شرایط کار همزمان با تحصیل در انگلستان

صدها فرصت شغلی و فرصت کار برای دانشجویان و فارغ التحصیلان در لندن وجود دارد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید در طول تحصیل تا 20 ساعت در هفته کار کنید. هزاران شغل پاره وقت دانشجویی در لندن برای کمک به حمایت از تحصیلات شما و شرایط کار همزمان با تحصیل در انگلستان وجود دارد. بسیاری از دانشگاه ها دارای مراکز کاری و اشتغال هستند تا به شما در پیدا کردن شغل کمک کنند، ما نیز در موسسه حقوقی توسعه گران مهر راهنمای شما در این زمینه خواهیم بود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط کار همزمان با تحصیل در انگلستان

داشتن شغل نیمه وقت در دوران تحصیل علاوه بر بهتر نمودن شرایط رزومه، آشنایی با مردمان جدید ( مهم ترین مزیت ) موجب کسب درآمد نیز خواهد شد. با توجه به نظرسنجی ملی در رابطه با میزان درآمد دانشجویان، بیش از 76 درصد دانشجویان با مشکلات سرسام آور مالی دست و پنجه نرم می کنند. اما، وارد شدن به دنیای رقابت برانگیز یافتن شغل نیمه وقت بسیار ترسناک است. چرا که تمامی دانشجویان به دنبال کسب درآمد بیشتر و یا اخذ وام دانشجویی هستند تا حداقل بتوانند اجاره محل اقامت خود را پرداخت نمایند.

محیط: یافتن شغلی که در دسترس شماست، موجب بهبود شرایط کاری شما خواهد شد. چنانچه دارای خودرو می باشید، یافتن شغل در محلی مناسب آسان تر خواهد بود. لازم به ذکر است که بسیاری از کار های نیمه وقت شهر های دانشجویی معمولا در نزدیکی خوابگاه ها هستند. برنامه زمانی: به خاطر داشته باشید که شغل مورد نظرتان با برنامه درسی شما در تداخل نباشد. بعضی از مشاغل نیازمند کارمندانی در شیفت شب، صبح زود، واخر هفته و یا تعطیلات می باشند. لطفا در رابطه با شیفت کاری شغل مورد نظر خود تحقیقات لازم را بعمل آوردید.

درآمد: آیا از روی علاقه به کاری مشغول می شوید و یا به سبب درآمد آن شغل؟ بسیاری از مشاغل عشق و درآمد را در کنار هم دارند. اما بیشتر مشاغل نیمه وقت بیشتر به سبب درآمد طرفدار دارند. شغلی بیابید که هم لذت بخش باشد و هم درآمد مورد نیاز شما را تامین نماید.

ارتباط شغلی: چنانچه به دنبال کسب تجربه در شغل مورد نظر خود هستید، می بایست فداکاری کنید. کار به عنوان مدیر در یک استارت آپ، شغل محلی و یا یک شرکت بزرگ برای آینده شما در زمان فارغ التحصیلی سودمند تر خواهد بود.

تجربه مرتبط: داشتن تجربه در اشتغال به یک سری شغل نیمه وقت بسیار هائز اهمیت است. بنابراین بهتر آن است که شغلی بیابید که مناسب توانایی های شما باشد.

میزان دستمزد و درآمد کار دانشجویی در انگلستان

کارمندان نیمه وقت در بستر قوانین مشابه با دیگر کارمندان کار می کنند. متقاضی شغل نیمه وقت، ملزم به کار طی ساعات مشخص نمی باشد. به عنوان کارمند نیمه وقت، دارای حقوق زیر می باشید:

  1. دریافت حقوق مانند کارمندان تمام وقت.
  2. به سبب آن که نیمه وقت کار می کنید، از آموزش محروم نخواهید بود.
  3. داشتن حق و حقوق در تعطیلات مشابه با کارمندان تمام وقت.
  4. داشتن استراحت شغلی همانند کارمندان تمام وقت.
  5. داشتن حق افزونگی مانند کارمندان تمام وقت.
  6. شغل نیمه وقت

شغل نیمه وقت دانشجویان دارای حقوق مشابه با کارمندان تمام وقت می باشد. انگلستان دارای حداقل دستمزد ملی می باشد که تمامی کارمندان آن را دریافت می کنند. حداقل دستمزد ملی برای دانشجویی با 18 الی 20 سال سن 5.30 یورو در ساعت و با سنی بیش از 21 سال 6.70 یورو در ساعت می باشد. حقوق سالانه مشاغل دانشجویی 37500 یورو می باشد.

میزان ساعت کاری دانشجویی در انگلستان

میزان ساعت کاری دانشجویی در انگلستان

میزان ساعت کاری دانشجویی در انگلستان

آیا علاقه مند به کسب تجربه و بهبود رزومه خود و درآمد بیشتر در زمان دانشجویی در انگلستان هستید؟ بنابراین بهتر است که نسبت به قوانین کار در زمان دانشجویی در انگلستان آگاهی داشته باشید.

به عنوان کارمند نیمه وقت ملزم به رعایت موارد فوق هستید:

  • در هر روز کاری با بیش از 6 ساعت کار، 20 دقیقه استراحت به کارمندان تعلق می گیرد. ( اگرچه پرداخت حقوق در این زمان به قرارداد کاری شما بستگی دارد.)
  • 11 ساعت استراحت بین هر شیفت کاری
  • محدودیت میانگین 48 ساعت کار در هفته ( اگرچه می توانید با کارفرمای خود در رابطه با ساعات کاری بیشتر به توافق برسید و ساعات را در قرارداد خود ذکر نمایید. )
  • حداقل 5 الی 6 هفته تعطیلات در سال

کار به عنوان دانشجو در انگلستان

طی هر ترم می توانید برای حداقل زمان های زیر به کار بپردازید:

  • 20 ساعت کار در هفته در صورتی که در موسسات تحصیلات عالیه انگلستان به عنوان دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستید.
  • 10 ساعت کار در هفته در صورتی که مشغول به تحصیل در دوره پیش از دانشگاه در موسسات تحصیلات عالیه انگلستان مشغول به تحصیل هستید.
  • 10 ساعت کار در هفته چنانچه دارای مجوز مهاجرت به عنوان دانشجوی Tier 4 می باشید.

بر اساس قوانین مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل، شرایط کاری شما شامل حداکثر ساعاتی است که شما در خلال ترم کار می کنید و بر روی ویزا و یا مجوز اقامت بیومتریک شما ثبت می شود.

محیط ها و انواع کار دانشجویی در انگلستان

داشتن شغل نیمه وقت نه تنها باعث داشتن منبع درآمد می شود بلکه فرصتی است تا با افراد تازه آشنا شده و شبکه دوستان خود را گسترش دهید.

مشاغل نیمه وقت بسیاری برای دانشجویان در دسترس است. تعدادی از مشاغل نیمه وقت پر طرفدار به قرار زیر است:

  • خرده فروشی
  • مهمان نوازی
  • مشاغل فصلی

از سوی دیگر، ممکن است بتوانید با شرکتی همکاری کنید که در زمینه رشته تحصیلی شما فعالیت دارد. در مواقع مشخص، کسانی که برای کارفرمایان کار می کنند ممکن است بتوانند از مزیت حداقل دستمزد انگلستان بهره مند شوند.

  • کار در دانشگاه

کار های دانشجویی نیمه وقت بسیاری در دانشگاه پیدا می شود. در فصل تابستان، بسیاری از استادان دانشگاه به دنبال دانشجویانی هستند که در کار تحقیقاتی به آنان کمک کنند و یا دانشجویان می توانند در کتابخانه دانشگاه مشغول به کار شوند. خدمات ملی اتحادیه استخدامی دانشجویان راهنمای های مفیدی برای دانشجویانی که به دنبال کار نیمه وقت هستند، دارند.

  • داوطلب

کار داوطلبانه گزینه مفیدی برای گذران اوقات فراغت بین تحصیل، کار و سفر می باشد. کلاب ها و اجتماعات بسیاری در دانشگاه هستند که می توانید به صورت داوطلبانه در آنان مشغول به کار شوید.

میزان ساعت مجاز کار همراه دانشجو در انگلستان

چه کسی می تواند به عنوان Tier 4 dependant به انگلستان سفر کند. افراد دارای این شرایط به قرار زیر می باشند:

  • همسر و یا شریک کاری و یا شریکان مدنی
  • شریک زندگی بدون ازدواج در صورتی که سالیانی را با یک دیگر زندگی کرده اند
  • شریکانی که برای حداقل 2 سال با یکدیگر شراکت داشته اند.
  • فرزند زیر 18 سال
  • چنانچه مایل هستید تا تحت این شرایط به انگلستان برای تحصیل سفر کنید و فرزند بالای 18 سال دارید، آنان می توانند جهت دریافت Tier 4 اقدام نمایند.

چنانچه همسر، شریک مدنی و یا شریک ازدواج نکرده شما مایل به ارسال تقاضا در این باب می باشد، رابطه شما می بایست در زمان تقاضا برپا بوده و می بایست در زمان اقامت خود در انگلستان با یکدیگر زندگی کنید.

کار به عنوان Tier 4 dependent

این افراد به جز در شرایط زیر قادر به اشتغال در انگلستان می باشند:

  • آنان نمی توانند به عنوان افراد ورزشکار حرفه ای و یا مربی مشغول به کار گردند.
  • آنان نمی توانند به عنوان پزشک و دندانپزشک کار کنند به جز در مواردی که از موسسات مورد قبول انگلستان مدرک خود را دریافت نموده باشند و یا از پیش موفق به اخذ ویزای انگلستان شده اند و در آن بازه استخدام شده اند که این مساله کار آنان را به عنوان پزشک و دندانپزشک محدود نمی کند.
  • همسران دانشجویان می توانند تمام وقت، 48 ساعت در هفته مانند دیگر شهروندان مشغول به کار شوند.
شرایط کار پس از تحصیل در انگلستان

شرایط کار پس از تحصیل در انگلستان

شرایط کار پس از تحصیل در انگلستان

هر ساله،حداقل 350000 دانشجو از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند اما تعداد مشاغل فارغ التحصیلی کم بوده و این مساله باعث می شود تا بسیاری از دانشجویان سر تا سر اروپا به انگلستان هجوم آورند. نترسید! مشاغل بسیاری هستند که در اختیار دانشجویان تازه فارغ التحصیل قرار می گیرند.

معروف ترین بخش های که دارای مشاغل برای دانشجویان هستند به قرار زیر است:

  1. مدیریت
  2. بازاریابی
  3. تبلیغات و ارتباط عموم
  4. رسانه
  5. بانکداری
  6. منابع انسانی
  7. بخش عمومی و خدمات
  8. مشاوره
  9. خرده فروشی
  10. فروش
  11. حسابداری
  12. علوم و تکنولوژی
  13. خدمات مشتری
  14. رایانه و IT
  15. سربازگیری
  16. مالی
  17. تحصیلات و آموزش
  18. سفر و میهمان نوازی
  19. مدیریت کسب و کار و دبیرخانه

چگونه می توان پس از اتمام دوران تحصیل در انگلستان اقامت نمود؟

اقامت در انگلستان پس از فارغ التحصیلی همیشه آسان نیست، اگرچه وکیل با تجربه در زمینه مهاجرت در لندن می تواند در رابطه با روند مناسب اخذ ویزا شما را راهنمایی کند. معمول ترین راه اقامت در انگلستان پس از تحصیل، Tier2 و یا اخذ ویزای کاری و یا کارآفرینی می باشد.

6 راه اقامت در انگلستان پس از فارغ التحصیلی

  • ردیف 1: ویزای کارآفرینی فارغ التحصیلی
  • ردیف 2: ویزای استعداد استثنایی
  • ردیف 3: ویزای کار عمومی
  • ردیف 4: ویزای دانشجویی
  • ردیف 5: ویزای طرح تحرک نوجوانان
  • ردیف 6: ویزای کاری موقت

با توجه به برد معتبر مشاغل پس از فارغ التحصیلی مانند graduate-jobs.com، حقوق پایه در انگلستان برای دانشجویان تازه فارغ التحصیل در سال 2019-2018 در حدود 19000 یورو الی 22000 یورو می باشد و این در حالی است که totaljobs.com میزان بیشتری در حدود 25000 یورو رقم زده است. پیشنهاد می کنیم تا برای اطلاع دقیق از شرایط کار همزمان با تحصیل در انگلستان و قوانین مهاجرت برای تحصیل و اعزام دانشجو به انگلستان، با موسسه ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی(توسعه گران مهر) در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *