابداران در کانادا وظیفه رسیدگی و بررسی سوابق حسابداری و مالی افراد و شرکت ها را با هدف اطمینان از دقت، صحت و تطبیق با استانداردها و پروسه های حسابداری را برعهده دارند. شغل حسابداری در کانادا از جمله مشاغلی است که همواره در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارد.

  • پرستاری
  • متوسط درآمد: 77.000 دلار
  • ناک شغلی: 3012

با توجه به افزایش درخواستها برای شغل پرستاری در کانادا، این کشور راه های زیادی را برای مهاجرت پرستاران به کانادا در نظر گرفته است. اگر در حال حاضر به عنوان پرستار مشغول به کار هستید و در این زمینه تجربه دارید، خبر خارق العاده این است که کانادا به منظور تکمیل کادر درمان خود قصد دارد بیش از 6000 پرستار در سال 2022  استخدام کند.

آرایشگری در کانادا

اگر شما آرایشگر با تجربه ای هستید و به دنبال جستجوی فرصت های جدید در یک از متنوع ترین و چند فرهنگی ترین کشورهای جهان هستید، باید گفت کانادا مقصد شماست. بسیاری از استان های کانادا به دنبال آرایشگران ماهر هستند. در حال حاضر در استان آلبرتا درخواستهای زیادی برای کار آرایشگری وجود دارد. آرایشگران واجد شرایط می توانند از طریق برنامه های مهاجرتی فدرال برای اقامت کانادا درخواست دهند. متقاضیان همچنین می توانند در لیست مشاغل جاب آفر کانادا، موقعیت های مختلف شغلی را جستجو کنند.

افرادی که به عنوان آرایشگر در کانادا کار می کنند به طور متوسط 46.000 دلار در سال درآمد کسب می کنند. به طور کلی متوسط حقوق آرایشگران در کانادا بین 24.000 دلار تا 71.000 دلار در سال است. آرایشگران به منظور پیدا کردن کار در کانادا به حداقل الزامات زیر نیاز دارند:

  • مدرک دوره متوسطه
  • تکمیل برنامه های کارآموزی آرایشگری
  • داشتن حداقل دو سال تجربه کار
  • دریافت گواهی آرایشگری از استان مربوطه ( در صورت لزوم)
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • داشتن تمکن مالی

راه های مختلفی برای مهاجرت آرایشگران به کانادا وجود دارد؛ اما یکی از بهترین و محبوبترین راه ها سیستم اکسپرس اینتری است. آرایشگران می توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری ( Express Entry ) برای دریافت اقامت دائم کانادا و ورود به بازار کار در کانادا درخواست دهند. برای شروع، باید میزان امتیاز خود را در سیستم اکسپرس اینتری محاسبه کنید. در این سیستم رتبه بندی( CRS) افراد بر اساس سن، تخصص، مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی، تجربه کاری و پیشنهاد شغلی رتبه بندی می شوند.

سه برنامه اصلی مهاجرتی نیروی کار ماهر فدرال (FSW )، برنامه تجربه کانادایی (CEC ) و برنامه کارگر فنی فدرال ( FST) توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شوند. آرایشگران می توانند تحت ناک شغلی 6341 و سطح مهارت تایپ B برای دریافت ویزای کانادا درخواست دهند. متقاضیان در صورتی که بتوانند حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز کسب کنند واجد شرایط اخذ ویزای کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال هستند.

عکاسی در کانادا

عکاسی در کانادا

عکاسی در کانادا

به طور کلی، عکاسان در کانادا وظیفه عکسبرداری از مردم، رویدادها، مناظر، محصولات و دیگر موارد را بر عهده دارند. عکاسان می توانند در استودیوهای عکاسی، مجلات، روزنامه ها، موزه ها و بخش های دولتی مشغول به کار شوند و یا به صورت مستقل فعالیت کنند. عکاسان می توانند تحت ناک شغلی 5221 در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. عکاسان تحت عناوین شغلی زیر می توانند برای مهاجرت به کانادا درخواست دهند:

عکاس هواییعکاس مالتی مدیا
عکاس تجاریعکاس خبری
عکاس پزشکی قانونیعکاس خیابانی
عکاس فشنعکاس حیات وحش
عکاس صنعتیفوتو ژورنالیست
عکاس پزشکیعکاس پورتره

 

بدون شک قبل از استخدام در کانادا، باید شرایط عمومی و تخصصی مهاجرت به کانادا را داشته باشید. در ادامه به بررسی شرایط عمومی مهاجرت به کانادا می پردازیم. عکاسان برای استخدام در کانادا باید شرایط عمومی زیر را داشته باشند:

  • مدرک زبان

ارائه نمرات آزمون آیلتس یا تافل برای اثبات مهارت های زبان انگلیسی و آزمون TCF و TEF برای زبان فرانسوی لازم است.

  • الزامات سنی

عکاسان می بایست حداقل 18 سال سن داشته باشند.

  • مدرک تحصیلی

ارزیابی مدرک تحصیلی و دریافت گزارش ECA برای اثبات مدرک تحصیلی مورد نیاز است.

  • جاب آفر

در صورت داشتن پیشنهاد شغلی در لیست جاب آفر کانادا، امتیاز شما به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

  • تجربه کاری

داشتن تجربه کاری بالا به معنی دریافت امتیاز بیشتر در سیستم امتیاز دهی مهاجرت به کانادا است.

علاوه بر الزامات عمومی ذکر شده، عکاسان برای دریافت اقامت کانادا می بایست مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدرک کارشناسی در رشته هنرهای بصری با تخصص عکاسی
  • تکمیل دوره های کارآموزی تخصصی عکاسی
  • دریافت آموزش های مورد نیاز عکاسی تحت نظارت استاد مورد تایید
  • آشنایی و داشتن تجربه کار با تصویربرداری دیجیتال و برنامه های کامپیوتری
  • اثبات داشتن خلاقیت در کارها با ارائه نمونه کار

مهندسی کشاورزی در کانادا

مهندسی کشاورزی از جمله مشاغلی است که در سراسر کانادا مورد تقاضا هستند و برای تکمیل نیروی کار در صنعت کشاورزی کانادا، به متخصصان این حوزه نیاز دارند. مهندسان کشاورزی در کانادا وظیفه مدیریت مزرعه، کشت، کود دهی، برداشت، تغذیه، پیشگیری از بیماری های محصولات و نظارت بر ترکیبات و فرسایش خاک را بر عهده دارد. علاوه بر این مهندسین کشاورزی در بازاریابی و فروش محصولات به کشاورزان کمک می کنند. آنها می توانند در بخش های دولتی و خصوصی که در زمینه کشاورزی فعالیت می کنند مشغول به کار شوند. مهندسین کشاورزی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به زبان فارسی با ناک شغلی 2123 می توانند برای مهاجرت به کانادا درخواست دهند.  مهندسین کشاورزی می توانند تحت عناوین شغلی زیر در کانادا فعالیت کنند:

  • مشاور کشاورزی
  • متخصص خاک و محصولات کشاورزی
  • متخصص کشاورزی
  • اگرولوژیست
  • متخصص محصول
  • مدیر مزرعه
  • مسئول خدمات کشاورزی
  • کارشناس خاک
مهندسی کشاورزی در کانادا

مهندسی کشاورزی در کانادا

مهندسین کشاورزی به منظور واجد شرایط بودن برای شغل های مورد نیاز کانادا به مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد کشاورزی یا علوم مرتبط نیاز دارند. آنها همچنین باید واجد شرایط ثبت نام در یک موسسه استانی اگرولوژی باشند. در استان کبک عضویت در انجمن مهندسین حرفه ای (  Ordre Professionnel des agronomes) الزامی است.

مطمئنا بیش از صد مسیر برای دریافت ویزای کانادا وجود دارد، اما شما باید روشی را انتخاب کنید که مناسب با شرایط شما است و شانس شما را برای دریافت ویزا افزایش می دهد. برنامه های مهاجرت به کانادا برای مهندسین کشاورزی دارای سه بخش اصلی است. این سه بخش شامل موارد زیر می شود:

  • اکسپرس اینتری (Express Entry )
  • برنامه نامزد استانی (Provincial Nominee Program )
  • مشاغل مورد تقاضا (In-Demand Occupation )
  • اکسپرس اینتری

بدون شک ، سیستم اکسپرس اینتری متداول ترین روش برای مهاجرت به کانادا است. شما فقط باید صفحه شخصی خود را در سیستم اکسپرس اینتری ایجاد کنید و مشخصات و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید. برنامه های مهاجرتی تجربه کار کانادایی (CEC)، برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP )، مشاغل مهارتی و فنی فدرال (FSTP ) تحت مدیریت این سیستم قرار دارد. اگر می خواهید به عنوان مهندس کشاورزی به کانادا مهاجرت کنید، شاید برنامه FSWP گزینه ایده آلی برای شما باشد.

  • برنامه نامزد استانی ( Provincial Nominee Program )

متقاضیانی که نتوانسته اند امتیاز کافی در سیستم اکسپرس اینتری کسب کنند می توانند از طریق برنامه نامزد استانی (PNP) برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. این برنامه به نیروهای کار ماهر و نیمه ماهر این امکان را می دهد که به کانادا مهاجرت کنند. 11 استان کانادا دارای برنامه PNP هستند که بر اساس نیازهای بازار کار هر استان، نیروی متخصص جذب می کنند.

  • مشاغل مورد تقاضا ( In-demand Job )

در سالهای اخیر، مهندسی کشاورزی به یکی از مشاغل پرتقاضا در کانادا تبدیل شده است. این شغل در لیست کدهای طبقه بندی شده مشاغل کانادا (NOC) در بین مشاغل نیروهای کار ماهر طبقه بندی شده است. بنابراین ممکن است بتوانید تحت عنوان مشاغل مورد تقاضا به کانادا مهاجرت کنید.

مهندسی نفت در کانادا

صنعت نفت در کانادا یک بخش بسیار پر تحرک در این کشور است که فرصت های شغلی نامحدودی را برای متقاضیان کار در این کشور ایجاد کرده است. کانادا به عنوان پنجمین کشور تولید کننده نفت در جهان، همواره به مهندسین نفت نیاز دارد. بنابراین اگر قصد دارید به عنوان مهندس نفت به کانادا مهاجرت کنید، تصمیم درستی گرفته اید و حالا زمان مناسبی برای انجام این صمیم بزرگ است؛ زیرا دولت کانادا قصد دارد بیش از یک میلیون نیروی کار ماهر را در طول پنج سال آینده جذب کند.

مهندسین نفت در کانادا اکتشافات ذخایر نفت و گاز را برای رفع نیازهای انرژی انجام می دهند. آنها وظیفه طراحی و پیاده سازی متدهای استخراج ذخایر نفت و گاز  در زیر زمین را بر عهده دارند. مهندسین نفت می بایست دانش و تجربه کافی در زمینه های ارزیابی فیلدهای ذخایر نفتی، کنترل پروژهای حفاری و انتخاب سایتهای حفاری را داشته باشند. مهندسین نفت تحت ناک شغلی 2145 در لیست شغل های مورد نیاز کانادا می توانند برای مهاجرت به این کشور درخواست دهند. به منظور مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس نفت ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • ارائه مدرک کارشناسی مهندسی نفت یا رشته های مرتبط
  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا رشته های مهندسی مرتبط ( در صورت لزوم)
  • دریافت مجوز از انجمن های استانی یا سازمان مهندسین حرفه ای برای تصویب طراحی ها و نقشه های مهندسی و ثبت نام به عنوان مهندس حرفه ای در کانادا (Eng.)
  • داشتن حداقل چهار سال تجربه کار تحت نظارت مهندس تایید شده و پذیرفته شدن در یک آزمون تخصصی

وکالت در کانادا

وکلایی که در خارج از کانادا تحصیل کرده اند، واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند. وکلا می توانند از طریق برنامه های مهاجرتی دولت کانادا برای مشاغل این حوزه درخواست دهند. بر اساس ناک شغلی 4112، وکلا در کانادا وظیفه ارائه مشاوره حقوقی به موکلان و دفاع از حقوق آنها در مراجع قضایی را بر عهده دارند. وکلا تنها عناوین زیر می توانند در کانادا مشغول به کار شوند:

  • وکیل دادگستری
  • وکیل مدنی
  • وکیل مدافع
  • وکیل تجاری
  • مشاور شرکت
  • وکیل شرکت
  • وکالت کیفری
  • مشاور حقوقی
  • دستیار وکیل
  • وکیل مهاجرت
  • وکیل بیمه
  • افسر حقوقی
  • وکیل مالیاتی

به منظور مهاجرت به کانادا به عنوان وکیل الزامات خاصی وجود دارد که باید آنها را برآورده کنید.

  • ارائه مدرک کارشناسی از یک موسسه آموزشی معتبر
  • دریافت نمره قبولی در آزمون وکالت و تکمیل یک دوره کارآموزی
  • اخذ مجوز از جامعه حقوقی استان یا منطقه
وکالت در کانادا

وکالت در کانادا

وکلا برای مهاجرت به کانادا می بایست برنامه ای که از طریق آن می خواهند درخواست خود را ارائه کنند، انتخاب کرده و مدارک مورد نیاز خود را ارائه دهند. به این نکته توجه داشته باشید که باید بر اساس شغل خود برنامه درستی را انتخاب کنید. در ادامه مراحل مهاجرت وکلا به کانادا ارائه شده است:

مرحله اول- ایجاد نمایه در سیستم اکسپرس اینتری

در ابتدا باید صفحه شخصی خود را در سیستم اکسپرس اینتری به منظور مهاجرت به کانادا به عنوان وکیل ایجاد کنید. برای این کار باید وارد صفحه رسمی اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) شوید و پروفایل خود را بسازید.

هر چند که ساختن تنها یک نمایه در سیستم اکسپرس اینتری بی فایده است. شما باید صفحه شخصی خود را با رعایت معیارهای مهاجرت به کانادا ایجاد کنید تا به شما امتیازات مهم سیستم رتبه بندی به صورت دقیق ارائه شود.

مرحله دوم-  انتخاب برنامه مهاجرتی

بعد از اینکه نمایه خود را ساختید در این مرحله باید برنامه مهاجرتی را انتخاب کنید که از طریق آن بتوانید به کانادا مهاجرت کنید. شما باید شرایط لازم برای برنامه مهاجرتی انتخابی را داشته باشید.

مرحله سوم- درخواست پیشنهاد شغلی

در این مرحله، اگر خوش شانس باشید می توانید از کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنید( الزامی نیست). کارفرمای کانادایی باید برای شغل پیشنهادی نامه ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار کانادا (LMIA) دریافت کند و ثابت کند هیچ شهروند و مقیم کانادا مناسب این شغل نیست.

مرحله چهارم- دریافت دعوتنامه

در صورت دریافت امتیاز لازم، دعوتنامه ای برای شما ارسال می شود. شما باید ظرف مدت 60 روز بعد از دریافت دعوتنامه اقدام کنید. سن، مدرک زبان، تجربه کاری و بقیه معیارها در سیستم رتبه بندی در نظر گرفته می شود. شما باید همیشه مدارک خود را در دسترس داشته باشید.

مرحله پنجم- ارسال مدارک حمایتی

بعد از دریافت دعوتنامه (ITA ) به مدت 60 روز زمان دارید که مدارک حمایتی خود را ارسال کنید. نامه جاب آفر، جواب آزمون زبان، مدارک شناسایی، مدارک مالی و تجربه کاری از جمله مدارک حمایتی هستند که باید ارائه کنید. علاوه بر این باید 150 دلار هزینه درخواست را پرداخت کنید.

مرحله ششم- درخواست ویزای کار

فرایند ویزای شما برای مهاجرت به کانادا به عنوان وکیل تقریبا دو هفته طول می کشد. برای کار در کانادا به مجوز کار نیاز دارید. توجه داشته باشید زمان ورود به کانادا باید مجوز کار دریافت کرده باشید. پس از دریافت ایمیل تایید ویزا، برای سفر به کانادا آماده شوید.

مدیریت در کانادا

مشاغل مدیریتی همواره در لیست شغل های مورد نیاز کانادا قرار دارند. مدیریت یک شغل ضروری در انواع کسب و کارها، صنایع، موسسات و شرکتها به شمار می رود. مشاغل مدیریتی در کانادا به بخش های بسیار متعددی تقسیم می شود و همگی در سطح مهارت های 0 و  A مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارند. برای کار در کانادا به عنوان مدیر مهم ترین فاکتور تجربه کاری است که میزان تخصص و مهارت شما را در این شغل نشان می دهد. اگر توانایی مالی به نسبت خوب و بالایی دارید و تخصص و مهارت کافی بالایی در حوزه کاری تان دارید و یا مدیر شرکتی در کشور خودتان (کشور مبدا) هستید، امکان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت برای شما متقاضی محترم وجود دارد. ناک های مختلفی برای پست های مدیریتی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم :

ناک های شغلیعناوین شغلی
NOC 0011مدیران ارشد دولتی
NOC 0012مدیران ارشد مالی، ارتباطات و دیگر خدمات کسب و کار
NOC 0014مدیران ارشد تجارت، پخش و دیگر خدمات
NOC 0015مدیران ارشد تجارت، صادرات و سایر خدمات و کمیته اجرایی ملی
NOC 0016مدیران ارشد ساخت و ساز،حمل و نقل، تولید و خدمات رفاهی
NOC 0111مدیران مالی
NOC 0112مدیران منابع انسانی
NOC 0113مدیران خرید
NOC 0114سایر مدیران خدماتی
NOC 0121مدیران بیمه، املاک و مستغلات و کارگزاران مالی
NOC 0122مدیران بانک، اعتبارات و سایر مدیران سرمایه گذاری
NOC 0124مدیران تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی
NOC 0125سایر مدیران خدمات تجاری
NOC 0131مدیران شرکت های مخابراتی
NOC 0132مدیران خدمات پستی و پیک
NOC 0211مدیران مهندسی
NOC 0212مدیران معماری و علوم
NOC 0213مدیران سیستم های کامپیوتری و اطلاعات
NOC 0311مدیران مراقبت های بهداشت
NOC 0411مدیران دولتی : توسعه سیاست های بهداشت و درمان اجتماعی و مدیریت برنامه
NOC 0412مدیران دولتی : تحلیل اقتصادی، توسعه سیاست و مدیریت برنامه
NOC 0413مدیران دولتی : توسعه سیاست های آموزشی و مدیریت برنامه
NOC 0512مدیران : انتشارات، انیمیشن و کارتون، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، هنرهای نمایشی
NOC 0513مدیران برنامه های تفریحی، ورزشی و بدنسازی و خدمات
NOC 0601مدیران فروش شرکت
NOC 0621مدیران تجارت خرده فروشی و عمده فروشی
NOC 0631مدیران رستوران
NOC 0632مدیران خدمات اسکان
NOC 0651مدیران در خدمات مشتری و شخصی

شغل ایرانیان مقیم کانادا

این کشور زیبا دارای طبیعت عالی و زیرساخت‌های توسعه‌یافته است. همچنین این سرزمین یک اقتصاد قوی، سیستم مراقبت بهداشتی همگانی، کیفیت زندگی بالا، نرخ پایین جرم‌و‌جنایت و سطح پایین فساد دارد. ازآنجایی‌که دولت کانادا بسیار مهاجرپذیر به‌شمار می‌آید، مهاجران را کلید تقویت اقتصاد و توسعه خود می‌داند. بنابراین موقعیت‌های شغلی زیادی برای ایرانیان مقیم این کشور ارائه می‌شود که چند مورد از صدها گزینه شامل موارد زیر هستند:

ردیفنام شغل
1آشپز
2مدیر خرده‌فروشی و عمده‌فروشی
3مدیر بازاریابی
4کارکنان تعمیر و نگهداری عمومی
5معلمان و مربیان پیش دبستانی
6پرستار کودک
7پرستار
8مکانیک و تکنسین خودرو
9نجار
10لوله‌کش
11برق‌کار
12مسئول پذیرش
13جوشکار
14توسعه‌دهنده وب
15مهندس نرم‌افزار
16مکانیک
17داروساز
18طراح گرافیک
19فیزیوتراپ

 

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

برای برخی از رشته های تحصیلی تقاضای زیادی در کانادا وجود دارد و فارغ التحصیلان این رشته ها به راحتی می توانند به کانادا مهاجرت کنند. در ادامه به بررسی بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا می پردازیم:

– کسب و کار و امور مالی

برنامه های آموزشی کسب و کار و تجارت یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا است که تقاضای زیادی برای متخصصان این رشته در کانادا وجود دارد. با تحصیل در این رشته، شما با کاربردها و مسائل بازار کار مالی آشنا خواهید شد و در یکی از پرتقاضاترین حوزه های کاری می توانید آینده درخشانی داشته باشید. بهترین رشته های تحصیلی در این زمینه عبارتند از :

  • مدیریت دارایی
  • مدیریت سرمایه گذاری
  • بانکداری
  • بیمه
  • حسابداری

– علوم کامپیوتر و IT

متخصصان IT، نرم افزار و علوم کامپیوتر همیشه در سراسر جهان از جمله کانادا مورد تقاضا هستند. طبق گزارشات منتشر شده توسط CIC (پورتال اخبار مهاجرت کانادا)، رشته های آی تی و مهندسی نرم افزار جزو ده رشته پرتقاضا در کانادا هستند. بهترین رشته های تحصیلی در حوزه علوم کامپیوتر و IT در کانادا عبارتند از:

  • مدیریت پروژه
  • مهندسی نرم افزار
  • توسعه گر وب
  • آنالیز برنامه
  • مهندسی

رشته های مهندسی یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در کانادا است که دارای آینده بسیار خوبی است. طبق آمار رسمی دولت کانادا، پروژهای مهندسی در این کشور در ده سال آینده رشد قابل توجه ای خواهد داشت. در حال حاضر، تمام تخصص های مهندسی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا هستند و از فارغ التحصیلان این رشته ها استقبال خوبی می شود. بهترین رشته های تحصیلی در حوزه مهندسی در کانادا عبارتند از:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • پزشکی و علوم سلامت

رشته های پزشکی و علوم سلامت یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در کانادا است. صنعت درمان در کانادا دارای تولید ناخالص داخلی بسیار بالایی است.

  • مدیا و ژورنالیست

با توجه به استفاده همگانی از اینترنت و افزایش مدیاهای دیجیتال، تقاضا برای متخصصان حوزه رسانه و ژورنالیست در کشور توسعه یافته ای همچون کانادا به شدت افزایش پیدا کرده است. بهترین رشته های تحصیلی در حوزه مدیا و ژورنالیست در کانادا عبارتند از:

  • دیجیتال مدیا
  • تبلیغات
  • بازاریابی
  • سوشال مدیا
  • ژورنالیست
  • طراحی مدیا
  • طراحی UX/ui
  • انیمیشن و افکت های بصری
  • طراحی گرافیک

 

جمع‌بندی

بازار کار کانادا همچنان درحال تکامل و سازگاری با واقعیت‌های گیج‌کننده سال جدید است. کووید -۱۹ به‌عنوان یک بیماری همه‌گیر، پیامدهای اقتصادی زیادی برای دولت کانادا و همچنین متقاضیان کار به‌دنبال داشت. اگرچه پیش‌بینی اکثر اقتصاددانان در سال ۲۰۲۳ این است که بازار کار این کشور یک رکود را تجربه خواهد کرد. این فرضیه باعث ایجاد یک فضای استرس‌زا برای جویندگان کار شده است. بااین‌حال، در این کشور هنوز فرصت‌های شغلی زیادی برای متقاضیان با‌صلاحیت و واجدشرایط وجود دارد.

 

 سوالات متداول

1 . آیا مشاغل خدماتی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارند؟ بله، مشاغل خدماتی در کانادا مورد نیاز هستند.

2 .  چگونه می توانم برای مشاغل مورد نیاز کانادا درخواست دهم؟ بعد از بررسی الزامات و شرایط شغل مورد نظرتان، از طریق سیستم اکسپرس اینتری می توانید درخواست خود را ارسال کنید.

3 . بهترین شغل ها برای مهاجرت به کانادا کدام هستند؟ مشاغلی مانند پرستاری، رانندگی، فیزیوتراپیست، آشپز ، بازاریاب، جوشکار از بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا هستند.

4 . آیا برای مشاغل هنری در کانادا درخواست وجود دارد؟ بله، شغل های هنری در لیست  مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارند

5 . شغل های پردرآمد کانادا کدام هستند؟ از شغل های پردرآمد کانادا می توان به پزشکی، وکالت، استاد دانشگاه، قاضی اشاره کرد

6 . آیا داشتن جاب آفر برای درخواست کار در کانادا الزامی است؟ خیر، اما داشتن جاب آفر شانس شما را برای دریافت ویزای کار کانادا به طور چشمگیری افزایش می دهد.

7 . آیا بدون مدرک تحصیلی میتوان برای مشاغل مورد نیاز کانادا درخواست داد؟ بله، برخی از مشاغل به مدرک تحصیلی نیاز ندارند و صرفا مستلزم داشتن تجربه کاری و آموزش حین کار هستند.

8 . بهترین مشاغل دانشجویی در کانادا کدام هستند؟ از بهترین مشاغل نیمه وقت دانشجویی میتوان به تدریس خصوصی، فروشندگی، پیک شرکت حمل و نقل و کافه چی اشاره کرد.

9 . آیا داشتن مدرک زبان برای مشاغل مورد نیاز کانادا الزامی است؟ بله، داشتن مدرک زبان از الزامات درخواست است.

10 . مدت زمان پردازش درخواست برای مشاغل مورد نیاز کانادا چقدر است؟ بسته به برنامه ای که از طریق آن درخواست می دهید بین 6 تا 15 ماه متغیر است.

4.2/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “مشاغل مورد نیاز کانادا به همراه میزان درآمد

  1. دکتر شهاب الدین صفوی گفت:

    درود، بنده ۴۵ سال سن و متاهل و دارای دو فرزند ۵ ساله و مدرک تحصیلی ام دکتري تاریخ است، ( لیسانس و فوق لیسانس نیز تاریخ) همسرم نیز ۳۸ سال و فوق لیسانس معماری و شهرسازی است لیسانس فضای سبز یا مبلمان شهری، خودم قصد ادامه تحصیل در مقطع پست ذاک در رشته ی تاریخ هنر یا شاخه های مرتبط با تحصیل ام است سابقه تدریس و بیمه نیز در مدارس و دانشگاه نیز دارم در رابطه با موزه داری و تورهای گردشگری مناطق تاریخی نیز تخصص دارم ، چگونه می توانم پذیرش برای دانشگاه و کاریابی داشته باشم لطفا راهنمایی بفرمایید، سپاسگزارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      روش های پیشنهادی برای شما تحصیلی همسر، تحصیلی فرزند و یا سرمایه گذاری است. برای کسب اطلاعات بیشتر به شما توصیه می کنیم به یکی از شعب ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *