لیست جامع بورسیه های تحصیلی مجارستان

سالانه دانشجویان بین المللی زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان اقدام می کنند. برخورداری از استاندارد های بالای آموزشی و شرایط زندگی مناسب در این کشور سبب شده دانشجویان علاقمند به تحصیل در این کشور شوند. علاوه بر این امکان استفاده از بورسیه تحصیلی مجارستان برای تمام دانشجویان بین المللی فراهم شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

از این رو این کشور به یک مقصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. مدرک ارائه شده توسط دانشگاه های مجارستان در بیشتر کشور های دنیا اعتبار دارد. دانشجویان بین المللی می توانند با بهره گیری از بورسیه مجارستان و همچنین وام های دانشجویی، با هزینه های پایین در یک کشور اروپایی تحصیل کنند.

این مقاله توسط موسسه مهاجرتی اصطهباناتی برای آگاهی بیشتر شما عزیران در خصوص بورسیه های تحصیلی مجارستان تدوین شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در این موسسه تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

شرایط کلی دریافت بورسیه مجارستان

متقاضیان تحصیل در مجارستان برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور، ابتدا بایستی درخواست را به شورای بورسیه تحصیلی در مجارستان ارائه داده و سپس این درخواست را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. بورسیه های تحصیلی در مجارستان انواع مختلفی دارند. برخی از این بورسیه ها شامل بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشند و برخی دیگر تمام این هزینه ها را پوشش می دهند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بورسیه های ارائه شده معمولا برای مقطع دکتری تعیین شده اند.در واقع متقاضیان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، کم تر موفق به اخذ این کمک هزینه های تحصیلی خواهند شد. فاکتور های مهمی که برای ارائه بورسیه به دانشجویان لازم است عبارتند از: سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی های علمی و همچنین مصاحبه و ارزیابی دانشگاه مورد نظر.

یکی از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی مجارستان این است که متقاضی باید در کشوری زندگی کند که در لیست مجاز پذیرش بورسیه های تحصیلی این کشور قرار دارد. همچنین دانشجو باید نمرات بالایی داشته باشد و مدرک ایلتس ارائه دهد. علاوه بر این دانشجو نباید دارای گپ تحصیلی طولانی مدت باشد. دانشجو برای دریافت بورسیه مجارستان بایستی از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار باشد.

در صورتی که واجد شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی مجارستان هستید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه اصطهباناتی تماس بگیرید و با تشکیل پرونده مهاجرتی، اقدام به دریافت بورسیه نمایید.

دانشگاه های مجارستان

انواع بورسیه های تحصیلی در مجارستان

هر یک از مقاطع تحصیلی در کشور مجارستان دارای بورسیه های مختلفی می باشند و دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف اقدام به اخذ بورسیه نمایند. انواع بورسیه های تحصیلی کشور مجارستان عبارتند از:

  • بورسیه های تحصیلی مقطع کارشناسی
  • بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد
  • بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا

در ادامه به معرفی بورسیه های مختلف تحصیلی در هر یک از این مقاطع خواهیم پرداخت. این بورسیه ها عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum
  • بورسیه تحصیلی Erasmus +

معرفی بورسیه های تحصیلی مقطع کارشناسی مجارستان

تمامی دانشجویان در مقطع کارشناسی می توانند اقدام به دریافت بورسیه نمایند؛ اما نکته ای که وجود دارد این است که در این مقطع ظرفیت محدودی برای بورسیه وجود دارد. اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع برای دانشجویان بومی و دارای اقامت دائم، راحت تر از دانشجویان بین المللی می باشد. در ادامه به بررسی بورسیه های تحصیلی مجارستان در مقطع کارشناسی خواهیم پرداخت.

بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum Scholarship program مجارستان

این بورسیه یکی از معروف ترین بورسیه های تحصیلی در مجارستان است که در هر سه مقطع کارشناسی تا دکتری به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. تعداد متقاضیان بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum، سالانه رو به افزایش می باشد. در سال 2021 بیش از 4500 بورسیه تحصیلی به متقاضیان اعطا شد. در حال حاضر بیش از 12 هزار دانشجو از طرق این بورسیه در مجارستان تحصیل می کنند.

این بورسیه برای دانشجویان، محققان یا مدرسان خارجی در موسسات آموزش عالی و یا موسسات علمی یا هنری می باشد.

بورسیه Stipendium Hungaricum برای دانشجویان بین المللی نخبه ای است که استعداد بالایی دارند. این برنامه بر اساس موافقت نامه های همکاری آموزشی دو جانبه بین وزارتخانه های آموزش عالی کشور مجارستان و کشور های طرف قرارداد اجرا می شود. در حال حاضر نزدیک به 80 کشور از 5 قاره مختلف عضو این توافق نامه می باشند.

بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum مجارستان

بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum مجارستان

این بورسیه برای دانشجویان بین المللی و اتباع حدودا 62 کشور تعیین شده است. بورسیه Stipendium Hungaricum به دانشجویان در بیش از 600 رشته تحصیلی کامل ارائه می گردد و همان طور که گفته شد، کلیه زمینه های آموزش عالی در همه مقاطع تحصیلی را پوشش می دهد. در جدول زیر میزان بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum در مقاطع مختلف تحصیلی آورده شده است:

مقطع تحصیلیکمک هزینه تحصیلیکمک هزینه بیمه درمانیکمک هزینه خوابگاه
کارشناسیماهانه 120 یوروسالانه 275 یوروماهانه 115 یورو
کارشناسی ارشدماهانه 120 یوروسالانه 275 یوروماهانه 115 یورو
دکترادوره اول آموزش (4 ترم): ماهانه 390 یورو

دوره دوم آموزش (4 ترم): ماهانه 500 یورو

سالانه 275 یوروماهانه 115 یورو

معرفی بورسیه تحصیلی Erasmus+ مجارستان

بورسیه تحصیلی Erasmus+ مجارستان برای متقاضیانی که متعلق به کشور های عضو اتحادیه اروپا هستند در نظر گرفته شده است. این بورسیه با هدف آموزش به شهروندان اروپایی جهت ایجاد مهارت و خلاقیت در یک جامعه دانش بنیان ایجاد شده است. بیش از 4 میلیون اروپایی برای تحصیل و آموزش از این بورسیه بهره مند شده اند. بیش از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند، نروژ، مقدونیه، ترکیه و صربستان تحت پوشش بورسیه تحصیلی Erasmus+ مجارستان قرار گرفته اند.

این بورسیه کلیه مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را تحت پوشش خود قرار داده است. طبق قوانین این بورسیه، دانشجویان در برخی از دانشگاه های مجارستان می توانند یک یا دو ترم از تحصیلشان را به صورت رایگان در یک کشور دیگر بگذرانند. دوره تحصیل متقاضی در خارج از کشور می تواند از حداقل 3 ماه (یا یک ترم تحصیلی 3 ماهه) تا حداکثر 12 ماه طول بکشد.

متقاضیان برای دریافت بورسیه اراسموس بایستی به دفتر بین المللی محلی اراسموس مراجعه کرده و از مدارک لازم آگاه شوند. به طور کلی برای دریافت این بورسیه افراد باید انگیزه نامه و رزومه شخصی خود را ارائه دهند. علاوه بر این متقاضیان نیاز به یک قرارداد امضا شده دارند که در آن باید دوره هایی که می خواهند در دانشگاه مورد نظر بگذرانند را ذکر کنند.

معرفی بورسیه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان

دانشجویان زیادی به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد می باشند؛ اما نکته این جاست که در این مقطع نیز همچون مقطع کارشناسی بورسیه های محدودی ارائه می شود. با این حال دولت مجارستان به دلیل هزینه های نسبتا بالای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، بورسیه هایی را ارائه نموده است. این بورسیه ها هزینه های اموزش، خوابگاه و بیمه دانشجویان را تامین می کنند.

مواردی همچون داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی با نمرات بالا، نداشتن گپ تحصیلی طولانی، ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 و داشتن رزومه تحصیلی قوی از شرایط و الزامات اخذ بورسیه مجارستان در مقطع ارشد می باشند. متقاضیانی که نمرات بالا تر و رزومه تحصیلی قوی تری داشته باشند از اولویت بیشتری برای دریافت بورسیه برخوردار می باشند. بورسیه های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد مجارستان به قرار زیر می باشند:

  • بورسیه تحصیلی CEEPUS
  • بورسیه تحصیلی دولتی دوجانبه
  • بورسیه تحصیلی EEA
  • بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum
  • بورسیه تحصیلی Erasmus

شرایط بورسیه تحصیلی CEEPUS مجارستان

بورسیه تحصیلی CEEPUS مجارستان برای ترویج روابط میان دانشمندان اروپای مرکزی ایجاد شده است. این بورسیه در کشور مجارستان توسط بنیاد دولتی Tempus ارائه می شود. برای این که دانشجو بتواند این بورسیه را دریافت کند باید حداقل دو ترم تحصیلی خود را گذرانده باشد. همچنین بایستی در حال تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر کشور های عضو CEEPUS باشد.

این کشور ها عبارتند از: اتریش، آلبانی، بلغارستان، بوسنی و هرزه گوین، کرواسی، مجارستان، جمهوری چک، مقدونیه شمالی، لهستان، رومانی، اسلواکی، صربستان، اسلواکی و اسلوونی.

در صورتی که متقاضی تابعیت متفاوتی دارد، اما در یکی از کشور های عضو CEEPUS در حال تحصیل است، واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی CEEPUS خواهد بود. در صورتی که افراد تابعیت یکی از کشور های عضو CEEPUS را داشته باشند، اما در کشور دیگری تحصیل کنند، واجد شرایط اخذ این بورسیه نخواهند بود. دوره تحصیلی برای بهر مندی از این بورسیه حداکثر 10 ماه خواهد بود. متقاضیان برای درخواست بورسیه CEEPUS برای ترم زمستان تا 15 ژوئن و برای ترم تابستان تا 31 اکتبر، مهلت خواهند داشت.

معرفی بورسیه تحصیلی دولتی دو جانبه مجارستان

دولت های دو کشور قرارداد همکاری علمی و آموزشی تنظیم می کنند و یک طرف قرارداد دولت مجارستان می باشد. بورسیه های تحصیلی دو جانبه از طریق این قرارداد ها به دانشجویان کشور طرف قرارداد با مجارستان ارائه می شوند. در این قرارداد طرف مجارستانی موظف است به دانشجویان خارجی طرف قرارداد بورسیه ارائه کند.

هر یک از کشور های عضو توافق نامه، دارای یک دفنر بورسیه تحصیلی ملی می باشند که موظف است فرایند درخواست بورسبه برای متقاضیان خارجی کشور طرف قرارداد را بررسی کند. دفاتر مدکور در داخل کشور مربوطه می باشند و تحت نظر وازارتخانه های اموزش پرورش آن کشور فعالیت می کنند. دفتر بورسیه ملی که در مجارستان فعالیت می کند، با نام بنیاد عمومی Tempus شناخته شده است.

بورسیه تحصیلی دولتی دو جانبه مجارستان

بورسیه تحصیلی دولتی دو جانبه مجارستان

چگونه می توان درخواست بورسیه دوجانبه مجارستان را ارائه کرد؟

متقاضیان برای ارائه درخواست بورسیه دوجانبه مجارستان، دو راه پیش رو دارند: درخواست توسط کشور مبداء و ارائه درخواست به صورت فردی. در روش اول متقاضیان باید ابتدا درخواست خود را به دفتر بورس تحصیلی ملی کشور خود ارائه دهند. دفتر ملی هر کشور، متقاضیان بورسیه را بر اساس یک سری معیار ها ارزیابی کرده و یک لیست از متقاضیان موفق تهیه می کند.

همچنین افراد بایستی فرم درخواست بورسیه خود را به صورت آنلاین به بنیاد عمومی Tempus ارائه دهند.

در روش دوم افراد باید به صورت فردی اقدام به درخواست بورسیه نمایند. این روش موقعی استفاده می شود که کشور مبداء گزینش انجام ندهد. در این صورت متقاضی باید برنامه های خود را فقط به بنیاد عمومی Tempus ارسال کند. طرف قرارداد مجارستانی اقدام به بررسی درخواست ها می نماید. در ابتدا بررسی صلاحیت به صورت رسمی انجام می شود. پس از ان متخصصان در بنیاد عمومی Tempus برنامه ها را بر اساس چندین معیار حرفه ای مورد سنجش قرار می دهند. در نهایت نتیجه پذیرش مستقیما از طریق ایمیل به متقاضیان ارسال می شود.

معرفی بورسیه تحصیلی EEA مجارستان

بورسیه تحصیلی EEA در قالب کمک های مالی انجمن EEA Grants، به منظور کاهش نا برابری اقتصادی و اجتماعی و تقویت همکاری های دوجانبه بین ایسلند، نروژ، لیختن اشتاین (کشور های اهدا کننده) و کشور های ذی نفع (مثل مجارستان) ایجاد شده است. با استفاده از این بورسیه، دانشجویان، استادان و کارکنان امکان تحصیل و کسب مهارت های جدید و کسب تجربه بین المللی را خواهند داشت.

بورسیله تحصیلی EEA 4 نوع فعالیت مختلف را پوشش می دهد که عبارتند از:

  • پروژه‌های تحرک در موسسات آموزشی
  • پروژه‌های تحرک در آموزش عالی
  • بازدیدهای مقدماتی
  • پروژه‌های همکاری بین‌نهادی و بین موسسات آموزش عالی مجارستان

متقاضیان با یهره مندی از بورسیه EEA می توانند، هزینه سفر به مبلغ 500 یورو دریافت کنند که این هزینه تنها یک بار در طول تحصیل پرداخت خواهد شد. متقاضیان همچنین ماهانه کمک هزینه ای حدود 400 یورو در طول مدت تحصیل خود دریافت می کنند. در صورتی که دانشجویان در یک دوره تابستانی شرکت کنند، مبلغ 900 یورو به صورت یک جا به منظور هزینه های سفر به آن ها پرداخت می شود.

کمک هزینه های EEA به موسسات آموزش عالی مجارستان برای ایجاد همکاری با موسسات آموزشی کشور های هم پیمان خود از جمله ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین ارائه شده است. دانشجویانی در دانشگاه های یکی از کشور های ذکر شده تحصیل می کنند و موسسه آن ها در مجارستان مشارکت دارد، می توانند اقدام به استعلام این بورسیه در دفتر بین المللی نمایند.

دانشجویانی که حداقل دو ترم تحصیلی خود را گذرانده اند، واجد شرایط دریافت این بورسیه مجارستان خواهند بود. بورسیه EEA در دوره تحصیلی 3 تا 12 ماهه در یک سال تحصیلی به دانشجویان ارائه می شود.

معرفی بورسیه های تحصیلی مقطع دکتری در مجارستان

دانشجویان در مقطع تحصیلی دکترا، گزینه های بیشتری برای دریافت بورسیه مجارستان خواهند داشت. در این مقطع نسبت به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، کمک هزینه های تحصیلی بیشتری به دانشجویان بین المللی اعطا می شود. برای شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی مجارستان در مقطع دکتری، می توان به مدارک تحصیلی پیشین با نمرات بالا، انگیزه نامه قوی برای تحصیل در مجارستان، نمره زبان بالا حداقل نمره آیلتس 6.5، ارائه مقالات چاپ شده در ژورنال ها و مقالات معتبر جهانی و داشتن مقالات ISI اشاره کرد.

یکی از اصلی ترین شرایط دریافت بورسیه رایگان مجارستان در مقطع دکترا، متقاعد کردن استاد راهنما و یا سوپروایزر می باشد. به این دلیل که ارائه بورسیه به دانشجویان تنها با تائید استاد راهنما صورت می گیرد. خوب است بدانید که برخی از دانشگاه ها و موسسات عالی در مجارستان، برای ارزیابی و تائید دانشجویان دکترا، آزمون ورودی و یا مصاحبه شفاهی برگزار می کنند. در صورت قبولی در این مراحل، متقاضی می تواند تحصیل خود را آغاز کند. بورسیه های تحصیلی مجارستان در مقطع دکترا به قرار زیر می باشند:

  • بورسیه تحصیلی EEA
  • بورسیه تحصیلی دولتی دوجانبه
  • بورسیه تحصیلی CEEPUS
  • بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum
  • بورسیه تحصیلی Erasmus
  • بورسیه تحصیلی Diaspora

بورسیه تحصیلی Diaspora

بورسیه تحصیلی Diaspora به متقاضیان اجازه پیشرفت شخصی و تحصیلی می دهد. این بورسیه با هدف حمایت از دانشجویان خارجی با هویت مجارستانی ارائه شده است تا بتوانند در دانشگاه های مجارستان تحصیل کنند. این بورسیه شامل اعضای جامعه یهودیان مجارستان در سراسر جهان به جز کشور های اتحادیه اروپا، جمهوری صربستان و بخش Zakarpatska از کشور اوکراین می باشد.

در صورتی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی مجارستان را دارید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید. مشاوران ما شرایط شما را برای دریافت بورسیه بررسی می کنند و اطلاعات لازم را در این خصوص به شما ارائه می دهند.

بورسیه تحصیلی Diaspora

بورسیه تحصیلی Diaspora

بورسیه پزشکی مجارستان

بورسیه پزشکی مجارستان با هدف کاهش هزینه های شهریه دانشگاه، کاهش هزینه های زندگی، سفر و … ارائه می شود که سبب جذب دانشجویان بین المللی خصوصا ایرانی ها شده است. دانشگاه های مجارستان سالانه یورسیه های مختلفی را برای دانشجویان پزشکی واجد شرایط در نظر می گیرند. برخی از این بورسیه ها عبارتند از:

  • بورسیه اهدایی EEA
  • بورسیه تحصیلی Hungaricum
  • بورسیه تحصیلی پیتر A. NADOSY
  • بورسیه تحصیلی دوجانبه
  • برنامه ارسموس (Erasmus)
  • برنامه CEEPUS

برای اخذ بورسیه مجارستان چه مدارکی لازم است؟

یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی مجارستان باید از آن آگاهی داشته باشند، مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه می باشد. افراد باید درخواست اخذ بورسیه این کشور را به صورت آنلاین ارائه دهند. در ادامه به مدارک لازم جهت اخذ بورسیه در کشور مجارستان اشاره می کنیم:

  • ارائه مدرک زبان و اثبات دانش زبانی به صورت آنلاین
  • ارائه مدرک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات
  • ارائه گواهی پزشکی
  • کپی پاسپورت معتبر
  • ارائه طرح مطالعاتی یا پیشنهادات پژوهشی
  • ارائه توصیه نامه از دو استاد معتبر برای بورسیه دکترا
  • ارائه پروپوزال برای بورسیه دکترا
  • تکمیل فرم درخواست بورسیه

برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان چه مدارکی لازم است؟

پس از پذیرش بورسیه در دانشگاه مورد نظر، برای ورود به مجارستان متقاضیان نیاز به ویزای این کشور دارند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات
  • عکس پاسپورتی
  • توصیه نامه از اساتید معتبر
  • انگیزه نامه
  • ارائه گواهی پزشکی سلامت
  • اثبات تمکن مالی

برای اخذ ویزای تحصیلی متقاضیان توصیه می شود متقاضیان با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنند؛ چرا که اخذ ویزا امری بسیار حساس است. از این رو وجود کوچکترین نقصی در ارائه مدارک ممکن است سبب ریجکت شدن کامل درخواست متقاضی شود.

برای مشاوره و تشکیل پرونده مهاجرتی می توانید با وکلای ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید و پرونده مهاجرتی خود را با خیالی آسوده به ما بسپارید.

هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان

شهریه ای که دانشگاه های مجارستان دریافت می کنند، در مقایسه با سایر کشور های اروپایی پایین تر هستند. این میزان شهریه بسته به دانشگاه و برنامه انتخابی دانشجو متغیر می باشد و مبلغی حدود 2500 تا 3000 یورو در سال تعیین شده است. تحصیل در رشته های مهندسی ممکن است کمی گران تر و تا حدود 5000 یورو در سال باشد. همچنین شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سالانه حدود 6000 تا 8000 یورو در سال خواهد بود.

در مورد هزینه های زندگی در مجارستان باید بگوییم، که زندگی دانشجویی در این کشور مقرون به صرفه است. هزینه هایی همچون هزینه خورد و خوراک، محل اقامت، حمل و نقل و … جزو هزینه های زندگی دانشجویی به شمار می روند و در شهری مثل بوداپست، پایتخت مجارستان، این هزینه ها حدود 600 یورو در ماه خواهد بود. در صورت زندگی در شهر های کوچکتر می توان با هزینه کم تر از 500 یورو در ماه نیز زندگی کرد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد بورسیه تحصیلی مجارستان و شرایط اخذ آن صحبت شد و مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه مجارستان مورد بررسی قرار گرفت. دانشجویان می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی در این کشور، هزینه های تحصیل و زندگی شان را به صورت قابل توجهی کاهش دهند. در صورتی که قصد گرفتن بورسیه های تحصیلی مجارستان را دارید، با ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید.

متخصصان و کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی، آماده ارائه خدمات و مشاوره های حقوقی در زمینه اخذ ویزا، اقامت و مهاجرت تحصیلی به مجارستان می باشند. شما عزیزان می توانید با بهره مندی از تجربیات این افراد، بهترین تصمیم را برای سرنوشت و آینده خود بگیرید.

سوالات متداول در مورد بورسیه های تحصیلی در مجارستان

1- تحصیل در دانشگاه های مجارستان به چه زبانی انجام می شود؟

در اغلب دانشگاه های مجارستان دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

2- آیا امکان تحصیل رایگان در مجارستان وجود دارد؟

خیر، اما هزینه های تحصیل در مجارستان در مقایسه با سایر کشور های اروپایی مقرون به صرفه تر است.

3- مهلت ثبت نامه در بورسیه مجارستان چقدر است؟

ثبت نام در بورسیه این کشور هر ساله در ماه های فوریه تا می قابل انجام می باشد.

4- شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی مجارستان به چه صورت است؟

نمره زبان انگلیسی، رزومه تحصیلی قوی، سایر توانمندی های علمی و مصاحبه و ارزیابی دانشگاه پذیرنده.

5- هزینه های زندگی دانشجویی در مجارستان چقدر است؟

هزینه های زندگی دانشجویی بسته به شهر محل زندگی بین 500 تا 600 یورو خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *