شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی در کره جنوبی

متقاضیان می توانند برای کمک هزینه تحصیلی از طریق سفارت کره در کشور خود و یا دانشگاه کره ای درخواست کنند. متقاضیان باید شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی در کره جنوبی را داشته و درخواست های خود را به سفارتخانه های کره ای در سراسر جهان یا دانشگاه های همکار در کره ارائه دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

الزامات و شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی در کره جنوبی

شرایط گرفتن بورسیه تحصیل در کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. وزارت آموزش و پرورش اوایل امسال اعلام کرد که دانشجویان بین المللی فقط باید به سطح دوم در آزمون مهارت در کره جنوبی برسند. این سطح در مقابل سطح سه و بالاتر بسیار ناچیز است. سطح دوم آزمون مهارت در کره ای نیاز به 1500 تا 2000 کلمه کره ای و توانایی ترتیب چند جمله ساده دارد. دولت کره در جهت ارتقاء و حمایت از تحصیلات، تأمین کمک هزینه تحصیلی دولتی کره را برای لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری برای کشورهای در حال توسعه 2018-2019 ارائه می دهد.

دانشجویان بین المللی در کره جنوبی

دانشگاه های کره جنوبی از طریق بورس تحصیلی دانشجویان بین المللی را جذب می کنند. به عنوان مثال، دانشگاه گچون دانشجویان بین المللی را از هزینه پذیرش و معافیت تحصیلی 40 درصدی برای هزینه های تحصیلی در هر ترم معاف می کند، اگر نمرات آنها بالاتر از شرایط ثبت نام دانشگاه باشد.

دانشجویان بین المللی در کره جنوبی

دانشگاه کره همچنین برای کمک هزینه های زندگی در برنامه A ،B ،C برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. اگر دارای GPA 4 و بالاتر هستید، شما از حق بورسیه تحصیلی کامل برخوردار می شوید که هزینه های تحصیلی و خوابگاه را پوشش می دهد.

دوره های تحصیلی در کره جنوبی

بورسیه تحصیلی B دانشجویان علوم انسانی و اجتماعی را با GPA بالاتر از 3.5 و 60 درصد کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد، در حالی که C ،65 درصد از هزینه تحصیل برای دانشجویان علوم طبیعی و مهندسی با GPA، 3.5 را فراهم می کند. به گفته وزارت آموزش و پرورش، شمار دانشجویان کره ای که برای رفتن به دانشگاه انتخاب شده اند به طور مداوم به مدت چهار سال سقوط کرده اند. ثبت نام دانشگاه در سال 2014 به 549،000 رسیده است، اما این تعداد تا سال 2016 به 516،000 کاهش یافته است.

انواع بورس تحصیلی در کره جنوبی

انواع بورس تحصیلی برای تحصیل در کره جنوبی وجود دارد، که به قرار زیر می باشد:

  • بورسیه تبادل دانشجوی بین المللی KFAS (ISEF) :50 بورسیه فارغ التحصیلی برای دانشجویان آسیایی در موسسات برجسته کره جنوبی.
  • برنامه بورسیه تحصیلی دولتی کره (KGSP): بورسیه های دولتی کره جنوبی برای دانشجویان بین المللی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری.
  • بورسیه های شهریه دانشگاه چونگ آنگ: چشم پوشی از شهریه و کاهش هزینه خوابگاه به دانشجویان مقطع کارشناسی بین المللی تحصیل در دانشگاه چونگ آنگ ارائه می شود.
  • بورسیه دانشگاه ملی سئول: بورسیه تحصیلی مختلف برای دانشجویان بین المللی تبادلی که در دانشگاه ملی سئول تحصیل می کنند.

بورسیه تحصیلی جهانی Sogang: بورسیه تحصیلی آسیا برای دانشجویان بین المللی شرکت کننده در برنامه تبادل سوگانگ می باشد. برای آشنایی از راه های دریافت اقامت کره جنوبی مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانند شما را در این راستا راهنمایی کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *